kostek1234
29-08-14, 22:10
Witam dziś udało się ukończyć przekładkę skrzyni z automatu na manual .... w coupe d16y8 w sumie zajęło to 2 dni
Wszystko zostało zmienione jak w manualu na hondatechu
Zostało zrobiony wsteczny ( przeciągnięcie przewodów ) , zworka na wiązce od wajchy zmiany biegów od automatu..
najpier uruchomiony został silnik na starym komputerze od automatu . silnik ładnie sie wkręca , biegi wrzucają się również ok , obroty nie falują itd... niestety świeci sie Check engine
po szczytaniu błedu dało nam
błąd nr.19 - Automatic transmission lockup control valve
Jak wywnioskowaliśmy chodzi o elektrozawór którego defakto teraz nie ma ...
Mam też Ecu o oznaczeniu 37820-p2p-c34 (P2P – 1.6l SOHC Vtec OBD2 - EX) z tego co odszukałem to komputer z Coupe z d16y8 z manuala wersja Canada OBD2 - gdy go podłaczyliśmy silnik krecił się tylko do 5,5 tys. po czym spadał na 1,5tys i obroty falowały ...
postanowiliśmy poprzekładać przewody wedle poniższej rozpiski
http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98.jpg
Jednak nic to nie dało .... silnik dalej wariuje , Podłaczyliśmy z Ecu z automatu - ten zaczął zachowywać się dokładnie tak jak z manuala ( 5,5tys potem 1,5 i faluje ) ... postanowiłem wrócic do kompa z automatu i poszukać pomocy tutaj ...
O co tu chodzi ???
1) Czy coś przeoczyłem czy trzeba jeszcze coś zmieniać w instalacji ( przekładka przewodów w Ecu itd ) ??
2) Czy ECU z automatu oprucz wspomnianego błedu 19 jakos ogranicza sprawność silnika / wyłącza VTEC-a ? choc nie zauważyłem aby on szwankował bo auto fajnie sie zbiera i w okolicach 3.2 tys obrotów dostaje większego kopa :P . Może zle to odczytuje albo nie wiem jak rozpoznać załaczający sie VTEC... ?:/
3) Słyszałem też że wystarczy przerobić ECU z automatu na manual co wyeliminuje problem Check Engine i błedu nr.19. Ale czy to nie wpłynie na prace silnika ... jak w pytaniu nr.2
Proszę o wskazówki ... i pomoc... .
Gość z forum który sprzedawał mi ECU zapewnie że komp jest sprawny ( do tej pory nie zdarzyło mu się kłamać wiec wierze że jest OK.. )
ps czy podczas swapu skrzyni z automatu na manual musze tez zmienić przepustnice ??? na ta z y8 manuala ??? JEsli tak to po co ???
Wszystko zostało zmienione jak w manualu na hondatechu
Zostało zrobiony wsteczny ( przeciągnięcie przewodów ) , zworka na wiązce od wajchy zmiany biegów od automatu..
najpier uruchomiony został silnik na starym komputerze od automatu . silnik ładnie sie wkręca , biegi wrzucają się również ok , obroty nie falują itd... niestety świeci sie Check engine
po szczytaniu błedu dało nam
błąd nr.19 - Automatic transmission lockup control valve
Jak wywnioskowaliśmy chodzi o elektrozawór którego defakto teraz nie ma ...
Mam też Ecu o oznaczeniu 37820-p2p-c34 (P2P – 1.6l SOHC Vtec OBD2 - EX) z tego co odszukałem to komputer z Coupe z d16y8 z manuala wersja Canada OBD2 - gdy go podłaczyliśmy silnik krecił się tylko do 5,5 tys. po czym spadał na 1,5tys i obroty falowały ...
postanowiliśmy poprzekładać przewody wedle poniższej rozpiski
http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98.jpg
Jednak nic to nie dało .... silnik dalej wariuje , Podłaczyliśmy z Ecu z automatu - ten zaczął zachowywać się dokładnie tak jak z manuala ( 5,5tys potem 1,5 i faluje ) ... postanowiłem wrócic do kompa z automatu i poszukać pomocy tutaj ...
O co tu chodzi ???
1) Czy coś przeoczyłem czy trzeba jeszcze coś zmieniać w instalacji ( przekładka przewodów w Ecu itd ) ??
2) Czy ECU z automatu oprucz wspomnianego błedu 19 jakos ogranicza sprawność silnika / wyłącza VTEC-a ? choc nie zauważyłem aby on szwankował bo auto fajnie sie zbiera i w okolicach 3.2 tys obrotów dostaje większego kopa :P . Może zle to odczytuje albo nie wiem jak rozpoznać załaczający sie VTEC... ?:/
3) Słyszałem też że wystarczy przerobić ECU z automatu na manual co wyeliminuje problem Check Engine i błedu nr.19. Ale czy to nie wpłynie na prace silnika ... jak w pytaniu nr.2
Proszę o wskazówki ... i pomoc... .
Gość z forum który sprzedawał mi ECU zapewnie że komp jest sprawny ( do tej pory nie zdarzyło mu się kłamać wiec wierze że jest OK.. )
ps czy podczas swapu skrzyni z automatu na manual musze tez zmienić przepustnice ??? na ta z y8 manuala ??? JEsli tak to po co ???