Genax
29-08-14, 10:54
Mam zamiar zamontować sobie nową centralkę z domykaniem szyb i chciałbym się dowiedzieć czy moduł zamka centralnego w EM2 znajduje się w tym samym miejscu czyli w drzwiach kierowcy co w VI gen? I ktoś może wie, które kable są od siłowników? Jeśli nie to sam to sprawdzę :)
#Edit
Majsterkowałem w aucie od rana i udało mi się zrobić centralkę. Nie byłem pewien czy po zmianie centralki, lampka w podsufitce przestanie się zapalać podczas otwarcia samochodu. Na szczęście nic się nie zmieniło w samochodzie prócz centralki. Nie mogłem znaleźć fabrycznej centralki lecz znalazłem "coś" co wiąże się z fabryczną centralką. Po odłączeniu tego otwieranie zamka centr. przestało działać. Aby to wyciągnąć musimy zdemontować całą przednią konsolę i dolną część. Moduł ten ściąga się poprzez zsunięcie w dół lub w górę. Po demontażu można wywalić do śmieci :D
Lokalizacja (są to zdjęcia po zdjęciu konsoli przedniej)
http://iv.pl/images/70033574620558579678.jpg
http://iv.pl/images/47408506495192257346.jpg
Następnym krokiem jest zdemontowanie boczku drzwi kierowcy i tylko tego. Po zdjęciu boczka szukamy 3 kabli w niebieskiej osłonce widocznej na zdjęciu poniżej. Środkowy czarny kabel odcinamy i zabezpieczamy. Pozostałe 2 kable będą zostaną podłączone o centralki. U mnie kabel biało-czarny został podłączony do czarno-czerwonego, a biały do niebiesko-białego. Jeśli podłączycie na odwrót to zamiast otwierania drzwi będzie zamykanie. Ja wybrałem sposób podłączenia u siebie poprzez sterowanie masami i tylko tak poprawnie mi działa centralka. Zasilanie i masę do centralki pociągnąłem z wiązki od radia. W EM2 nie ma aż takiego kłopotu z przeciągnięciem kabli przez gumową osłonę z kabiny do drzwi. Wystarczy zrobić od wewn. strony po jednej i drugiej stronie mały otwór i przeciągnąć kable. Jest tam sporo miejsca więc warto się pomęczyć, a mieć zrobione na 6 :)
http://www.iv.pl/images/06747178876642132102.jpg
http://iv.pl/images/86064992261906171689.jpg
Następnym krokiem jest podłączenie centralki pod kierunkowskazy. Na zdjęciu widać, że kable są wsadzone w kostkę i złączone opaską. Odradzam tego bo robiłem to na szybko, a i tak musiałem potem poprawiać, lutować itp. Wszystko tak samo jak w VI gen tylko, że w EM2 jest jedna kostka.Polecam kupno szybkozłączek elektrycznych. Ułatwia zadanie przy podłączaniu się pod kierunki. Lewe kierunki to 4 miejsce w kostce na dole, a prawe kierunki to 2 na górze.
http://iv.pl/images/51214041693072127890.jpg
http://iv.pl/images/95429945297534635422.jpg
Instrukcja może trochę biedna ale nie widziałem powodu abym robił zdjęcie każdej rozkręcanej śrubki. Chętnie odpowiem na każde pytanie :)
Niedługo dodam jak podłączyć domykanie szyb :)
#Edit
Majsterkowałem w aucie od rana i udało mi się zrobić centralkę. Nie byłem pewien czy po zmianie centralki, lampka w podsufitce przestanie się zapalać podczas otwarcia samochodu. Na szczęście nic się nie zmieniło w samochodzie prócz centralki. Nie mogłem znaleźć fabrycznej centralki lecz znalazłem "coś" co wiąże się z fabryczną centralką. Po odłączeniu tego otwieranie zamka centr. przestało działać. Aby to wyciągnąć musimy zdemontować całą przednią konsolę i dolną część. Moduł ten ściąga się poprzez zsunięcie w dół lub w górę. Po demontażu można wywalić do śmieci :D
Lokalizacja (są to zdjęcia po zdjęciu konsoli przedniej)
http://iv.pl/images/70033574620558579678.jpg
http://iv.pl/images/47408506495192257346.jpg
Następnym krokiem jest zdemontowanie boczku drzwi kierowcy i tylko tego. Po zdjęciu boczka szukamy 3 kabli w niebieskiej osłonce widocznej na zdjęciu poniżej. Środkowy czarny kabel odcinamy i zabezpieczamy. Pozostałe 2 kable będą zostaną podłączone o centralki. U mnie kabel biało-czarny został podłączony do czarno-czerwonego, a biały do niebiesko-białego. Jeśli podłączycie na odwrót to zamiast otwierania drzwi będzie zamykanie. Ja wybrałem sposób podłączenia u siebie poprzez sterowanie masami i tylko tak poprawnie mi działa centralka. Zasilanie i masę do centralki pociągnąłem z wiązki od radia. W EM2 nie ma aż takiego kłopotu z przeciągnięciem kabli przez gumową osłonę z kabiny do drzwi. Wystarczy zrobić od wewn. strony po jednej i drugiej stronie mały otwór i przeciągnąć kable. Jest tam sporo miejsca więc warto się pomęczyć, a mieć zrobione na 6 :)
http://www.iv.pl/images/06747178876642132102.jpg
http://iv.pl/images/86064992261906171689.jpg
Następnym krokiem jest podłączenie centralki pod kierunkowskazy. Na zdjęciu widać, że kable są wsadzone w kostkę i złączone opaską. Odradzam tego bo robiłem to na szybko, a i tak musiałem potem poprawiać, lutować itp. Wszystko tak samo jak w VI gen tylko, że w EM2 jest jedna kostka.Polecam kupno szybkozłączek elektrycznych. Ułatwia zadanie przy podłączaniu się pod kierunki. Lewe kierunki to 4 miejsce w kostce na dole, a prawe kierunki to 2 na górze.
http://iv.pl/images/51214041693072127890.jpg
http://iv.pl/images/95429945297534635422.jpg
Instrukcja może trochę biedna ale nie widziałem powodu abym robił zdjęcie każdej rozkręcanej śrubki. Chętnie odpowiem na każde pytanie :)
Niedługo dodam jak podłączyć domykanie szyb :)