Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wycie przy skręcaniu



Kriss91
13-09-14, 19:34
Mój problem dotyczy niezidentyfikowanego źródła dźwięku. Pojawia się on przy skręconych kołach i niskich prędkościach (głównie "manewrowych"). Logika podpowiada, że winna powinna być pompa wspomagania, ale... Niedawno robiłem swapa na B18C4. Niestety w komplecie nie miałem pompy wspomagania z B serii tylko zaadaptowaną z D, która rzekomo działała w pełni sprawnie (kilka podkładek dołożonych przy górnej śrubie łapy, tak by zgrywały się koło pompy z głównym kołem pasowym). Przy przekładce silnika wypompowałem starego płynu tyle ile się dało, a po złożeniu zalałem świeży, oryginalny PSF. Weszło go stosunkowo mało (ok. 2 małe buteleczki 0,354l). Odpowietrzyłem układ przez ściągnięcie korka zbiorniczka pompy i kręcenie kierownicą w lewo i prawo na opór. No i niestety już od samego początku użytkowania auta zaczął pojawiać się ten uporczywy dźwięk. Myślałem, że to wina pompy, więc podmieniłem egzemplarz, który dostałem, na moją starą pompę z poprzedniego silnika, która na pewno nie huczała i niestety problem bez zmian. Najciekawsze jest to, że dźwięk nie pojawia się kiedy teoretycznie jest największe obciążenie układu (tj. kręcenie kierownica stojąc w miejscu), tylko podczas jazdy na skręconych kołach przy niskich prędkościach (dźwięk nie nasila się proporcjonalnie do skrętu kół). Dzisiaj postanowiłem sprawdzić co zdarzy się jeśli pozbawię pompy napędu i zdjąłem pasek. Kolejne pudło, dźwięk pojawia się nadal.

Co może wydawać zbliżone dźwięki do padniętej pompy wspomagania? Czym powinienem się jeszcze zainteresować?

Kamil1991
13-09-14, 19:44
Zdejmij pasek z pompy wspomagania i się przejdź. Zobaczysz czy wina leży w pompie, czy tym że pasek nie jest w centralnym położeniu i możliwe że ślizga się powodując ten dźwięk. Prostszego sposobu juz nie ma :)

Kriss91
13-09-14, 20:04
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić co zdarzy się jeśli pozbawię pompy napędu i zdjąłem pasek. Kolejne pudło, dźwięk pojawia się nadal.

Poza tym ślizgający się pasek raczej piszczy niż wyje :p

wiesko1261
13-09-14, 20:35
a spróbuj podnieść i lekko przechylić zbiorniczek by lepiej płyn spłynął i lepiej się odpowietrzył do pompy ;)
też to miałem po zamianie słupka ,ten przewód zasilający ze zbiorniczka idzie wyżej niż poziom w zbiorniczku

Kriss91
14-09-14, 14:04
Niestety, wypiąłem zbiorniczek z mocowania, zdjąłem korek, pokręciłem kierownicą w miejscu i efekt taki sam. Wyje przy jeździe na skręconych kołach. Może problem nie leży jednak we wspomaganiu?

wiesko1261
14-09-14, 19:07
u mnie wyło i lekko szarpało kierownicą ,po odpowietrzeniu i podciągnięciu paska spokój
obejrzyj pasek i osłony tarczy
i sprawdzi stan łożysk koła ?
możesz to nagraj ten dźwięk ;)

Kriss91
14-09-14, 20:49
No niestety lub stety wspomaganie samo w sobie wydaje się działać sprawnie. W miejscu można z łatwością kręcić kółkiem bez szarpnięć. Pasek naciągnięty wg mnie dobrze (sztywno, ale spokojnie da się ugiąć go pod naporem).
O której osłonie tarczy mówisz?
Teoretycznie jest możliwość złego stanu łożyska w pompie, ale dziwne byłoby że problem występuje w dwóch pompach (z której jedna była na pewno sprawna, a druga rzekomo sprawna) przy akurat takich okolicznościach.
Obawiam się, że dźwięku tego nie byłoby słychać nagrywając komórką we wnętrzu auta, ale postaram się ogarnąć nagranie.
Dzięki.

Prezmi
21-09-14, 07:32
Nie wiem czy to pomoże, ale miałem podobną sytuację. Winnym okazał się zardzewialy cylinder w zacisku hamulcowym, który sprawiał że hamulce nie odbijaly do końca, i przy kręconych kołach dotykały tarczy powodując buczenie.

