Zobacz pełną wersję : Opony
Witam,
wie ktoś może albo jeździ z czymś takim ?
Oryginalne oponki do Heni to 185/60/14
Dałbym radę bez żadnych skutków ubocznych założyć na nią
185/70/15
albo
185/70/14
albo
185/65/15
albo
185/65/14
jaki rozmiar byście mi polecali, a może nie kombinować i kupić oryginalny rozmiar ?
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Niekombinować i kupić takie jakie powynny być.
Zresztą trochę pytanie bez sensu - bo podajesz opony dla 2 średnic felg -14 i 15 cali. To jakie masz felgi na ktore chcesz opony kupić, 14 czy 15 ?
mam i 14 i 15 ;)
to może inaczej
175/65R14
czy
165/65R14
na zimę wystarczy 165 ??
Co do 185/65/R14
W zeszłym roku kupiłem takie zimówki bo spojrzałem tylko na letnie na jakich kupiłem honde.
Skutek: przy maksymalnym skręcie na dołku lekko mi ociera o jakiś plastik w przednim nadkolu. (zwykłe wykręcanie na podwórku).
Także letnie już kupiłem 185/60/R14 i nic nie obciera.
185/60/R14 na zimę jest idealne, przelatałem tak dwie zimy i kolejną również zamierzam :)
A teraz Panowie z innej beki, mam obecnie założone na lato 195/50/15 czy można na przód kupić opony ciut węższe np 175/55/R15?
Podobno im węższe kapcie tym mniejsze opory toczenia a więc i pewnie minimalnie lepsze sprinty :D
185/60/R14 na zimę jest idealne, przelatałem tak dwie zimy i kolejną również zamierzam :)
A teraz Panowie z innej beki, mam obecnie założone na lato 195/50/15 czy można na przód kupić opony ciut węższe np 175/55/R15?
Podobno im węższe kapcie tym mniejsze opory toczenia a więc i pewnie minimalnie lepsze sprinty :D
Albo opory toczenia, albo brak przyczepności. Tutaj efekt może być odwrotny od zamierzonego.
Akurat z szerszych kapci na przodzie bym nie rezygnował, gdyż jak każde przednionapędowe auto, honda ma tendencję do podsterowności (przód ucieka na zewnątrz) co może zostać spotęgowane po założeniu węższych opon.
185/60/R14 na zimę jest idealne, przelatałem tak dwie zimy i kolejną również zamierzam :)
A teraz Panowie z innej beki, mam obecnie założone na lato 195/50/15 czy można na przód kupić opony ciut węższe np 175/55/R15?
Podobno im węższe kapcie tym mniejsze opory toczenia a więc i pewnie minimalnie lepsze sprinty :D
175/55/15 są spoko, ale niestety indeksy to najczęściej 77T (tył w Smarcie) więc za mała nośność do civica (82?).
Jakbyś znalazł je z indeksem min. 82H to daj znać :)
A jakie opony montowali na pierwszy montaż w przedliftach i poliftach? Zapytam z ciekawości :)
U mnie trafiła się opcja budżetowa, czyli nówki dębica passio 2 w rozmiarze 175/65R14 82T i powiem szczerze że nie ma porównania do innych ale też nie mam zastrzeżeń, w zakrętach trzyma wystarczająco, moment uślizgu w zakręcie nie przychodzi nagle, tylko jest wyczuwalny i stopniowany, przy hamowaniu trzeba się postarać żeby zblokować koła (nie mam ABS) także do NORMALNEJ jazdy jak dla mnie świetne rozwiązanie.
A jakie opony montowali na pierwszy montaż w przedliftach i poliftach? Zapytam z ciekawości :)
U mnie trafiła się opcja budżetowa, czyli nówki dębica passio 2 w rozmiarze 175/65R14 82T i powiem szczerze że nie ma porównania do innych ale też nie mam zastrzeżeń, w zakrętach trzyma wystarczająco, moment uślizgu w zakręcie nie przychodzi nagle, tylko jest wyczuwalny i stopniowany, przy hamowaniu trzeba się postarać żeby zblokować koła (nie mam ABS) także do NORMALNEJ jazdy jak dla mnie świetne rozwiązanie.
Pytasz o rozmiar?
W przedliftach 175/65R14.
A jeśli idzie o firmę, to chyba pirelli p2000 :D
Ja myślę że jak ktoś ma "ciężką" nogę to 195/50 r15 jest bardzo dobrym rozwiązaniem a an zimę tak jak zaleca producent 175/65 r14, ja w takiej właśnie jeździłem konfiguracji i ej9 i tera mb8, jest git.
Oczywiście do normalnej jazdy i 185/60 r14 wystarcza ale zdecydowanie lepiej auto się trzyma drogi, jest dużo pewniejsze w zakrętach, daje większą kontrolę nad autem.
Pytasz o rozmiar?
W przedliftach 175/65R14.
A jeśli idzie o firmę, to chyba pirelli p2000 :D
rozmiar jaki powinien być to wiem, bo zachowała u mnie się jeszcze ta wlepka w drzwiach :D
a słyszałem że zimówki powinny być węższe, wtedy mamy większą przyczepność...
rozmiar jaki powinien być to wiem, bo zachowała u mnie się jeszcze ta wlepka w drzwiach :D
a słyszałem że zimówki powinny być węższe, wtedy mamy większą przyczepność...
węższe lepiej "tną" śnieg - mają większy nacisk na jednostkę powierzchni, przy szerszych ciężar jest rozkładany na większą powierzchnię, przez co jet większa podatność na ślizg, czy choćby zjawisko aquaplaningu na mokrym. Od siebie dodam, że w trzydrzwiowym EJ9 (75KM) mam 185/60R14 lato i 155/80R13 zima
Ogólnie zasada jest taka:
na suchym, im szersza i większą powierzchnią się styka, tym większa przyczepność (jednak zwiększają się opory toczenia i powietrza)
na mokrym, im szersza tym lepiej, (o ile nie ma warstwy wody, a jedynie mokry asfalt)
na wodzie i kałużach im gęściej nacięta tym lepiej (lepiej wodę odprowadza) i im węższa tym mniejsza podatność na aquaplaning
Dodatkowo im opona ma niższy profil, tym będzie się lepiej trzymać w zakrętach, jednak kosztem tłumienia nierówności, dodatkowo im większa średnica koła (wraz z oponą) tym większa powierzchnia styku (lepiej na suchym) bez zwiększania szerokości.
Tym samym ja jestem na 205/40/17 i sobie chwalę, choć trzeba trochę uważać na naszych drogach i krawężnikach..
przy 1.4 (najpopularniejszym silniku w naszych hondach) 205 na 17' znacząco zmuli auto.
Przy większych silnikach będzie ładnie zakręty zbierać :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.