Zobacz pełną wersję : Elektryczne szyby - tył
Witam kolegów.
Mam zamiar zrobić sobie elektryczne szyby z tyłu w swoim MB37.
Zakupiłem do tego celu okazyjnie całe kompletne tylnie drzwi z mechanizmami, silniczkiem i wiązką drzwiową. Tylko jest jeden minus, mianowicie ta wiązka co wychodzi z tylnich drzwi ma uciętą kostkę której oczywiście nie mam. Więc wszystko co znajduje się w tym kupionych drzwiach przełożyłbym do swoich. Teraz nasuwa mi się parę pytań:
1. Czy ta ucięta kostka będzie mi potrzebna? przypuszczam że w środkowym słupki jest taka sama tylko że ma mniej pinów
2. Czy muszę ciągnąć jakieś kable żeby podłączyć tą wiązkę do środkowego słupka? (w aucie zamontowane są obecnie elektryczne szyby z przodu i centralny zamek sterowany z pilota)
3. Jeśli muszę ciągnąć kable to skąd mam zacząć itp?
4. Czego mi brakuje jeszcze do tego swapa? (czytałem o jakimś przekaźniku jeszcze)
Chciałbym to zrobić w miarę tak jak fabryka robiła żeby to miało "ręce i nogi": :D dlatego proszę o pomoc bo szczerze mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać.
Czytałem poradnik Mike'a ale niewiele mi on mówi co do mojego przypadku.
Proszę o jakieś sensowne rady i pomoc z waszej strony zanim się za to zabiorę a jak się zabiorę to może nic z tego nie wyniknąć :D
tak jak fabryka to kup jeszcze cała oryginalna wiazke na tył i podajze konsole srodkowa i bedziesz miał jak z fabryki:D
Tak też myślałem. A co w przypadku gdy chce zrobić na obecnej wiązce? Tak jak mówiłem mam całe drzwi i wiązka jest ucieta zaraz przy drzwiach. Mógłbyś mi odpowiedzieć na pozostałe pytania?
Fakt posiadania wiązki w drzwiach wiele nie zmienia, poza faktem że nie musisz montować silnika do podnoszenia elektrycznego. Tak i tak musisz ciągnąć kable bo serynie ich niemasz, więc niemasz do czego podłączyć.
Jako że masz centralny to do drziw tylnych idą 2 kable do siłownika. Żeby zrobić elektrykę - potrzebujesz dodatkowe 3 do sterowania silnikiem.
Do słupka i tak będziesz musiał sobie doprowadzić wiązkę z wnętrza auta. Rób w/g mojego manuala.
Dzięki za sugestie i uwagi. Zdecydowałem się na rozwiązanie może bardziej pracochłonne ale chyba prostsze i kupiłem cała wiązkę elektryczna i przekazniki.
Kolego MikeFoto czy mógłbyś podać link do tego twojego manuala? Zakupiłem mechanizm wraz z wiązką ale nie wiem czy czasem nie będę musiał ciągnąć kabli także warto by było mieć jakieś pomoce.:cool:
A nie łatwiej kupić wiązkę wewnętrzną z anglika i przełożyć? Co do sposobu Mikę'a, chciałbym tylko zwrócić uwagę, że oryginalnie na każdy silnik przypada bezpiecznik 20A...
4. Czego mi brakuje jeszcze do tego swapa? (czytałem o jakimś przekaźniku jeszcze) Przekaźnik jest jeden dla wszystkich szyb.
Manual MikeFoto to bardzo pomocna rzecz. Rozwiązanie jest dobre tylko trzeba się pobawić. Kupno całej wiązki od angola to też jakieś wyjście lecz równie pracochłonne co Mike. Ja spróbuję kupić całe wiązki a jak nie znajdę to robię tak jak MIKE.
Eeee, nie jest tak źle, trzeba 3 kable do drzwi pociągnąć - ważne żeby mieć wiązkę w drzwiach (wewnątrz) - reszta wiązki to nie problem - naprawdę.
Mam pytanie a mianowicie mam całą wiązkę drzwi z angola z tymi elektrycznymi siłownikami i klamkami z włącznikiem góra duł. gdzie trzeba wpiąć te trzy przewody które ciągnąłeś do drzwi? Pytam bo już się pogubiłem jak robię to na żywo. Inne kolory kabli w tej wiązce z angdola inne w kostce od starego przełącznika szyby pasażera co pisałeś ze jest potrzeba na cały ten myk z podłokietnikiem a jeszcze inne w tej co idzie z podłogi auta. A i jeszcze pytanie te wszystkie okna są na jednym bezpieczniku tym pasarzera?
