Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów
Witam
Mój civic ma już 130.000tys km i mam pytanie o regulacje zaworów, czy każdy mechanik mi to ogarnie, czy tylko aso, a jeśli już to jaka to regulacja, a może sa samoregulujące bo nie wiem tak naprawde.
dzięki za info
Powiedzenie ze kazdy może być nadużyciem.
Kazdy dobry powinien.
Nie nie tylko ASO, poszczególni użytkownicy forum sami sobie zawory regulują.
(serwisówka w dziale przypiętych tematów i do dzieła ;) )
Jestem zdania że albo sami albo ASO. Mechanik skasuje za to podobnie jak ASO (200zł).
Wysłane z mojego GT-I9100
U Bieli we Wrocławiu chcę około 270 zł za regulację wraz z uszczelką.
Nie licząc kluczy i śrubokrętów, to wydatki na klucz dynamometryczny, szczelinomierz i silikon to ok. 170-180zł i ewent. uszczelka za którą i tak trzeba by było zapłacić.
Przy odrobinie zdolności manualnych koszty zwracają się po pierwszej regulacji...
A klucz dynamometryczny wymagany jest do czego podczas regulacji zaworow?
ja tez sobie wyregulowalem bez dynamometra ,ale gdybym go mial to pewnie dokladniej bym nim dokrecil
A jakie parametry powinny być
0.20 ssacy 0.25 na wydechu - dla 1.8
From my ...phone
marcin001984
07-09-14, 12:20
http://www.trafo.za.pl/honda/
-> eksploatacja -> regulacja luzów zaworowych
PS: czy przy regulacji zaworów konieczna jest nowa uszczelka?
nie jest konieczna, chyba ze widac ze jest uszkodzona
Odebrałem auto po regulacji zaworów. Mechanik mówił że zawory były ściśnięte, prakrycznie bez luzu.
Wszystko super, ale zauważyłem wyraźną różnice w dzwięku silnika po regulacji. O ile wcześniej pracował wręcz aksamitnie to teraz wyraźnie słychać pracę zaworów, dzwięk podobny do tego jak włącza się lpg, tylko teraz ten dzwięk na samej benzynie.
Normalny obiaw czy może coś źle ustawione ?
na ogol jak ktos pisze jaki mial stan biorac sie za regulacje,to mowa jest o zbyt duzych luzach,a u ciebie ciasne...zapytal bym tego mechanika jaki dal luz na wydechu i ssaniu
Też mnie to zdziwiło, u tego mechanika robię już 3-ci samochód i raczej mam do niego zaufanie. W poniedzialek mam tam jechać na olej z samochodem żony to go przepytam.
edit: zrobili poprawkę, ale nie dowiedziałem się co źle zrobi za pierwszym razem.
Serwisówka którą im zostawiłem nosiła ślady używania :)
marcin001984
19-10-14, 11:28
Jak byłem w ASO Hondy Waszkowiak k. Poznania zapytałem przy okazji o regulację zaworów. Sprawdzenie: 240zł, regulacja 350zł. Szok!
Jak byłem w ASO Hondy Waszkowiak k. Poznania zapytałem przy okazji o regulację zaworów. Sprawdzenie: 240zł, regulacja 350zł. Szok!
Pytałem w Szczecinie w ASO Hondy regulacja 200 zł ciekawe z czego wynikają takie róźnice.
Pewnie w ASO k.Poznania liczą sobie roboczogodziny za ostygnięcie silnika przed regulacją zaworów ;)
marcin001984
19-10-14, 22:57
Nie wiem jak tam liczą te złodzieje ale wolę dać do kolegi mechanika który to ogarnie za max 150zł. Byłem tam bo musiałem kupić dwie blaszki do mocowania spojlera na klapę i zapytałem z ciekawości bo na wiosnę minie mi 100 tys. Co do tych blaszek to jedna blaszka -> 51 zł a ma nie więcej jak 5cm. Zapytałem ile kosztuje podłużna śruba do mocowania spojlera z klapą i powiedział gościu że 14 zł, gdzie taką samą kupiłem za 40gr w sklepie ze śrubami itp. Co za frajerstwo w tych ASO... Złodzieje! ZŁODZIEJE!!!
