Zobacz pełną wersję : Interfejs lub komputer diagnostyczny - czytanie, kasowanie błędów itp
Panie i Panowie,
Czy ktoś z Was orientuje się jaki interfejs diagnostyczny sprawdzi się w odczycie i usuwaniu błędów w 8. generacji?
Już po raz kolejny wyskoczył mi błąd (tym razem check engine+migająca kontrolka świec żarowych) i pomyślałem sobie ze warto kupic sobie urządzenie do czytania i usuwania takich błędów.
Wiem, ze nic nie zastąpi HDSa, ale moje doświadczenie mówi, że błędy często są krótkotrwałe i pomaga ich skasowanie.
Jeśli nie, to takim testerem udaje się odczytać kod błędu, którego metodą 'na sreberko' nie udaje się przeczytać, a później można wyszukać co to za błąd w serwisówce i darować sobie wizytę w ASO/u elektryka i informacje platna od kilkudziesiecu do kilkuset pln..
Na allegro takie interfejsy zaczynają się od kilkudziesięciu złotych:
http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm-327-obd2-i4469998934.html
http://allegro.pl/galletto-eobd1260-pl-tuning-egr-speed-dpf-fap-off-i4454719942.html
a są też interfejsy/urządzenia za kilkaset:
http://allegro.pl/uniwersalny-interfejs-euroscan-2009-auta1996-2013-i4474616681.html
http://allegro.pl/najnowszy-c-u581-obd2-can-iso-kody-bl-parametr-pl-i4498997652.html
i na bogato, ale to juz troche traci 'ekonomiczne uzasadnienie'
http://allegro.pl/tester-u-600-2w1-cofanie-zaciskow-vag-obd-2-6-pl-i4420575800.html
zależy mi na takim, który po pierwsze nie narobi szkód a po drugie będzie czytal jak najwiecej bledow, a odczyty beda prawdziwe
wiadomo - mechanikiem/elektrykiem nie jestem i urządzenie ma byc pomocą, żeby z kazdym duperelem nie latac do mechanika elektryka ale nie dzialac po omacku
U siebie mam ELMa 327 na bluetooth i mobilnie bardzo dobrze się spisuje z telefonem (Torque) i odblokowaną nawigacją pod Win CE i z BT (HOBD 1.1).
Stacjonarnie (garaż ze starym komputerem z Win XP) kupiłem sobie TAKI (http://www.ebay.co.uk/itm/H-ONDA-HDS-Cable-OBD2-Diagnostic-Active-Tests-Cable-/281264220989?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item417ca76b3d) kabelek który można też kupić na Allegro (http://allegro.pl/kabel-hds-usb-do-diagnostyki-aut-marki-honda-i4469824587.html) ale nie wiem czemu kosztuje aż 250zł.
Na swojego Chińczyka czekałem ok 2 tygodnie ale działa bardzo dobrze. Co prawda nie obsługuje 100% Hondy, ale wszystko co potrzebne wyświetla bez problemu.
ELM327 (40zł) , telefon z androidem i kasujesz wszystkie podstawowe błędy w każdym aucie z obd2.
Przy okazji możliwość podglądu ciekawych parametrów autka.
Da radę tym ustrojstwem monitorować i sprawdzać następujące parametry ?
Sonda Lambda , Korekty paliwa ?
Potrzebuje zdiagnozować co powoduje mi czasowe poszarpywanie.
Czy to wynik za bogatej/ubogiej mieszanki , czy też np wypadanie zapłonów.
Przy czym mogę parę PLN wydać na aplikację na Telefon ;) (i czy jakieś konkretne Aplikacje polecacie , te co podał Trafo na pewno wezmę pod uwagę)
Na Androida oprócz Torque działa też OBD Droid Scan. A co dokładnie mają to nie pamiętam bo teraz używam tylko HDSa. Zawsze możesz zainstalować programy i przetestować na sucho bez ELMa.
Do porządnej diagnozy na pewno wystarczy ten chiński HDS. Przykładowy zrzucik na którym widać tylko małą cześć odczytów:
http://trafo.strefa.pl/honda/obrazki/hds/praca.jpg
Zobacz też Car Gauge Pro, jest troche opcji.
Bez podłączenia będziesz widział wszystkie opcjw w programie, ale nie wszystkie będą aktywne po połączeniu.