Już się ogarnąłem przypomniałem sobie czytanie ze zrozumieniem nauczyłem się schematu prawie na pamięć i zero pytań.
Witam serdecznie zabrałem się za tylne szyny elektryczne pominąłem podłokietnik bo go nie posiadam.
Z instalacji tylnej prawa lewa (kolory są takie same w obu) odciąłem następujące przewody i połączyłem je z kostką z tunelu :
Instalacja mechanizmu --------- kostka z tunelu
Zielono zólte Góra -------- niebiesko żółty Góra
Zielony dół ------------ niebiesko zielony dół
Zielono czarny plus -------------- czarno niebieski plus
Przełącznik z tunelu umieściłem w drzwiach pasażera i doprowadziłem do niego ze starej kostki czarno niebieski plus i czarny minus, a sterujące do włącznika wziąłem z instalacji w drzwiach pasażera czyli niebiesko żółty Góra i niebiesko zielony dół.
I teraz kiedy okna otwieram z tyłu przełącznikami w drzwiach wszystko działa ok, ale w momencie otwierania okna pasażera otwiera się tył. Gdzie tkwi problem.
Odkop, bo potrzeba ;)
Foty Mike'a wygasły, autor niestety nie zarchiwizował swojej pracy, a szkoda.
W związku z tym pytanie: czy ma ktoś zdjęcia wiązki przeszczepionej z anglika, którą układał na podłodze, sposób połączenia, itd?
Lookaty w swoim temacie ma pokazany sposób podłączenia do skrzynki (ale może wrzuci coś jeszcze?;)) ja potrzebuję zobaczyć jak to biegnie do podłokietnika i drzwi.
Mam wiązkę na tył połączoną z przednią (fabrycznie, aglik), ale częściowo uciętą (jedna strona przodu?), więc siedzę i drapię się po głowie.
Odkop, bo potrzeba ;)
Foty Mike'a wygasły, autor niestety nie zarchiwizował swojej pracy, a szkoda.
W związku z tym pytanie: czy ma ktoś zdjęcia wiązki przeszczepionej z anglika, którą układał na podłodze, sposób połączenia, itd?
Lookaty w swoim temacie ma pokazany sposób podłączenia do skrzynki (ale może wrzuci coś jeszcze?;)) ja potrzebuję zobaczyć jak to biegnie do podłokietnika i drzwi.
Mam wiązkę na tył połączoną z przednią (fabrycznie, aglik), ale częściowo uciętą (jedna strona przodu?), więc siedzę i drapię się po głowie.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152738-D14A2-MA8-by-MM63&p=2511318&viewfull=1#post2511318
Dzięki!
Podmieniałeś całą wiązkę przód+tył czy tylko dokładałeś tył? (na zdjęciu widzę makaron jak u mnie, tylko ja mam jedną stronę uciętą)
Coś już widzę, ale jutro chyba wrzucę zdjęci tej mojej wiązki...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160801/fda23eefe04da0a7faceacaf6093d210.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160801/827635d78246ef2e644702c5e09bcd65.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160801/4008a1156b024f7d3d7b1984a21d3f07.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160801/4d9fe9e241197cd162de5f3b7726dc87.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160801/de7490fd9b31b18b90994e8c2429e65c.jpg
Dzięki!
Podmieniałeś całą wiązkę przód+tył czy tylko dokładałeś tył? (na zdjęciu widzę makaron jak u mnie, tylko ja mam jedną stronę uciętą)
Coś już widzę, ale jutro chyba wrzucę zdjęci tej mojej wiązki...
Dokładałem tylko tył. Wtedy wystarczy pociągnąć do skrzynki dwa przewody.
Ze starej wtyczki do szyby pasażera wypinany tylko przewody i wpinamy do nowej kostki na cztery szyby, zgodnie z kolorami.
Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi!
Żebyś miał sześciu synów i wszyscy byli biskupami! :)
Nie jestem jedyny, dla którego kabelkologia to czarna magia, więc jutro wrzucę fotę anglikańskiej wiązki i będzie fajnie, jak się uda ją rozkminić dla potomnych
Edit: co masz zrobić jutro...
