Zobacz pełną wersję : d16y3 kopci po remoncie
witam. Uszczelka została wymieniona, kod uszczelki 12251-P2J-004 oczywiscie honda oem, do tego uszczelniacze, simmering wałka o ile pamiętam albo wału, reszta uszczelek, regulacja zaworów, docieranie zaworów, nowy stary wałek rozrządu plus klawiatura, swiecie NGK pod lpg, paski od wspomagania i alternatora, planowanie głowicy 0.5mm i jest stopień sprężania jakiś 10:1.
i uwaga!
Koleżka który remontował mi furę, coś źle zrobił. Pojawia się check engine, samochód nie ma tyle mocy, silnik ciutke dziwniej chodzi, nie ma mocy, i strasznie kopci z rury. Mowi ze zle ustawil zawory, które się nie domykają przez co jest mniejsza kopresja i nie jest wszystko spalane w komorze.
koleżka ustawił zawory na nowo, sprawdziliśmy kompresję na zaworach, i licząc od kierowcy
1 cylinder - 13
2 cylinder - 12
3 cylinder - 12.5
4 cylinder -12.5
zrobiliśmy próbę olejową, wygląda tak
1 cylinder 17 albo 18
2 cylinder 16
3 cylinder chyba tez 16
4 cylinder - prawie przej*bało skalę... załamka
filmiki z działania auta
https://www.youtube.com/watch?v=Qwrq...YCLdWPx7pnRzqA
https://www.youtube.com/watch?v=bCNE...YCLdWPx7pnRzqA
pomocy !!
pierścienie nie zostały wymienione, nie wiedziałem a koleżka nie powiedział mi że trzeba je też wymienić... blok myślę kupić nowy stary, honda się kilka razy przegrzała ale głowica szczelna, do tego ciekawe jak panewki...
wiesko1261
19-09-14, 17:53
a nie zamienił uszczelniaczy ssących z wydechowymi :confused:
mi linki nie działają :p
jaki kod błędu ?
https://www.youtube.com/watch?v=QwrqBzQ3X_s
https://www.youtube.com/watch?v=bCNEyjnSV-E
nie wiem jak jeszcze zdiagnozować, jutro to zrobię, poza tym świeci się kontrolka silnika, a jak błędy odczytać za pomocą diody musze się nauczyc ;d
Łoooo chu.... przecie to kopci jak lokomotywa.
Weź to oddaj temu "mechanikowi" który to remontował i niech robi jeszcze raz.
teraz stuka w bloku jak sam s****iesyn pany... auto oddane do koleżki, rozbiera jeszcze raz...
teraz co, trzeba zwalać wsio od nowa, zdejmować miskę olejową, by dostać się do bloku i tej reszty, zobaczyc pierscienie, i tyle. robocizna wiadomo ze za darmo bedzie jego, natomiast uszczelke pod glowice i blok to juz inna sprawa,
Kolega 'mechanik' remontując góre doszczelnił ją i niestety dół był na tyle wymęczony że odmówił posłuszeństwa. Niestety dobry mechanik swoje kosztuje i przy takich zabiegach sprawdza sie powiedzenie 'chytry traci 2 razy'
co tu robić, mówił też żeby lepiej nowy blok załatwić mówi że po przegrzaniu może stać się to samo ...
Oddać trzeba blok do sprawdzenia w zakładzie obróbki silników aby sprawdzili w jakim stanie są tuleje cylindrów, może ratuje je tylko nadwymiar.
cenowo jak to stoi, nadwymiarowe tłoki coś dają mocy, może to mnie pocieszy...
nadwymiarowe tłoki coś dają mocy, może to mnie pocieszy... Te same tloki tylko w nadwymiarze mocy Ci nie dodadzą niestety. jedyny plus ze przy rozbieraniu sinika mozesz dac jakies doprezajace tloki, ale generalny remont silnika to szykuuj gruba kase.
został tylko mi dół do zrobienia, góra już załatwiona
No dół + ponowna wymiana uszczelki pod głowicą :)
Byłem u koleżki, rozebrał miskę olejową, znaleźliśmy w niej opiłki metalu, prawdopodobnie pierścienie. Mówi że ten blok się nie nadaje, a panewki to tak trzeba kupić nowe....
kamilrojek
22-09-14, 18:54
Po co kupować panewki skoro blok do wymiany?!
Jaki jest koszt bloku mniej wiecej
Z tego co piszesz nie masz za bardzo pojęcia, a Twój mechanik też niespecjalnie. Zanim znowu wydasz kasę rozejrzyj się za kimś z forum w Twojej okolicy.
Czy mechanik zmierzył owalizację bloku i sprawdził też wał czy nadaje się do ponownego pasowania nowych panewek? Blok do wyrzucenia, bo?
NO ja nie mam, przyznaję się bez bicia ;) Mechanik mówi że blok jest po przegrzaniu i już się nie nadaje...
Panewki nowe bo mówi że to ****a honda
TO teraz tak, najprościej.......... CO robić gdy zostały zrobione
- uszczelniacze
- uszczelk pod glowic
- simmering na wałku
- nowy stary wałek
- nowa stra klawiatura
- wymienione paski od alternatora i wspomagania - nie ma to znaczenial ale wymieniłem.
- dotarte zawory albo
- sprawdzona i splanowana głowica 0.5mm,
- kompresja podniesiona do 10
- kompresja na cylindrach waha się od 13 do 12 na każym cylindrze (13,12,12.5,12,5)
- próba olejowa to wzrost kompresji o najmniej 4, na ostatnim cylindrze prawie przekręcony baromierz czy co
- słychać jakiś stukot metaliczny w bloku.
- jeżdziłem jakiś miesiąc z powodu braku kasu z rąbniętą uszczelą pod glowicą, ale głowica sprawna, nie pozwoliłem autu się za bardzo przegrzać...
