PDA

Zobacz pełną wersję : Dławienie/przygasanie w różnym zakresie obrotów



dzus
23-06-08, 13:17
Witam,

Do tej pory moja prawie roczna instalacja gazowa sprawowała się bez problemów. Ostatnio jednak zauważyłem, że od czasu do czasu silnik mi się dławi i dzieje się to w różnym zakresie obrotów. Tak, jakby chwilowo nie miał zasilania. Najłatwiej obserwuję się te objawy na biegu jałowym, buda zaczyna lekko skakać a silnik przygasa. W trakcie poruszania się, przyspieszania, efekt jest taki, jakbym jechał po balach z drewna (w ciągu sekundy kilka razy brak zasilania - zasilanie jest).

Byłem u gazownika, wymieniłem filtry f. ciekłej i lotnej. Nie pomogło :(. Oczywicie w trakcie próby zaprezentowania usterki jak na złość wszystko działało świetnie :). Gazownik mówił, żeby wymienić świece. Ale nie wydaje mi się, żeby to mogło pomóc. Świeczki NGK mają przejechane 10tys, ostatnio na przeglądzie w ASO nie zgłaszali żadnych problemów. Kable też raczej ok (iskra nie przeskakuje).

Co radzicie? Może jednak wymienie świece, będę miał już na zaś. Dodam tylko: silnik D14A4, instalacja sekwencyjna Lovato.

Pomocy...


Pozdrawiam, Dzus

Bassmaster
23-06-08, 23:43
Warto jeszcze przeczyścić silniczek krokowy od wolnych obrotów i przepustnicę.
Świece przy instalacjach gazowych wymienia się częściej, co 10-15tyś. km.
Zrób najpierw te rzeczy, jak nie pomoże to wtedy będziemy się dalej martwić.

dzus
24-06-08, 08:27
Dzięki za porady Bassmaster!

Wymieniłem świece - kupiłem zgodnie z katalogiem NGK BKR6E-11. Nie pomogło, silnik nadal się dławi. Stare świece NGK BKR5E-11 miały przejechane 15tys.

Postaram się umówić z mechanikiem na przeczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicę.

Może jeszcze dodam, bo nie napisałem tego wcześniej: wszystkie opisane objawy nie występują przy zasilaniu benzyną.

Bassmaster
24-06-08, 22:49
Jeśli nic się nie zmieni po przeczyszczeniu silniczka i przepustnicy, to stawiam na reduktor (zużyte membrany).
Rozumiem, że wcześniej instalacja LPG sprawowała się dobrze.
Jeśli odpalałeś auto na gazie zamiast na benzynie, to takie są tego skutki.
Aha, byłbym zapomniał, napisz proszę czy po zmianie świec z BKR5E-11 na BKR6E-11 nie musisz przypadkiem dłużej kręcić rozrusznikiem aby silnik odpalił.

dzus
25-06-08, 08:16
Rozumiem, że wcześniej instalacja LPG sprawowała się dobrze.
Tak, przez 11 miesięcy nie miałem żadnych problemów.

Jeśli odpalałeś auto na gazie zamiast na benzynie, to takie są tego skutki.
Mam instalacje sekwencyjną z automatycznym przełącznikiem B/G. W ustawieniu G przełącza na gaz dopiero po osiagnięciu pewnych obrotów/temperatury. Nie mam możliwości rozruchu na gazie. Poza tym nawet jakbym mógł to nie robił bym tego mojej Hance... :)

Aha, byłbym zapomniał, napisz proszę czy po zmianie świec z BKR5E-11 na BKR6E-11 nie musisz przypadkiem dłużej kręcić rozrusznikiem aby silnik odpalił.
Nie zauważyłem żadnej różnicy. Poprzednio kupiłem 5E bo w oryginalnej instrukcji to one były wyszczególnione jako te do normalnych warunków eksploatacyjnych. Instrukcja przedstawia 6E jako te do szybkiej/długotrwałej jazdy lub ciepłego klimatu. Natomiast we wszystkich katalogach ze świecami 6E jest przewidziana do D14A4... http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=HONDA&h=HONDA&m=Civic. Więc kupiłem 6E bo myślałem, że może w tym właśnie tkwi szkopuł. A poza tym były tańsze :).

