Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja obrotów biegu jałowego D15Z6



MarcinWL
12-08-14, 11:39
Mam problemy z obrotami biegu jałowego w D15Z6 kiedy włączona jest klima. Obroty są moim zdaniem za niskie, bo po załączeniu kompresora cała buda drży i czuć spore obciążenie przy ruszaniu - trzeba ruszać z wyższych obrotów żeby się nie zdusił.

Ściągnąłem manuala sam naprawiam ale nie ma tam ani słowa o tym. Próbowałem regulować w taki sposób że wyciągałem bezpiecznik hazard od ecu na kilka sekund, następnie odpalałem zimny silnik do momentu załączenia wentylatora, następnie próbowałem kręcić śrubką na przepustnicy, ale to chyba nie jest prawidłowy sposób bo teraz obroty po wysprzęgleniu rosną do około 1,3-1,5k i potem opadają na około 800.
Jest trochę lepiej ale często jest tak że dopiero po kilku sekundach obroty stabilizują się w okolicach 800.

Brylant1
12-08-14, 12:03
Obroty ustawiasz na rozgrzanym silniku, gasisz go odpinasz wtyczke od krokowca, odpalasz deliktanie dodajac gazu, puszczas pomalu pedal gazu tak aby silnik nie zgasl. Ustawiasz obroty srubka przy przepustnicy tak aby na obrotomierzu bylo 500obr/min.

MarcinWL
14-08-14, 11:22
Dzieki Brylant, rozumiem że wszelkie odbiorniki prądu oraz światła mają być wyłączone?

Matt_Btw
14-08-14, 12:23
Obroty ustawiasz na rozgrzanym silniku, gasisz go odpinasz wtyczke od krokowca, odpalasz deliktanie dodajac gazu, puszczas pomalu pedal gazu tak aby silnik nie zgasl. Ustawiasz obroty srubka przy przepustnicy tak aby na obrotomierzu bylo 500obr/min.

Ciekawy sposób. Ja mialem identyczny problem, i poprostu na rozgrzanym silniku lekko odkrecilem srubke, i jest OK. Inna sprawa, ze mam krokowca do wyczyszczenia, bo obroty regulowane są z opóźnieniem, np podczas wysprzeglania bez klimy obroty spadaja do 900, podbijaja sie do 1100 i jak auto stanie to spadaja do 900.
https://www.youtube.com/watch?v=H9muS64B-ik tak mialem przed regulacja, obroty spadaly tak nisko ze rozlaczalo sprezarke z obawy przed zgasnieciem motoru.