Zobacz pełną wersję : Olej w skrzyni biegów.
Witam.
Zmieniałem dzisiaj olej w skrzyni na honda mtf od jarusneta te 946 ml. W manualu napisane, że wchodzi 1,8 litra. Więc zlałem cały stary olej. Wlałem 2 butle po 946 i nie powiem, żeby jakoś wyciekało z otowru. Jak wyjąłem węża to troche poleciało, tak samo przy wkładaniu palca. Czułem tak olej, wylatywało trochę, ale nie tak super dużo, żeby mi leciało. Starczy te ~1,9 (2x946) litra w środku?
A i po zlaniu oleju śmierdział syntetykiem, a od jaursneta jak zwykły przekładniowy (cebulowy zapach). Czy to są te same MTFy czy w ASO (jest faktura) kiedyś mogli polecieć w wałka i wlać 10W?
Bo 10W40 (olej półsyntetyczny silnikowy) jest dopuszczalny do starszych modeli Hond. MTF jest zbyt rzadki i już nie raz skrzynie z jego powodu wymieniałem bo mocno się mieliły (pełno opiłków zlewałem z MTF'em). Po wlaniu lepszego 10W40 wszystko lata bez problemów...
Tyle, że tutaj wpada MTF to na pewno. 10W jest jako awaryjny. Chociąż są 10W40 jako przekładniowe, ale to już nieważne.
Bardziej ponawiam czy 1,9 litra styknie ; P
Styknie... :rolleyes: Bo tyle być musi...
Powołując się na manual do aero to lać trzeba aż wywali korkiem. A mi tam kapnęło. Zresztą. Będę obserował zachowanie skrzyni, chociaż starego było jeszcze mniej, dodatkowo był czarny, więc powinno być na plus ; ) Dzięki za odpowiedź.
To nie sa te samw oleje. Ten MTF od Jarusneta jest podobno przeznaczony na rynek amerykanski i ma rzadsza konsystencje niz sprzedawany w aso olej Honda MTF-3, ktory dedykowany jest na rynek europejski. Ale czym sie dokladnie roznia to nie wiem.
A jakie objawy za rzadkiego. Czasami mam wrazenie, ze hacza biegi lekko, czego wczesnie nie bylo. Ale to niezawsze. Ale chlopaki leja ten olej i zadowoleni sa. A w stanach przeciez jezdza te same skrzynie i warunki podobne. Zgupialem juz.
ElDiablo1212
03-09-14, 18:08
Ja wymieniłem na zwykły 10w40 i jestem bardzo zadowolony ! Trzeci bieg przy odcinaniu nie chciał wchodzić jak wszedł to ze zgrzytem, a teraz idealnie. Jak zlewałem stary to było go prawie 3 litry, korkiem wlewu prawie litr wyleciał nie wiem jak to ktoś zrobił ale zrobił. Poll przejedz więcej km może musi się dobrze wypłukać skrzynia po zlaniu starego oleju.
Objawy rzadkiego sa takie, ze jest rzadki. Moze odpowiednio nie smarowac. Nie wiem czy sa to te same skrzynie - stwierdzilbym, ze nie. Tak samo jak skrzynie i ich jakosc poteznie roznia sie pomiedzy tymi robionymi w UK a tymi z JDM. Niby Honda a jednak nawet blisko nie staly jesli chodzi o mechanike i jej jakosc. Wiem, bo mam w rodzinie 4 Hondy i dwie sa z Japonii a dwie z UK. 10w40 mozna wlac, ale raczej zastepczo, bo podobnie nie ma jakichs dodatkow - tylko to jesli chodzi o nowe samochody, w starszych moze jest inaczej. A tak w ogole, to najlepiej zajrzec do instrukcji jesli chodzi o typ i ilosc, ktora wchodzi do skrzyni. W przypadku kazdegomsilnika nwet w jednej budzie, bedzie to inna ilosc zapewne :) a ElDiablo skrzynia moze chodzic lepiej nie dlatego, ze olej jest 10w40 tylko dlatego, ze stary sie juz nie nadawal. Jest to typowy objaw np. w type-r gdzie skrzynie sa katowane, biegi hacza, a po wymianie na nowy jak reka odjal :)
Arturvf500
04-09-14, 13:59
To nie sa te samw oleje. Ten MTF od Jarusneta jest podobno przeznaczony na rynek amerykanski i ma rzadsza konsystencje niz sprzedawany w aso olej Honda MTF-3, ktory dedykowany jest na rynek europejski. Ale czym sie dokladnie roznia to nie wiem.
Bzdury opowiadasz, to jest ten sam MTF3
Jasne. Moze jakies konkrety?
A może jakieś konkrety, że jest inny?:)
Jak dla mnie ma inny odcień. EU jest karmelowy, a USA mieni się na różowo. Czy poza tym się różnią, pojęcia nie mam.
No nic. Czasami super wchodzą, czasami tak gorzej, mimo to nie, że coś zgrzyta czy tam pcham 5 minut. Myślę, że to po prostu już sprzęgło powolutku się przypomina ; ) Wiem, że do MB dają od jarusneta i nikt nie wymieniał skrzyni przez to. 3 litry? Musiał to pompować i szybko zakrecać korek. JA dałem 1,9, ale nie wypływało jakoś bardzo. Tyle przewiduje manual więc już nie będę kombinował. Kolorek faktycznie różowawy. Będzie lipa to się zmieni na EU. Jakbym miał 100 ml MTF-3 i US to bym zbadał ten olej w celu porównawczym, niestety nie dysponuje ;P
ElDiablo1212
04-09-14, 22:07
a ElDiablo skrzynia moze chodzic lepiej nie dlatego, ze olej jest 10w40 tylko dlatego, ze stary sie juz nie nadawal. Jest to typowy objaw np. w type-r gdzie skrzynie sa katowane, biegi hacza, a po wymianie na nowy jak reka odjal
to jest już któraś z moich hond 7 czy 9 i zawsze lałem MTF ale nigdy poprawy nie było, może być ze przy tym 10w40 chwilowo jest poprawa a za 10tyś skrzynia całkiem kleknie :)
No nic. Czasami super wchodzą, czasami tak gorzej, mimo to nie, że coś zgrzyta czy tam pcham 5 minut. Myślę, że to po prostu już sprzęgło powolutku się przypomina ja mam tak w zimie jak jest mróz czasami za nic nie mogę wbić jedynki a nawet dwójki i często stoje jak ten ciul na zielonym bo lewarek jest zablokowany :P Latem jak ręką odjął nie mam żadnych problemów, czyli na pewno wina oleju. "Zaryzykuje" i kupie MTF na wymianę przed zimą może mi skrzynia nie klęknie :)
Na MTFie ruszałem parę zim temu przy -27 st.C - silnik ledwo kręcił, biegi wchodziły z wyczuwalnym oporem ale wchodziły.
Mam tego MTF'a kupionego z haparts i jest różowy :)
jak ktoś zleje czarną zupę ze skrzyni, to warto zalać zwykłym 10w40, pojeździć z parę setek km, i dopiero lać mtf
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.