1. Wiązki drzwi - tu nie powinno być problemów, podmiana z już istniejącymi, razem z wymianą siłowników
http://images78.fotosik.pl/790/d8cd51b650c3faf8gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d8cd51b650c3faf8)
2. Wiązka główna.
- z lewej strony wiązka do przednich drzwi (z lampką bocznego kierunkowskazu), do usunięcia
- obok trzech kostek - wiązka z widocznym odcięcie, wygląda na któreś z przednich drzwi, ale w takim razie i tak do wywalenia, bo potrzeba kabli do tylnych drzwi
http://images75.fotosik.pl/788/c5301be06c949ed8gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c5301be06c949ed8)
http://images75.fotosik.pl/788/fdfb6c7fa3363c14gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fdfb6c7fa3363c14)
3. Wobec tego pytania:
- czy powinienem "iść od tyłu", wyplątać kable odpowiadające za tylne drzwi i PINAMI wpiąć je w istniejące gniazdo w puszce? (pierwotnie, jak patrzyłem na zdjęcia lookatego, myślałem że po prostu włożę całą wtyczkę w skrzynkę, ale widzę że to chyba nie tak...)
- na coś szczególnie zwrócić uwagę?
- w wiązce plątały się te kable z pomarańczową wtyczką. Istotne czy olać?
http://images78.fotosik.pl/790/c5b03814a741717fgen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c5b03814a741717f)
Sprawa jest brutalnie prosta, bo widzę że masz przewody na dwie strony do tylnych drzwi.
Ten biały plastik idzie na tunel, potem idzie do lewych drzwi i przy progu sie rozgałęzia: do lewych drzwi i do skrzynki, tam wrzucałem foto.
Znajdź sobie żółto-jakiś i zielono-jakiś (nie pamiętam już) przewód który idzie od drzwi do zielonej wtyczki.
Musisz przy tym umieć wypinać konektory z wtyczek.
To z pomarańczową wtyczką nie jest od szyb, niepotrzebne.
Generalnie masz wszystko co potrzebne. Robotę zacząłbym od wypięcia konektorów z tej wtyczki którą masz teraz przy tunelu, a potem położenia wydzielonej wiązki od tylnych szyb. Na tym foto masz gotową wiązkę, niestety nie widać dokładnych kolorów przewodów, w każdym razie do drzwi idą po trzy kable: zielony, zielono-jakiś, zielono-czarny i druga strona: żółty, żółto-jakiś, żółto-czarny. Z tego po jednym idzie do skrzynki bezpieczników (zasilanie), reszta idzie do przycisków w tunelu.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160801/de7490fd9b31b18b90994e8c2429e65c.jpg
Aaa, widać też jakieś niebieskie, ale to są od prawego przodu - je już masz położone, wystarczy je podpiąć pod wtyczkę z 4el. szyb.
Marwa kuć!
Wszystko podpięte wg Waszych tutków i manuala, zasilanie dochodzi do przycisków, bezpieczniki OK, a nie bangla! :mad:
(pewnie coś z masą, ale na razie musiałem zostawić, chwila przerwy na ochłonięcie, tak będzie lepiej)
Zanim rozbabram boczki i szyby, chcę sprawdzić czy siłowniki działają.
Tu pytanie: podłączyłem wiązki do siłowników i cisza. Na schemacie tego nie widać, ale czy one są w drzwiach zmasowane (przez śruby?) Tzn. czy testując "na sucho" powinienem doprowadzać masę?
Tu pytanie: podłączyłem wiązki do siłowników i cisza. Na schemacie tego nie widać, ale czy one są w drzwiach zmasowane (przez śruby?) Tzn. czy testując "na sucho" powinienem doprowadzać masę?
W tylnych drzwiach nie ma masy, instalacja elektrycznych szyb bierze ją ze śruby pod fotelem kierowcy.
Jak patrzę na foto tej Twojej wiązki to widzę tam to oczko masowe które powinieneś podpiąć pod tą śrubkę.
W tylnych drzwiach nie ma masy, instalacja elektrycznych szyb bierze ją ze śruby pod fotelem kierowcy.
Jak patrzę na foto tej Twojej wiązki to widzę tam to oczko masowe które powinieneś podpiąć pod tą śrubkę.
