PDA

Zobacz pełną wersję : parowa simoty czy seryjny EK4 a moze CAI



palermo444
21-08-14, 23:20
po swapie ssacego w d14 za b7 jaki dolot najlepiej zastosowac ? podobno parowa zamuli wszystko czy to prawda ? a moze dac serie z EK4 lub CAI ?

rafal86
22-08-14, 08:25
cai da najlepszy przyrost
parówa fajny dźwięk
pewnie większość napisze że do d14 to lepiej dac wkładkę i nie kombinować ale to juz zalezy czego oczekujesz- dzwieku? paru koni których pewnie zbytnio nie odczujesz na tyłku?

wahu
22-08-14, 09:12
parowa ma fajny dzwiek i poprawi ci dol ale srodek niestety jest do bani

vipek
22-08-14, 14:40
Moim zdaniem:

1. Parówa to szit, wielki buczący i kompletnie nie jadący szit.
2. Chcesz iść na łatwiznę i utrzymać komorę możliwie najbardziej OEMowo to dolot z EK3/4 wystarczy + wkładka np. pipercross
3. CAI z kibel rurki robi robotę i można go wydrutowac za pare złotych, jedyny minus to fakt, że możesz zassać wode. Jeśli się tego boisz patrz punkt 4.
4. zaklikaj do Fawora to wyliczy Ci długość dolotu jaka ma być

Ja przy D14 został bym przy opcji 2

raczas
22-08-14, 15:31
Cai z hydroshieldem i będzie pan zadowolony :D

wonpi
06-09-14, 20:57
Jaka średnica i jaka długość kibel rury stylizując na cai-a-do d16w4 w hb3d-obecnie mam oryginalna gumę z wyjętą puszką,którą zastąpiłem kawałkiem rurki o o65 o dł 20cm zakończoną stożkiem simoty.Ma dół ale brakuje troszkę góry-całość nieźle śmiga,ale jak cai daje największy przyrost i można po modzić kibel rurę to czemu nie:rolleyes:

radar333
06-09-14, 21:34
CAI to najlepszy dolot tuningowy. Amen.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

Fawor
06-09-14, 22:19
CAI to najlepszy dolot tuningowy. Amen.
dobrze, ze jesteś tylko samozwańczym bogiem tuningu..

radar333
07-09-14, 21:53
CAI to najlepszy dolot do silników Hondy IMO. Daje udokumentowane najlepsze wyniki na hamowniach względem innych dolotów (long ram, short ram, big tube, airbox). Ciągnie na pewno zimne powietrze, jest długi więc ma pojemność podobną do seryjnego układu puszki z rezonatorem. Oczywiście są doloty liczone pod dany setup i to będzie najlepsza opcja ale chcąc kupić dolot gotowy, w miarę uniwersalny i mając do wyboru jeden z opisanych CAI gwarantuje wynik. Na pewno wg mnie parówa to pierdoła. Moda która już mija jak obserwuje ostatnio.

Wysyłane z mojego LG-D605 za pomocą Tapatalk 2

Saiti
08-09-14, 09:35
Parówa to pedał.

CAI wychodzi IMO oczywiście najlepiej :)

A najbardziejlepszy to jest ITB System! :)

Karpiczek
08-09-14, 16:02
Parówa to pedał.

CAI wychodzi IMO oczywiście najlepiej :)

A najbardziejlepszy to jest ITB System! :)

A wiesz co to itb,ze porównujemy do cai lub parówy?

Saiti
08-09-14, 16:06
A wiesz co to itb,ze porównujemy do cai lub parówy?

To były te gumki na nakrętki do kół, żeby się lakier nie zdzierał?

BTW.