Symptomy, żre olej, żre płyn, po "dłuższej" jeździe nie trzyma obrotów, gaśnie, siły zero, maluch ma więcej pojary, dziwne chodzi, ciężko odpala. pomocy :<
Panie Jezu :)
Zrobiliście źle. Niech Ci mechanik uczciwie powie, co nie poszło w remoncie, ale przede wszystkim rozbierzcie silnik i zróbcie prawidłowe pomiary i ocenę co się uszkodziło. Opiłki pochodzą z tego cylindra co stuka, bo pewnie pierścień strzelił i porysował gładź, bo albo był źle założony, albo kiepskiej jakości, albo miałeś pecha. Jeżeli blok jest poważnie przegrany i widać odkształcenia, pęknięcia, to szkoda ryzykować naprawy, tak samo jak jest tuleja nieodwracalnie uszkodzona. Próba olejowa wskazuje jednak na poważne problemy z kompresją i szczelnością tłok-cylinder, no chyba że wlaliście za dużo tego oleju do cylindrów. Demontaż, fachowa ocena i wtedy Ci powiemy co robić, bo tak to wróżenie z fusów.
Co do uszczelki, to gratuluję, od tego się zaczęło pewnie. Taniej by Cię wszło wożenie się komunikacją.
Panie Jezu no ja wiem :(
Pierścienie nie były wymieniane, i teraz panowie czego konkretnie ode mnie oczekujecie by mi pomóc
teraz panowie czego konkretnie ode mnie oczekujecie by mi pomóc
Wymień cały blok, jeśli głowica jest OK. Moim zdaniem tutaj nie ma się co bawić w ratowanie.
NO koleżka mówi że pierścienie.
DOBRA **** TAM. Powiedzcie mi teraz kto spartolił robotę, wiadomo że ja się przyczyniłem jeżdżąc z uszczelką... Ale co, mechanik dał dupy, czy po prostu pech. Muszę wiedzieć kogo ganiać za kasę za nowe części, bo jak pech to wiadomo, a jak on to już mi przykro, bedzie bidniejszy :)
Powiedzcie mi teraz kto spartolił robotę
http://algaria.blox.pl/resource/4131092598_13b1a4e4b9_o.jpg
Jaki zakres prac ustaliliście z mechanikiem?
http://algaria.blox.pl/resource/4131092598_13b1a4e4b9_o.jpg
Jaki zakres prac ustaliliście z mechanikiem?
Mirasek poprawiles mi humor na ostatnie poltorej godziny pracy:))
cwaniaczki z was
zakres prac, no jaki zakres prac. wymiena uszczelki, doprezenie, polerka zaworow, zmiana uszczelniaczy, simmering wałka, zmiana klawiatury i wałka, zmiana paskow czyli to co zostalo wymienione
Doprezenie,czyli planowanie glowicy,tak? Wymiane uszczelniaczy itp robil mechanik czy zaklad obrobki silnikow?
Czemu walek wymieniales? Rozrzad byl sprawdzany,znaki sie zgadzaja?
Otwórz silnik i zobacz co jest, niech Ci mechanik pokaże palcem co się dzieje z tym felarnym cylindrem, to będziesz wiedział. Może coś wpadło do środka. W każdym razie, jeżeli wcześniej było wszystko ok, przed uszczelka, to wiesz czyja to wina/zasługa. Jak są widoczne oznaki zużycia z przegrzania, nadpalenia pęknięci itd., to wina twoja, ale też mechanika, który Ci powinien powiedzieć, że to nie będzie chodzić. Co by się jednak nie działo, to i tak mechanik jest odpowiedzialny, jak się podejmuje roboty. Nie ma tak, że Ty mu nie powiedziałeś. Odp... manianę to niech teraz poprawia na swój koszt, jakby robił zgodnie z książką, to by nie było problemu. Pierścienie najprawdopodobniej Noe wytrzymały, ale trzeba silnik otworzyć, żeby to stwierdzić.
Dlatego pytam o ustalony zakres prac. Jeśli mechanik miał powierzone zrobić uszczelkę pod głowicą i regenerację głowicy, to nie będzie rozbierał dołu, mierzył i sprawdzał wszystkiego czy się zaraz nie rozpadnie, chyba że od początku chodziło o kompletny remont. Dwie różne rzeczy, dwie różne ceny za usługę. Inna sprawa że fachowiec znając fakt jeżdżenia z wydmuchaną upg przez miesiąc, powinien przynajmniej poinformować klienta co należy zrobić żeby naprawa miała sens.
Doprezenie,czyli planowanie glowicy,tak? Wymiane uszczelniaczy itp robil mechanik czy zaklad obrobki silnikow?
Czemu walek wymieniales? Rozrzad byl sprawdzany,znaki sie zgadzaja?
Uszczelniacze wymieniał mechanik, wałek był zmieniany bo był w złym stanie tak samo klawiatura. Doprężenie czyli planowanie glowicy 0.5mm i cieńsza uszczelka od d14a8 jak pamiętam, tak mówił gościu z haparts.pl oczywiscie uszczelka oem. rozrząd się zgadza, bo byłem u drugiego kolegi, i mówił że rozrząd nijak ma się do kopcenia, może nie mieć mocy.
Dlatego pytam o ustalony zakres prac. Jeśli mechanik miał powierzone zrobić uszczelkę pod głowicą i regenerację głowicy, to nie będzie rozbierał dołu, mierzył i sprawdzał wszystkiego czy się zaraz nie rozpadnie, chyba że od początku chodziło o kompletny remont. Dwie różne rzeczy, dwie różne ceny za usługę. Inna sprawa że fachowiec znając fakt jeżdżenia z wydmuchaną upg przez miesiąc, powinien przynajmniej poinformować klienta co należy zrobić żeby naprawa miała sens.
no się zgadzam, gdybym wiedział to czy danie 150zł więcej za pierścienie albo chociaż sprawdzenie panewek czy też całej reszty dla świętego spokoju to jest nic w porównaniu co teraz trzeba robić, czyli znowu upg 200zł...
poza tym, to nie mechanik tylko mój dobry kolega z pracy więc nie powiedział mi o tym, może nie wiedział, może zapomniał... Pytając go czy on o tym nie wiedział mówił że w każdym "normalnym" samochodzie wymienia się górę bez dołu, ale nie w hondzie :)
Zwalcie jeszcze raz, trudno nic bez tego się nie zrobi. Jeżeli jesteście pewni, że próba olejowa wyszła dobrze. Na drugi raz radzę nie kombinować z doprężaniem, jak się nie ma pojęcia i pewności co do dołu.
