Zobacz pełną wersję : Problem z d13b2
Witam. Jechalem dzis swoim d13 na gazie i przelaczylem na benzyne,zatrzymalem sie to zgasl po ponownym odpaleniu trzyma niskie bardzo niskie obroty i tak delikatnie faluja,na gazie jest git. Komp wywala blad nr 14 ale nie jestem pewny czy przed tym tez nie wywalal. Mozliwe ze cos z zaworem EACV?
Możliwe. Na początek zresetuj komputer (bezpiecznik "Backup" 7,5A w puszce pod maską na 30 sekund).
Niestety nie pomoglo. Co teraz?
Przeczysc zawór eacv :) u mnie to kiedys pomogło, wykręć i zamocz w benzynie enstrakcyjnej, tylko zdejmij uszczelke bo moze speczniec
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Ten zaawor widac ze ma delikatne pekniecie na tym plastiku. Zaloze inny bo mam ale watpie ze pomoze
Po tym resecie jest lepiej bo nie gasnie ale i tak delikatnie faluja. Raz ma 950 a raz 750 obr.
Możesz go nawet wykręcić, podłożyć zamiast uszczelki kawał gumy który całkowicie zaślepi przepływ powietrza, i przykręcić (starannie, żeby niczego nie zassało do silnika). Od biedy zamiast gumy zatykasz wlot powietrza pod zaworem w kolektorze (gorący!), druga osoba uruchamia silnik. Jeśli objawy nie ustąpią to możesz go wykluczyć jako przyczynę. Sposób sprawdzony - robiłem tak u siebie. Zatykając palcem tylko wlot w puszcze filtru powietrza nie uwzględnia się ewentualnych nieszczelności obudowy zaworu.
Tak w ogóle EACV jest tam chyba tylko do regulacji lambdy, przy zużytym katalizatorze więcej miesza niż pomaga :)
Pozdrawiam
Teraz odpalalem i jest w miare ok czesto taki bas poleci w tlumnik tak jakby delikatnie strzela basem ale ogolnie jest ok. Zgasze chwile postoi znowu zapale i znowu delikatnie faluje a po chwile znowu sie normuje i tak w kolko.
Jeśli jest pęknięcie to raczej tego wina. Zrób tak, jak kolega pisał - zatkaj wlot do EACV w puszce i jeśli się wszystko ustabilizuje to jest do wymiany.
Zatkalem wlot i obroty byly ok zalozylem inny eacv i jest git tylko czasami wskazowka drygnie. Robic reset ecu ? bo nie robilem
Zrob, po zmianie eacv powinno sie zresetowac ecu
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Zrobilem reset i jest git. Teraz jezdze na lpg wiec odlaczylem eacv. Warto zakladac przekaznik czy lepiej podpiac eacv i jezdzic tez na lpg.?
Lepiej odpinać przekaźnikiem przy jeździe na LPG. Do PB może się on przydać (np. hamowanie silnikiem).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.