Zobacz pełną wersję : Pilny temat - alarm wyje i nie mogę odpalić:)
Panowie proszę o możliwie jak najszybsze wsparcie!:)
Rano podszedłem do auta i po naciśnięciu pilota auto nie otworzyło się. Wszedłem do środka otwierając drzwi normalnie kluczem.
Problem w tym, że po przekręceniu kluczyka włącza się alarm i to pomimo tego, że rozbrajam go w ten sam sposób co zawsze. Dioda od alarmu przestaje świecić ale alarm dalej wyje i nie mogę odpalić auta...
Pomóżcie - wystarczy wymiana bateryjki w pilocie czy to coś poważniejszego? Dodam, że czerwona dioda na pilocie zapala się po naciśnięciu przycisku otwarcia drzwi.
butler.gdansk
11-09-14, 07:55
Jak szybka pomoc, to spróbuj drugiego pilota czy jest tak samo.
butler.gdansk
11-09-14, 08:29
A pali Ci się kontrolka immobilazera (kluczyk) przy obrotomierzu?
Zaraz sprawdzę, ale chyba nie. Co jeśli TAK/NIE?
A inne kontrolki ci się świecą?Może akumulator "siadł".Syrenka alarmu ma własne zasilanie i jeśli napięcie akumulatora spadnie to "wyje".
Akumulator raczej jest ok bo niedawno był wymieniany, poza tym kontrolki się świecą i auto ładnie kręci tyle, że chyba alarm je blokuje przed odpaleniem.
Jeszcze dosc istotne pytanie jaki to alarm - w sensie seryjny czy dokladany.
Jak bylem na przegladzie przedsprzedazowym to mnie w ASO uczulali, ze zdarzaja sie pady sterowania alarmem / CZ. Czasem pomaga jak klikajac klawisz "otworz" naciskasz klamke bagaznika.
na szybko to wyjmij moze bateryjke i sprobuj podladowac jakims zasiczem
Sytuacja wygląda następująco:
1. Bateryjka jest ok - byłem u zegarmistrza, sprawdził ładowanie i działa. Ponadto świeci się czerwona dioda.
2. Zielony kluczyk na stacyjce normalnie gaśnie.
3. Po kilku próbach odpalenia auta alarm przestał wyć, natomiast przy próbie uruchomienia akumulator/rozrusznik odpowiednio kręci ale na środku pojawia się "wykrzyknik" i auto nie chce się odpalić. (normalnie przy alarmie miałem tak, że jeśli go nie rozbroiłem auto się uruchamiało ale za chwilkę gasło).
Zaraz zamieszczę filmik jak wygląda cały proces odpalania auta.
https://www.youtube.com/watch?v=jney5-WKWC8&feature=youtu.be
Tutaj filmik obrazujący próbę odpalenia auta.
Filipfm - alarm jest chyba fabryczny.
butler.gdansk
11-09-14, 10:45
Zielony kluczk gaśnie czyli błąd z immo chyba można wykluczyć...
Coś z alarmem w takim razie? I co z otwieraniem z pilota się mogło stać?
Sprawdź, czy działa pompka paliwa. Jak przekręcisz kluczykiem na II to powinieneś słyszeć pracę pompki.
Jak pompka nie działa to sprawdził bym wyłącznik bezwładnościowy. Reszta nie nadaje się na forum, więc napisałem ci na PRV.
PS
Napisałeś, że masz CHYBA seryjny alarm. To akurat jest bardzo ważne, seryjny był w Sportach i EXE, rozpoznać go można po tym, że po zazbrojeniu w lewym dolnym rogu licznika mruga czerwona diodka.
PS. PS.
Filip, masz zatkaną skrzynkę. Wszystko ładnie dało się odebrać i działa, wielkie dzięki.
Ok zaraz pójdę sprawdzić pompkę, mam nadzieję, że uda mi się to stwierdzić. Jak mogę ewentualnie sprawdzić ten wyłącznik bezwładnościowy?
W takim razie chyba nie mam seryjnego alarmu ponieważ u mnie miga lampka niebieska w lewym wentylatorze i gaśnie po rozbrojeniu.
Wyłącznik to taka czarna gumowa beczułka pod bocznym trójkątem po stronie kierowcy. Jak go ściągniesz to go zobaczysz w takim małym okieneczku, trzeba mu wcisnąć taki jakby guziczek u góry.
http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/demontaze/przednia_konsola/male/oslonka.jpg
Jeżeli twój alarm nie jest seryjny, to niestety może być problem, tutaj obstawiał bym problemy z pilotem - jego uszkodzenie albo zbyt słabą baterię.
Jeżeli masz seryjny pilot, to jeszcze inna opcja, to brak komunikacji części radiowej układu centralnego zamka z alarmem. Albo znany problem z zacinaniem się zamka - tutaj proponował bym zrobić tak jak pisze Filip; przytrzymać dźwigienkę klapy bagażnika i wtedy próbować otwierać drzwi pilotem.