Co ile powinna być robiona regulacja zaworów ?
Odebrałem auto po regulacji zaworów. Mechanik mówił że zawory były ściśnięte, prakrycznie bez luzu.
Wszystko super, ale zauważyłem wyraźną różnice w dzwięku silnika po regulacji. O ile wcześniej pracował wręcz aksamitnie to teraz wyraźnie słychać pracę zaworów, dzwięk podobny do tego jak włącza się lpg, tylko teraz ten dzwięk na samej benzynie.
Normalny obiaw czy może coś źle ustawione ?
Mam tak samo po regulacji zaworów.
Zapomniałem napisać że auto wróciło po 2 dniach z powrotem do mechanika, na siedzeniu zostawiłem im manuala. Zrobili poprawkę i wszystko wróciło do normy.
Panowie wie ktos moZe co ile najlepiej sprawdzac zawory przy zasilaniu lpg?
regulacja co 100 000
Pierwsza regulacja powinna być po 100tyś,następne co 40 tyś.
Panowie wie ktos moZe co ile najlepiej sprawdzac zawory przy zasilaniu lpg?
Ja robię regulację co 20tyś z instalacją gazową i za każdym razem jest mała korekta luzów.
[QUOTE=jockow;2439916]Pierwsza regulacja powinna być po 100tyś,następne co 40 tyś.
Ja robię regulację co 20tyś z instalacją gazową i za każdym razem jest mała korekta luzów.
Robisz u Jarka? na wiosne mnie to czeka i nie wiem ASO czy do niego?
Robisz u Jarka? na wiosne mnie to czeka i nie wiem ASO czy do niego?
ja swoja pierwszą regulacje robiłem u niego i poszło ok
[QUOTE=jockow;2439916]Pierwsza regulacja powinna być po 100tyś,następne co 40 tyś.
Ja robię regulację co 20tyś z instalacją gazową i za każdym razem jest mała korekta luzów.
Robisz u Jarka? na wiosne mnie to czeka i nie wiem ASO czy do niego?
Tak robię u Jarka,dla mnie ma dużą wiedzę i umiejętności w zakresie Hondy i Toyoty.Robię już 2 samochody u niego swój i żony Honda Jazz Sport z 2006 r,myślę że do póki się na nim nie zawiodę będę tam serwisował i naprawiał swoje auta:)
pewnie na wiosne zawitam do niego bo stówka akurat pyknie :)
Jak byłem w ASO Hondy Waszkowiak k. Poznania zapytałem przy okazji o regulację zaworów. Sprawdzenie: 240zł, regulacja 350zł. Szok!
ASO Wieliczka 150 robota , uszczelka 73 zł , Błyskawicznie zrobione , w tym samym dniu co oddałem.
Regulacja co 40 tys, jak lpg to 20 tys., nie ma co ryzykować, lepiej zrobić
W książce serwisowej napisane jest co 100kkm, pytałem już dwa razy w ASO na przeglądzie i potwierdzali że regulować będą po 100kkm. ASO Autowest na Ordona
W książce serwisowej napisane jest co 100kkm, pytałem już dwa razy w ASO na przeglądzie i potwierdzali że regulować będą po 100kkm. ASO Autowest na Ordona
o koszta może pytałeś?
W książce serwisowej napisane jest co 100kkm, pytałem już dwa razy w ASO na przeglądzie i potwierdzali że regulować będą po 100kkm. ASO Autowest na Ordona
z tego co pamiętam to PO 100kkm jest pierwsza regulacja zaworów,a potem CO 40kkm
z tego co pamiętam to PO 100kkm jest pierwsza regulacja zaworów,a potem CO 40kkm
Dokładnie tak Zbyszku!
W moim 5-letnim aucie z przebiegiem 90 kkm zamierzam założyć instalację gazową. Czy w związku z tym powinienem zrobić regulację zaworów przed montażem gazu, czy też zamontować gaz i zrobić ją po przejechaniu 10 kkm w ramach przeglądu przy 100 kkm?
W moim 5-letnim aucie z przebiegiem 90 kkm zamierzam założyć instalację gazową. Czy w związku z tym powinienem zrobić regulację zaworów przed montażem gazu, czy też zamontować gaz i zrobić ją po przejechaniu 10 kkm w ramach przeglądu przy 100 kkm?
