PDA

Zobacz pełną wersję : D14A3 - stuki w głowicy



PawelPiaseczno
17-09-14, 17:55
Witam,

Parę dni temu kupiłem ładnego civica, sprawdziłem poziomy płynów, stan rozrządu, olej był zalany świeży przez poprzedniego właściciela.

Auto jest sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela , przebieg autentyczny 191.000km

Pojeździłem z tydzień po mieście czasami przyciskając ale ogólnie raczej spokojnie.

Od kilku dni z pod pokrywy zaworów zaczął dochodzić dźwięk metalicznego klepania który narasta wraz z wzrostem obrotów silnika.

Zaniepokoiło mnie to, zwaliłem pokrywę zaworów, sprawdziłem luzy zaworowe i wszystko wydaje się być ok, jednak nie podoba mi się stan krzywek wałka rozrządu...praktycznie wszystkie są porysowane, pod placem czuć znaczne rysy ,widać uszkodzenia gołym okiem... czy to może być przyczyna tej klepaniny?? Zastanawiam się jak to mogło się stać skoro raczej nie katowałem silnika.

Dzięki z góry za rady.

Endrju1
18-09-14, 07:28
Ty może nie, a poprzedni właściciel mógł bez oleju śmigać.
Same rysy nie powinny aż tak klepać, może na samym wałku jest luz, albo prowadnice zaworowe są luźne.

PawelPiaseczno
18-09-14, 10:22
Byłem u mechanika,osłuchał silnik, prawdopodobnie wali któraś prowadnica.
W poniedziałek oddaje auto na naprawę, głowica pójdzie do zakładu na sprawdzenie-naprawę,przy okazji wrzucę nowy rozrząd,uszczelki,paski.

Dzięki

Guscioren
18-09-14, 20:59
Byłem u mechanika,osłuchał silnik, prawdopodobnie wali któraś prowadnica.
W poniedziałek oddaje auto na naprawę, głowica pójdzie do zakładu na sprawdzenie-naprawę,przy okazji wrzucę nowy rozrząd,uszczelki,paski.

Dzięki
Dużo taniej Cie wyjdzie słupek z pewnych rąk

Michał102
18-09-14, 21:02
słupek z pewnych rąk

Takie coś nie istnieje.
Każdy używany silnik to potencjalny złom.

Guscioren
18-09-14, 21:25
Takie coś nie istnieje.
Każdy używany silnik to potencjalny złom.
Zejdź na ziemie, nikt by nie kupował swapów itd?
D14 często idą w rozliczeniu przy robieniu swapa. Z jhm nie bał bym sie brać silnika

cosmo-pl
18-09-14, 23:40
Byłem u mechanika,osłuchał silnik, prawdopodobnie wali któraś prowadnica.
W poniedziałek oddaje auto na naprawę, głowica pójdzie do zakładu na sprawdzenie-naprawę,przy okazji wrzucę nowy rozrząd,uszczelki,paski.

Dzięki

Paweł podjedź do Jarka w Piasecznie na Poziomokowej z MCAuto, niech to osłucha. Może masz zalanego Castrola Magnateca, na nim potrafi postukiwać ten silnik. Zanim coś zrobisz, to to obadaj dobrze, bo szkoda wywalać pieniędzy i szukać słupka. Swoją drogą, to ja też się nie zgodzę z kolegą Guscioren, bo możesz kupić trupa jeszcze większego, tak jak pisze Michał102 i jest ona większa, niż na dobry egzemplarz. Rzadko kiedy te silniki można odpalić, a na tym forum jest masa przypadków, zakupu słupków. Jak coś to opłaca się zwalić głowicę i zrobić porządny jej remont, co będzie niewiele droższe, a pewniejsze. Jak chcesz, to możesz też do mnie przyjechać do wawy, to osłuchamy wspólnie.

PawelPiaseczno
19-09-14, 11:31
Lukasz, nie mam zamiaru kupować słupka w ostateczności wyremontuje głowice. Gdzie ewentualnie możemy się spotkać? Masz czas jutro? Sprawdzę jeszcze poziomkową jutro rano.

Bartko
19-09-14, 11:52
Panowie, czegoś tu nie rozumiem. Jeden pisze o wymianie słupka a więc "dołu silnika" a drugi pisze o remoncie głowicy a więc "góry silnika" ?
Chyba, że słupek to macie na myśli cały silnik a nie sam blok?

PawelPiaseczno
19-09-14, 12:50
Bartko, u mnie dół czytaj blok silnika jest jak najbardziej ok, chodzi o głowice która wydaje metaliczne dźwięki.

Słupek = Blok + głowica w komplecie.