UPG jak się robi, to nie trzeba rozbierać dołu, żeby pomierzyć i sprawdzić cokolwiek. Jak już są tłoki odkryte, to wszystko widać, a zwłaszcza jak się owal zrobił. Jedyne co, to panewki, ale one stukają charakterystycznie i te opiłki też są trochę inne. Przede wszystkim to jednak trzeba mieć do tego sprzęt. Ogólnie tak się czasem zdarza, że po złożeniu silnika coś nie zagra, zmienią się siły i coś poleci, dlatego trzeba robić dobrze.
później puszczę tutaj mojego kolege mechaniora, opisze co i jak poczyta i odpowie !
UPG jak się robi, to nie trzeba rozbierać dołu, żeby pomierzyć i sprawdzić cokolwiek.
Cokolwiek to za mało żeby dać gwarancję. Bez rozbierania zmierzysz tylko cylindry i to nie na całej wysokości tulei. Jeśli będą ok wcale nie znaczy że po złożeniu nie będzie kwiatków j.w.
Kolega pisze że jeździł miesiąc z uszkodzoną uszczelką, wg mnie ten blok to już wrak, zgaduje ze szklanej kuli bez mierzenia :)
Dobrze dobrze, tylko przez kilka dni auto się nie grzało, ni nic, a raz się grzało i tylko widziałem że jest podwyższona temperatura to Damian od razu stawiał samochod i czekał. i tak co sto metrów ...
Cokolwiek to za mało żeby dać gwarancję. Bez rozbierania zmierzysz tylko cylindry i to nie na całej wysokości tulei. Jeśli będą ok wcale nie znaczy że po złożeniu nie będzie kwiatków j.w.
Kolega pisze że jeździł miesiąc z uszkodzoną uszczelką, wg mnie ten blok to już wrak, zgaduje ze szklanej kuli bez mierzenia :)
No tak, jak ktoś chce na cacy zrobić, to rozbiera do ostatniej śrubki, ale serwisówka przewiduje pomiary bez rozbierania dołu, w przypadku prawie każdego auta. Dół cylindra rzadko ulega uszkodzeniu tak, że nie widać tego u góry.
Wg mnie też jest duża szansa, że silniki już padaka i się coś pogięło. To że woda się nie gotowała, to nie znaczy, że wszędzie docierała w bloku i głowicy i się miejscami mogło coś pokrzywić. Jak jeszcze doprężyli, to po prostu pierścień urwało i tyle. No nic, niech ten kolega napisze co i jak, to będzie wiadomo. W sumie, tak się może stać.
Akurat serwisówka do hondy pokazuje pomiar całej tulei. Z tym że to nadal nie wszystko, wg wróżki blok jest na śmietnik, w najlepszym wypadku pierścienie do wymiany. Ta wróżka to doświadczenie, jak będzie inaczej to dajcie znać :) Mechanik jak nie miał obycia to się wpieprzył w gó*no ale podoba mi się podejście w stylu:
mówił że w każdym "normalnym" samochodzie wymienia się górę bez dołu, ale nie w hondzie
Dżizas, czyżby przerosła go blisko 20-letnia honda, banalna konstrukcyjnie. Podstaw mu subaru to dostanie zatoru na umyśle i umrze.
Dżizas, czyżby przerosła go blisko 20-letnia honda, banalna konstrukcyjnie. Podstaw mu subaru to dostanie zatoru na umyśle i umrze.
2x ja pier... kosmos ten wątek. Bez sensu pchać się w tą padlinę, załatwiliście go już na amen. Kup cały słupek z gwarancją i przekładaj.
pany, w d16y3 w bloku silnika są tuleje na stałe czy pływające
Rozbierz, to się przekonacie. ;)
Akurat serwisówka do hondy pokazuje pomiar całej tulei. Z tym że to nadal nie wszystko, wg wróżki blok jest na śmietnik, w najlepszym wypadku pierścienie do wymiany. Ta wróżka to doświadczenie, jak będzie inaczej to dajcie znać :) Mechanik jak nie miał obycia to się wpieprzył w gó*no ale podoba mi się podejście w stylu:
Dżizas, czyżby przerosła go blisko 20-letnia honda, banalna konstrukcyjnie. Podstaw mu subaru to dostanie zatoru na umyśle i umrze.
Nie no jasne, że zgodnie z książką, to rozbierasz i mierzysz w każdej strefie, ale instrukcja serwisowa zezwala na ocenę tylko przy ściągniętej głowicy. O to mi chodziło. Największe zużycie i tak jest tam, gdzie występują największe siły czyli w górnej części cylindra. Owalizację też wyłapiesz. Nikt nie bawi się w rozbieranie silnika, aby stwierdzić zużycie gładzi cylindrowych. Jeżeli chcesz przeprowadzić naprawę, to po prostu demontujesz i wtedy robisz na stole, tak jak piszesz pomiar w kilku punktach i sprawdzasz czy jest szansa jeszcze na szlif czy nie, bo wymiary naprawcze mogą zostać równie dobrze przekroczone przy dużej awarii.
A więc, tłoki dobre, blok bez rys, wystarczy pomierzyć. Panewki co tam były nie można nazwać panewkami, gładzi miedzianej w ogole nie było, jedna obrócona. Reszta wyglądała ok, blok bez rys, przebarwień, pęknięć czy co tam. Uszczelka wyglądała dobrze, jak nowa. W sobotę kolega będzie mierzył średnicówką mikrometryczną (chyba dobrze zapamiętałem) i jak będzie dobrze to remontujemy :)
To i tak musicie rozebrać, więc pierścienie zmienić by się przydało. Prób zdjęcia i wrzuć.
za 660zl będę miał najlepsze japońskie zamienniki pierścieni i wszystkich panewek oraz uszczelkę pod głowicę honda oem ze strony haparts. Mam wielka nadzieje żeby blok był ok.
ok, a co z głowicą i prowadnicami, to też trzeba sprawdzić, czy nie puszczają i jeżeli głowica jest w porządku, to przynajmniej uszczelniacze zaworowe trzeba wymienić. Po tej akcji trzeba auto dotrzeć. Olej mineralny i delikatnie przez 1000 km do 3,5 obr/min. Potem wymiana i olej docelowy. Wał też pomierzcie, bo jak jest panewka obrócona, to może być z nim krucho. Skupiłbym się też na cylindrach i sprawdził je bardzo dokładnie, bo zaraz okaże się, że nie są dobre, zmienisz pierścienie bez szlifu i nadal będzie brał olej.
Głowica szczelna, sprawna sprawdzana w Olsztynie u snarskiego, uszczelniacze zaworowe nowe :) Wujek godoł że bez szlifu po wymianie panewek, pierścieni, silnika nie trzeba docierać... i znów w kropce...
Muszą się spasować, 50-dych Ci na olej szkoda? ;) Zrób dobre zdjęcia tych cylindrów.
Postaram się je zrobić jutro albo w sobotę:))
Olej docelowy jaki, syntetyk :)
ah, i jakie wymiary powinien mieć blok
wiesko1261
25-09-14, 20:48
średnica otworu cylindra -nominał 75.00 -75.02 dopuszczalny 75.07
stożkowość -owal otworu cylindra 0.05 mm
luz tłok-cylinder 0.01- 0.04 dopuszczalny 0.05
średnica zewnętrzna tłoka 5 mm od dolnej krawędzi dopuszczalna 74.970
czyli tylko 3 setki :p
swego jak składałem to luz tłok cylinder 0.04 mm
owal 0.01 - 0.012 mm :D
Postaram się je zrobić jutro albo w sobotę:))
Olej docelowy jaki, syntetyk :)
Nalej najpierw minerał do maksa, przejedź tysiąc sprawdź ile weźmie, to wtedy się zadecyduje czy syntetyk, czy raczej pół. Jak zrobicie dobrze, to zużycie powinno być minimalne i będzie się opłacało zalewać syntetyk, aby ten stan jak najdłużej utrzymać.
ah, i jakie wymiary powinien mieć blok
Kompletnie nie macie wymaganej wiedzy i narzędzi żeby to ogarnąć. Widać to w każdym kolejnym zdaniu.
A gdzie pomiary wału ? Wujek suwmiarką w piwnicy je porobi ?
W ogóle sama koncepcja poroniona: D-serii po wysraniu UPG, przegrzaniu, zatarciu (panewka) - a Ty dalej w to pieniądze pakujesz, masakra.
Wcinam popcorn i czekam niecierpliwie na kolejne odcinki kabaretu :)
Jak zrobią dobrze, to będzie działało, jak źle to nie ;) Nie ma co z góry zakładać, że napewno się nie uda. Głowicę oddali do pomiarów, to może wał też będzie ogarnięty dobrze. ;) Te silniki są wytrzymałe, a kupić taki drugi w dobrym stanie graniczy z cudem i jeszcze gorsza padak może być. Nie będą tego silnika podciągać, więc da radę, jeżeli jest w dobrym stanie. ;)
Jak zrobią dobrze, to będzie działało, jak źle to nie ;) Nie ma co z góry zakładać, że napewno się nie uda. Głowicę oddali do pomiarów, to może wał też będzie ogarnięty dobrze. ;) Te silniki są wytrzymałe, a kupić taki drugi w dobrym stanie graniczy z cudem i jeszcze gorsza padak może być. Nie będą tego silnika podciągać, więc da radę, jeżeli jest w dobrym stanie. ;)
zejdź na ziemię :)
-nawet mając skrajnego pecha, ciężko było by trafić taką padlinę jak ma w tej chwili założyciel tematu
-nie zrobią dobrze bo nie mają pojęcia zielonego jak to ma być zrobione, nawet sobie trudu nie zadali żeby manuala ściągnąć, skoro pytają o wszystko co wiedzieć powinni PRZED pomyśleniem o grzebaniu w ogóle
-"podciągać silnika nie będą" ?? WTF
Podciągać w sensie podrasowywać... ;)
Jestem na ziemi. ;) Skoro głowica jest sprawdzona i jest ok, to moim zdaniem tym bardziej blok będzie ok. Kupić mogą dokładnie to samo co mają i mają na to bardzo duże prawdopodobieństwo w przypadku tych silników, co i tak by się zakończyło remontem. Pisałem tutaj w jednym temacie z gościem, który właśnie takie d16 z pewnego źródła nabył i nie mógł nadążyć z dolewaniem oleju. Zapłacił za silnik i teraz zapłaci za jego remont. Jeżeli jednostka byłaby poważnie przegrzana, to głowica by się poodkształcała zapewne i nie nadawałaby się do ponownego użycia. Widać by też było po stanie bloku, że się nie nadaje, nadpalenia, przebarwienia, odkształcenia, pęknięcia, głębokie przetarcia itd.. Ciężko mi się wypowiadać tak kategorycznie przez internet, nie widząc tego co tam jest, ale to ich silnik i ich odpowiedzialność, żeby to dobrze zrobić. Silnika nie ocenia się na podstawie domysłów, tylko pomiarów i faktycznej oceny jego stanu. Przegrzany