Szczepar jak ogarniesz jakiś ciekawy zestawik to się później pochwal. Bo u mnie było wypadanie zapłonów. Po wymianie świec jak ręką odjął ale teraz po 2 tygodniach jakieś chwilowe poszarpywania znów wróciły więc widzę podobny problem mamy ;).
Narazie kupie tego Elma i zobaczę co się da z tego wycisnąć.
Później może tego pseudo HDS-a ;)
Ale raczej nie sądzę aby nasz problem był podobny :)
Z racji tego że u mnie jest to incydentalnie - raz na 400-500km przy jeździe na gazie z instalacją LiquidSI
A tego typu instalację to na forum jak na razie maja 2 osoby ;)
tez na szybko wchodze w tego elm'a, bedzie mial okazje sie wykazac juz niedlugo, nawet pobralem torque lite - ciekawe czy odczyta i skazuje blad, ktory mi wywala:confused:
jak nie to rozwaze ten kabel HDS i program z ebay'a tylko troche upierdliwe jest to, ze wymaga komputera z windowsem xp..
Trafo a jak zamawiales ten kabel to scigali cie o jakies cla, podatki itp?
Ja wcześniej korzystałem z pożyczonego ELM'a i błędy kasowało mi bez problemu z programem Torque, odczytywanie kodów też bezproblemowo.
Buri - Cło nie powinno objąć , z 2 powodów.
1. Wysyłka z GB czyli teren EU ;)
2. Jak by szło z Chin to i tak powinno się pod limitem zmieścić.
ELM juz kupiony i sprawdzony z Torque Pro.
No i mam jak na dłoni , że panowie ciut mi przyszaleli z mapą.
Korekta na LPG -11 % , Korekta na PB 0%
Zrobię 10kkm , to podjadę pomarudzić do nich aby to poprawili :)
tez na szybko wchodze w tego elm'a, bedzie mial okazje sie wykazac juz niedlugo, nawet pobralem torque lite - ciekawe czy odczyta i skazuje blad, ktory mi wywala:confused:
jak nie to rozwaze ten kabel HDS i program z ebay'a tylko troche upierdliwe jest to, ze wymaga komputera z windowsem xp..
Trafo a jak zamawiales ten kabel to scigali cie o jakies cla, podatki itp?
Proponuję sobie zainstalować drugi system (XP) tylko do diagnostyki. Dużo miejsca nie zajmie a odpalał go będziesz tylko jak będzie potrzebny.
Za kabel zapłaciłem dokładnie tyle ile na aukcji i ani grosza więcej.
Tyle tylko że nie ja go kupowałem bo nie mam PayPala. Tak się akurat składa że mój brat siedzi w Anglii i to on mi wszystko zamówił i zapłacił a ja mu zwróciłem pieniądze. Adres do wysyłki podał do mnie i w ciągu 2 tygodni kabelek był w Polsce. Przesyłka poszła z Chin.
Wiem że mogę mieć mieć problem przy reklamacji/gwarancji, ale zaryzykowałem i jak na razie działa :)
PS.
Jak pisałem wcześniej, kabelek nie obsługuje 100% Hondy więc żeby ktoś nie był zawiedziony.
Parametry i urządzenia koło silnikowe czyta, błędy też wyłapie, ale już np testu urządzeń elektrycznych/elektronicznych nie da się zrobić :(
System XP możesz zainstalować obok albo trochę się pobawić i stworzyć wirtualną maszynę z systemem XP, polecam VMware.
Wyjścia są 2:
1. Do podstawowej diagnostyki tanio i wystarczająco ELM.
2. Profesjonalnie tylko HDS, nie zwykły kabelek taki jak w tym temacie, który niczym nie różni się od ELM tylko cały HDS koszt ok. 400 zł np:
http://www.aliexpress.com/item/Buy-Quality-2014-Newest-Version-V3-002-032-for-Honda-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-with-Double/1628308483.html
Nie wiem czy już ogarnięto kompatybilność HDSa z przejsciówkam RS232 na USB, ale zawsze HDS działał tylko z portem szeregowym RS232 (przejściówki na USB można było sobie wsadzić... ;) ) ważna uwaga bo w dzisiejszych czasach cieżko znaleźć w kompach ten port szeregowy (nie mylić z wyjsciem monitora VGA) i trzeba dodatkowo wyposażyć się np. w kartę PCI RS232
Ja używam do podstawowej diagnostyki elm327 na bt i program Torque Pro i jestem zadowolony, więcej nie ma co opisywać, Kolega wyżej idealnie streścił możliwości :D
Wyjścia są 2:
1. Do podstawowej diagnostyki tanio i wystarczająco ELM.
2. Profesjonalnie tylko HDS, nie zwykły kabelek taki jak w tym temacie, który niczym nie różni się od ELM tylko cały HDS koszt ok. 400 zł...
