PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 96' EK3 montaż halogenów od Jarusnet



firstborne
31-08-14, 17:58
Witam
Montaż miał być prosty, no i niby był ale do czasu. Zdjęcia przedstawiają wiązki z zestawu od Jarusa. Wiązkę zewnętrzną i wewnętrzną. Wtyczki są opisane, zatem postaram się to jakoś w miarę po ludzku opisać. W swoim Civic mam pociągniętą fabrycznie kostkę od halogenów (brązowa a do niej podłączony czerwono-niebieski przewód), kostka wiązki wewnętrznej od Jarusneta również ma TAKĄ SAMĄ KOSTKĘ, nie jest to przeciw wtyka, więc jakim cudem mam to ze sobą złączyć? Mogę rozbroić wtyczki i zastosować inne by to jakoś wyglądało a nie zagięte konektory kombinerkami. Zasilanie do aku podłączyłem, wiązka zewnętrzna jest już pociągnięta, więc teraz tak. Wtyczka zielona służy do podpięcia przycisku wewnątrz auta, tak? To znaczy, że w nim już nim tam pod konsolą w przewodach nie grzebie? Wiele jest opisów montażu i jeszcze więcej technik/sposobów więc założyłem ten wątek, by się spytać :). I jakim cudem mam przeciągnąć tą zieloną wtyczkę do kabiny? Mam wyciąć w tej przelotce gumowej tak duży otwór by było to możliwe?
http://files.tinypic.pl/i/00570/4lu3w1m9fmlu.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00570/6tidmezssfpo.jpg

MM63
31-08-14, 18:11
Ja zakładałem uniwersalną wiązkę, więc za dużo Ci nie powiem.
Jeśli ta zielona wtyczka jest do przycisku, to utnij ją, przeciągnij kabel przez przelotkę i potem przylutuj wtyczkę. Tyle, że z tym plastikowym peszlem raczej nie przeciśniesz tych kabli.

Ja z kolei przy okazji zapytam - fabryczny kabel niebiesko-czerwony z brązową wtyczką - ma początek w komorze silnika, a koniec gdzieś przy nogach kierowcy. Niby dzięki niemu nie trzeba ciągnąć kabli. Ale jak podłączyć halogeny na jednym kablu?
Długo się nad tym zastanawiałem, aż w końcu przeciągnąłem swoje kable.

firstborne
31-08-14, 18:22
No tak, ale mimo wszystko ten kabel z wtyczki od wiązki Jarusa trzeba gdzieś podłączyć, czy może nie jest to podłączenie potrzebne?

EDIT@
Obejrzałem parę filmików i żarówka lekko zabłysnęła. Ten konektor z zewnętrznej wiązki muszę przeciągnąć do kabiny i dopiero tam do niego podłączyć wiązkę wewnętrzną, masę gdzieś do karoserii, zaś tą brązową wtyczkę dziabnąć i podłączyć do zasilania, które pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka, no a zieloną wtyczkę wiadomo - do przełącznika. Tylko ku%$$#$ ta gówniana pogoda...ledwo co dzisiaj zdążyłem zderzak odkręcić i zamontować halogeny wrrrr...

xman
04-09-14, 12:20
Jestem na etapie montażu halogenów OEM w civicu Eg8. Miałem wiązkę pod zderzakiem i tyle. Z tego co widziałem to tylko jeden kabel idzie do kabiny. Masę kręcisz przy lewej lampie, zasilający wpinasz we wiązkę. Nad pedałem sprzęgła powinieneś mieć wtyczkę tak samo. Wpinasz się do niego z kablem od przekaźnika. Ot cała filozofia. A resztę upinasz w kabinie. Przynajmniej warunki atmosferyczne na bezpiecznik czy przekaźnik nie działają a pod maską masz wsio ładnie a nie burdel ;)

MM63
04-09-14, 17:47
Jestem na etapie montażu halogenów OEM w civicu Eg8. Miałem wiązkę pod zderzakiem i tyle. Z tego co widziałem to tylko jeden kabel idzie do kabiny. Masę kręcisz przy lewej lampie, zasilający wpinasz we wiązkę. Nad pedałem sprzęgła powinieneś mieć wtyczkę tak samo. Wpinasz się do niego z kablem od przekaźnika. Ot cała filozofia. A resztę upinasz w kabinie. Przynajmniej warunki atmosferyczne na bezpiecznik czy przekaźnik nie działają a pod maską masz wsio ładnie a nie burdel ;)

Szkoda, że na to nie wpadłem. To takie proste!
Grunt, że działa, ale ciągnięcie kabli było niepotrzebne.