Zobacz pełną wersję : Samodiagnostyka itd.
na wstępie sorry że zakładam nowy temat ale trudno mi tu coś znaleźć. mam problem z diagnostyką abs. tzn. po zwarciu złącza diagnostyki abs gaśnie. do tego doszło teraz podwyższone spalanie >10 l/100 km. zacząłem od wymiany termostatu bo wydawało mi się że wskazówka temp. cieczy jest nieco niżej niż zwykle. po wymianie wskazówka jest nadal w tym samym miejscu. kolejnym krokiem była sonda lambda. mechanik zaproponował mi 2 wyjścia: oryginał 1000zł lub zamiennik boscha tzw sonda uniwersalna za 219 zł ale nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem kupując właśnie ten zamiennik. to również nie pomogło nadal spalanie ok 10l. zastanawiam się nad czujnikiem cieczy chłodzącej (nie daje mi ta wskazówka spokoju ). czy przypadkiem nie jest tak że czujnik ten koresponduje w jakiś sposób z kompem i może to ma wpływ na spalanie? na ostatni post niestety nikt mi nie odpowiedział . bardzo proszę o pomoc
najlepiej zrób zdj. gdzie jest wskazówka temp. jak masz już nagrzany silnik. powinna być w ok 1/3 skali
co do sondy to po wymianie zrobiłeś reset kompa i uczyłeś na nowo? czy wymieniłeś i od razu ruszyłeś?
ElDiablo1212
11-09-14, 21:07
Komputer ma swój czujnik temperatury. Jak nie ma żadnych błędów to sprawdź czy masz całe przewody paliwowe bo lubią przerdzewieć.
Zacznijmy od tego co masz pod maską... Jaki silnik?
No wlasnie 0 danych jaki motor... B18 moze ma i 10 l :D
chciałbym wszystkim podziękować za pomoc
Poll, Bartko -silnik D16Y3 czyli 1,6 benzynka
Pafels - to ciekawe bo u mnie jest trochę poniżej połowy, ilość płynu ok, wentylator się włącza itd. jeżeli chodzi o reset kompa to ściągnąłem masę z akumulatora -podobno wystarczy? ale co ciekawe to wydaje mi się że zaczyna palić mniej? nie jestem do końca pewien ale zobaczymy. zdziwiło mnie tylko że kolega ma taką samą pojemność w automacie (czyli powinien palić trochę więcej?) a podobno bierze mu ok 8l.
Raz mialem podobna historie spalaniowa w sohc vtecu.
Ponad 12l w miescie zima przy normalnej jezdzie...
Reset kompa / backup+ECU - nastepnie testowe kilometry po miescie - i szok...
Spalanie -4litry od tego co bylo!! - srednia wyszla z testu 7,7 (miasto ciagle)
A pozniej juz przy dynamicznej jezdzie zima 8-9.
Jak chlopaki pisza - najpierw reset a potrm mozna szukac w hamulcach, lozyskach, sondach lambda itd :)
A ja kiedyś walczyłem ze spalaniem w d15z6 i dopiero pomogła wymiana czujnika temperatury tego jedno pinowego który kosztował parę złoty.
wystarczyć ściągnąć masę z aku?
wystarczyć ściągnąć masę z aku?
Nie. Pod maską masz bezpiecznik Backup. Wyciągnij go na kilka minut. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu. Radio każda żarówkę itp.
Wkładasz bezpiecznik odpalasz auto i niech chodzi na wolnych aż włączy się wentylator chłodnicy. Może to trwać do 50 minut.
Po włączeniu gasisz auto. Odpalasz i jedziesz. Z 5 km delikatnie później stopniowo agresywniej. Możesz po startować pod odcinke.
To tyle. Powinien reset z "nauką" się wykonać.
Jak nie. Aku daje tą samą funkcję... Nawet pewniejszą. A hamulce możesz sprawdzić. Podnoś auto i sprawdzaj czy się możesz obrócić kołem bez dużej siły.
Spytam też jak mierzysz to spalanie. Jeżeli nie jest to do odbicia po przejechaniu ileś km to takie strzelanie nie ma sensu.
Jak nie. Aku daje tą samą funkcję... Nawet pewniejszą.
Masz też większą szansę na błąd SRS.
A propos tematu. Jak wygląda procedura resetu kompa jeśli ktoś ma LPG?
Podczas adaptacji ustawić na stałe zasilanie benzynowe?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.