Zobacz pełną wersję : Jaki olej do b18c4
Witam,
Mam ciagle powtarzajace sie pytanie.
Kupilem honde civic 1.8 vti (silnik b18c4) z przebiegiem 62 tys. (ksiazka serwisowa). Niestety nie jestem pewien jaki olej byl wlany wczesniej(bo z tego co by wynikalo z jakiejs karteczki ktora znalazlem gdzies w papierach ktore byly w samochodzie wynikaloby ze byl to jakis mineral w co mi sie nie chce wierzyc). Zalalem go jakims syntetykiem 0w40 SL (niestety wlalem chyba o jakies 0.1, 0.2 l za duzo) i przejechalem nim jakies 2 tys - nic nie wzial.
W serwisie hondy w krakowie powiedzial mi jakis gostek ze oni niby wlewaja do nich shella 10w60 (pelny syntetyk) lub mozna wlac ew. mobil 1 5w50.
I teraz jest pytanie - co lepiej zrobic shell 10w60 czy mobil 5w50 (to ma byc samochod do jazdy do pracy, choc nie ukrywam ze bede go czasami deptal do 8500rpm).
Prosze o jakies sensowne odpowiedzi :)
P.S. Gosc w hondzie powiedzial ze Castrol RS 10w60 nie sprawdza sie w tym samochodzie ??
Pzdr
wlalem chyba o jakies 0.1, 0.2 l za duzo
Jeśli wlałeś za dużo i ciągle tak jeździsz, to albo tą setke wypal, albo dla zdrowia silnika spuść...
przejechalem nim jakies 2 tys - nic nie wzial
Spodziewałes się czegoś innego po tak mlodym silniku?? :P
wlac (...) mobil 1 5w50
Ja go używam i sprawuje się porządnie... Moge Ci go spokojnie polecić, a po przejechaniu 2 tysi kilometrów na jakimś tam oleju, nie ma wiekszego znaczenia co było wcześniej, chyba że od nowości był mineral (damn...)
I teraz jest pytanie - co lepiej zrobic shell 10w60 czy mobil 5w50
Oba są bardzo dobre, ale ja jeżdzę na mobilu i nie mam do czego się przyczepić :)
Jeśli wlałeś za dużo i ciągle tak jeździsz, to albo tą setke wypal, albo dla zdrowia silnika spuść...
Przy tak nie wielkim "przelaniu" moze sie cos stac?? Przejechalem z jakis tysiac ostro depczac na autostradzie (2 paki nonstop).
btw. w jaki sposob przepalic :)
Jeśli wlałeś za dużo i ciągle tak jeździsz, to albo tą setke wypal, albo dla zdrowia silnika spuść...
Przy tak nie wielkim "przelaniu" moze sie cos stac??
Na 75% nic się nie powinno stać, ale ja osobiście bym nie ryzykował...
w jaki sposob przepalic :)
Kilka dobrym startów ze świateł do końca trójki powinno pomóc, ale po co wypalać paliwo etc, jak mozna 2 kieliszki upuścić :)
Kilka dobrym startów ze świateł do końca trójki powinno pomóc, ale po co wypalać paliwo etc, jak mozna 2 kieliszki upuścić
No to juz kilkanascie takich bylo :)
Dzieki za pomoc.
własciwie to co sie moze stac gdy sie przeleje olej?
własciwie to co sie moze stac gdy sie przeleje olej?
Delikatnie mówiąc - przy rozgrzanym silniku, większych obrotach - może nastąpić niezbyt bepieczne dla silnika rozszczelnienie... A konkretnie uszczelke pod głowicą może rozsadzic, wypieprzyć, popsuć, rozwalić etc...
A poza tym silnik pracuje wtedy pod większym obciążeniem...
własciwie to co sie moze stac gdy sie przeleje olej?
napewno silnik będzie chodził ciszej
a jak jest go za dużo to się będzie spieniał i tracił właściwości smarne
A czy nie jest tak ze te nawet 0.2 l wiecej nie ma znaczenia bo to co ja widze na bagnecie jest dodatkowo objete spora jeszcze tolerancja? Bo tak naprawde to na bagnecie mam moze maks milimetr powyzej kropki.
A czy nie jest tak ze te nawet 0.2 l wiecej nie ma znaczenia bo to co ja widze na bagnecie jest dodatkowo objete spora jeszcze tolerancja? Bo tak naprawde to na bagnecie mam moze maks milimetr powyzej kropki.
