Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ssak D15Z6/8 a D16Z6



Powered
21-09-14, 16:00
Zastanawiam się nad poprawieniem osiągów w Ej9 (d14a4 ) z tego co widzę sporo osób zmienia kolektory ssące w ej9 na te z d15z6/8 i d16z6 .
Moje pytanie polega na tym czy różnią się te ssaki i jaka jest różnica w porównaniu do seryjnego d14a4 :confused:

Powered
22-09-14, 10:47
odświeżam

maciu$
22-09-14, 11:00
D15/Y8 duża pucha, Z6 mniejsza pucha, D14 brak puchy :rolleyes:
Naprawdę nie widać różnicy względem kolektora z D14?
http://img171.imageshack.us/img171/2296/img8073q.jpg

Michał102
22-09-14, 14:28
Od siebie dodam, że do niewystrojonego D14 najlepszą opcją będzie ten z D15B7 :)

Powered
22-09-14, 15:31
D15/Y8 duża pucha, Z6 mniejsza pucha, D14 brak puchy :rolleyes:
Naprawdę nie widać różnicy względem kolektora z D14?
http://img171.imageshack.us/img171/2296/img8073q.jpg
Mi chodzi o różnice w osiągach a nie o wygląd ...


Od siebie dodam, że do niewystrojonego D14 najlepszą opcją będzie ten z D15B7 :)
A to niby dlaczego ?

qureku.
22-09-14, 15:38
A to niby dlaczego ?

A nie jest tak, że ssak z d16z6 za bardzo rozjeżdża AFR w d14 ?

Michał102
22-09-14, 15:57
A to niby dlaczego ?

Za dużo powietrza i mieszanka staje się uboga.
Komp z seryjnej mapy nie da rady podlać tyle paliwa.

maciu$
22-09-14, 15:57
Pytałes czym różnią się te kolektory to masz foto. Oczekujesz, że ktoś napisze Ci "załóż kolektor z y8 Twoje 1.4 latać bedzie gtry"? To tak nie działa. Pooglądaj inne tematy popatrz na wykresy będziesz miał jakiś pkt odniesienia.

wiesko1261
22-09-14, 17:22
takie wykresy po zmianie ssącego z d15b7 i
kol.wydechowego 4.2.1 z seryjnego d16

d14a3
http://images70.fotosik.pl/204/cdffd0ce4065f94fgen.jpg

d14a4
http://images39.fotosik.pl/1757/72720e10c9d34f87.jpg

Powered
22-09-14, 17:22
Yhym kurde nie przewidziałem tego :cool: z tego co wiem gdy jest za duże AFR to silnik się gotuje czy coś w tym stylu ? :D

wiesko1261
22-09-14, 17:44
jak AFR jest za wysokie to może potopić tłoki lub wypalić zawory i gniazda :p
mniejsza szkoda jak silnik przelany niż za ubogo mieć mieszankę :)

kamil39
22-09-14, 18:20
Podepne sie pod to, d14 nie ogarnia ssaka z d16z6 z powodu wtryskow 190tek?Mam u siebie w d15z3(wtyski 240) kolektor d16z6 (od seryjnego mial az o 10mm wieksze kanaly -przepasc okrutna:P) i zrobilem z 30 tys km i nic sie nie dzieje..

Powered
22-09-14, 19:06
No dobrze tak z ciekawości zapytam jaki może być koszt całej tej operacji wymiany ssaka z d15b7 do d14a4 ? wie ktoś może ?

kamil39
22-09-14, 19:16
Kolektor goły zakupisz pewnie nawet za 50 zl, uszczelka ssacego: mozesz wziac jakis zamiennik(40zl mysle ze na spokojnie)+ uszczelka przepustnicy 15 zl+2-3 godziny wolnego czasu:)ja Godzine zdrapywalem stara uszczelke z głowicy nie ruszana blisko 20 lat.. hehe

Powered
23-09-14, 18:26
Aha to wystarczy zakupić te 3 rzeczy tak ?

wiesko1261
24-09-14, 06:37
nie zapomnij o motylku do przepustnicy (z poziomej przepustnicy ) :p

Karpiczek
25-09-14, 17:36
Szukaj ssaka z D14A2. Jest identyczny jak ten z D16Z6 ! Tego z D15B7 nie miałem w rękach ale niektórzy twierdzą, że on również jest taki sam.

gwara
25-09-14, 20:19
potwierdzam ssak z d14a2 jest taki sam jak d16z6 trzymałem w ręku ssak od a2 i b7 i a2 był większy.
polecam tez d15z6 z egr jest taki sam jak d16y8
pozdrawiam