Zobacz pełną wersję : D15Z8 z wałkiem Y2 zbyt niskie spalanie,brak mocy.
mariuszmaxs
12-09-14, 20:16
Witam
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną zbyt niskiego spalania i co za tym idzie niskiej mocy? pacjent to pomodzony D15Z8 z wałkiem od Y2 w budzie eg4. Na seryjnym wałku eco palił 6 litrów na 100km po wymianie wałka na prawdziwego vteca pali tyle samo a śmigam dynamicznie nie jestem zawali drogą.Auto ma krotką skrzynię z fd 4,4. Wydech 2 cale i cai.Mimo tego jedzie gorzej od seryjnego D13B2.Tankuje zawsze pod korek na tej samej stacji.
może byś to wystroił?
Zwyczajnie zmasakrowany AFR jest... za dużo powietrza za mało benzyny
mariuszmaxs
12-09-14, 20:29
Mam tam ecu P06 z dodanym vteciem oraz z mapką pod ten setup od jogala. Na seryjnym wałku i kompie było to samo,auto nie jechało i jakbym go nie dusił nie chciał spalić więcej niż 6 litrów.
podjedź na badanie AFR i się wyjaśni coś może. jak na moje w tym tkwi problem - w kompie.
mariuszmaxs
12-09-14, 20:43
Tylko że miałem pod seryjny silnik kompa seryjnego a potem próbowałem P06 z mapką pod mój silnik i nadal była kiszka.Robi mnie seryjny D13B2.Ostatnio się goniłem za D14A3 i też mnie pogonił jak chciał.
Mapkę masz od Jogala... gadałeś z nim odnośnie Twojego problemu?
Czasem trafiają się dziwolągi do których gotowa mapka nie podejdzie. Niby set będzie ten sam, ale coś się nie zgra, tak jak to było u mnie (konieczność przyspieszenia zapłonu w kompie) i trzeba stroić.
Pompka nie wyrabia?
Błedy ecu sprawdzone?
Lambda, jakiś inny czujnik, zapchany katalizator (choś przy robieniu wydechu pewnie poszedł out).
Muli przy delikatnym i mocnym przyśpieszaniu?
mariuszmaxs
12-09-14, 21:55
Jogal nie odpisuje,a jak odpisze to sam nie wie co to może być.
Pompka wyrabia,błędów brak,raz po raz pojawia się błąd 43 Układ paliwa lub obwód.Ale to naprawdę sporadycznie.Muli cały czas,jak dam gaz do dechy to wyje a nie jedzie.
Prawdopodobnie problem z prawidłowym ustawieniem rozrządu, chociaż co by się nie działo z tym silnikiem i jakich modyfikacji nie było to zawsze to nie jechało. I to jest dziwne.
mariuszmaxs
13-09-14, 08:23
W tym setupie co teraz mam może być rozrząd choć już go przestawiałem na 2 różnych kółkach i zero efektu.Tylko że miałem 2 silniki i tam był rozrząd na znaki i auto nie chciało jechać mimo tego.
Hamulce, zbieżność itp... wszystko z tym masz OK?
Auto toczy się lekko?
Chociaż pewno jest OK, bo piszesz, że to mało pali.
Ogólnie dziwny przypadek.
mariuszmaxs
13-09-14, 10:24
Toczy się lekko nic nie hamuje.Nawet byłem na hamowni i pokazało 125km 149Nm a jedzie gorzej niż mój drugi civic D14A2 z skrzynią od eco. Mało pali i boję się że jest za sucho i zawory powypala;/
Skoro to ma 125KM i 150NM, a dostaje baty od seryjnego D13 i D14, to jest to przypadek nadający się do programu "nie do wiary ", który kiedyś leciał w TVN;)
mariuszmaxs
13-09-14, 11:45
Byłby to pierwszy udokumentowany przypadek w tym programie;D w tej chwili civic ma ok. 13 sekund do setki;) pierwszą konfigurację jaką miałem to D15B2 przerobiony na pełny wtrysk i było ok 9 sekund,tylko że tam miałem ssący Z6,wydechowy 4-2-1 i wydech na 2 cale.Potem wrzuciłem głowicę od Y7,głowica po regeneracji,spasowanie kanałów,mały porting i zaczęła się tendencja spadkowa;D po głowicy civic miał 12 sekund do setki,potem wrzuciłem D15Z8 z angola i było 13;D przełożyłem wałek i stanęło na tych 13 sekundach;) na każdej konfiguracji mierzona kompresja i wszystko ok.Na głowicy Y7 było po 16 bar na każdym cylindrze;D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.