Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów
Witam mam civa VI gen prawie 160 tys przebiegu. Wyczytałem że zaworki powinno się ustawiać co 40 tys. Tylko ile w tym prawdy. Do osób co już sobie ustawiły to jak duże mieliście odchylenia od zalecenia producenta i po jakim przebiegu to było? Czy są jakieś zauważalne oznaki że luzy są za duże? Czy dupy sobie tym nie zawracać?? Silnik mam D14A4
odpal silnik, przejedź się kawałek tak żeby silnik się nagrzał wysiądź i posłuchaj. Jak będzie głośne cyk cyk cyk to masz do regulowania.
odpal silnik, przejedź się kawałek tak żeby silnik się nagrzał wysiądź i posłuchaj. Jak będzie głośne cyk cyk cyk to masz do regulowania.
Dla niewprawionej osoby może być problemem prawidłowe zinterpretowanie dźwięków z silnika. Zawory łatwo pomylić z dźwiękiem wtryskiwaczy.
Sugeruje po prostu odkręcić pokrywę i sprawdzić luzy bo jak masz za małe (co jest zdecydowanie groźniejsze niż duże) to nie będzie nic słychać.
na słuch to raczej nie sprawdzisz chyba ze bedą ogromne luzy,najpewniej zdiac pokrywe i skontrolować.
Witam mam civa VI gen prawie 160 tys przebiegu. Wyczytałem że zaworki powinno się ustawiać co 40 tys. Tylko ile w tym prawdy. Do osób co już sobie ustawiły to jak duże mieliście odchylenia od zalecenia producenta i po jakim przebiegu to było? Czy są jakieś zauważalne oznaki że luzy są za duże? Czy dupy sobie tym nie zawracać?? Silnik mam D14A4
Ale o czym ten temat...??
Po co regulować zawory???
Przecież producent napisał, że trzeba i tyle
co 40kkm w cvc
Jak więc miałeś regulowane to po 40 znów wypada wyregulowac (bo takie są zalecenia), choc w praktyce czesto mozna wytrzymac do 60kkm - tylko po co????
Jak nie miałeś, bądz nie wiesz kiedy miałes regulowane to też nalezy wyregulować...
a po za tym to o co ci chodzi... chcesz dowiedziec sie ze tego nie trzeba robic mimo ze producent nakazuje inaczej??
jesli producent nakazuje regulowac co 40tys, a ty jestes oszczedny, to zrob to co te 40tys i pomysl ze sa ludzie co reguluja co 15tys. nie oszczedzaj bez sensu, jesli zawory bedziesz mial zle ustawione, to oprocz wiekszego spalania po dluzszym czasie, mozesz doprowadzic do wypalenia sie gniazd zaworowych.
szymon1777
25-06-08, 17:27
a przy wymianie rozrządu reguluje się zawory?
pytam bo za pare tys czeka mnie wymiana rozrządu i nie wiem czy teraz regulowac
wydaje mi się że przy wymianie tego się nie robi ale wole się upewnic
Jestem świeżo po regulacji zaworów i czyszczeniu przepustnicy i powiem szczerze, że czuje naprawdę odczuwalną poprawę mocy, a co do spalania to jeszcze nie sprawdzałem.
Aż boję się pomyśleć kiedy to ostatni raz były regulowane, ew czy wogóle były regulowane... może dlatego taka różnica w mocy.
Jestem świeżo po regulacji zaworów i czyszczeniu przepustnicy i powiem szczerze, że czuje naprawdę odczuwalną poprawę mocy, a co do spalania to jeszcze nie sprawdzałem.
Aż boję się pomyśleć kiedy to ostatni raz były regulowane, ew czy wogóle były regulowane... może dlatego taka różnica w mocy.