CAI wychodzi według mnie najlepiej, może nie ma odpowiedniej długości, ale nadrabia to totalnie temperaturą zasysanego powietrza i tym, że ma na siebie bezpośredni nadmuch, czego inne doloty nie zaprezentują. Gdyby porównywać shorta/OEM+wkładka/parówę, to warto do tego zestawienia dołożyć dolot Fawora. U wielu pokazało to przyrost względem innych krótkich dolotów. Gdy jednak dolot długi - to oczywiście CAI :) Jednak dochodzą obawy o zassanie wody, wielu po deszczu jeździło i nic się nie działo, ale czasem trafi się pech i BUM.


parowa ma fajny dzwiek i poprawi ci dol ale srodek niestety jest do bani

W mojej opinii (nie kłócę się, tylko takie moje spostrzeżenie) - ładniej silnik pracuje na shorcie/CAI niż na parówie - parówa ciągnie basem i zagłusza trochę "ten dźwięk dolotu"

Gorliś
08-09-14, 19:12
CAI z kolei oferuje slaba reakcje na gaz ze wzgledu na swoja dlugosc.
Ja polecam doloty w stylu mugena albo comptecha ktore lacza zalety shorta z CAI.

chudypiter
08-09-14, 21:21
Polecam oem dolot z itr-a.

Michał102
09-09-14, 00:18
Sam dolot to nie wszystko.
Cały ten układ, to są klocki... wszystko musi do siebie pasować i na końcu powinno być to wystrojone:)

U mnie CAI spisywał się rewelacyjnie, nie było żadnej słabej reakcji na gaz, fura miała cuga zarówno z dołu jak i na górze (jak na możliwości D16), no ogólnie zapindalała świetnie, jednak było to od razu wystrojone:).

Potem założyłem dolot liczony przez Fawora, jednak był on liczony pod inny set i auto na tym całkiem zdechło - reakcja na gaz słaba, więcej gazu - auto bardzo słabo przyspiesza, jeszcze więcej gazu - nadal słabo przyspiesza + głośno buczy.
Postanowiłem jednak nie wywalać tego dolotu i dać mu drugą szansę, a że akurat miałem kolektor ssący i przepustnicę pod jaki to było liczone, więc można było rzeczywiście sprawdzić co to wszystko warte:).
Zmiana kolektora i szok - nic już nie buczy, auto fajnie dynamicznie się zbiera i ogólnie ma chęć do jazdy.
Zaraz potem zostało to jeszcze dokładnie wystrojone przez Jogala i była już całkowita petarda - tak dobrze to auto jeszcze nigdy nie jeździło:)

Także moim zdaniem zmiana samego dolotu nie koniecznie przyniesie jakąś poprawę, a to co opisują właściciele, to często efekt placebo - buczy głośniej, to pewno lepiej jedzie, a w rzeczywistości jedzie tak samo lub gorzej:)

Fawor
09-09-14, 07:41
Jest jeszcze inny aspekt - jazda z pólgazów. Założyłem do swojego ECO dolot przeznaczony do mojego B20 :) Czyli nic nie przerabiane i nie liczone pod D15tkę. Pomimo tego, że na WOT 0-140 jest dokładnie takie samo, jak na serii i później EK4 z KNem, to półgazy w mieście, wyprzedzania, reakcja na gaz itp - zupełnie inne auto! A dolot nie ma ani odpowiedniej długości, ani nie jest odgrodzony, a wieje na niego z seryjnego zestawu przeznaczonego pod puszke. Także pamiętajcie, że jazda samochodem nie kończy sie tylko na WOT - bo tam np do porządnego dolotu może seryjnemu zestawowi po prostu brakować paliwa, żeby wykorzystać potencjał.

barnie
09-09-14, 07:42
Polecam oem dolot z itr-a.

Ma ktoś jakieś doświadczenie z OEM dolotem z ITR-a w D16?

kubson012
09-09-14, 17:10
Mogę Cię przewieść z parówą pod maską to zobaczysz jaki ma dźwięk bo poza dźwiękiem nic chyba innego nie osiągniesz w tym motorze.