Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwne szarpanie podczas jazdy po puszczeniu gazu



xman
20-08-14, 21:56
Mam takowy problem. Buda eg8, silnik po swapie d15z8. W aucie nie dość że nie czuć tego "vtec'a" to gdy odpuszczam gaz to tak szarpnie dwa trzy razy jakby coś na paliwie czy na kablach było nie teges.

Problem 1. Szapranie

pompa została z b2, w silniku wszystko jest OEM (przebieg w tym momencie to 59tkm od nowości więc nie dotykałem nic). Świece zmienione, nowy olej shell 5w40, filtry nowe, nawet ostatnio zmieniłem z oryginalnego kolektora z katalizatorem na 4-2-1 z d16z6, bo myślałem że go przez to dławi czy coś ale bez różnicy.


Problem 2. Vtec
Wiem, że w tym silniku ten vtec to nie vtec ale zmieniałem silnik na d15z6 w coupecie i silnik po przebiegu niewiadomym, zero tak samo kombinacji i vteca było słychać fest. I tutaj się zastanawiam, bo na wiązce się nie walnąłem, checkiem nie bije. Kontrolkę mam od econo zrobioną. Po zagrzaniu econo świeci przy normalnej jeździe. Przy dodaniu gwałtownie gazu Econo gaśnie ale auto w sumie jedzie jak d15b2, które miałem wcześniej. Wydaje mi się, że powinno to lepiej cosik jechać nawet ze względu na stan silnika i jego przebieg.

dagi
21-08-14, 07:41
Powiem Ci że tez zmieniałem silnik z eco Z1 na eco Z8. Różnica w dźwięku silnika jest słyszalna, Z8 jakoś ciszej chodzi nawet na tym 'niby" vtecu. Co do mocy...hmm u mnie od 5tyś jakoś jedzie, do 5tyś męczarnia :D, ale to może ze względu na tą strasznie długą skrzynie z tego eco... Co do szarpania.. jakie masz wtryski? 190? Po zmianie motoru zmieniałem właśnie ze 190 na 240 i u mnie śmiga aż miło.

xman
21-08-14, 08:48
U mnie jest wszystko w oryginale. Żal silnika przy tak niskim przebiegu rozbierać i modernizować. Dolot OEM, do niedawna był katalizator, ssak z8, skrzynia jedynie została i sprzęgło(212mm) z d15b2.

dagi
21-08-14, 09:08
Kompa masz P9L czy jak mu tam? Ja seryjnego kompa nie mam - P28 z mapami pod Z8, mapy jakieś modzone(dolot, odcinki i takie tam głupotki), wtryski właśnie 240. I u mnie nic nie szarpie. Silnik i cały osprzęt seria. Także nie wiem.. sprawdź może właśnie to wina wtrysków.

Edit: kata też nie mam.

xman
21-08-14, 09:20
P9L nawet z zamontowanym immo. Wszystko jak najbliżej serii.

Jakie wtryski były w serii?
Jakie miało np d15b7 lub w prelude 3g b20a9?
Bo mam możliwość zamontowania takowych.

mateuszafro
21-08-14, 09:46
Ja też swapowałem do jajka silnik Z8 i mimo zmierzonych 125km i 150Nm rozpędza się gorzej niż D13. Tylko że ja mam problem z wypadanie zapłonu:/

dagi
21-08-14, 09:55
Do 125km były montowane 190, powyżej chyba już 240 - ale nie jestem pewny.

xman
21-08-14, 10:58
Może ktoś wejdzie tutaj i potwierdzi lub poprawi. Albo da jakieś wskazówki. Może ten czujnik co to jest w aparacie to pada lub padł?

mariuszmaxs
21-08-14, 11:09
Możesz sprawdzić zapłon lampą czy ci nie wypada tak jak mi?

dagi
21-08-14, 11:19
Z tym szarpaniem jest tyle możliwości że ohoho.. w starym z1 szarpało mi jak się silnik nagrzał... cewka/sonda/kable/świece/kopułka/palec/filtry/ustawianie zaworów/zapłon. Wszystko wymieniane/ustawiane i nie pomogło, aż się wk... i zmieniłem cały silnik.. Także szukaj jakiegoś dobrego mechaniora w okolicy, przez forum średnio idzie to ogarnąć...

Szczery
21-08-14, 11:20
D15Z6/8 D14 na bank 190ccm

Ale d15b7 juz mialo chyba 240tki
d16vtec na bank 240ccm

xman
21-08-14, 11:45
Ogarnąć naprawę, lampę stoboskopową do ustawienia zapłonu itd to nie problem. Problem czego się złapać.

Troszkę mnie to szokuje ale i daje do myślenia. Silnik z 99 roku, przebieg 53tkm w momencie swapa. Czyli za 14 lat 50 tys km. To nie wiele. Wszystko oryginalne. Nikt gęby poza mną tam nie wsadzał. Zmieniłem tylko rozrząd, olej, filtry, świece. Zostały w sumie tylko kable, które też niebawem wymienię dla pewności siebie.


Czyli tutaj patrząc to spróbować na lampie sprawdzić czy się coś na aparacie nie porypało. Jak jest kąt ok, to palec itd w aparacie?

mariuszmaxs
21-08-14, 11:52
Nie chodzi tyle o ustawienie kąta zapłonu tylko u mnie jak sprawdzam lampą to znacznik na kole pasowym skacze sobie jak chce.Nie zatrzymuje się w miejscu.

dagi
21-08-14, 12:09
A tak btw.. jak rozgryzłeś sprawę z podłączeniem wszystkiego? b2 obd0? a z8 obd2. przejściówkę do kompa robiłeś?

mariuszmaxs
21-08-14, 12:14
Miałem obd1 po przejściu na pełny wtrysk.A d15z8 jest też na obd1.

dagi
21-08-14, 12:51
z8 w kompie ma inne wejścia jak np P28 obd1, do seryjnego kompa od z8 trzeba przejściówkę na obd1. Wiem bo moje kabelki od z1 nie pasowały żeby podłączyć kompa od z8 :P

mariuszmaxs
21-08-14, 13:06
Wejścia mam niemal identyczne przy wiązce obd1 i przy kompie od z8,jedynie musiałem z 3 cycki nożykiem uciąć przy wiązce.

dagi
21-08-14, 14:13
Możliwe :) ja kostek nie ciąłem, zafundowałem sobie P28 uniwersalny komp do wszystkiego:).
Co do szarpania.. Może samodiagnostyka coś pokaże. Może jakiś czujnik waruje. Za dużo rzeczy może być przyczyną. Trzeba sprawdzać po kolei.

xman
22-08-14, 09:02
Ja kupiłem motor z całą instalacją elektryczną. Na motorze musiałem kilka kabli zastosować z b2 a reszta kabli obrócona została o 180 stopni (silnik mam z anglika). Reszta połączona tak jak powinno być, immobiliser podpięty jak oryginał w Mb3. Dowiedziałem się wczoraj że śmierdzi paliwem za mną. Więc i zapłon może być przestawiony...


Wiązka obd1 u mnie jest w z8. Jedynie czego nie mam to kabla 4ero pinowego do diagnostyki bo on miał wyjścia na poduszki itd a ja tego w aucie nie mam.

dagi
22-08-14, 13:41
Ciężko przez forum coś powiedzieć, szukaj jakiegoś speca w okolicy.