PS
Jeżeli twój dokładany alarm odcina zasilanie pompy paliwa to niestety nic nie usłyszysz i nie będzie to wina bezwładnościówki.
Większość alarmów na CANie ma ukryty przycisk serwisowy, którym można rozbroić alarm. Trzeba by go zlokalizować i przestawić w tryb serwisowy.
Powinieneś mieć gdzieś w papierach jakiś opis gdzie on jest, albo skontaktować się z serwisem który go montował.
PS
Napisałeś, że masz CHYBA seryjny alarm. To akurat jest bardzo ważne, seryjny był w Sportach i EXE, rozpoznać go można po tym, że po zazbrojeniu w lewym dolnym rogu licznika mruga czerwona diodka.
Jeszcze mozna poznac po naklejkach na szybach. Kiedys tu nawet wrzucalem fotki, ale wygasly :/ i nie wszystkie widac (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?193318-Jak-sprawdzi%E6-czy-auto-ma-za%B3o%BFony-alarm&p=2108686&viewfull=1#post2108686)
Byłem w aucie ponownie i sytuacja wygląda następująco:
1. Patent z przyciskiem od bagażnika nie działa.
2. Guzik w trójkącie bocznym nie pomaga.
3. Zauważyłem, że jednak mam czerwoną diodę obok licznika po lewej. Jednocześnie na szybie auta mam tylko naklejkę, która sugerowałaby że mam wyłącznie centralny zamek.
4. Alarm, którego lampka mi się świeci w lewym rogu (niebieska) wyłącza się niby. Rozbrajam go odpowiednim przyciskiem.
5. Może to ta pompa paliwa? Z drugiej strony to dziwne żeby zbiegło się to z brakiem możliwości otwarcia auta pilotem.
Biorąc pod uwagę, że auto odebrałem przedwczoraj po 2 tygodniach naprawy jestem mocno zrezygnowany tym wszystkim...
Nic nie piszesz o tym, czy pompa paliwa działa po przekręceniu kluczykiem w stacyjce...
Gdy przeczytałem temat to pomyślałem, że jakiś złodziej nie wie jak odpalić auto i prosi o pomoc :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gdy przeczytałem temat to pomyślałem, że jakiś złodziej nie wie jak odpalić auto i prosi o pomoc :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
No, właściwie tak można by podejrzewać.Dla mnie też ten wątek jest dziwny.:confused:
Mój problem z dzisiaj. Zaparkowałem civica, wyłączyłem silńik. Zostawiłem włączony nawiew. Wróciłem i już nie mogłem odpalić. Radio gra, szyba sie podnoszą, nawiew działa, oświetlenie. Przekrętami zapłon na II, zapalają sie oznaczenia na desce. Oznaczenie silnika sie zapala, po chili miga 5 razy i gaśnie. Wtedy wciskam czerwony przycisk i lipaaa. Samochód nie odpala. sprawdziłem akumulator, dioda swieci sie na niebiesko-czyli oznacza ok. Kurczę nie wiem co to jest. samochód zamknąłem i zostawiłem w mieście a do domu wróciłem traci. Dzwoniłem do ASO to mówili, ze to akumulator. Sam nie wiem. Mam podejrzenie do bezpiecznikow i do immonilazera, ze odcina start.
Kurde nie wiem co to ża licho....
jak mieliście podobna przygodę to piszcie tu albo na priv.
Chyba wezwie lawety a AC i oddam do ASO.....
pomocy...;)
Za mało informacji.
Nawiew przy wyłączonym kluczyku nie działa więc na pewno nie rozładował akumulatora.
1. A co to za niebieska dioda która potrafi coś powiedzieć o stanie akumulatora?, Ile lat ma twój aku?
2. Czy słychać pompkę paliwa po przekręceniu kluczyka na II? jak nie to sprawdź bezwładnościówkę.
3. Czy po przekręceniu kluczyka na II świeci ikonka "zielony kluczyk"?
4. Czy po wciśnięciu guzika START słychać rozrusznik? Kręci szybko i równo, czy powoli i szarpie?
5. Czy jest paliwo? :)
PS.
Masz jakieś niestandardowe zabezpieczenia, odcinki?...
Jak pozostawiłeś włączony nawiew jak wyłączyłeś silnik i wyjąłeś kluczyki?Bo zakładam że nie zostawiłeś auta z kluczykami i włączonym zapłonem.:confused:
Za mało informacji.
Nawiew przy wyłączonym kluczyku nie działa więc na pewno nie rozładował akumulatora.
1. A co to za niebieska dioda która potrafi coś powiedzieć o stanie akumulatora?, Ile lat ma twój aku?
2. Czy słychać pompkę paliwa po przekręceniu kluczyka na II? jak nie to sprawdź bezwładnościówkę.
3. Czy po przekręceniu kluczyka na II świeci ikonka "zielony kluczyk"?
4. Czy po wciśnięciu guzika START słychać rozrusznik? Kręci szybko i równo, czy powoli i szarpie?
5. Czy jest paliwo? :)
PS.