Możesz już wykonać regulację/sprawdzenie luzu zaworowego przed montażem instalacji lpg.
W trakcie użytkowania samochodu na lpg, kontrola zaworów co 30-40 tyś km.
przy gazie nawet czesciej zalecaja regulacje,zdaje sie ze na benzynie co 40k nalezy
W moim 5-letnim aucie z przebiegiem 90 kkm zamierzam założyć instalację gazową. Czy w związku z tym powinienem zrobić regulację zaworów przed montażem gazu, czy też zamontować gaz i zrobić ją po przejechaniu 10 kkm w ramach przeglądu przy 100 kkm?
Lepiej zrób regulacje przed założeniem lpg ja robię regulację co 20 tyś,to bardzo ważne przy instalacji.
Zgadza się.
Przy LPG regulacja co 20-30 tyś max
Dziękuję za odpowiedzi, ale raczej chodziło mi o to, czy mogę założyć instalację teraz przy przebiegu 90 kkm, a regulację luzu zrobić dopiero za 10 kkm? Skoro producent pierwszą regulację przewidział dopiero po 100 kkm, to zakładam, że przy 90 kkm przebiegu te luzy nie mają jeszcze jakichś krytycznych wartości i przebieg jeszcze 10 kkm na gazie nie zdemoluje mi silnika? Odnoszę wrażanie, że nie ryzykuję w tym przypadku za bardzo, ale wolę zapytać się osób, które mają większą wiedzę w tym zakresie.
nie zdemoluje ale czemu nie zrobisz wszystkiego na raz? będziesz miał spokój
tyle co ci sie zmienily luzy w ciagu tych 90tys to na benzynie nie bedzie sie nic dziac ale przy gazie bedzie juz tendencja do wypalania zaworu. Zrob to przed zalozeniem instalacji,to dosc istotne. No i przy okazji dodal bym jeszcze w temacie regulacji zaworow ze jak by ktos ogladal taki bzdurny serial "ukryta prawda" to jutro odtworze tam role ojca 16latka,ktory jak sie pozniej okazuje wcale nie jest jego ojcem:) o 17godz na tvn
Dziękuję za odpowiedzi, ale raczej chodziło mi o to, czy mogę założyć instalację teraz przy przebiegu 90 kkm, a regulację luzu zrobić dopiero za 10 kkm? Skoro producent pierwszą regulację przewidział dopiero po 100 kkm, to zakładam, że przy 90 kkm przebiegu te luzy nie mają jeszcze jakichś krytycznych wartości i przebieg jeszcze 10 kkm na gazie nie zdemoluje mi silnika? Odnoszę wrażanie, że nie ryzykuję w tym przypadku za bardzo, ale wolę zapytać się osób, które mają większą wiedzę w tym zakresie.
Zrobisz jak zechcesz ale ja miałem jeszcze wcześniej 2 sedany(zostały zkradzione) i powiem tak w tym pierwszym przy przebiegu 38 tyś bez lpg podczas regulacji była korekta.To znaczy żebym nie czekał na siłę tych 10 tyś z regulacją a po drugie wszystkie ewentualne regulacje i naprawy związane z silnikiem powinno sie wykonywać przed montażem instalacji gazowej.
tyle co ci sie zmienily luzy w ciagu tych 90tys to na benzynie nie bedzie sie nic dziac ale przy gazie bedzie juz tendencja do wypalania zaworu. Zrob to przed zalozeniem instalacji,to dosc istotne. No i przy okazji dodal bym jeszcze w temacie regulacji zaworow ze jak by ktos ogladal taki bzdurny serial "ukryta prawda" to jutro odtworze tam role ojca 16latka,ktory jak sie pozniej okazuje wcale nie jest jego ojcem:) o 17godz na tvn
Kobert to nie jest tak że zawory się wypalają tylko na lpg jak będą popodpierane to na benzynie też się mogą powypalać gniazda zaworowe.