To zrobiłem, wpiąłem pod tą śrubę od masy instalacji elektryki przednich drzwi.
Fak, myślałem że najtrudniejsze będzie wyprucie niepotrzebnych kabli, żeby nic nie uszkodzić, reszta wydawała się niezbyt trudna. Tym bardziej że sporo widać na zdjęciach od Ciebie i lookatego.
Jeśli masz jeszcze jakieś foty, gdzie lepiej widać kolory kabli wchodzących/wychodzących do szarej i brązowej kostki, to pomoże mi ocenić czy zyebałem gdzieś połączenia pomiędzy przyciskami.
Pasowałoby dla też sprawdzić same siłowniki podpinając do przednich drzwi (jak nie będzie padać przez cały dzień...)
Dziku, ale przeciez możesz popatrzeć na kolory od przycisków do wtyczek. Przecież po co miałby ktos przy tym grzebać.
Dziku, ale przeciez możesz popatrzeć na kolory od przycisków do wtyczek. Przecież po co miałby ktos przy tym grzebać.
Teoretycznie tak jak mówisz, ale kable mają inny kolor pomiędzy siłownikiem i kostką, a inny między kostką a wyłącznikiem (nie wszystkie, niektóre mają taki sam, zresztą tak jest w manualu)
Tam na 99% nic nie było grzebane, gdzieś popełniłem błąd, tylko jeszcze nie wiem dokładnie gdzie, choć mam przypuszczenia
Kminiłem tak:
- zostawiam starą wiązkę (sterowanie przednich drzwi, alarm, centralny)
- dokładam odpowiednie kable z nowej wiązki
- wszystko razem pięknie układam, izoluję, przyczepiam
Chciałem zostawić starą kostkę z do sterowania PP (tak jak było, z dotychczasową wiązką) a oddzielnie podłączyć nowe (brązową i szarą). No i chyba tu poległem, choć masa niby wszędzie podpięta, zasilanie dochodzi.
Jutro sprawdzę czy nie popierniczyłem pinów.
Czy od razu dać sobie siana i przepiąć PP i PT w jedną kostkę z nowej wiązki?
Deszcz nie dał mi dziś popracować, zacząłem przygotowania do podłączenia ogrzewanych lusterek, może to i dobrze, bo odpocznę od tematu... elektryki ;)
Oczywiście pojawiły się nowości, ale wrzuciłem je do "Szybkie pytanie..."
Teoretycznie tak jak mówisz, ale kable mają inny kolor pomiędzy siłownikiem i kostką, a inny między kostką a wyłącznikiem (nie wszystkie, niektóre mają taki sam, zresztą tak jest w manualu)
Tam na 99% nic nie było grzebane, gdzieś popełniłem błąd, tylko jeszcze nie wiem dokładnie gdzie, choć mam przypuszczenia
Kminiłem tak:
- zostawiam starą wiązkę (sterowanie przednich drzwi, alarm, centralny)
- dokładam odpowiednie kable z nowej wiązki
- wszystko razem pięknie układam, izoluję, przyczepiam
Chciałem zostawić starą kostkę z do sterowania PP (tak jak było, z dotychczasową wiązką) a oddzielnie podłączyć nowe (brązową i szarą). No i chyba tu poległem, choć masa niby wszędzie podpięta, zasilanie dochodzi.
Jutro sprawdzę czy nie popierniczyłem pinów.
Czy od razu dać sobie siana i przepiąć PP i PT w jedną kostkę z nowej wiązki?
Deszcz nie dał mi dziś popracować, zacząłem przygotowania do podłączenia ogrzewanych lusterek, może to i dobrze, bo odpocznę od tematu... elektryki ;)
Oczywiście pojawiły się nowości, ale wrzuciłem je do "Szybkie pytanie..."
Żeby było bliżej to byśmy u mnie wszystko wypruli i byś "popaczył" :D
Żeby było bliżej to byśmy u mnie wszystko wypruli i byś "popaczył" :D
Ano, ale już się zaparłem że to zrobię, więc... nie za bardzo mam czym jeździć.
(ale lusterka jutro będziesz miał, już spakowane)
Chciałem zostawić starą kostkę z do sterowania PP (tak jak było, z dotychczasową wiązką) a oddzielnie podłączyć nowe (brązową i szarą). No i chyba tu poległem, choć masa niby wszędzie podpięta, zasilanie dochodzi.
