PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana silnika w 5d z d14 na d16 lub d15



Pili
10-09-14, 23:19
Siema. Szukam silnika do swojej mb2. Pytanie brzmi czy d16z2 z concerto wejdzie bez przeróbek w nadwozie 5d, chodzi mi o obsadzenie w ramię bo wiązkę i resztę gadżetów mam już ogarniętą. Jaki silnik mi możecie ewentualnie zaproponować żeby było tanio i wytrzymałe?

Gacekk
11-09-14, 07:23
Tak starą jednostkę chcesz wsadzać ? Gdzieś jest temat o moim swapie na D16. Chciałem Vteca, ale tańszą opcją bylo D16B2 i tak zrobiłem. Wymienić trzeba tylko słupek, listwe wtryskową, kompa ze stacyjką i immo bądź wylutować immo od siebie, dwie łapy górne od wspomagania i alternatora, a reszta pasuje P&P, wiązki też nie ruszasz :) A moc ma całkiem zadowalającą bo 116 koni, i nawet to czuć, a spalanie jak w D14.

Bartko
11-09-14, 09:54
Chciałem Vteca, ale tańszą opcją bylo D16B2 i tak zrobiłem. Mądrze prawisz tylko nie jest łatwo o sam słupek z D16B2 :-/

sumek80
11-09-14, 10:25
Mądrze prawisz tylko nie jest łatwo o sam słupek z D16B2 :-/

Dziwna sprawa Silnik D16B2 (http://allegro.pl/honda-civic-1999-5d-1-6-d16b2-silnik-i4547672179.html)

Pili
11-09-14, 13:31
Im dłużej się nad tym zastanawiam tym więcej mam pomysłów, ale teraz tak na poważnie po przeczytaniu wielu tematów na tym forum chodzi mi po głowie tanie w zakupie, ogólnodostępne d15z8. Co myślicie o tym silniku? występował w 5d więc chyba wejdzie. osprzęt mam cały od z6 (to chyba dobrze) wiązka przerobiona na obd1 tylko zostało kabel do vteca podciągnąć, brak immo, komp p28. Czy coś jeszcze?

bartek_levis
11-09-14, 16:05
kabel do czujnika ciśnienia oleju bo vtec nie odpali