silnik, wcale nie musi być zły i od razu do wyrzucenia, bo to zależy jak się przegrzał, a awaria UPG też rzadko kończy się awarią całego silnika. Jakby chcieli coś z tego silnika budować dalej/więcej, to wymagałby oczywiście bardziej wnikliwego sprawdzenia i poszukiwania mikropęknięć itp., ale oni tego nie planują. Moim zdaniem więc trochę przesadzasz. Zresztą napisali, że do poważnego przegrzania nigdy nie dopuścili. Chociaż to że się nie znają i pytają o wymiary, to pewnie racja, ale od czego jest forum w końcu ;) Naprawa silnika to nie jakaś magia, zwłaszcza w tym wypadku, gdzie zmienia się pierścienie i panewki. Jeżeli zrobią to dobrze i dobrze poskładają, to będzie działało, jeżeli nie, to otrzymają kosztowną lekcję i nauczą się na swoich błędach ;)
ps. ja jestem zwolennikiem wykonania dobrej naprawy, jeżeli jest ona możliwa, bo jest to bardziej sensowne, niż kupowanie silnika, którego przed zamontowaniem nawet nie można sprawdzić. Profesjonalne firmy, zajmujące się takimi rzeczami, nawet silnika używanego nie biorą pod uwagę, tylko odbudowują stary, jeżeli nie jest na tyle uszkodzony, że nadaje się do śmieci. Jak kupują nowy dla klienta, to też go nie wsadzają na pałę tylko rozbierają i przeprowadzają remont, chyba że ma naprawdę niewielki przebieg i udokumentowaną przeszłość. Wtedy ograniczają się do pomiaru kompresji i oceny np za pomocą sondy. Nikt rozsądny nie pcha się w wymianę rozrządu, płynów i montaż silnika, co do którego nie ma żadnych informacji, ani danych czy jest rzeczywiście sprawny. Jak D16 są jeżdżone to chyba każdy wie ;)
;2374531']zejdź na ziemię :)
-nawet mając skrajnego pecha, ciężko było by trafić taką padlinę jak ma w tej chwili założyciel tematu
-nie zrobią dobrze bo nie mają pojęcia zielonego jak to ma być zrobione, nawet sobie trudu nie zadali żeby manuala ściągnąć, skoro pytają o wszystko co wiedzieć powinni PRZED pomyśleniem o grzebaniu w ogóle
-"podciągać silnika nie będą" ?? WTF
hamuj bajerę kolego, to że ja pytam, to nie znaczy że mój kolega który robi auto nie ma. ;) JA PYTAM dla siebie, nie dla niego. out
i kolega ma pojęcie, bo jeżeli ktoś uturbia e30 i robi auta pod drift, to potrafi, a to że ja jestem boidupa i pytam wszędzie i każdego, a może ktoś podpowie, a może to, to nie oznacza, że ktoś nie ma pojęcia. I gdzie tutaj jest wzmianka że PYTAMY
Rozumiem ze ten który uturbia to nie ten sam gosc który robił 'remont' za pierwszym razem? Jezeli nie to bym sie nie martwił czy dobrze poskłada bo MUSI miec pojęcie co robi ;)
Zresztą w manualu masz wypisane wszystko co Ci trzeba do kompleksowego remontu silnika. Niech sie kolega bierze za ożywienie tego serducha ;)
kamilrojek
26-09-14, 19:54
;2374500']Kompletnie nie macie wymaganej wiedzy i narzędzi żeby to ogarnąć. Widać to w każdym kolejnym zdaniu.
A gdzie pomiary wału ? Wujek suwmiarką w piwnicy je porobi ?
W ogóle sama koncepcja poroniona: D-serii po wysraniu UPG, przegrzaniu, zatarciu (panewka) - a Ty dalej w to pieniądze pakujesz, masakra.
Wcinam popcorn i czekam niecierpliwie na kolejne odcinki kabaretu :)
Dokładnie :D To co zostało zrobione albo nie, zmierza tylko do jednego.. na złom. Podziwiam właściciela za cierpliwość i chęć pakowania kasy w niepewne.
Tak to jest jak właściciel się nie zna i trafi na fachowca co czuje kasę. Wymieni wszystko kasę wyrwie, a auto jak nie chodziło tak nie chodzi.
Bez przesady. Jak zrobią dobrze, to będzie chodziło. Już nie roztaczajcie wizji końca świata. D16, to nie kosmiczna technologia. A to gadanie, że się nie uda i że się nie da to mi się kojarzy z biadoleniem bab, a nie fachowymi poradami. Ogólnie bezmyślne jest kupowanie nowego silnika w niewiadomym stanie i wiara w cud, oraz to że sprzedawca mówi, że igiełka.
Poza tym, czy dołożenie tylko 660zł o ile wał i blok będzie dobry, na nowe części i silnik będzie grał i buczał to duzo, watpie.
http://chomikuj.pl/Zyclaw/honda - zdj z 1 rozebrania silnika
;2374500']Kompletnie nie macie wymaganej wiedzy i narzędzi żeby to ogarnąć. Widać to w każdym kolejnym zdaniu.
A gdzie pomiary wału ? Wujek suwmiarką w piwnicy je porobi ?
W ogóle sama koncepcja poroniona: D-serii po wysraniu UPG, przegrzaniu, zatarciu (panewka) - a Ty dalej w to pieniądze pakujesz, masakra.
Wcinam popcorn i czekam niecierpliwie na kolejne odcinki kabaretu :)
p.s gdzie ****a ja powiedziałe napisałem że robi to wujek. czytaj że ze zrozumieniem, potem znów jeszcze raz i raz kolejny ;)
I nie suwmiarką, tylko średnicówką mikrometryczną.
Ogólnie bezmyślne jest kupowanie nowego silnika w niewiadomym stanie i wiara w cud, oraz to że sprzedawca mówi, że igiełka.
x2.
Dzisiaj zakup sprawnego D16 graniczy z cudem.
Nie mówię tu o przypadkach jak ktoś kupuje pewny silnik od jakiegoś kumpla lub coś w ten deseń, tylko o zakupie przez jakieś allegro itp.