ja powypalalem na gazie w nie jednym samochodzie przez to ze najczesciej nie regulowalem wcale,na benzynie mi sie to nie zdarzylo. Sam wymienialem zawory,szlifowalem gniazda
regulacja luzów (w sensie pierwsza regulacja) w każdej wersji silnikowej jest w okolicach 100 tys a potem co 40 tys (nie licząc gazu)? czy są jakieś inne ilości km ?
grabarz117
22-08-15, 12:37
Właśnie oddałem do mechanika do regulacji - właściwie robiłem to z nim. Chciałem wcześniej zrobić sam ale nie mogłem jednej śruby odkręcić (dodam, że nie jestem laikiem w mechanice) a on miał swój sposób (bo wiedział jak dalece może się przy pokrywie zaworów posunąć z rozwiercaniem śruby trzymającej kable napięcia, ja nie miałem doświadczenia tutaj)...
Niemniej, wyszło że przy przebiegu 98k (w tym 35k na gazie) praktycznie nic nie było do poprawiania (może naprawdę "na siłę" kosmetyka na 1, 2 zaworach...).
Podsumowując - po przeczytaniu stron forumowiczów twierdzących "jakie to strasznie" ważne żeby co jakiś czas regulować stwierdzam na własnym przykładzie (po raz kolejny), że nie ma się co patyczkować jak z jajkiem (jak dobrze chodzi, dobrze lpg skonfigurowane i tankowane dobrym gazem) to bez powodu drugi raz już tej regulacji nie zrobię (zamierzam jeszcze zrobić z 60k przebiegu i sprzedać auto). Dodam, że w poprzedniej Hondzie (VI gen.) 3 lata tamu zrobiłem, chyba pierwszą regulację w tym samochodzie, przy 180k i też OK (na gazie od 10k wtedy, teraz 220k i OK) więc BEZ PRZESADY !!! Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że kilkuwątkowe rozprawy o tym "co powinno" zawczasu się zrobić i "tu i teraz" to gruba przesada... Jeździć, dbać o paliwo i bez zbytniego cackania (bo ASO radzi, bo serwisówka tak mówi, itp.)...
A propos ASO - nie są wyrocznią i potrafią "rzucić" swoją teorię, która nie zgadza się z serwisówką więc nie traktować ich jako wykładni ostatecznej... A serwisówka, przy regulacji zaworów. oraz w fotoporadniku użytkowników (mimo wszystko dzięki TRAFO), twierdzi aby rozłączyć złączki od alternatora, wypiąć wtyczki wtrysków, wypiąć złączkę sprzęgiełka klimy, wyjąć świece żeby lepiej szło kręcenie kołem - niczego z powyższych nie zrobiliśmy i nic nie przeszkadzało a kołem kręciło się dokładnie lekko (a zaoszczędziło sporo czasu). Zastanawiam się kto rzeczywiście robi linijka w linijkę jak w serwisówce - chyba nawet nie w ASO bo znam kilku mechaników z kilku ASO a w takich miejscach usługowych (jak i u zwykłego mechanika) liczy się czas bo to pieniądz...
Pozdrawiam
PS. Mniej "chuchania" i "cudowania" życzę wszystkim (sobie również, jak od czasu do czasu coś mi rozum odbiera;)
PS2. PO PRZEJECHANIU 700km ZAUWAŻYŁEM, ŻE SAMOCHÓD JEST "ZRYWNIEJSZY" - LEPIEJ REAGUJE NA SKOKI PEDAŁU GAZU, NIE "DŁAWI SIĘ" PODCZAS WYSPRZĘGLANIA Z WBITĄ JEDYNKĄ ALBO WSTECZNYM. Są to odczucia na tyle małe, że jestem to w stanie przyjąć je jako mocno subiektywne (tzw. placebo), jednak wycofuję poprzednie "kazanie" z tego powodu - na chwilę obecną myślę, że warto było regulować zawory...
argentina10
14-02-23, 22:19
Czy ktoś orientuje się czu luzy zaworowe w silniku 1.4 vtec 100 km mają być takie same jak w 1.8 ?
Czy ktoś orientuje się czu luzy zaworowe w silniku 1.4 vtec 100 km mają być takie same jak w 1.8 ?
Poszukaj na forum, to znajdziesz odpowiedź zamiast produkować posty w tematach, w których nikt nic nie pisał od 8-miu lat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.