Ja myślałem, ze tą nadwyżke oszacowałeś po poziomie oleju na bagnecie, a nie lejąc z butelki... Jeśli masz ten milimetr, nawet niecały nad górną kropką to możesz tak jeździć, za kilka kilometrów sie wszycho wyrówna :)
0,2 znaczenia może nie mieć, ale 0,21 juz tak. Nie ma co ryzykować :)
mozesz przestac *******ic i zaczac pisac o czym o czym masz pojecie?
Między minimum a maximum na bagnecie jest 1L sprawdzałem :D.
Więc 0.2 to było by troche więcej niz milimetr. Ja bym zostawił luz spuścił troszku dla świętego spokoju.
mozesz przestac *******ic i zaczac pisac o czym o czym masz pojecie?
****ij mu z baranka :grin:
przepraszam za OT ale to zaczyna być mocno denerwujące
mozesz przestac *******ic i zaczac pisac o czym o czym masz pojecie?
****ij mu z baranka :grin:
przepraszam za OT ale to zaczyna być mocno denerwujące
A o co wam chodzi?? Warna dostałem, chamuje sie pisze tyle ile wiem więc jakieś wyjaśnienia poproszę na temat mojej niewiedzy...
chamuje sie
:lol:
napisałeś 4 posty w topicu z których nie wynika nic konkretnego więc skoro nie jestes pewien nie lepiej zachować milczenie aż się mądrzejsi i bardziej doświadczeni wypowiedzą? Jeden post przedstawiający Twój punkt widzenia i opatrzony słowami "wydaje mi się, że..." byłby wystarczający. Więc opanuj się chłopaku, bo bycie młodym i gniewnym jest normalne ale uwierz mi, że przeginasz pałę...
Przepraszam za OT, ale podzielam opinię Emg... Do moda prośba o posprzątanie w tym temacie w wolnej chwili i wyrzucenie właściwie prawie wszystkiego. Dzięki i jeszcze raz sorki.
Ważne, żebyś lał syntetyk z pewnego źródła (raczej omijaj nalewanie z beczki).
Reszta w kwestii wyboru oleju to już bardziej Twoje własne widzi-mi-się oraz warunki w jakich będziesz użytkował silnik.
Jeśli szukasz bardzo dobrego oleju (a do B-serii ja takiego bym szukał), to zalej Motulem 300V jakimś.
Dzieki za odpowiedz ale juz zalalem shellem 10w60. Mam tylko znowy problem bo przy wymianie wlali mi cale opakowanie 4l (4l podaje ksiazka ze miesci sie w ukladzie), ale znowu jak patrze na bagnecie to mam 2 milimetry powyzej kropki :/ Troche pogarowalem go dzisiaj - mam nadzieje ze to nic sie nie stanie.
Teraz pytanie - sposcic odrobine czy zostawic?
Dzieki i sory za nudziarstwo jesli ktos tak to odbiera.
Elmer dlaczego nie z beczki, jezeli jest pewne zrodlo?? :wink:
wodoo: zostawic, jezeli tyle jest napisame to tyle powinno sie wlac, a pytales sie ile spuscili?
Teraz ja mam takie pytanie czy TWS 10-60 nadaje sie na zime do B18C6 czy lepiej zalac jakims motulem np 300V
na zime lepsze cos 0Wxx - mniej gesty przy niskiej temperaturze - szybsze smarowanie przy rozruchu zimą.
przy wymianie wlali mi cale opakowanie 4l (4l podaje ksiazka ze miesci sie w ukladzie),
Spoko, tylko ciężko jest spuścić 100% oleju z silnika. Dlatego podczas wymiany nie dolejesz nigdy pełnych 4 litrów.
Elmer dlaczego nie z beczki, jezeli jest pewne zrodlo??
No jeśli pewne źródło to spoko - mówię, żeby omijać beczki jak się nie jest pewnym.
Ja jeżdżę na superolu 15 w 40 - polecam - jest idealny- zwlaszcza na zimę, no i przy tym niedrogi
Jeśli wleje się za dużo oleju do silnika to może nastąpić bardzo prosta sprawa a mianowicie rozszczelnienie simmeringów . Nie wiem czy dwa milimetry na bagnecie mogą do tego doprowadzić - raczej wątpię. Ale w przypadku poważniejszego przelania i nie dopilnowania sprawy może tak się stać.
co 5 watkow o oleju, jaki najlepszy juz bylo na forum, co sie stanie jak sie przeleje tez bylo wiec zamykam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.