Poza tym, wiadomo, że gdybym wiedział że coś takiego będzie miało miejsce, to za kwotę 2000zł które poszłopójdzie na auto, kupiłbym silnik 1.8 vtec, przełożył, reszta bajerów i by było pięknie. a tak to co, pol silnika zrobione, a pol nie. na polowie nie da sie jezdzic, a drugi silnik kupowac strach. wiec lepiej dokonczyc to co sie zaczelo :)
Poza tym, wiadomo, że gdybym wiedział że coś takiego będzie miało miejsce, to za kwotę 2000zł które poszłopójdzie na auto, kupiłbym silnik 1.8 vtec, przełożył, reszta bajerów i by było pięknie. a tak to co, pol silnika zrobione, a pol nie. na polowie nie da sie jezdzic, a drugi silnik kupowac strach. wiec lepiej dokonczyc to co sie zaczelo :)
Jak już jesteś na takim etapie to teraz faktycznie nie warto inwestować w kolejny złom. Naprawić fachowo i do końca to co masz i jeździć.
Najciekawsze jest to,ze wiekszosc osob,ktore pisze ze kazdy zakup zdrowego motoru z drugiej reki jest nierealny. Ciekawe skad Wy to wiecie,kupowaliscie? Nie wszystkie sa zajechane,treba dobrze sprawdzic motor lub kupic u dobrego sprzedawcy,ktory sprawdza je za Ciebie przed sprzedaza i ma zaufanie. Jesli zrobiles remont i sie okazuje,ze zaraz znow nalezy otwierac silnik znaczy ze masz male.pojecie o tym. Lepiej przekazac to specjaliscie bo przez internet ciezko pomoc.
za kwotę 2000zł które poszłopójdzie na auto, kupiłbym silnik 1.8 vtec, przełożył, reszta bajerów i by było pięknie.
To one już po 2000 pln chodzą z przekładką? Gdybym wiedział to już bym dawno takim jeździł :)
Zdrowy słupek jeszcze da się kupić, swego czasu zanabyłem trzy żylety do hondy w cenie czipsów, a jak ktoś ma pecha to i w du*ie palec złamie :) Kolega kupił paść od "forumowego sprzedawcy", dymi na niebiesko, litr na 1000 łyka, swap za pierdylion i został wydymany lub nie umie sprawy załatwić na swoją korzyść, nie wnikam. Kupować trzeba umieć :)
Kurcze ciezko Ci cokolwiek przetlumaczyc. Po tym jak został przeprowadzony remont widać na pierwszy rzut oka że robione było raczej budzetowo. Zdjeliscie glowice i nie zrobiliscie pomiarów dołu? Gratuluje dobrej wiary ;) Kolega którego tak bardzo bronisz nie zaproponował by przy okazji własnie pomierzyć i ewentualnie zrobić honowanie zeby dwa razy nie rozbierac silnika? Widać w uturbionych e30 dół wytrzyma tsunami ale nie w hondach..
Z ciekawosci chcesz sie dowiedziec jakie luzy powinny byc? Mechanik nie powiedział? Człowieku wez zabierz ten silnik do porzadnego zakladu i wtedy ten temat ucichnie a co najwazniejsze bedziesz miał dobrze zrobiony silniczek ;)
gdybym wiedział że coś takiego będzie miało miejsce, to za kwotę 2000zł które poszłopójdzie na auto, kupiłbym silnik 1.8 vtec, przełożył, reszta bajerów i by było pięknie
B18..za 2 tys...Ty tak na serio czy robisz z nas se zarty? :confused:
zartów nie za mało by nie zwariować ;d
wiesko1261
27-09-14, 07:26
Kurcze ciezko Ci cokolwiek przetlumaczyc. Po tym jak został przeprowadzony remont widać na pierwszy rzut oka że robione było raczej budzetowo. Zdjeliscie glowice i nie zrobiliscie pomiarów dołu? Gratuluje dobrej wiary ;) Kolega którego tak bardzo bronisz nie zaproponował by przy okazji własnie pomierzyć i ewentualnie zrobić honowanie zeby dwa razy nie rozbierac silnika? Widać w uturbionych e30 dół wytrzyma tsunami ale nie w hondach..
Z ciekawosci chcesz sie dowiedziec jakie luzy powinny byc? Mechanik nie powiedział? Człowieku wez zabierz ten silnik do porzadnego zakladu i wtedy ten temat ucichnie a co najwazniejsze bedziesz miał dobrze zrobiony silniczek ;)
B18..za 2 tys...Ty tak na serio czy robisz z nas se zarty? :confused:
popieram ;)
ja nie jestem mechanikiem ,ale do silnika nie pozwalałem żadnemu psełdo mechanikowi pchać
łap :D swego słupka szukałem do remontu i znalazłem podobno dymiący i pomiary i trafiła się igła -zapieczone pierścienie olejowe
i mimo dobrej kondycji remoncik :p pierścienie ,panewki ,wszystkie uszczelniacze i honowanie remont głowicy
każdy silnik który składam (zazwyczaj tylko znajomym , którym hanie dymią ) zawsze są pomiary po zwaleniu głowicy -są pomiary owalu przed decyzją o wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych
wszystkie nie biorą nic od wymiany do wymiany :p
to za kwotę 2000zł które poszłopójdzie na auto, kupiłbym silnik 1.8 vtec, przełożył, reszta bajerów i by było pięknie
Za 2tyś. można co najwyżej goły słupek kupić, a i to nie wiadomo w jakim stanie, sprawny kompletny swap z przełożeniem to pomnóż tą cenę razy 3.
wiesko1261
27-09-14, 07:27
Dubel :o
Za 2tyś. można co najwyżej goły słupek kupić, a i to nie wiadomo w jakim stanie, sprawny kompletny swap z przełożeniem to pomnóż tą cenę razy 3.
kolego sympatyczny, i o tym mówiłem. Czytajcie proszę niektórzy ze "zrozumieniem" :)
kolego sympatyczny, i o tym mówiłem. Czytajcie proszę niektórzy ze "zrozumieniem" :)
o czym ? Napisałeś że za 2tyś swap na B-serie zrobisz, a osprzęt / półosie i skrzynię to skąd weźmiesz ? Aaaa pewnie od D-serii przełożysz...
