Zobacz pełną wersję : Rozwojowy cichy wydech do N/A
Witam serdecznie wszystkich sympatycznych homoseksualistów :rolleyes:
Chce zrobić wydech do swojego d15b7 ( Rakieta , piszczy na trójce ) tak żeby był Cichy ale żeby też bezproblemowo ogarnął 200 konną B-serie/D-Turbo.
Auto będzie użytkowane na co dzień więc zależy mi tez na komforcie ( Jeśli użyłem oczywiście poprawnego słowa biorąc pod uwagę siwika )
Kolektor 4-2-1 -> 2"/2,25" na :
-Dwóch środkowych i jednym końcowym
-Jednym środkowym i jednym końcowym
Czy może kolektor 4-1 ?
Zaznaczam , ma być cicho - jakie wydechy polecicie i od kogo ? Miałem proexa który miał kozacki dźwięk i było cicho ale to było w turbo.
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia !
Chce całość z kwasu zrobić.
Seryjny z integry ?
Zapewne sporo monety trzeba za taki OEM wyłozyć :/ też o tym myślałem jakis czas temu ale ceny mnie wybiły szybciutko z tego pomysł....oczywiste jest ze jak coś jest z TypeR-a to trzyma cene ;)
Marco wal i teraz z proexa :) na N/A też jest okej :)
Dobra mniejsza o większość jaki to będzie wydech , niech się odezwie ktoś kto podpowie czy 2" cale ogarnie 200hp.
Proex w porównaniu do M Techa drze morde. Turbo wycisza wydech, kompresor jeszce podgłasza wg moich obserwacji na autach którymi jeździłem. Co do średnicy to sam się zastanawiam jaka do okolic 200hp w N/A. 2,25" wewnętrznie chyba robię.
Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2
Proex w porównaniu do M Techa drze morde.
To poproszę dowody :)
do +- 200 kucy to 2 cale wg. mnie za mało, taki kompromis to chyba 2,25''. Mam taką średnice w Preludzie 200 konnej z końcowym Twin Loopem ale mam też środkowy od TypeS-a który sporo wycisza układ i u mnie jest naprawde przyjemnie przy normalnej jeździe
a ja polecam SRSa.. wydech przy normalnej jeździe jest niewiele głośniejszy od seryjnego, przy jeździe ze stała prędkością prawie go nie słychać, a przy w pełni otwartej przepustnicy idealnie podkreśla charakter (jest głośny, basowy, ale nie drze ryja). Ja jestem mega zadowolony i z jakości i z dźwięku. Zwłaszcza że wyszedł mnie niewiele więcej tych robionych "pod zamówienia" (a taniej od tych robionych porządnie ;) ) :)
Jeśli założymy, że Mtech = Hammer/Mar-Tec (który jest ponoć kopią poprzednio wspomnianego) to mam porównanie z moimi Proexami.
Układ Michał102 składa sie z chinola 4-2-1 + AWG w obudowie kata + środkowy powiększony Mar-Tec + końcowy Mar-Tec i musze powiedzieć, że nadal jest ciszej niż u mnie. U siebie mam chinola 4-2-1 + 2x środkowy powiększony Proex + końcowy Proex. Przy spokojnej jeżdzie bez pałowania układ pracuje jak seryjny, jak pałuje jest lekko basowo, ale nie męczy. U Michała nawet basu nie ma tylko lekki pomruk. Obydwa układy to 2", u mnie jednak końcówka jest większej średnicy co może wpływać na tonacje układu i wspomniany basik.
Odnośnie średnic układów to IMHO te 2" przy sofcie spokojnie do tych 180-200hp wystarczą, może po zmianie układu na 2,25 zamiast 200hp byłoby 210hp :)
Układ Michał102 składa sie z chinola 4-2-1 + AWG w obudowie kata + środkowy powiększony Mar-Tec + końcowy Mar-Tec i musze powiedzieć, że nadal jest ciszej niż u mnie
Do Sode pakowalibyśmy końcowy powiększony, jest o 50% większy - tak, jak ma Kloch :) Najlepiej gdyby się chłopaki spotkały i żeby Sode pooglądał fajkę Klocha :)
Kloch lubi ponoc pokazywac fajkę, wiec nie bedzie problemu :)
Nie miałem jeszcze okazji jechać z Vipkiem jak założył drugi środkowy, ale gdy go jeszcze nie było, to urywało łeb w porównaniu do tego co jest u mnie:). W mieście jeszcze pół biedy, ale trasa, to była jak dla mnie katorga.
michalekbmw
05-09-14, 12:21
A ja proponuję obx twin loop
Na razie mam ofertę od Saitiego , zobaczymy co odpisze mi Hammer jeszcze bo chciałbym spróbować czegoś innego.
Obx twin loop to scierwo a nie tlumik. Do przelotowego wydechu nic nie wycisza i jedyne co otrzymasz to buczenie i bol glowy. Wiec pod mocne n/a to porazka. Pod serie to moze i sie sprawdzi...
hammer cos czasu nie ma przez to zamawialem u nouda znowu ale inne. EMG przejechal kawalek i mowi ze jest cicho nawet na 2,75"
Tyle ze to bylo 100m , jak wyjade na ulice to zdam relacje. Jednak jak one wycisza przelot w 2,75" to nic lepszego u nas na rynku nie bedzie.
Również polecam Nouda, jakiś czas temu kompletny przelot od niego wraz z kolektorem Toda style montowałem w b16 kumpla, jest cicho i do tego wydech jest bardzo dobrze wykonany. A miałem już u siebie od DjHammera, Mtecha przez Proexa i wszystkie są dobre, ale chyba jednak za każdym razem gdy komuś zamawiam zostanę przy produktach od Nouda, zawsze się idzie dogadać i na prawdę ma gość bardzo profesjonalne podejście do tematu a ceny idzie z nim negocjować przy różnych zakupach.
Co do średnic wydechu to kiedyś znalazłem w książce Grahama.Bell-a taką tabele.
http://images41.fotosik.pl/2011/a220cb21d4fb3fdb.jpg (http://www.fotosik.pl)
Wycinek z książki jaka średnica do danej mocy
Co do średnic wydechu to kiedyś znalazłem w książce Grahama.Bell-a taką tabele.
http://images41.fotosik.pl/2011/a220cb21d4fb3fdb.jpg (http://www.fotosik.pl)
Wycinek z książki jaka średnica do danej mocy
fajnie tylko pytanie ile tłumików i jakich ma być w układzie , po drugie do N/A czy turbo. Bo jak pogadasz a właścicielami Vagów to do 1,8T do 350KM dają 2,5cal czyli 63,5mm a walka o 2KM przy tej mocy kosztem urwania głowy jest bezsensu
Innym waznym pytaniem jest czy dotyczy to pojedynczego czy podwojnego wydechu, ale po wartosciach widac ze dla pojedynczego.
Tutaj mowa tylko o srednicy rur i pamietajmy ze sa to takie szacunkowe wartosci a nie wyrocznia.
Długość wydechu, runnerów kolektora, zastosowanych tłumików pozwala tej tabelce się wziąć i wynieść :)
Dochodzi pojemność silnika - z takich najprostszych spraw :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.