MikeFoto
19-09-14, 13:30
D14 często idą w rozliczeniu przy robieniu swapa. Z jhm nie bał bym sie brać silnika

Albo robi się swapa bo poprzednie D14 nadawało się na złom.
Pewny silnik to taki, który po zakupie rozbierze się na części pierwsze, pomierzy, powymienia co trzeba i ponaprawia. Naocznie, na słuch nie można moim zdaniem powiedzieć że dany silnik ma 80kkm, 150kkm czy 350 kkm przebiegu. Można kompresję zmierzyć, czy nie pali oleju (za dużo) jeśli silnik jest na aucie, jeśli wymontowany, to można co najwyżej powiedzieć czy ładnie wygląda, ale w życiu nie stwierdzi się z całą pewnością w jakim jest stanie.

cosmo-pl
19-09-14, 15:37
Lukasz, nie mam zamiaru kupować słupka w ostateczności wyremontuje głowice. Gdzie ewentualnie możemy się spotkać? Masz czas jutro? Sprawdzę jeszcze poziomkową jutro rano.

Mam, napisz na PW czy przyjedziesz, to podam Ci nr do mnie i się umówimy.

Bartko
19-09-14, 16:02
I ja popieram autora tematu. Szczególnie w tym przypadku. Remont jak dobrze zrobiony to potem wiesz co masz.

PawelPiaseczno
25-09-14, 10:16
Auto trafiło do Pana Jarka z MC auto,okazało się, że do wymiany jest wałek rozrządu (zużyte krzywki)

Ma ktoś może wałek w dobrym stanie do D14A3/4 ?

Zastanawiam się czy używany wałek z innego silnika będzie pasował do mojej głowicy??

Dzięki.

cosmo-pl
25-09-14, 12:16
Powinien pasować, ale gadałem o tym aucie z Jarkiem i trzeba się zastanowić co robić, bo po otwarciu to ogólnie słabo wygląda. Jak chcesz nim jeszcze pojeździć, to zwalcie miskę olejową i oceńcie jak ten silnik od dołu wygląda, jak jest taki brud pod pokrywą zaworów i tak zjechany wałek, to pytanie czy się zaraz reszta nie wysypie i być może szkoda wymieniać wałka, bo trzeba będzie silnik cały. Jeżeli panewki będą w miarę ok i dół będzie jeszcze żywy, a kompresja będzie w normie, to trzeba ten silnik doprowadzić do porządku. Porządnie wypłukać, zalać nowy, dobry olej i zmienić go za 5000 km.

Ogólnie jest to stan silnika tzw przedzawałowy i być może jeszcze uda się go uratować, ale ktoś ewidentnie zaniedbał auto i nie zmieniał pewnie oleju, tylko dolewał, a takie są niestety skutki. Inne wytłumaczenie, to przebieg dwa razy większy niż na liczniku.

PawelPiaseczno
25-09-14, 12:34
No nic, zaryzykuje bo mam już nagrany dobry wałek do D14A3 , koszt takiej operacji znikomy + wymiana oleju i zobaczymy jak to będzie chodzić.
Faktycznie syf na pokrywie zaworów wskazuje na zaniedbanie terminowych wymian oleju ;-)
Ogólny stan auta nie wskazuje na jakiś kosmiczny przebieg ale oczywiście może być o wiele większy niż te 190 tys na liczniku.
Dzięki za pomoc Łukasz.
Pozdrawiam.

cosmo-pl
25-09-14, 13:20
Zanim ten olej wymienisz, to wypłukaj silnik np Motul Engine Clean i koniecznie zrzuć miskę olejową i ją też wymyj z osadów. Uszczelka jest taniutka, a opłaca się to zrobić. Olej kup sobie na razie 10W40 np Motul Synergie 6100+ i wymień po kolejnych 5000 km. Może się uda odratować go ;) Powodzenia.

olej i płukankę dostaniesz tutaj: oil-land.pl pro-choice.pl, a uszczelkę nową Jarek ogarnie.

ps. ten dekiel też umyjcie porządnie.

PawelPiaseczno
27-09-14, 15:37
Klawiatura też jest do wyrzucenia na śmietnik (powycierane krzywki na młoteczkach) w związku z tym poszukuje takowej do D14A3/A4 Może ktoś coś będzie miał w dobrym stanie?

cosmo-pl
27-09-14, 15:58
Moim zdaniem to prowadnice zaworów też pewnie są do niczego, więc pytanie, czy nie lepiej zmienić całą głowicę. Albo tą zwalić i regenerować.

PawelPiaseczno
27-09-14, 16:03
Pomimo to zaryzykuje jeszcze wymianę klawiatury, jeżeli po wymianie nadal będzie klepać to oddam ją na żyletki :D

PawelPiaseczno
28-09-14, 18:07
Dorwałem kompletną głowice za grosze z dobrą klawiaturą , wymyłem pokrywę + miskę olejową ze szlamu, wymieniłem wałek i klawiaturę + regulacja zaworów.
Wymiana oleju + nowy filtr.
Dodatkowo przed wymianą oleju silnik pracował sobie przez 20 minut na dobrej płukance.
Z silnika spuściłem czarny szlam z olejem :D
Po wszystkim silnik pracuje idealnie , wróciła moc i kultura pracy, słychać tylko wtryski ;)

Dzięki i pozdrawiam.

cosmo-pl
28-09-14, 18:13
No to super. Fajnie, że się udało odratować. Powodzenia. ;)