Zobacz pełną wersję : Najniższe bezpieczne obroty dla silnika 1.8
elminsterr
17-09-14, 10:43
Witam,
Mam do Was pytanko jakie według Was są najniższe zdrowe dla silnika obroty w FK2 1.8? 2 000?
Ja zwykle staram się zawsze utrzymywać je na minimum 2 000. Chodzi mi oczywiście o obroty silnika w czasie zwykłej ekonomicznej jazdy... wiadomo przy dojeździe do świateł i hamowaniu silnikiem, na ostatnich metrach czasem trochę spadną, ale nie o to pytam - chodzi mi o zwykłą jazdę z delikatnie wciśniętym gazem - poniżej jakiej granicy obrotów lepiej nie schodzić według Was?
W wersji eko jeżdżę przy obrotach 1500 obr/min. A granice uznałbym 1000 obr/min skoro sam I-Vtec poniżej nich się wyłącza.
Aczkolwiek z 6 biegiem nie schodzę poniżej 60 km/h jadąc po równej nawierzchni. Przy jakimkolwiek innym manewrze czy też podjeździe od razu idzie redukcja bądź przyspieszam wcześniej.
Ja tam staram się utrzymywać przynajmniej te ok 2tyś obr/min. Czasami zjadę ( z górki na wysokim biegu i minimalnie wciśnięty gaz) niżej ale żeby tak jeździć no stop na niskich obrotach 1500 i poniżej to i męczarnia dla mnie i nie oszukujmy się układ korbowo-tłokowy też jest mocniej obciążony. Te Nasze silniki są i tak bardzo ekonomiczne więc to że przejadę na jednym zbiorniku 20-30km więcej to mnie nie rusza za bardzo a i silnik po dupie tak nie dostaje.
fireman1014
17-09-14, 20:41
Też uważam, że 2 000 obr to minimum i tak jeżdzę, a już jazda 60km/h na "6" to wg mnie zabójstwo dla skrzyni biegów i panewek. "6" włączam po przekroczeniu 100 km/h pod warunkiem, że sytuacja na drodze wyklucza przyspieszanie. Spalanie wg komp. 7,5l/100km 50%/50% trasa/teren zabudowany.
A i-Vtec to chyba wyłącza się poniżej 3500obr/nim a nie poniżej 1000obr. ?
Też uważam, że 2 000 obr to minimum i tak jeżdzę, a już jazda 60km/h na "6" to wg mnie zabójstwo dla skrzyni biegów i panewek. "6" włączam po przekroczeniu 100 km/h pod warunkiem, że sytuacja na drodze wyklucza przyspieszanie. Spalanie wg komp. 7,5l/100km 50%/50% trasa/teren zabudowany.
A i-Vtec to chyba wyłącza się poniżej 3500obr/nim a nie poniżej 1000obr. ?
jak jezdzisz tak emerycko to duzo spalilo, ja kiedys fn2 zrobilem 7.5l trasa + miasto krecac do 3 czasem 4 tys obr
Do pracy mam przez 20km lekko z górki i nie widzę problemu jechać 60-70km/h na 6 biegu, z powrotem może trochę szybciej ale tez na 6-ce. Mówię tu o jeździe ekonomicznej. Wtedy bez problemu poniżej 8l lpg.
Każdy jeździ inną droga na codzień, im bardziej płaski teren to na niższych obrotach można jeździć. Ale nigdy nie schodzę ponieżej 1500obr.
Widziałem wykres z hamowni naszego r18a2 i 80% momemtu mamy dostępne od 1200obr/min więc nie ma potrzeby trzymać go cały czas ponad 2tyś.
fireman1014
17-09-14, 22:40
jak jezdzisz tak emerycko to duzo spalilo, ja kiedys fn2 zrobilem 7.5l trasa + miasto krecac do 3 czasem 4 tys obr
Napisałem że 2000 obr to minimum, o max obrotach z jakimi jeżdzę nie pisałem. A czy dużo czy mało? - nie prosiłem o komentarz, bo to nie ten dział:).
"6" można jeździć i 30 km/h tylko jak długo?
też poniżej 2000 nie zejdę
Do pracy mam przez 20km lekko z górki i nie widzę problemu jechać 60-70km/h na 6 biegu, z powrotem może trochę szybciej ale tez na 6-ce. Mówię tu o jeździe ekonomicznej. Wtedy bez problemu poniżej 8l lpg.
Każdy jeździ inną droga na codzień, im bardziej płaski teren to na niższych obrotach można jeździć. Ale nigdy nie schodzę ponieżej 1500obr.
Widziałem wykres z hamowni naszego r18a2 i 80% momemtu mamy dostępne od 1200obr/min więc nie ma potrzeby trzymać go cały czas ponad 2tyś.
Pojedź na hamownię i zobacz sobie realne wykresy i wtedy zobaczysz jak to jest z tym momentem.
W temacie "Gaz 5 Gen" masz na pierwszej stronie wykres z hamowni mojego silnika i tam wyraźnie widać ile momentu jest.
I widać na nim że Max moment to 170 Nm, 80 % z tego da ci 136 Nm i moment ten silnik osiąga na 1800 Obrotów.
Natomiast patrząc na wykres to 2000 Obrotów wydaje się być optymalne bo przyrost momentu spada ( 88 % Max).
Dlatego proponuję przemyśleć ponownie te 1200 obrotów :)
Pojedź na hamownię i zobacz sobie realne wykresy i wtedy zobaczysz jak to jest z tym momentem.
