Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Z czego zrobiony jest silnik Honda



no_name21
17-09-14, 20:51
wiadomo że blok jak i głowica jest z aluminium ale co do tulei cylindrowych to sam już nie wiem czy to żeliwo czy nie bo znalazłem stronkę na której piszą coś takiego : Silnik VTEC
można zaliczyć do jednostek długoskokowych, co przyczynia się do zredukowania długości silnika i poprawia jego charakterystykę w zakresie niskich prędkości obrotowych. Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie kawałek metalu, z jakim można się spotkać w codziennym życiu. Tuleje cylindrowe silnika wykonano bowiem z kompozytu FRM, czyli aluminium wzmacnianego włóknami węglowymi. Takie rozwiązanie pozwala na znacznie szybsze odprowadzanie ciepła, niż w przypadku typowych tulei cylindrowych odlewanych z żeliwa. W rezultacie można istotnie zmniejszyć wymiary silnika, bądź znacznie podnieść jego moc, bądź - jak w tym przypadku - zachowując moc i wymiary podwyższyć trwałość silnika. Dodatkowe korzyści płynące z tej technologii to większa odporność na zużycie i mniejsza masa silnika. Chciałem to skonfrontować z innym źródłem ale google znajduje same głupoty a nie konkrety. skoro to nie żeliwo to nie zardzewieje jak będe trzymał goły blok w garażu przez dłuższy czas??

reaktor
17-09-14, 20:56
zardzewieje

pewnie to co wał ;stal + jakies tam utwardzenie

no_name21
17-09-14, 21:25
czyli to jednak żeliwo...

Karpiczek
18-09-14, 10:16
Dobrze zabezpieczysz olejem i nie zardzewieje.

Gorliś
18-09-14, 12:07
Tuleje FRM sa tylko w H i niektorych F seriach, tak swoja droga.

Fawor
18-09-14, 13:38
pewnie to co wał ;stal + jakies tam utwardzenie
ta, stal...gdyby kładli takie tuleje to nei trzeba by było zakładać STALOWYCH Dartonów do 350+..

zwykłe żeliwo, które jak zabezpieczysz powłoką oleju czy czyms podobnym to nie zardzewieje.

radar333
19-09-14, 23:26
Z płatków wiśni japońskiej.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

demiss
21-09-14, 12:49
TO nie żeliwo, tuleje w hondzie, a przynajmniej w d16 są zrobione z alusilu. Taką informacje uzyskałem na Krasnobrockiej jak chciałem wymienić swoją zatartą tuleje.

reaktor
21-09-14, 17:23
amatorzy lubią udawać znawców
ciekawe jak to badali, językiem ?
alu nie gnije tuleje w d16 tak

Cywa
21-09-14, 17:46
A mnie zastanawia jak szybko postepuje taka korozja? Ile czasu moze stac taki silnik bez uruchamiania

mirasek
21-09-14, 17:52
TO nie żeliwo, tuleje w hondzie, a przynajmniej w d16 są zrobione z alusilu. Taką informacje uzyskałem na Krasnobrockiej jak chciałem wymienić swoją zatartą tuleje.
Wszystkie D-serie mają żeliwne ścianki tulei, kit Ci sprzedali.

Karpiczek
21-09-14, 20:03
A mnie zastanawia jak szybko postepuje taka korozja? Ile czasu moze stac taki silnik bez uruchamiania

Jak dobrze zabezpieczysz to może stać naprawdę długo. Jestem w trakcie remontu V8, po obróbce stał zabezpieczony dwa miesiące i jest git.

no_name21
22-09-14, 08:21
Jak silnik jest cały np. Wydarłeś z fury i stoi to raczej długo gorzej goły blok bo ma kontakt z wilgocią z powietrza itp ale jak zasmarujesz czymś to powinno być ok.

Saiti
25-09-14, 23:51
Kiedyś trzymałem blok na balkonie po myciu wodą pod ciśnieniem. Tuleje były jasnobrązowe od rdzy, z takimi "zardzewiałymi" tulejami stał jeszcze ponad 3 tygodnie. przemyliśmy benzyną, sporo zeszło, silnik jeździ do dziś, pobór oleju to zero, niepokojące dźwięki zero, moc i kompresja jest wzorowa. Silnik złożony na OEMie na "zardzewiałych" tulejach. Szybko Ci tego nie przeżre ;)

robivitez
27-09-14, 12:44
No kurde ale jaki to problem nasmarowac blok i tuleje jakims olejem i owinac w strech folie??? :confused:

Camellia Racing
27-09-14, 12:56
Jak chcecie pobawić się w naukowców to mam D16Z6 stojące 3 lata, nie otwierane. Składowane wg manuala czyli z olejem w misce ;)

Karpiczek
27-09-14, 13:57
Jak chcecie pobawić się w naukowców to mam D16Z6 stojące 3 lata, nie otwierane. Składowane wg manuala czyli z olejem w misce ;)

I co w zwiazku z tym? Chcesz sprzedac czy co?

Camellia Racing
27-09-14, 20:28
Możesz sobie rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie.