Zobacz pełną wersję : Dostępność części do angielki 5d
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem hanki 5d, bardzo zaniepokoil mnie fakt że gdy pojechałem do mechanika na wymiane tulei wachacza dolnego z tyłu był wielki problem ze znalezieniem częsci. Rozumiem że Honda to auto które nie lubi sie psuć ale bez przesady żebyśmy nie mogli znależć części zawieszenia które naturalnie w każdym aucie się zużywają. Pytanie czy to wina mechanika czy z częsciami zamiennymi jest rzeczywiście problem. A może nie wiem gdzie ich szukać hmm?
Yyy nie wiem gdzie mieszkasz ale u mnie jest wiele sklepów oferujących części zamienne do Hond itp... Może po prostu mechanik jest umówiony z "zaprzyjaźnionym" sklepem że tylko tam kupuje w zamian za rabaty (oczywiście na fakturze go nie ujrzymy) a w sklepie okazało się że nie ma części poza markami takimi jak VW,Opel, Skoda..
U mnie w dość małym miasteczku jest 4 sklepy z częściami i w 3 bez problemu jak nie od ręki to na następny dzień załatwią niemal wszystkie części eksploatacyjne do hanki.
Nie mogliście znaleźć czy tak szukaliście?
http://haparts.pl/
Pytanie czy to wina mechanika czy z częsciami zamiennymi jest rzeczywiście problem.
Nie ma żadnego problemu. Dzwonisz i masz. Jeśli nie ma gdzieś na miejscu to dowiozą na następny dzień.
Unikaj podrób z allegro.
Daj temu biednemu mechanikowi kontakt np. do InterCars, tak na dobry początek.
No chyba, że szukał tulei... używanych. ;)
Właśnie ciągną części od inter cars i piep*yl że honda to gufno bo nigdy części do niej nie ma, i w sumie w internecie też tego dużo nie ma czy to ja nie umiem szukać?
Właśnie ciągną części od inter cars i piep*yl że honda to gufno bo nigdy części do niej nie ma, i w sumie w internecie też tego dużo nie ma czy to ja nie umiem szukać?
Kolego 5d mam w posiadaniu 5 rok i nigdy nie spotkałem się z jakimikolwiek problemami z dostępnością części,jeśli czegoś nie było na magazynie sprowadzali i następnego dnia miałem to czego potrzebuję...więc proszę nie opowiadać bzdur :p
Daj sobie spokój z tym mechanikiem i znajdź lepiej kogoś innego a nie takiego imbecyla, skoro próbuje wkręcić jakieś idiotyczne rzeczy że honda to gówno to pewnie jeszcze za wymianę będzie sobie dużo liczył bo to przecież statek kosmiczny a nie auto..
Części do Civiców jest tyle co i do innych aut w sumie, InterCars, FOTA itp kończąc na internecie.
InterCars to bym sobie odpuścił, ceny z kosmosu. Osobiście, tak jak MM63 , polecam Haparts. Jak nie mają na stronie to napisz do nich maila czego potrzebujesz a na pewno Ci to załatwią. Zamawiałem u nich ostatnio śruby do tylnego zawieszenia i dostałem wszystkie które sobie wymyśliłem :) Generalnie to napisali mi że do Hondy mają wszystko :)
InterCars jest drogi również jestem tego zdania, dlatego podałem to do możliwych źródeł zakupu części. W Haparts nie kupi się części gównianych film Pascal itd to ma swoje plusy ;]
Tak ogólnie to FOTA również jest dobra :D dużo razy kupowałem tam drobniejsze rzeczy typu paski nie paski i ceny są spoko.
Ja kupuję w focie. Dają dobre zniżki.
W jak małej wiosce trzeba żyć żeby nie potrafić znaleźć części do nastoletniego auta produkowanego masowo? Tego jest na pęczki, przez chińczyki, średnie i lepsze zamienniki, oemy, po graty do sportu i wszystko przywiozą do domu. Zmień mechanika.
W jak małej wiosce trzeba żyć żeby nie potrafić znaleźć części do nastoletniego auta produkowanego masowo? Tego jest na pęczki, przez chińczyki, średnie i lepsze zamienniki, oemy, po graty do sportu i wszystko przywiozą do domu. Zmień mechanika.