Otwieram kolejny popcorn - jest grubo :)
I nie suwmiarką, tylko średnicówką mikrometryczną.
Średnicówką będzie mierzył też bicie ? ojjj niezłe są te mechaniory od beemek :)
Panewki kupujecie na pałę, byle by japońskie to będą dobre co nie ? A to że jest 7 rozmiarów panewek nominalnych to wiecie ?
a to że ja jestem boidupa i pytam wszędzie i każdego, a może ktoś podpowie, a może to, to nie oznacza, że ktoś nie ma pojęcia. I gdzie tutaj jest wzmianka że PYTAMY
Weź sobie dzieciak ściągnij tego manuala i nie zadawaj pytań z dupy. Na wszystkie inne rzeczowe, chętnie odpowiemy.
;2375548']o czym ? Napisałeś że za 2tyś swap na B-serie zrobisz, a osprzęt / półosie i skrzynię to skąd weźmiesz ? Aaaa pewnie od D-serii przełożysz...
Otwieram kolejny popcorn - jest grubo :)
Średnicówką będzie mierzył też bicie ? ojjj niezłe są te mechaniory od beemek :)
Panewki kupujecie na pałę, byle by japońskie to będą dobre co nie ? A to że jest 7 rozmiarów panewek nominalnych to wiecie ?
Weź sobie dzieciak ściągnij tego manuala i nie zadawaj pytań z dupy. Na wszystkie inne rzeczowe, chętnie odpowiemy.
panewki skonsultowane z gościem od haparts. same teoretyki tutaj są, same dałny :) i Hamuj mówię ci ostatni raz, niezły cwaniak jesteś przez internet, nie zadawaj pytań z dupy hahahaha. Chłopaczku, od tego jest forum, by zadawać pytania, jak Ci nie pasuje to *******alaj i nie udzielaj się proszę, bo mówisz, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał :)
mówiłem o samym silniku ****a o samym słupku czy jak to zwał, taki mądry jesteś to się domyśl :)
panowie trochę wyluzujcie... niech chłopak składa silnik i jeździ, oby bez żadnej awarii.. jak ma zaufanie do typa co składa motorownie to jego wybór, będzie miał kogo winić jak coś pójdzie nie tak..ale oby się udało
Też tak myślę. Dużo się tu robi sztuki dla sztuki, a mało konkretów. Efekt końcowy będzie ważny.
panowie trochę wyluzujcie... niech chłopak składa silnik i jeździ, oby bez żadnej awarii.. jak ma zaufanie do typa co składa motorownie to jego wybór, będzie miał kogo winić jak coś pójdzie nie tak..ale oby się udało
Dziękuję i przepraszam, luz jest, ale nie cierpię, gdy jakiś teoretyk, cwaniak internetowy, mądrzy się i nawet nie przeczyta tego co ktoś pisze do końca, tylko się spina :) Zaufanie mam, widziałem\widzę jego projekty które zrobił i ktore kończy, także spokojnie :)
Dziękuję i przepraszam, luz jest, ale nie cierpię, gdy jakiś teoretyk, cwaniak internetowy, mądrzy się i nawet nie przeczyta tego co ktoś pisze do końca, tylko się spina :) Zaufanie mam, widziałem\widzę jego projekty które zrobił i ktore kończy, także spokojnie :)
Dzieciaku, to Ty się spinasz, wulgaryzmami rzucasz. Sądząc po języku i stylu wypowiedzi ledwo z gimbusa wystajesz.
Wróć do szkoły, naucz się zdania konstruować i ściągnij wreszcie tego manuala. Zacznij czytać, forum nie jest od tego żeby ktoś za Ciebie całą robotę odwalał. Peace & love :)
panewki skonsultowane z gościem od haparts. same teoretyki tutaj są, same dałny :) i Hamuj mówię ci ostatni raz, niezły cwaniak jesteś przez internet, nie zadawaj pytań z dupy hahahaha. Chłopaczku, od tego jest forum, by zadawać pytania, jak Ci nie pasuje to *******alaj i nie udzielaj się proszę, bo mówisz, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał :)
mówiłem o samym silniku ****a o samym słupku czy jak to zwał, taki mądry jesteś to się domyśl :)
Zachowaj kulturę wypowiedzi, nie obrażaj innych użytkowników forum.
Panewki dobiera się na podstawie znaków na bloku oraz wybitych na wale korbowym, zgodnie z tabelą. ACL'e są "odpowiednikiem" zielonych oem i bez pomiarów np. plastigage nie jesteś w stanie stwierdzić czy będą ok. Nie wspominając że tak duże kopcenie to pewnie spory owal na tulei co jest wynikiem zużycia ORAZ przegrzania i wał może mieć bicie.
Szczur[R]
Odpuść stary. Nie widzisz nawet silnika. Skąd możesz wiedzieć co jest. Przecież przegrzanie, przegrzaniu nierówne. Mają sprzęt, żeby sprawdzić czy jest owal wyrobiony czy nie. Panewki im koleś z Hparts też pewnie dobrał, a silnik z tego co mówią jest rozebrany, więc zakładam że gość, który się za to bierze, zrobił pomiary. Głowica była wysłana do specjalistycznej firmy i jest ok. Manual mu wysłałem. Nie będą lecieć na badanie UV z blokiem przecież, ani jakieś badania mikroskopowe czy rentgenowskie za kilka tysi, żeby się przekonać, że wszystko jest ok. To nie silnik do rajdów. Co do tego koledzy mają też rację, że jak kupujesz używany silnik, to skąd wiesz, że ktoś go nie przegrzał. Przecież takie przegrzanie może wyjść dopiero po czasie, a jego skutki i tak będą bardziej widoczne wewnątrz silnika, a nie na zewnątrz. Może się też nic nie stać, bo kwestia jak się przegrzeje.
