Zobacz pełną wersję : Duże spalanie po małych przeróbkach
Jeżdżę Hondą 1.4i 75koni, silnik serii D14. Po samym usunięciu zwężki przepustnicy miałem norme spalania w trasie ok 6,5 l.
Po kolejnych modyfikacjach spalanie w trasie mam na poziomie 7,2:(. Zrobiono:
-wymiana kół z 14 na 15
-opony "standardowe" 185 zmienione na 195, Uniroyal Rainsport 2
-kolektor 4-2-1 chinol
-wywalony kat, zamiast tego tłumik przelotowy
-odpięta sonda lambda katalizatora (raz że walnięta była, dwa że bez kata i tak by mi check engine wywalało, to odpiąłem żeby przepływu spalin przynajmniej nie zakłócała)
-środkowy tłumik również przelotowy,
-rura 2 cale
-tłumik końcowy ulter
Wydaje mi się nienormalne żeby spalanie aż tak poszło w górę przy takich drobnych przeróbkach. Co może być powodem?
litości...
0.7litra poszłow górę tak?? zmieniłeś koła o rozmiar większe i szersze, odpiąłeś sondę i ...
Świat ma poważniejsze problemy
jeśli szukasz mądrej rady to musisz cały ten "tuning" cofnąć i dokładać po jednym modzie i wtedy mierzyć spalanie; będziesz wiedział co Ci zwiększyło spalanie o 0.7 litra na sto
przy okazji sprawdź ciśnienie w opona, kierunek wiatru, ciężar auta, natężęnie ruchu, temperaturę na zewnątrz i Twój poranny humor :)
a tak dla jajec jeszcze się spytam: jak mierzysz spalanie?? :cool:
To ja Ci powiem że moje spalanie rozciąga się od 6.38 do 9.78 jeżdżąc to samo bez modów więc nie szukać dziury.
To jest dobre pytanie... Na jakim dystansie stwierdzono wzrost o te zero siedem?
A przy okazji, to wydaję mi się, że teraz jest czym, to chłopak gniecie. Ot co.
;)
ja stawiam że za 50 zeta zatankował i do zapalenia rezerwy jeździł i policzył :)
Arturvf500
04-09-14, 14:04
-opony "standardowe" 185 zmienione na 195, Uniroyal Rainsport 2
+1l
Kup i zamontuj sondę lambda, to dzięki niej ECU dobiera odpowiednio dawkę paliwa, w tej chwili jeździsz w trybie awaryjnym i dlatego więcej pali. Mi pali 5 w trasie jak jadę spokojnie, jak cisnę 6,5. W mieście 8,5 a jak daję do pieca to 11, a mody mam podobne w d16y7, ale lambdę mam oryginalną i sprawną.
Kup i zamontuj sondę lambda, to dzięki niej ECU dobiera odpowiednio dawkę paliwa, w tej chwili jeździsz w trybie awaryjnym i dlatego więcej pali. Mi pali 5 w trasie jak jadę spokojnie, jak cisnę 6,5. W mieście 8,5 a jak daję do pieca to 11, a mody mam podobne w d16y7, ale lambdę mam oryginalną i sprawną.
Naucz się czytac ;) odpięta jest 2 sonda czyli diagnostyczna katalizatora - nie ma ona zadnego wplywu na spalanie.
Naucz się czytac ;) odpięta jest 2 sonda czyli diagnostyczna katalizatora - nie ma ona zadnego wplywu na spalanie.
o to przepraszam, myślałem że civicach 6 generacji był układy z jedną sondą, u mnie jest jedna jedyna i tyle. W sumie jeśli kontrolka MIL zgasła to nie powinien pracować w trybie awaryjnym.
o to przepraszam, myślałem że civicach 6 generacji był układy z jedną sondą, u mnie jest jedna jedyna i tyle. W sumie jeśli kontrolka MIL zgasła to nie powinien pracować w trybie awaryjnym.
EJ9 (takie jak ma autor) Po lifcie miało już 2 sondy.
wina wyjęcia kata , też tak miałem paliło 6.5 po wyjęciu kata 7 czasem 7.5 l
wina wyjęcia kata , też tak miałem paliło 6.5 po wyjęciu kata 7 czasem 7.5 l
No co chwile tu takie farmazony są, że już nie moge....
Litr więcej spalił bo deptałeś mocniej to biedne 90-100 koni a nie, bo wyciąłeś kata.
Ogólnie prosta akcja - szersze opony to wieksze spalanie, odetkanie silnika (dolot i wydech) też troszkę zmienia spalanie przez to, że polepsza się przepływ i więcej powietrza dochodzi do silnika ( a co za tym idzie i więcej paliwa się leje by AFR był prawidłowy). Suma tego wszystkiego to Twoje drobne zmiany w spalaniu.
moje ej9 po założeniu 17/205/40 nic wiele nie paliło , a wyjęcie kata i zmiana dolotu zwiększa spalanie , zapomniałem dodać że ja też przerabiałem dolot
Spalanie mierzone było w trasie, na pełnym zbiorniku. Przedtem na tym samym odcinku samochód palił 6,5 litra, a też nie żałowałem gazu. A prawie litr więcej, to spory wzrost i chyba raczej nie jest to błąd statystyczny.
0,7 to nie litr to po pierwsze a po drugie odetkanie silnika i zwiększenie wagi oraz szerokości kół przynosi właśnie większe spalanie ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.