Dlatego proponuję przemyśleć ponownie te 1200 obrotów :)
Dokładnie.
Nikt nie mówi o jeździe z takimi obrotami, ale przy sprzyjających warunkach drogowych stała jazda z 1500obr/min nic złego silnikowi nie robi.
o ile masz na drodze przynajmniej lekki spadek bo na drodze prostej to nieporozumienie
fireman1014
18-09-14, 12:18
Nikt nie mówi o jeździe z takimi obrotami, ale przy sprzyjających warunkach drogowych stała jazda z 1500obr/min nic złego silnikowi nie robi.
Kolego nie szukaj tutaj uzasadnienia swojej metody eksploatacji swojego auta. To Twoje auto i jeździj jak uważasz. Wspomnę tylko, że ostatnio producenci aut zalecają zmianę oleju co 30-40kkm (bo to podobnież obniża koszty eksploatacji),
Twoja metoda (1500 obr/min) ma również na celu obniżenie kosztów eksploatacji - zapytam jeszcze raz NA JAK DŁUGO??:)
Jadę do pracy przez kilka wiosek, wszędzie ograniczenie do 50. Cały czas mam spadek (jadę koło rzeki :) Mając te 60-65km/h wrzucam 6 bieg i lekko muskam gaz, co miało by się stać z silnikiem ?
Z powrotem wracam trochę szybciej.
ps. nie krzycz
fireman1014 bez urazy ale proponuję Ci doinformować się jak działa nasz I-Vtec bo po Twojej wypowiedzi widać nie rozumiesz jak on naprawdę działa.
2000 obr/min w sumie na spalaniu to różnicy nie zrobi a skoro tam mamy tak dobry moment to może i ja zacznę jeździć z takimi obrotami, o ile odzwyczaję się od czerwonego pola ;)
Co do jazdy na 6 biegu. Hmm jak by to ująć. Może błędnie tą informację zinterpretowałem ale wychodziło że zarówno 5 biegowa (USDM) jak i 6 (EUDM) biegowa skrzynia mają całkowite przełożenie czy stosunek całkowitego przełożenia identyczne ("final drive"). Zatem jeśli ktoś normalnie jeździ na 5 przy powiedzmy 60+ km/h to czemu nie miałbym jeździć na 6 z tą samą prędkością? Bo skrzynia ma 6 biegów, ale są one krótsze niż w 5 biegowej?
fireman1014
18-09-14, 23:22
[QUOTE=Rrajk;2369958]fireman1014 bez urazy ale proponuję Ci doinformować się jak działa nasz I-Vtec bo po Twojej wypowiedzi widać nie rozumiesz jak on naprawdę działa.
/QUOTE]
Nie czuję się urażony, fakt nie rozumiem do końca jak działa i-Vtec i dlatego na końcu wypowiedzi postawiłem znak zapytania
2000 i jego okolice to optimum, oczywiście im wyższy bieg, tym bardziej powinno to być 2000, niż np 1800. Ogólnie jazda pro-eko jest w dłuższej mierze szkodliwa dla silnika, a to z powodu obciążeń wewnątrz, a przy okazji słabszego ciśnienia oleju. Także jazda, do jakiej zachęca często komputer czy producent, nie jest zawsze korzystna dla samego auta. W szczególności w kość dostają panewki, które są czułe na obciążenia i mniejszy klin olejowy. Porównując to do jazdy na dużych obrotach, to jazda na niskich jest podobnie obciążająca, tylko dużo bardziej ryzykowna. Opłaca się więc utrzymywać obroty powyżej tych 2000 obr/min albo w bliskich okolicach. Benzyna to nie diesel, a przebieg momentu obrotowego, to sprawa wtórna i też skrojona pod ekologię i wygodę, a nie dlatego, że jest to dobre dla silnika.
Hola hola, zawsze nam wmawiano że to w silnikach Diesla należy trzymać min 2 tys obrotów, aby panewki nie dostawały w kość i był prawidłowy obieg oleju. A teraz jak widzę najnowsze testy Marcedesów z silnikami Diesla, to tam zawsze automatyczna skrzynia utrzymuje ok 900 obr/min. Więc już nie przesadzajcie że 2 tys to jest absolutne minimum. Ja rozumiem że silnik ma 6 biegów, ale na przekór wszystkim nic się nie powinno stać na drodze niewysilonej benzynie, bez doładowania jeśli przez jakiś okres czasu obroty spadną poniżej poniżej 2 tys.
Jeśli inzynierowie Mercedesa zaprogramowali tak skrzynie, to dlaczego w niewysilonym R18A2 miałbym utrzymywać powyżej 2 tys obr/min.
http://www.youtube.com/watch?v=Ms7Xh5sOUX8&list=UUqz6xDe6wjhlbDdkTt4C6eg
Lokatyy :
Bo dla mnie nie istnieje równość Mercedes = Jakość i Nieomylność
Dodatkowo należy kategorycznie skończyć z mitem Ekologia i Oszczędność spalania Paliwa = Dobrze dla Silnika
Widać panewki w silniku wytrzymają okres gwarancyjny przy takich obrotach - a później to już nie jest problem producenta :P
fireman1014
23-09-14, 20:37
Lokatyy :
Dodatkowo należy kategorycznie skończyć z mitem Ekologia i Oszczędność spalania Paliwa = Dobrze dla Silnika
Widać panewki w silniku wytrzymają okres gwarancyjny przy takich obrotach - a później to już nie jest problem producenta :P
Przyłączam się: to samo pisałem o nowej "modzie" zmiany oleju co 30-50 tys. km
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.