Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d15b2 nie odpala po wymianie filtra powietrza



molekss
21-08-14, 15:34
Witam

Postanowiłem wymienić filtr powietrza w d15b2. Po zdjęciu puchy zauważyłem, że wylot z puchy w stronę przepustnicy jest przytkany/zdławiony taśmą izolacyjną jak na zdjęciu poniżej:
http://civic5g.pdg.pl/foty/filtr.jpg

wywaliłem to ustrojstwo, założyłem filtr i chce odpalić a tu nic, auto kręci normalnie, iskra jest, świece suche. jak naleje benzyny na przepustnicę to odpali na kilka sekund.

dodam, że kiedyś w tym aucie było lpg.

fakirsd
21-08-14, 15:45
Prawdopodobnie ta taśma służyła jako tarcza przed powietrzem,którego się za dużo dostawało, gdy to wywaliłeś to silnik się dławi od nadmiaru powietrza .
Zrób tą "tarczę" jeszcze raz i zobacz czy to zjawisko ustąpi ;)

Seba27
21-08-14, 15:59
Prawdopodobnie ta taśma służyła jako tarcza przed powietrzem,którego się za dużo dostawało, gdy to wywaliłeś to silnik się dławi od nadmiaru powietrza .
Zrób tą "tarczę" jeszcze raz i zobacz czy to zjawisko ustąpi ;)

x2 - (pewnie jest zamontowany gaz na podcisnieniowce prawda? :))

Niemniej wychodzi jakby ci paliwa nie podawalo panocku

molekss
21-08-14, 16:09
tak właśnie myślałem, że ta taśma ma jakiś związek z gazem. gaz jest odłączony, jakieś elementy od gazu jeszcze siedzą w aucie, nie wgłębiałem się za bardzo co jeszcze z lpg zostało.

przed wymianą palił dobrze.

dodam jeszcze, że mam kilka problemów odnośnie wysokich obrotów na rozgrzanym silniku i wyższego spalania niż średnia, chyba ma za dużą dawkę paliwa ponieważ przy ostrzejszej jeździe czuć paliwo i dymek z wydechu. Ale sprawa najważniejsza to aby auto odpaliło bo potrzebne do dojazdu do pracy.

pawel1162
21-08-14, 16:59
może ma nieszczelność w dolocie dlatego ktoś przytkał , lub już silnik nie daje rade paliwa zasysać , różnie może być ale takie coś nie powinno być , gdyby miał za dużo paliwa to powinno po odetkaniu się wyrównać powietrze do paliwa i powinna być rakiera z kolei jak zatkasz to powinno zalewać silnik i powinien bardzo kiepsko chodzić , powiedz jeszcze czy po odetkaniu jak dodasz gazu to tez nie odpali

molekss
21-08-14, 17:24
gdyby miał za dużo paliwa to powinno po odetkaniu się wyrównać powietrze do paliwa i powinna być rakiera z kolei jak zatkasz to powinno zalewać silnik i powinien bardzo kiepsko chodzić , powiedz jeszcze czy po odetkaniu jak dodasz gazu to tez nie odpali

tak właśnie myślałem, że po odetkaniu będzie odpowiedni skład mieszanki i silnik będzie chodził lepiej. przed odetkaniem chodził tak sobie, odpalał prawidłowo ale jak się rozgrzał to wolne obroty zawieszały się na ok 2000-3000 rpm, było czuć benzynę przy ostrzejszej jeździe, dobrze się rozpędzał ale na górze obrotów czegoś mu brakowało.

po odetkaniu przy dodawaniu gazu też nie odpala

pawel1162
21-08-14, 21:32
sprawdź najprostsze rzeczy takie jak , wtryski , pompę , kostki , być może któraś się odpięła sprawdz czy jak przekręcisz kluczyk to wtryskuje paliwo .

molekss
21-08-14, 21:57
złożyłem dolot jak było przed odetkaniem i nic, iskra jest, pompa paliwa podaje paliwo. zrobiłem samodiagnostykę i próbuje odczytać błędy, wkrótce zapodam filmik z błędami ...

czy ktoś pomoże mi odczytać błędy:
https://www.youtube.com/watch?v=LxGfVgVdp40&feature=youtu.be

pawel1162
21-08-14, 22:18
np 1 długi i 2 krótki to błąd 12 ile stało twoje auto bo ja miałem tak że iskra była ale nie odpalał winny był aparat zaśniedział po 2 tygodniach stania , ale czekamy na kody błędów

molekss
21-08-14, 22:28
np 1 długi i 2 krótki to błąd 12 ile stało twoje auto bo ja miałem tak że iskra była ale nie odpalał winny był aparat zaśniedział po 2 tygodniach stania , ale czekamy na kody błędów

u mnie auto chodziło u mnie tydzień i odpalało normalnie, nic przy aparacie zapłonowym nie grzebałem

pawel1162
21-08-14, 22:28
coś to za szybko leci nic z tego nie odczyta

molekss
21-08-14, 22:38
coś to za szybko leci nic z tego nie odczyta

dla mnie też za szybko wszystko leci ale tak mi wywala ECU

rooter666
22-08-14, 09:31
zresetuj kompa przez odłączenie akumulatora na 3 minuty.

molekss
22-08-14, 10:18
zresetuj kompa przez odłączenie akumulatora na 3 minuty.

robiłem to kilka razy. po resecie check engine gaśnie wraz z załączeniem przekaźnika pompy, kręcę silnikiem i nic, po kilku sekundach zapala się ponownie check engine i nie gaśnie - czyli są błędy.

na razie chce zwolnić prędkość filmiku aby można było odczytać błędy.

dodałem filmik w zwolnionym tempie z samodiagnostyki:
https://www.youtube.com/watch?v=RYa8bAE2VdY&feature=youtu.be

proszę o pomoc w odczytaniu błędów

pawel1162
22-08-14, 21:08
sprawdzałeś podciśnienia jak mówiłem

molekss
22-08-14, 22:41
sprawdzałeś podciśnienia jak mówiłem

jeszcze nie sprawdzałem, jutro muszę o tym pamiętać. dziś sprawdzałem i przeczyściłem masę: buda - ako, buda - silnik. auto ogarniam po pracy, mało czasu i światła. jakoś dziwnie wyświetla mi teraz błędy na ecu, z dużym opóźnieniem, jakoś słabo świeci kontrolka check engine, długie przerwy między błędami. jak wczoraj robiłem samodiagnostykę to miałem "dyskotekę" na zegarach, tak szybko kontrolka migała, a dziś odwrotnie, zbyt dłuuugie przerwy między błędami, niektóre mało wyraźne/widoczne. nie mam pojęcia o co chodzi ... :(

wie ktoś jak sprawdzić i które wężyki podciśnienia sprawdzić ?

przeglądając różne wątki na forach myślę, że winą może być słaba masa, dlatego słabo świeci się kontrolka check engine podczas samodiagnostyki. czy może ktoś to potwierdzić ?

pawel1162
24-08-14, 22:58
i jak tak twoje b2 jeździ już czy dalej problem jest

molekss
28-08-14, 17:28
i jak tak twoje b2 jeździ już czy dalej problem jest

auto już jeździ, przyczyna leżała w nieużywanej instalacji gazowej, jakimś cudem przełączył się na gaz i nie palił, teraz muszę ogarnąć parę rzeczy z silnkiem