Jak się cale życie robi przy polonezach i golfach to tak jest:) Spytaj się tego mechanika co ile się reguluje zawory w hondzie:D stawiam 100zł że powie "w hondzie się zaworów nie reguluje" Zobaczy zawieszenie w pełnoletniej hondzie i Cię z krzyżem pogoni :D
bartek_levis
18-09-14, 08:17
Jak się cale życie robi przy polonezach i golfach to tak jest:) Spytaj się tego mechanika co ile się reguluje zawory w hondzie:D stawiam 100zł że powie "w hondzie się zaworów nie reguluje" Zobaczy zawieszenie w pełnoletniej hondzie i Cię z krzyżem pogoni :D
słusznie prawisz (polać mu)
części są i będą bo to popularny model ale konkretnie to co potrzebujesz pracowałem kiedyś w częściach katalogi znam to może podpowiem gdzie co kupić
ps a mechanika bym zmienił :)
Dokładnie, tacy są niestety mechanicy starszej daty u nas w kraju, boją się robić trochę nowszych technologicznie aut np typu nasz Civic.
Wiadomo to nie nowe auta ale zawieszeniowo/silnikowo bardziej zaawansowane niż np Renault 19 czy Vectra A, co najlepsze miałem kiedyś taki przypadek jak kupiłem pierwszego Civica
pojechałem do mechanika którego rzekomo polecił mi wujek że go zna bardzo długo i spoko gość, lecz po poziomie naszej rozmowy już zauważyłem że coś jest nie tak.
Robią tam codziennie bardzo dużo aut i tych nowszych jak i starszych więc nie ma reguły czyli po prostu przemiał aut.
Zauważyłem że szef warsztatu robi auta jak najszybciej zajmując się dosłownie trzema autami na raz byle by jak najszybciej i najwięcej zarobić, bo przecież każdy chce mieć auto jak najszybciej zrobione no to je ma :D
Miałem w MA8 wiele do zrobienia, zapytałem dlaczego pali mi się Check Engine więc obejrzał auto na podnośniku itd i stwierdził że po prostu "tak już musi być jak masz auto z gazem i jest stare :D nie przejmować się i jeździć"
Później jak kupiłem MB1 to wymieniali mi tam rozrząd oczywiście części sam kupiłem, a sam rozrząd robił mi dość młody pracownik który był przeciwieństwem szefa i sam posiada EJ9 więc wie o co chodzi.
Co najlepsze próbowali mi tam wkręcić że mam poduszki silnika już do wymiany bo go za bardzo telepie, pojechałem do znajomego i się okazało że po prostu trochę się poluzowała poduszka olejowa koło rozrządu :D
Obecnie mechanika zmieniłem, i jest nim całe szczęście mój znajomy a nie osoba która stara się wydusić ode mnie bezczelnie każdą złotówkę wymieniając sprawne części na nowe.
Zauważyłem że szef warsztatu robi auta jak najszybciej zajmując się dosłownie trzema autami na raz byle by jak najszybciej i najwięcej zarobić, bo przecież każdy chce mieć auto jak najszybciej zrobione no to je ma
To jest zło które nakręca i mechanik i klient, jeden chce mieć duży przerób, a drugi chce mieć szybko wóz, a potem jakość usług jest jaka jest. W sklepach z częściami też bywają goście (w mniejszości na szczęście) z permanentnym bólem d*py że ktoś przyszedł i coś chce, odrywając ich od podglądania małolat na nk.
To jest zło które nakręca i mechanik i klient, jeden chce mieć duży przerób, a drugi chce mieć szybko wóz, a potem jakość usług jest jaka jest. W sklepach z częściami też bywają goście (w mniejszości na szczęście) z permanentnym bólem d*py że ktoś przyszedł i coś chce, odrywając ich od podglądania małolat na nk.
Tak mi sie przypomniało:
- Dzień dobry, chciałbym tani i dobry projekt.
- A po co panu dwa projekty?
Najlepiej mieć zaufanego mechanika który ma pojęcie, lub samemu dłubać. Internet jest dosyć duży zasobem informacji :P
Na szczęście u siebie mam 3 zaufanych mechaników w tym mojego ojca i użytkownika tego forum "Brylant1"
Co do części w InterCarsie. Katalog jest ostro po*****y i w dodatku jak ktoś chce kupować w detalu to ceny są kosmiczne.
Jeżeli chcesz mieć szybko i pewnie to mogę Ci polecić moje 2 źródła części jeśli nie znajdę w IC
http://haparts.pl/ Dzida jest bardzo pomocnym człowiekiem, nie wciśnie Ci kitu "żeby zarobić" bo nawet takiego kitu nie ma w ofercie i zawsze doradzi co zrobić.
http://jarusnet.pl/ Człowiek któremu można zaufać w 100% i ma całkiem ciekawe rarytasy :D
Również mogę haparts polecić. Bez problemu dobrali i przysłali ekspresowo to co mi było potrzebne.
Właśnie ciągną części od inter cars i piep*yl że honda to gufno bo nigdy części do niej nie ma,
Czas zmienić mechanika.
boją się robić trochę nowszych technologicznie aut np typu nasz Civic.
Matko boska, civic mający od 14-19 lat to auto nowsze technologicznie ?