Jutro sprawdzę czy nie popierniczyłem pinów.
Czy od razu dać sobie siana i przepiąć PP i PT w jedną kostkę z nowej wiązki?
Nie wiem po co tak kombinujesz.
Przepiąć PP i PT tak, żeby można było podpiąć pod fabryczne przyciski PP i PT.
Ty masz tą wiązkę z anglika, co nie? Czy aby różnice nie polegają na tym, że tam gdzie EU miałby zielony, Ty masz żółty, a gdzie EU ma żółty, Ty masz zielony?
Nie wiem po co tak kombinujesz.
Przepiąć PP i PT tak, żeby można było podpiąć pod fabryczne przyciski PP i PT.
Czekaj, bo zgłupiałem - fabrycznie, czyli tak jak u Ciebie?
Brązowa kostka OFF/LT, szara PP i PT? (w tej chwili mam jeszcze działającą wiązkę do przednich szyb, PP jest na małej szarej kostce)
Dołączyć dwie z nowej wiązki (brązową i dużą szarą) czy przepinać z małej szarej (stary PP) do dużej szarej (nowy PT), tak aby PP i PT był w jednej kostce?
Ty masz tą wiązkę z anglika, co nie? Czy aby różnice nie polegają na tym, że tam gdzie EU miałby zielony, Ty masz żółty, a gdzie EU ma żółty, Ty masz zielony?
Tak, mam z anglika, ale różnic jeszcze nie rozkminiłem.
Ale lookaty pisał w swoim temacie:
Najłatwiej elektrykę szyb zrobić przeszczepiając wiązkę oryginalną choćby z anglika. Wystarczy odwrócić tylko stronami i przełożyć prowadnice mocujące o 180*. Piny we wtyczkach wchodzących do drzwi są ułożone dokładnie w tych samych miejscach, nie ma więc problemu z pomyleniem przewodów od zamka centralnego z tymi od sterowania
PS. Nie dziergałem nigdy wcześniej takiej wiązki, więc dzięki za cierpliwość.
Czekaj, bo zgłupiałem - fabrycznie, czyli tak jak u Ciebie?
Brązowa kostka OFF/LT, szara PP i PT? (w tej chwili mam jeszcze działającą wiązkę do przednich szyb, PP jest na małej szarej kostce)
Dołączyć dwie z nowej wiązki (brązową i dużą szarą) czy przepinać z małej szarej (stary PP) do dużej szarej (nowy PT), tak aby PP i PT był w jednej kostce?
Oczywiście, że tak. Nie rób rzeźby, wy******* oryginalną kostkę PP.
Wypnij z niej przewody które odpowiadają za sterowanie siłownikiem i podepnij pod nową kostkę PP i PT zgodnie z kolorami.
W tunelu mają te kable wyglądać jak na moich fotach - tylko szara i brązowa wtyczka.
Dobra, przestało padać, idę robić ;)
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Robię!
;)
Sen+inne obowiązki. Zacznę popołudniu.
Edit:
ZROBIONE! ;)
Tzn. elektryka OK, siłowniki działają, ale jeszcze nie wszystkie wiązki poskręcane do kupy i poukładane w peszlach.
Wszystkie kable ogarnięte do dwóch dużych kostek przy ręcznym, ale... NIE DZIAŁAŁO! :confused:
DOBRA, przyznam się, bo potrafię śmiać się sam z siebie... ;)
Widzicie te małe szare wtyczki w wiązkach?
http://images78.fotosik.pl/790/d8cd51b650c3faf8gen.jpg
Już wiecie co spiertoliłem?
;););););););)
Dzięki za wskazówki, szczególnie dla eMeneMsa!
No i został mi jeszcze montaż siłowników w drzwiach, jak ktoś ma jakieś cenne uwagi dot. tych czynności (np. jeśli są jakieś "haczyki") to poproszę! :)
Podłączone, działa, cieszy ;) Reszta w moim wątku.
Jednak nie zwróciłem wcześniej uwagi, do którego momentu otwierają się na maxa. Też tak macie czy powinna opuścić się niżej?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160816/5481548400e417ddf70b48f1ff8f6f95.jpg
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Niżej nie pójdzie ze względu na kształt drzwi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.