Masz jakieś niestandardowe zabezpieczenia, odcinki?...
1. Oryginalny hondy aku ma niebieska diode. Niebieska dioda pokazuje,ze aku jest okej. Czerwona dioda ze aku jest do wymiany. Aku ma 6 lat i sprawność 4 miesiące temu ok. 70%.
2. Chyba słuchać.
3. Brak zielonego kluczyka. Zapala sie na ułamek sekundy jak naciskam przycisk start.i gaśnie.
4 rozrusznik nie Kreci. Próbuje prze Mac 1sekunde ale po chwili cała tablica jest czarna i tyle.
5 paliwo jest.
Tak sobie myśle, moze to aku, a moze bezpieczniki, lub coś z immobilazerem ze odcina mi zapłon ;).
Pierwszy raz cos mi sie takiego zdarzyło. Dzień mam popsuty.mw głowie już zmieniam samochód na inny:) i tak to...
1. To nie dioda tylko wskaźnik, który nie jest wiarygodny. U mnie po 6 latach tez był niebieski a z aku zostały wióry...
2. to OK
3. to OK
4. To sygnał że padł albo akumulator, albo układ jego zasilania - bezpiecznik nr 2 pod maską (50A) - mało prawdopodobne żeby poleciał.
5. To OK
Wg mnie wniosek jest tylko jeden; po 6 latach przyszedł czas na akumulator. I tak długo wytrzymał.
Proponuję ściągnąć kogoś z kablami rozruchowymi i pożyczyć prąd z innego auta (od biedy TAXI - o ile wiem nie m,a z tym problemu bo świadczą takie usługi - oczywiście odpłatnie :( ).
Jak pozostawiłeś włączony nawiew jak wyłączyłeś silnik i wyjąłeś kluczyki?Bo zakładam że nie zostawiłeś auta z kluczykami i włączonym zapłonem.:confused:
Kluczyki zostawiłem w stacyjce. Civic był pod opieka zony.
1. To nie dioda tylko wskaźnik, który nie jest wiarygodny. U mnie po 6 latach tez był niebieski a z aku zostały wióry...
2. to OK
3. to OK
4. To sygnał że padł albo akumulator, albo układ jego zasilania - bezpiecznik nr 2 pod maską (50A) - mało prawdopodobne żeby poleciał.
5. To OK
Wg mnie wniosek jest tylko jeden; po 6 latach przyszedł czas na akumulator. I tak długo wytrzymał.
Proponuję ściągnąć kogoś z kablami rozruchowymi i pożyczyć prąd z innego auta (od biedy TAXI - o ile wiem nie m,a z tym problemu bo świadczą takie usługi - oczywiście odpłatnie :( ).
A jaki aku polecacie. Bo kiedyś czytałem,moze lepiej brać o większej pojemności, np. Od accordd? Inne pomysły?
Jaka marka?
To dzwoń po kolegę albo taksówkę z kablami...
A na wieczór proponuję akumulator podpiąć pod prostownik.
A przed zimą proponuję zrobić jeszcze jeden test pod obciążeniem i nastawić się na wymianę akumulatora...
O akumulatorze jest cały temat, poszukaj we wcześniejszych tematach...
od pierwszego posta jest pewne ze padl akumulator,kolega od samego poczatku pisal ze zostawil dmuchawe,nie pisal ze zabral kluczyk tez czesto zostawiam w aucie z kims kluczyk zeby gralo mu radio ale kolega bunet,podejrzewam przez przypadek wcisnal "auto" a zonka nie wcisnela "off" i padla bateria pchnij go 5metrow i zapali z popychu. Ja tak robilem jak bylem weekend pod namiotem jak dlugo stal gralo radio ladowaly sie ze 2 telefony to wiedzialem ze padnie i ustawialem sie zeby stal lekko z gorki spuszczalem na luz i do domu sie na ladowal tez mam hanke 6letnia i oryginalny aku juz byl slabiutki. Mylem samochod radio z pol godziny pogralo i juz trzeba bylo mu pomoc troche zeby zagadal piszesz ze jak wciskasz przycisk start to niema reakcji a wszystko gasnie,to na bank aku. Do zimy na nim polatasz ale w mroz mozesz juz nie zapalc. Nie kupuj aku o wiekszej pojemnosci,fabryka nadala alternator jakiejs mocy i dopasowala do niego akumulator o jakiejs pojemnosci,po co to zmieniac. Jak dasz wiekszy aku to moze byc tak ze alternator go nie doladuje.
1. Oryginalny hondy aku ma niebieska diode. Niebieska dioda pokazuje,ze aku jest okej.
.
A jakiej firmy jest oryginalny akumulator do Hondy Civic VIII gen.?Bo Honda akumulatorow nie produkuje.Z tego co czytałem i widzę u siebie to są akumulatory firmy FB.Ale tam jest dioda czerwona w niebieskim kółku.Może nie masz oryginalnego?:rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.