To trochę tak jakby powiedzieć że Win95 jest nowszy technologicznie :D
Skoro taki civic, prosty w budowie, nie ma za dużo czujników, prościutki komp żadnych cudów to za dużo - czas zmienić mechanika.
Matko boska, civic mający od 14-19 lat to auto nowsze technologicznie ?
To trochę tak jakby powiedzieć że Win95 jest nowszy technologicznie :D
Nie do końca, np nasz Civic jest bardziej zaawansowany niż prosta jak cep Astra czy Polonez, pomijam kwestie co jak się psuje,
Chodzi mi o to że jest bardziej zaawansowany jako produkt z tamtych czasów niż niektóre rówieśnicze pojazdy nawet pod względem zawieszenia,
nie ukrywajmy nie każdy mechanik lubi wielo-wahaczowe zawieszenie które wymaga więcej roboty i jest bardziej czasochłonne w naprawie
bo wie że to większa mordęga niż auta typu Polonez czy stara Astra gdzie jest belka czy 2 wahacze na krzyż. Mówię oczywiście o typie mechaników poruszanych w tym temacie.
Wystarczy spojrzeć na cenniki sprzed kilkunastu lat, Civic był droższym autem niż Astra o te kilkanaście %, mam do tej pory mnóstwo starych gazet typu AutoŚwiat itd lat 98-01 gdzie były cenniki takich i różnorakich aut :D
Silniki oczywiście też były trochę do przodu w tamtych czasach niż większość jednostek gaźnikowych, mono-wtryski itd :D wystarczy spojrzeć jaki bum zrobił w ówczesnych czasach sam VTEC.
Po za pionierskimi zmiennymi fazami rozrządu w innych markach.
Stąd też piszę że niektórzy mechanicy jak widzą Hondę to gadają że to skomplikowane itd że to japończyki japońćzyki, taki jeden ciężki przypadek osobiście poznałem.
(mechanik typu u którego na placu stoją same Polonezy, Fiesty III i Golfy II)
Nie do końca, np nasz Civic jest bardziej zaawansowany niż prosta jak cep Astra czy Polonez, pomijam kwestie co jak się psuje,
Chodzi mi o to że jest bardziej zaawansowany jako produkt z tamtych czasów niż niektóre rówieśnicze pojazdy nawet pod względem zawieszenia,
nie ukrywajmy nie każdy mechanik lubi wielo-wahaczowe zawieszenie które wymaga więcej roboty i jest bardziej czasochłonne w naprawie
bo wie że to większa mordęga niż auta typu Polonez czy stara Astra gdzie jest belka czy 2 wahacze na krzyż. Mówię oczywiście o typie mechaników poruszanych w tym temacie.
Wystarczy spojrzeć na cenniki sprzed kilkunastu lat, Civic był droższym autem niż Astra o te kilkanaście %, mam do tej pory mnóstwo starych gazet typu AutoŚwiat itd lat 98-01 gdzie były cenniki takich i różnorakich aut :D
Silniki oczywiście też były trochę do przodu w tamtych czasach niż większość jednostek gaźnikowych, mono-wtryski itd :D wystarczy spojrzeć jaki bum zrobił w ówczesnych czasach sam VTEC.
Po za pionierskimi zmiennymi fazami rozrządu w innych markach.
Stąd też piszę że niektórzy mechanicy jak widzą Hondę to gadają że to skomplikowane itd że to japończyki japońćzyki, taki jeden ciężki przypadek osobiście poznałem.
(mechanik typu u którego na placu stoją same Polonezy, Fiesty III i Golfy II)
Zgodzę się i nie zgodzę. Jeśli porównujemy do Astry I - zgoda. Ale przykład mam taki, Ja mam Hondę z 98, teść - Astra II z 98.
Astra - pompa wspomagania z którą się cuda dzieją elektroniczna (nie mechaniczna jak w Hondzie), wspomagania czasem działa, czasem nie, niewiadomo jak to naprawić poza wymianą całej pompy (od 800zł)
Astra - zawór EGR z jakimś wydziwionym czujnikiem, który czasem potrafi spowodować że silnik nie jedzie wcale.
Mimo że auta z tego samego roku, uwżam że astra jest zdecydowanie bardziej skomplikowana niż civic 5d, głównie przez czujniki.
Wiecie co moim problemem jest nie mechanik tylko sprzedawca który te części zamawia, machanior zna się na rzeczy, mówił mi nawet ze kiedyś robił w takim warsztacie gdzie przyjeżdżali do niego ziomki ze swoimi Hondami ktore były świeżo po wyścigach na torze w Biłgoraju i nie raz robił Hondy w stanie agonii;p dlatego pomyślalem że będę szukał części na własną rękę a nie liczył na sklepowego który wyznaje wiarę Vaga;D
Problemem też mogą być katalogi z częściami. Pamiętam że kiedyś w katalogu Inter Cars, nie wiem jak teraz, części do naszych aut szukało się w pozycji "Civic IV gen Fastback".