Dzięki za pomoc.

rafalb33
25-06-08, 17:48
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=21596&highlight=czyszczenie
Spruboj zrobic to co opisalem w tym temacie.
Dodatkow sprawdz miernikiem opornosc kabli zaplonowych.

dzus
26-06-08, 09:30
Kable są dobre, wczoraj zamieniłem się ze znajomym, który ma taka samą Hondzie jak ja. U mnie nadal się dławił (na jego kablach). U niego moje kable działały ok.

Jadę dziś do gazowników. Zobaczymy co powiedzą. Jak nic nie zrobią to spróbuję przeczyścić wtryskiwacze.

Jakub Skalski
26-06-08, 21:32
Podpowiem jeden problem który niedawno przerabiałem.Parownik nie trzyma ciśnienia a jak nie pomoże regeneracja membran to zostaje wymiana całego parownika.miałem takie same objawy.Spotkałem się z opinią ze parownik warto wymienić po 150 tys.km.Nie zawsze wymiana membran skutkuje pełną jego sprawnością. Powodzenia w zmaganiach

dzus
27-06-08, 11:02
Byłem wczoraj u gazowników. Podpięli się pod komputer i oczywiście... silnik działał prawidłowo :confused:. Gość mi poradził, żebym 2 tygodnie pojeździł na benzynie i wtedy zobaczył czy dławienie nadal występuje na gazie. Wszystko było by w miarę dobrze gdyby nie fakt, że gwarancja na instalacje gazową kończy mi się 3go lipca...

Poszedłem do biura porozmawiać z kierownikiem, zgodził się poobserwować silnik aż do momentu obserwacji objawów. W między czasie jednak zaproponował, żebyśmy podpięli komputer i się przejechali.

I na szczęście jak jechaliśmy to zaczął się dławić. Z odczytu z komputera LPG gość powiedział, że żadnych nieprawidłowości nie widzi. Ciśnienie w normie więc usterkę parownika wykluczyliśmy (instalacja gazowa ma przejechane 15 tys. km). Na innej zakładce wyskoczyły jednak błędy: 'błąd napięcia'. Diagnoza: gubi iskrę... podziękowałem gazownikom i pojechałem.

Wieczorem kolega przeczyścił mi kopułkę i palec rozdzielacza. Trochę osadu było. Swoją drogą dziwne, że Honda do 2001 r w Civicach montowała kopułki a nie moduł... tak czy inaczej wygląda jakby się poprawiło. Pojeżdżę przez weekend i dam znać czy to było to :).

yautja
01-07-08, 19:09
Sprawdź jeszcze profilaktycznie filtr powietrza.

dzus
02-07-08, 13:51
Niestety nie pomogło... walczę dalej :). Kolejność jest następująca: cewka zapłonowa, wizyta u elektryka, wizyta w ASO (powiedzieli, że potrzebna będzie "sucha" diagnostyka = 250zł minimum :().

rafalb33
02-07-08, 18:41
Wez zrob najpierw to co pisalem. A nie plac za cos czego nie jestes pewien. Przeczyscic wtryskiwacze nic cie nie kosztuje. A gwarantuje, ze troche syfu z nich wyleci. Juz w kliku samochodach sie z tym spotkalem ( nawet z dwoma filtrami gazu)

dzus
13-07-08, 12:34
Okazało się, że listwa z wtryskiwaczami była źle zamocowana. W momencie przekrzywiania jej do pionu silnik się dławił. Po negocjacji z gazownikami, zgodzili się wykonać inne mocowanie. Teraz jest ok!

Dzięki za pomoc!