Kriss91
26-10-14, 00:01
Hmm ciekawy pomysł, ale to RACZEJ nie to. Zaciski były regenerowane 2 lata temu. Ale dla pewności zainteresuję się tym :)
Ostatnio nie mam wcale czasu i do tej pory nie nagrałem tego dźwięku... Postaram się go jednak w końcu wrzucić.

patrick1989
27-10-14, 10:56
U mnie, jak mechanik zobaczył pompę od d-serii przy b-serii to złapał się za głowę i kazał, jak najszybciej wymienić. Za 130 zł wymienił pompę i nic mi nie piszczy, hałasuje :)

Hamulce też możesz sprawdzić, kiedyś miałem problem z tym metalowym "kołnierzem" za mocno był wygięty i powodował straszne dźwięki, coś a'la hamujący pociąg na torach :E

jedna_brew
27-10-14, 14:27
hej,

jaki to jest dźwięk? skrzypi, piszczy, wyje, stuka?

edit -> no tak, wyje - pisze o tym w temacie wątku a ja tak się zaczytałem w poszczególne posty że o tym zapomniałem... może warto oddać pompę wspomy do regeneracji, cieknie z niej? oprócz tego mogą to być kwestie związane z łożyskami, biegami skrzyni (1 i wsteczny) tudzież hamulcami, skoro coś wyje jak się pomału obracają koła przy manewrach na parkingu.

patrick1989
10-03-15, 22:58
Ironia losu...

Odebrałem dziś auto, po zrobieniu hybrydy Y21 z S9B i wymianie magla.
Słychać, wycie, buczenie... stawiam na wspomaganie. Z początku myślałem, że tak słychać szperę... bo jej prędzej nie miałem.

Co ciekawe, dzieje się to tylko przy skręconych kołach prawo/lewo i prędkościach manewrowych.

Gdy kręcę kierownicą w miejscu - nie ma tego buczenia/wycia. Wymieniania była też prawa końcówka drążka kierowniczego.
O co chodzi?

patrick1989
14-03-15, 18:18
Dziwne, dziś tylko sporadycznie to słyszałem, a starałem się :P
Sam nie wiem o co chodzi. Z tym że wyładowałem sporo gratów, bo miałem dwie pary boczków, mechanizmy szyb itp zapakowane z tyłu. Ale to chyba nie robi różnicy.

wiesko1261
14-03-15, 19:15
miałem kiedyś podobną sytuację (wycie pompy od wspomagania i lekkie poszarpywanie kierownicy ,nieznacznie) po wymianie silnika ,odkręcałem przewód z pompy , miałem minimum płynu ,mimo dolania dalej było to samo :)
potem zauważyłem że przewód od zbiorniczka idzie wyżej niż stan płynu ,więc wyciągnąłem go i lekko przechyliłem ,układ się odpowietrzył i wróciło do normy

Kriss91
15-03-15, 12:59
Jeśli chodzi o mnie to problem nie zniknął. Próbowałem metody Wiesko1261 na szybko, ale nie podziałała. Zauważyłem jednak, że wycie było znacznie mniejsze kiedy musiałem zdjąć i zamontować jeden z zacisków. Po kilku(nastu) kilometrach problem jednak powrócił. Możliwe, że tłoczek mi się przycina (co okaże się przy planowanym niedługo swapie hamulców) lub faktycznie układ lepiej napełnia się po przechyleniu auta na jedną stronę.

patrick1989
19-03-15, 21:46
U mnie już tylko przy skrętach w lewo i sporo ciszej.
Ciekawe, co to?

patrick1989
01-02-16, 07:01
Ironia losu...

Odebrałem dziś auto, po zrobieniu hybrydy Y21 z S9B i wymianie magla.
Słychać, wycie, buczenie... stawiam na wspomaganie. Z początku myślałem, że tak słychać szperę... bo jej prędzej nie miałem.

Co ciekawe, dzieje się to tylko przy skręconych kołach prawo/lewo i prędkościach manewrowych.

Gdy kręcę kierownicą w miejscu - nie ma tego buczenia/wycia. Wymieniania była też prawa końcówka drążka kierowniczego.
O co chodzi?

Przepraszam za odkop - zabawna historia, bo zostałem uświadomiony iż ten dźwięk, to szpera :p halasuje na mocno skreconych kołach i niskich prędkościach - to norma :)

Tutek
03-02-16, 18:07
Siemanko! Mam ten sam problem w swoim B18C4 ... przeczytałem temat i ktoś może potwierdzić, że ten dźwięk może wydobywać obecność szpery ?
Niepokoi mnie ten dźwięk a jestem strasznie pedantyczny co do stanu technicznego Hondy i chciałbym to jak najszybciej zneutralizować jeśli to coś złego :)
Objawy mam dokładnie te same co opisane w temacie.

patrick1989
03-02-16, 22:03
A masz szperę?

Tutek
04-02-16, 08:09
A masz szperę?

Tak, mam :) także przeczytałem temat, ale czy diagnoza jest 100% pewna ? :)

patrick1989
04-02-16, 20:03
Na to wygląda :)