No bez kitu jak zamawiał tulejki z katalogu to przyszło mu całkiem co innego;p
Problem z tym ze z tylu jest duzo tulei i jak sie zamawia przez neta albo telefon to tak jesty, a astrze powiesz tuleje do belki i gotowe :D w oplu benzyniaki tez sa proste w budowie jak cep(jak honda)osprzet jest tylko bardziej kaprysny,
Katalog intercersu i autopartnera ma pelno bledow, bo bazuja na TECDOCu ale wiekszosc sprzedawcow na haslo civic 5d odrazu wie o co chodzi.
MichałCK - porównanie czy bardziej skomplikowane jest zawieszenie w hondzie czy w polonezie to bardzo złe porównanie - chyba nigdy nie wiedziałeś że polonez również ma zawieszenie wielowahaczowe - przy którym jest tyle samo pracy.
Osobiście powiem tak , z częściami nie ma problemu o ile znamy się nieco na swoim modelu civica , bo nawet w katalogach inter-carsu są niezłe byki.. - większość sklepów nie ma części na stanie i trzeba zamawiać (mówię tu o zwykłych motoryzacyjnych w każdym mieście) , zwykle do przysłowiowego golfa dostaniemy niemal wszystko na miejscu, z japońcami nie ma tak łatwo, na co jest banalne wytłumaczenie pomyślcie ile jeździ aut z grupy vag ,fiatów jak i innych , a ile hond - sprzedawca w sklepie nie będzie trzymał towaru bo może za rok się sprzeda tulejka do hondy... . Taki zwykły mechanik jeździ zwykle do takich sklepów , a nie przegląda fora internetowe jak i sklepy - zejdźcie na ziemię chcecie dobrych serwisów jeździe do fanatyków lub aso koszących 100% ceny więcej.
zwykle do przysłowiowego golfa dostaniemy niemal wszystko na miejscu, z japońcami nie ma tak łatwo, na co jest banalne wytłumaczenie pomyślcie ile jeździ aut z grupy vag ,fiatów jak i innych , a ile hond - sprzedawca w sklepie nie będzie trzymał towaru bo może za rok się sprzeda tulejka do hondy... .
Jaki z tego wniosek - hondy to trwalsze auta :) niż VW. Niema potrzeby, niema popytu.
aki z tego wniosek - hondy to trwalsze auta niż VW. Niema potrzeby, niema popytu. To tez, ale wezmy pod uwage to ze wsumie czesci pasuja i do golfow, octavi, a3 oraz leona , samych golfow jezdzi wiecej po Polsce niz honda, a jak doliczysz reszte...
To tez, ale wezmy pod uwage to ze wsumie czesci pasuja i do golfow, octavi, a3 oraz leona , samych golfow jezdzi wiecej po Polsce niz honda, a jak doliczysz reszte...
Zawieszenie w hondach od 4gena do 6 jest praktycznie między sobą wymienne ;)
Jedyny problem od kiedy mam VTI to było znalezienie przegubu zewnętrznego na własną rękę ;)
Dokładnie, dlatego np. tuleje na tył pasują idealnie z Concerto. Różnica jest w cenie. Od Concerto jest ładnych kilka % taniej!
Takie info na przyszłość :)
A był by ktoś w stanie zrobić jakąś listę z czego podchodzą części do naszych angielek?
Przykład mam taki ze robiłem we vti reperaturke. Lakiernik pojechał i kupił za 170. Z tą różnicą ze do mb2 kosztowała 80. A są takie same.
Niestety on o tym nie wiedział, a ja zapomniałem mu powiedzieć:)
A był by ktoś w stanie zrobić jakąś listę z czego podchodzą części do naszych angielek?
Przykład mam taki ze robiłem we vti reperaturke. Lakiernik pojechał i kupił za 170. Z tą różnicą ze do mb2 kosztowała 80. A są takie same.
Niestety on o tym nie wiedział, a ja zapomniałem mu powiedzieć:)
Jest już taki temat, ale głównie chodzi o gadżety w stylu cupholdery i tak dalej.
A mnie właśnie bardziej chodzi o elementy zawiasu,czy karoserii....itp...
A mnie właśnie bardziej chodzi o elementy zawiasu,czy karoserii....itp...
Może znajdziesz coś ciekawego: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?110367-PASUJE-P-amp-P-czyli-jakie-elementy-z-innych-aut-pasuj%B1-do-Naszych-5D&highlight=pasuj%B1ce
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.