Kultura wypowiedzi to inna sprawa, ale no nie można też tak na ludzi naskakiwać, że na pewno sp... robotę. Chcesz im pomóc, to napisz coś konkretnego, nie chcesz to nie pisz nic. Moim zdaniem każdy ma prawo robić ze swoim autem co chce i jeżeli ufa temu gościowi, to jego sprawa. Najwyżej jak się pomylą, to nie będzie co zbierać i będzie szukał nowego motoru. ;)
Kultura wypowiedzi to inna sprawa, ale no nie można też tak na ludzi naskakiwać, że na pewno sp... robotę. Chcesz im pomóc, to napisz coś konkretnego, nie chcesz to nie pisz nic
Rzecz w tym że piszę co należy sprawdzić, jak panewki dobrać, że trzeba bicie wału sprawdzić, owal tulei, WSZYSTKO MACIE W DOKUMENTACJI. A Ty Twierdzisz że to jakaś kosmiczna technologia, zdjęcia rentgenowskie itp.
Moim zdaniem każdy ma prawo robić ze swoim autem co chce i jeżeli ufa temu gościowi, to jego sprawa. Najwyżej jak się pomylą, to nie będzie co zbierać i będzie szukał nowego motoru.
Jasna sprawa, więc życzę dalszych sukcesów ;)
;2376193]Jasna sprawa, więc życzę dalszych sukcesów Dobrze chcesz gosciowi poradzic, to jeszcze zjebke dostajesz, jak wszystko wiedza niech skladaja- tylko zeby za 2 msc nie bylo pytania kto zjebal bo silnik znow kopci i bierze jeszcze wiecej oleju i zaczelo stukac..
Ah jaki to ja jestem zły i nie dobry :)
Tak, panewki dobrał koleżka ztej strony haparts. Głowicę osobiście zawiozłem do olsztyna, sprawdzona działa. :)
Ah jaki to ja jestem zły i nie dobry
Tak, panewki dobrał koleżka ztej strony haparts. Głowicę osobiście zawiozłem do olsztyna, sprawdzona działa. Kolezka z haparts mial wal w reku :D? To nie BMW- gdzie robisz szlif na 0,25mm i kupujesz szystkie graty pod ten szlif niestety.
Kolezka z haparts mial wal w reku :D? To nie BMW- gdzie robisz szlif na 0,25mm i kupujesz szystkie graty pod ten szlif niestety.
Zakładając że żaden czop nie przytarty to dobierasz na znaki - jak pisałem wcześniej. Masz wybite na bloku i wale.
Fakt faktem dobrze by było to potem skręcić na plastigage sprawdzając, szczególnie jeśli Kupił Taiho/ACL'e i miał skrajnie ciasne lub skrajnie luźne oemy wcześniej. Jak wszystkie były zielone (rzadkość) to nie ma co mierzyć w zasadzie
Kolezka z haparts mial wal w reku :D? To nie BMW- gdzie robisz szlif na 0,25mm i kupujesz szystkie graty pod ten szlif niestety.
No masz rację nie miał. To wyciągnie się wał i zrobi tak jak mówicie, po numerach. Ale z drugiej strony, konsultant haparts musi wiedzieć co mówi prawda, jak sprzedaje już orginalne i "bardzo dobre" zamienniki do naszych piękności :)
;2376306']Zakładając że żaden czop nie przytarty to dobierasz na znaki - jak pisałem wcześniej. Masz wybite na bloku i wale.
Fakt faktem dobrze by było to potem skręcić na plastigage sprawdzając, szczególnie jeśli Kupił Taiho/ACL'e i miał skrajnie ciasne lub skrajnie luźne oemy wcześniej. Jak wszystkie były zielone (rzadkość) to nie ma co mierzyć w zasadzie
Zielone czyli co masz na myśli Panie Szczur :)
Dobra, załatwiłem średnicówkę która przekłamywała, pomiar nieudany. Dzwoniąć do gościa od haparts, odpowiadając na moje pytanie "jaki blok pasuje do d16y3" mówi że "każda honda civic wyprodukowana od 1987 do 2001 czyli 4,5,6 generacja z jednym wałkiem rozrządu jak domniemam sohc pasuje do d16y3 :)"
Kup słupek od zaufanej osoby na forum (np. Tygrysek, którego polecam) bo nie ogarniecie remontu.
Dlaczego nie ogarniemy remontu
Nie chce Tobie się przygotować do tego merytorycznie. Masz manuala, tak? Sprawdź w dziale 5d i poszukaj manuala pod nazwą AERO98 w pdf. Znajduje się tam wiele cennych rad i z jego pomocą krok po kroku będziesz wiedział jak wszystko ma wyglądać.
Swoją drogą jestem pełen podziwu sprzedawcy z Haparts. Sprzedali Ci panewki tak? A jeszcze wał nie był mierzony...
Nie mam jeszcze nic, przepraszam bardzo, bo czekam na pomiary jak i wału, jak i bloku, jak mówicie spisałem numery z bloku, lekko nieczytelne a nie miałem czasu przytrzeć papierem delikatnie. Średnicówkę załatwiłem ze swojej starej szkoły z warsztatów szkolnych, lecz niestety przekłamywała bo był najprawdopodobniej gwint zerwany, albo coś, gdyż nie mogliśmy złapać "zera" :)
wiesko1261
30-09-14, 19:49
bo średnicówkę najpierw trzeba ustawić na wymiar -mikrometr na 75mm albo na płytkę wzorcową
i dopiero wyzerować na zero średnicówkę :p (mierzyć też trzeba umieć );)
Ten temat brnie donikąd. Zycio zaprowadź auto do mechanika, kup sobie parę piwek, ściągnij manuala i spokojnie go poczytaj. Będziesz miał zajęcie a w tym czasie mechanik uleczy auto, a przy odbiorze będziesz wiedział co robił dla czego i czy dobrze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.