Zobacz pełną wersję : Stuki w przekładni kierowniczej
Witam. Na nierownosciach oraz przy szybkich ruchach kierownicą na zgaszonym silniku słuchać stuki. Byłem na sprawdzeniu zawieszenia i jest w idealnym stanie, także to odpada. Diagnosta stwierdził, że jest delikatny luz na przekładni, który słychać czasami na drodze. Przekładnia jest sucha i nie cieknie, chociaż stuki sa czasami denerwujące.
Czy jest gdzieś jakaś śruba regulujaca/kasujaca luz na przekładni? Nie uśmiecha mi się wyciągać przekładni i regenerowac, skoro jest sucha.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje ;-)
Mój Civic to 6 gen. 3D 1.4 is ;-)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
chudypiter
14-09-14, 11:51
Śruba jest, proponuje zassac manuala serwisowego. Oddanie do regeneracji nic nie da, jeśli jest luz na listwie, gdyż wymieniają tylko uszczelnienia.
Wysłane z mojego Q10 przy użyciu Tapatalka
Dobrze wiedzieć, że jest taka śruba ;-) rozumiem, że ta śruba też na swoją żywotność i w nieskończoność nie można nią regulować luzow? ;-)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
bardziej chodzi o to ze jak przykrecisz za mocno to
a)kiera nie bedzie sama wracac
b)ciezko bedzie krecic
A więc należy to robić z wyczuciem. Ciekawe czy uda się wyeliminować luzy ;-)
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Sprawdz czy oslona na drozku kierowniczym nie jest rozwalona bo moze masz luz na tym elemencie i wlasnie jest takie stukanie jak opisujesz. Mam w tej chwili to samo u siebie ale wymienia dopiero za 3 tyg.
Spr dokladnie oslony ,luzy na drazkach i krzyzak kolumny kierowniczej bo jesli to ktorys z tych elementow to troche bez sesu wyswalac kupe kasy na nie wiadoma maglownice.
Poruszaj najpierw tarcza hamulcowa i zobacz czy masz jakis luz.
PIMPEK_EJ2
14-09-14, 22:33
Masz wspomaganie? Wnioskuje że tak. Sprawdzaj na włączonym silniku czy puka. I sprawdz koniecznie drążki i końcówki. Może być tam minimalny luz i może walić. Jeśli będą oki to pewnie przekładnia:/
Tak mam wspomaganie. Byłem miesiąc temu na przeglądzie i właśnie diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest ok,ale jest lekki luz na przekładni, chociaż jest dopuszczalny. Pojadę jeszcze raz, ale tym razem tylko sprawdzić zawieszenie.
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
mam podobne objawy u siebie :P
zawieszenie sprawdzany było kilka razy, jak jade po dużych dziurach to coś nawala i wydaje mi sie że to wyczuwam również na kierownicy. Końcówki drążków wymienione. na zgaszonym jak poruszam kierownicą to słychać stuki. Magiel suchy.
Pytanie, czy próbować kasować luz samemu ? Czy zaprowadzić do 'fachowca' ?
Z której strony magla znajduje sie ta śruba? czy jest w miare dostępna ?
bardziej chodzi o to ze jak przykrecisz za mocno to
a)kiera nie bedzie sama wracac
b)ciezko bedzie krecic
Ja bym dodal c) listwa moze sie zatrzec i stracisz mozliwosc manewrowania autem w najmniej spodziewanym momencie.
Witam. Mam ten samo objaw co kolega tylko ze w EG3 ze wspomaganiem. Da sie cos zrobic z tym pukaniem? Bo zawieszenie jest ok drazki i koncowki nowe
PIMPEK_EJ2
23-09-14, 23:44
W każdym civie ze wspomaganiem na zgaszonym silniku będzie pukała przekładnia:) Patrzczie na włączonym
Piekal da rade skręcić ją tylko to trzeba robić z wyczuciem, pozatym jak długo jeździłeś to pomoże pewnie na chwile albo w ogóle:/
W każdym civie ze wspomaganiem na zgaszonym silniku będzie pukała przekładnia:) Patrzczie na włączonym
Piekal da rade skręcić ją tylko to trzeba robić z wyczuciem, pozatym jak długo jeździłeś to pomoże pewnie na chwile albo w ogóle:/
Jasne - to jest Honda, musi dymić...
W moim nie pukało nic jeszcze miesiąc temu, aktualnie zaczęło i czeka na wymianę drążka (nie końcówki) - jest na nim mały luz oraz pękła osłona
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.