Ile dales za regulacje? Regulowales w ASO?
zgodze sie z qba1983 tylko dodam jesli niemasz zeilonego pojecia jak to zrobic lepiej podjedz do mechanika ktory sie zna i wszystko na ten temat :P.do mechanika poto zebys sobie czasem za ciasno nie ustawil
Witam mam civa VI gen prawie 160 tys przebiegu. Wyczytałem że zaworki powinno się ustawiać co 40 tys. Tylko ile w tym prawdy. Do osób co już sobie ustawiły to jak duże mieliście odchylenia od zalecenia producenta i po jakim przebiegu to było? Czy są jakieś zauważalne oznaki że luzy są za duże? Czy dupy sobie tym nie zawracać?? Silnik mam D14A4
Dużo w tym prawdy, odchylenia były, przebieg faktyczny trudno określić, oznak jakichś specjalnych nie było. Po regulacji silnik nieco ciszej pracuje, reszta to pewnie autosugestia ale nie o to chodzi, co 40000km sprawdzasz luzy i gdy trzeba ustawiasz właściwe.
Wogóle to dziwne pytanie. Tak jakbym napisał że słyszałem o potrzebie wymiany oleju silnikowego co 10000km, ile w tym prawdy? ;)
a przy wymianie rozrządu reguluje się zawory?
pytam bo za pare tys czeka mnie wymiana rozrządu i nie wiem czy teraz regulowac
wydaje mi się że przy wymianie tego się nie robi ale wole się upewnic
Reguluje się bo jest to logiczne. Jak masz rozgrzebane pół samochodu i zdjętą pokrywę to wystarczy sprawdzić te luzy i ew. poprawić i masz na 40 tys spokój.
Ile dales za regulacje? Regulowales w ASO?
Robił mi to dobry znajomy mechanik oprócz regulacji czyścił przepustnice, krokowy i zmieniał cewkę. Ode mnie wziął za wszystko 100 zł. Ale z tego co się orientowałem wcześniej to za regulację biorą od 50 do 100 zł - zależy gdzie.
Silnik w maluchu rozebrałem swego czasu na części pierwsze i poskładałem więc i zawory w civicu ustawie :-) Wystarczą dane o luzach wlotowych i wylotowych, chyba 0,20 wlotowe i 0,25 wylotowe czy się myle? Mam gdzieś manual od civica.
A tak wogóle Panowie kogo od hondy polecacie w Siedlcach jak by coś się popsuło poważniejszego (choć myśle że się nie popsuje ;-) )?
dzwoniłem do ASO i tam regulacja kosztuje 400 - 500 zł..
O ****a pojebało ich przecież to jest góra 2 godziny roboty taka regulacja. Co za debile i nikt tam jeździł nomalny nie będzie.
O ****a pojebało ich przecież to jest góra 2 godziny roboty taka regulacja. Co za debile i nikt tam jeździł nomalny nie będzie.
faktycznie cena z księzyca....
tyle że zawory regulujemyy na zimym, wiec jak dojeżdzasz to trzeba więcej niz 2h....
no powiedzieli mi że to potrwa jakieś 2 - 3 godziny..
do tego jeszcze cena uszczelki:p
no powiedzieli mi że to potrwa jakieś 2 - 3 godziny..
do tego jeszcze cena uszczelki:p
Hehe, ciekawe po co zmieniać uszczelkę, przecież przeważnie jest w bardzo dobrym stanie. Trzeci już raz reguluje zawory i uszczelki nie zmieniam tylko newralgiczne miejsca traktuje siliconem.
Hehe, ciekawe po co zmieniać uszczelkę, przecież przeważnie jest w bardzo dobrym stanie. Trzeci już raz reguluje zawory i uszczelki nie zmieniam tylko newralgiczne miejsca traktuje siliconem.
popieram, ja uszczelke wymienilem, dopiero jak mialem lekkie wycieki z pod pokrywy zaworow
Ja za regulację w ASO Warszawa Auto Witolin zapłaciłem 103 PLN.
Nie wiem skąd ten kosmos 500zł?! Ludzie, wyobraźni trochę... :/
Przecież za 500 to można pół silnika wyremontować/wymienić a nie dać tyle komuś za same grzebanie.
jestem świeżo po regulacji zaworów i czyszczeniu przepustnicy- bomba różnica!!!! silnik kręci się jak malina!!!
za regulację zaworów zapłaciłem 60 dyszek czyszczenie przepustnicy za fryko
sam se ustaw tu ( http://www.d-series.org/forums/showthread.php?t=63830 ) masz mały opis , szczelinomierz pare kluczy i cierpliwosc
http://www.georgebelton.com/6g.civic.tech/valve.clearance/index.php tu masz 2 opis
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.