Zobacz pełną wersję : Zawieszenie Civic 5D 1997r
bialko1994
16-08-14, 14:35
Siema. Jest w stanie ktoś mi powiedzieć przybliżoną cenę KOMPLETNEGO remontu zawieszenia, gałki, tuleje itp wszystko wszystko. Dodam że sprężyny już mam nowe i amortyzatory również. Chodzi mi o pozostałe elementy. Dziękówa z góry
Camellia Racing
16-08-14, 14:43
Tuleje na całe auto to koszt około 700-800 PLN. Końcówki drążków kierowniczych to około 50-60 PLN sztuka, same drążki chyba około 800-100 PLN sztuka.
Musisz do tego doliczyć ze 300 PLN wymianę. To tyle, nic więcej raczej się nie robi :)
300 plnów za wymianę wszystkiego?
bialko1994
16-08-14, 14:59
W 2000zł zamknę się czy ciężko ?
W 2000zł zamknę się czy ciężko ?
Zależy na czym to bedziesz składać ;)
Jak chcesz dobrze to zaopatrz sie u Dzidy z Haparts w OEM tuleje + dobrej klasy zamieniki końcówek i spokój na bardzo długi okres :)
Możesz kupić najtańsze gówno co wyjdzie pewnie z 2x taniej, ale za to będziesz powtarzać operacje co pól roku ewentualnie rok :)
Camellia Racing
16-08-14, 15:18
300 plnów za wymianę wszystkiego?
Może zabraknąć, pewnie będzie 300 przód / 300 tył. Chociaż ja za wymianę sprzęgła i przewodów hamulcowych płaciłem 250 :)
bialko1994
16-08-14, 15:22
Auto z wizją na lata więc na pewno gówna nie mam zamiaru w nie wkładać :) A na oem tulejach i jak mowisz zamiennikach dobrej jakosci ile bym musial przeznaczyc zielonych ;d
OEM tuleje w Hapartsie to teraz chyba 60zł szt czy jakoś tak ( a jest ich 16 na tył i 10 przód). Za wymianę na pewno nie zapłacisz 300zł bo to moim zdaniem nierealne. Zadzwon chociazby do PS Garage ( polecają na forum) i zapytaj. Poza tym kwestia czy będzie dało radę wykręcić normalnie czy ciąć śruby i dawać nowe. To na pewno wpłynie na cene. Na swoim przykładzie mogę podać bo niedawno robiłem praktycznie cały zawias ( tuleje tył, amory, łaczniki przód) to zapłaciłem chyba z 6 stówek za robotę i 1500zł za graty :) ( robiłem gdzie indziej niż w PS) Więc nie ma bata abyś w 2k PLN wyrobił się z całością .
bialko1994
16-08-14, 15:50
A jakie części bym potrzebował kupić żeby zrobić porządnie zawieszenie ? Żeby juz nic nie pukało stukało i co najważńiejsze było dobrze zrobione na pare lat. Jak wspominalem, amortyzatory mam, sprezyny rowniez. Wiec co by bylo mi potrzebne zeby zremontowac kompletnie zawieszenie ? Nie znam się pod względem zawieszenia więć jakby ktoś mógł szczegółowo rozpisać co bym miał wymienić bylbym wdzieczny.
A czemu chcesz robić w ogóle dosłownie WSZYSTKO? Aż tak jest źle czy po prostu tak Ci ktoś powiedział?
Jakie masz amory i sprężyny?
Co do tulei etc to www.haparts.pl
Dzwonisz, mowisz co chcesz, przy dużym zamówieniu pewnie dostaniesz rabat, odbierasz i montujesz.
A co potrzebne? OEM tuleje tył, oem tuleje przód ( ewentualnie całe wahacze zamiast tulei), łączniki przód. Dodatkowo z przodu masz jeszcze przeguby zew i wew.
Więc? :)
A co potrzebne? OEM tuleje tył, oem tuleje przód ( ewentualnie całe wahacze zamiast tulei), łączniki przód. Dodatkowo z przodu masz jeszcze przeguby zew i wew.
I bardzo często jeszcze sworznie z przodu (góra i dół)
bialko1994
16-08-14, 19:23
Sprezyny i amory komplet Kayaby. Amory gazowki. Mam po prostu dosc wymieniania pojedynczych elementow i po miesiacu wyskakuje kolejny i tak co 2 mies cos. Wole zrobic raz porzadnie i miec z glowy i sie nie denerwowac przy okazji.. Łączniki stabilizatora masz na mysli ta ? A co z drązkami itp ?
Ale jeśli coś jest sprawne to nie ma sensu ruszać.
Tak łączniki stab miałem na mysli. Co do reszty to sprawdzałeś samochód w ogóle na szarpakach np? Przeguby możesz sprawdzić skręcając na maxa koła i jechać. Jak stuka tzn że się kończy.
