Zobacz pełną wersję : Wysokie wolne obroty na biegu jałowym
bosavi1988
20-09-14, 12:45
Witam, czy może mi ktoś doradzić co może być przyczyną braku wolnych obrotów na nagrzanym silniku?. Na ssaniu ładnie trzyma 1600/1800obr, gdy się nagrzeje silnik obroty spadają do 1400obr przy dodaniu gazu i odjęciu spadają na 1000obr po czym znowu wchodzi na te 1400obr. Krokowiec wyczyszczony,map sensor podmieniony,reset zrobiony,czujnik temperatury wymieniony, wężyki sprawdzone, linka dobrze napięta. Już niestety nie wiem co jeszcze sprawdzić może coś doradzicie? silnik d16y7. Dzięki z góry za pomoc :D
Wyczyść przepustnicę może jest za bardzo brudna i nie przymyka tak jak powinna.
bosavi1988
21-09-14, 20:54
Też już wyczyszczona i dalej to samo ;/
ja też z tym wlacze, krokowy jak nowy, przepustnica wyczyszczona a dalej buja. Głównie na zimnym. Lewe powietrze tez wyeliminowane.
Muzyk-Grzes
21-09-14, 21:14
Czyli pozostaje zawór FITV (ten od ssania) zostaje otwarty i stąd wysokie obroty ,lub stopka przepustnicy jest odkręcona i przepustnica jest nadal lekko otwarta.
Spróbuj ściągnąć filtr powietrza i zajrzeć do przepustnicy kiedy silnik będzie odpalony jeśli będzie na wolnych wssysał powietrze jak głupi to krokowy może mieć źle ustawioną przeslonę i trzeba ją obrócić
Pewnie talerzyk od przepustnicy dokładnie nie przylega i jest nie szczelny. Ja tak miałem to właśnie takie obroty miałem na jałowym. Może trzeba śrubka wyregulować.
Popatrz tez na srubke w przepustnicy od wolnych obrotow... u mnie ona byla powodem falowania - za mocno byla odkrecona
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Popatrz tez na srubke w przepustnicy od wolnych obrotow... u mnie ona byla powodem falowania - za mocno byla odkrecona
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Rzucę okiem i na to.
daniel3808
22-09-14, 14:02
Może ja coś pomogę, miałem bardzo duże problemy z wyregulowaniem wolnych, podopne objawy jak u ciebie + jeszcze mi opadały bardzonisko (takie falowanie).
Sprawdzałem wszystko: EACV, FITV, przepustnica, inne czujniki, elektryka a ostatecznie wszystko wyeliminowałem nową wyremontowaną głowicą. Przyczyną u mnie chyba były nieszczelne zawory, w każdym razie wyremontowałem głowicę + uszczelki kolektora, przepustnicy itp. Po pierwszym odpaleniu od razu widać było różnicę, sama się wyregulowała i dotąd jest git.
bosavi1988
22-09-14, 19:43
U mnie to wygląda tak, nie ma falowania żadnego, dziś już wskoczyło na 1,5k rpm
http://www.youtube.com/watch?v=WOp1ocSE3Wc&feature=youtu.be
krokowy może mieć źle ustawioną przeslonę i trzeba ją obrócić
Co masz na myśli pisząc o przesłonie krokowego?
proponuje ustawic na poczatek obroty według manuala
Co masz na myśli pisząc o przesłonie krokowego?
Wewnątrz krokowego jest to co otwiera i zamyka jeden z dwoch otworow na powietrze
Wewnątrz krokowego jest to co otwiera i zamyka jeden z dwoch otworow na powietrze
Z tego co się orientuje to krokowy z OBD1 - 2 pinowy, jest raczej nie rozbieralny i nie da się tam nic przełożyć?
A wystarczy odkręcić tą zaślepkę po prawej stronie na 2 wkręty i obrocić. U mnie wyglądało to tak że albo przeskoczyło podczas czyszczenia albo źle złożyłem
bosavi1988
23-09-14, 14:36
Niestety śrubkę od obrotów na maksa wkręciłem i nic, przekręciłem jeszcze zasuwkę w krokowcu myśląc, że była w złej pozycji ale wtedy obroty zaczęły falować. Jeszcze pozostaje chyba uszczelka kolektor-głowica więcej pomysłów juz nie mam ;p
A wystarczy odkręcić tą zaślepkę po prawej stronie na 2 wkręty i obrocić.
Mówisz o zaślepce do której wchodzą węże z płynem chłodniczym? Dokładnie chodzi mi o taki silniczek: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego
To mi chodzi o ten drugi z pionowej przepustnicy
czyli pod OBD2 - 3 pinowy
daniel3808
25-09-14, 08:05
Jeśli jeszcze nie wymieniłeś uszelki kolektora, zrób to, przy okazji można by wyregulować motylek przy przepustnicy, ustawiałeś obroty wg manuala jak było już pisane wcześniej?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.