Tuleje warto wymienić całość, no chyba że zerwanych max max 6 szt to wtedy nie. Ja u siebie miałem do wymiany 11szt więc wymieniłem całość :) Natomiast miałem sprawny przód ( prócz łączników) więc nie warto wydawać kasy bez sensu :)
bialko1994
16-08-14, 19:52
A co jest bardziej opłacalne wymiana tuleji wszystkich czy komplet wahachy + sworzni ? Lub inaczej, która opcja jest korzystniejsza i pewniejsza
Tył to tuleje. A przód ja bym osobiście wahacze zmieniał jak już ale poczekaj na inne opinie :)
bialko1994
16-08-14, 19:57
A wahacze oem dostane ? Czy raczje zamienniki
Także proszę o wsparcie, stuka mi na tyle... sam już nie wiem czy wymiana jedynie tulei wahacza wzdłużnego wystarczy. Jeśli na oko guma jest pęknięta to wymieniam tak ?
Camellia Racing
17-08-14, 17:02
Ale *****cie chlopakowi w glowie... Jedyne co oem mozna dac to cukierki na tyl, reszta z poli i tyle... Pozniej po latach poli sam nawet wymieni pod blokiem bo prasy juz nie bedzie potrzebowal...
Piszcie dalej, fajnie sie czyta wasze bajki :)
Także proszę o wsparcie, stuka mi na tyle... sam już nie wiem czy wymiana jedynie tulei wahacza wzdłużnego wystarczy. Jeśli na oko guma jest pęknięta to wymieniam tak ?
A wiesz co Tobie stuka?
bialko1994
17-08-14, 21:51
ja chce po prostu mieć zawieszenie sprawne i w jak najlepszym stanie. A wiecie jak to jest wymieniac po jednej rzecz, za miesiac wyjdzei cos nastepnego i tak w kolko. Dlatego chcialbym wymienic najbardziej potrzebne i sensowne rzeczy. Wiec tuleje na tyl, wahacze na przod razem z drazkami + koncowki wystarcza ? Czy cos jeszcze musialbym kombinowac ?
Camellia Racing
18-08-14, 08:44
Kolego, drazkow sie nie rusza jesli nie maja luzu. Jak masz kase to rob na oem tulejach, nie masz to rob na poliuretanie. Tylko ze poli jak sie z***** to jest tanie i mozesz pod blokiem wymienic :)
Poliuretan polecam, z tylu z cukierkami komplet wymienilem(jest grupowy na kompletne zawieszenie od Jarusneta za 660 zl-taniej sie juz nie da ),
z przodu polecam wymienic/sprawdzic sworznie- bo to jesty najwazniejsze zeby kolo bokiem nie stanelo..
nie kupuj nic na zapas, dopiero jak bedziesz rozbierac to ocenisz co ma luz a na czym jeszcze posmigasz.
Co do ceny to za 300zl warsztat powinien wymienic tylne zawieszenie, wbrew pozorom troche jebacki z tym jest.. a nie chce wiedziec ile dojdzie rtoboty jak jakas sruba sie urwie ..
bialko1994
18-08-14, 15:37
Ja mam sprawdzonego mechanika (znajomy od ojca). Fachowiec, i robi mi na prawde za grosze. A auta z zagranicy mu przywoza wiec cena za robote na pewno bedzie niska :) Więc chłopaki, tył wymienie na oem tuleje 60zl sztuka z tego co widzialem, a przód sprawdze wahacze i tak jak mówisz sworznie i jesli cos to to tez pojdzie do wymiany. Sądzicie że to wystarczy zeby miec spokoj na dluzszy czas z zawieszeniem ?
Camellia Racing
19-08-14, 10:50
Sworznie zostaw jesli sa oem i sa w porzadku
bialko1994
19-08-14, 16:25
A co z gałkami i drążkami ?
W trakcie wymiani dopiero sie okaze czy wymieniac , po co chcesz w ciemno cale zawieszenie wymieniac? szkoda dorych elementów-0 teraz zamienniki moga mniej podzaialac od tego co masz w aucie ...
bialko1994
19-08-14, 21:18
Tylko pytam. To jak zaczne wymieniać tuleje to sie sprawdzi te wahacze, sworznie, gałki i drążki. Jak beda jakieś luzy to wtedy myśleć bede ;) Dzieki chlopaki jak co bede pytac
Camellia Racing
20-08-14, 11:21
O jakich ty galkach mowisz? Koncowki drazkow myslisz? Jesli tak to juz Tobie pisalem ze jesli drazki i ich koncowki luzow nie maja to sie zostawia jak jest.
bialko1994
20-08-14, 12:35
To miałem na mysli :) dzieki wielkie pany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.