1. Tak jak najbardziej
2. Nie do końca, rozpisał bym ten punkt na podpunkty :)
a)
Profesjonalnie tylko HDS koszt ok. 400 zł...
b)
zwykły kabelek taki jak w tym temacie, który niczym nie różni się od ELM
Więc:
a) OK
b) Tu muszę się nie zgodzić
Do zastosowań ponad amatorskich a przed profesjonalnych taki kabelek jak opisałem jest OK.
Przy koszcie ok. 70zł widać ze szczegółami wszystkie parametry które mają wpływ na pracę silnika, podane są też zakresy prawidłowej pracy. Jeżeli jakiś parametr jest poza zakresem to jest wyraźnie wyświetlony.
Poza tym, tym kabelkiem w przeciwieństwie do ELMa można np. wyzerować komputer, czy zrobić kasowanie wartości położenia przepustnicy, co jest niezbędne przy nauce biegu jałowego (np. po czyszczeniu przepustnicy).
Powiem tak, jak komuś taki wydatek nie przeszkadza a lubi się bawić i zbierać dodatkowe informacje to jak najbardziej polecam.
dzieki wszystkim za opinie, o takie informacje mi chodzilo, bedzie dla potomnych jak beda mieli podobny dylemat
na razie zostaje przy tym elm, bo i tak jestem w szoku jakie to daje mozliwosci w polaczeniu z aplikacja Torque
mi juz sie wydatek zwrocil, bo ze szczeparem skasowalismy blad i, co ciekawe, check engine+migajaca kontrolka swiec zarowych okazala sie bledem...ukladu klimatyzacji
niby mozna sie bylo domyslec, bo pojawil sie jak wlaczylem stacyjke przy wyjetym przekazniku, kiedy mierzylismy czy jest prad w tym gniezdzie, ale za cholere nie chcial zgasnac mimo odlaczenia aku a u elektryka ta przyjemnosc minimum 50pln
b) Tu muszę się nie zgodzić
Do zastosowań ponad amatorskich a przed profesjonalnych taki kabelek jak opisałem jest OK.
Przy koszcie ok. 70zł widać ze szczegółami wszystkie parametry które mają wpływ na pracę silnika, podane są też zakresy prawidłowej pracy. Jeżeli jakiś parametr jest poza zakresem to jest wyraźnie wyświetlony.
Poza tym, tym kabelkiem w przeciwieństwie do ELMa można np. wyzerować komputer, czy zrobić kasowanie wartości położenia przepustnicy, co jest niezbędne przy nauce biegu jałowego (np. po czyszczeniu przepustnicy).
Powiem tak, jak komuś taki wydatek nie przeszkadza a lubi się bawić i zbierać dodatkowe informacje to jak najbardziej polecam.
Jeżeli 70zł to zgadzam się w 100%, ale widziałem tutaj ofertę 250zł za ten kabel, co jest ceną nieadekwatną :)
EDIT:
Rzeczywiście koszt ok. 75 PLN (ponad 3x taniej niż na allegro ;))
http://www.aliexpress.com/item/2013-Top-Rated-Lowest-price-HDS-Cable-with-Free-Shipping/615062082.html
Podsumowując:
1. Do podstawowej diagnostyki tanio i wystarczająco ELM (najlepiej BT w połączeniu z apkami na androida czy iOS).
2. Zastosowanie ponad amatorskie kabel a'la HDS w połączeniu z komputerem, koszt ok. 80zł
np. http://www.aliexpress.com/item/2013-Top-Rated-Lowest-price-HDS-Cable-with-Free-Shipping/615062082.html
3. Profesjonalnie tylko HDS, koszt ok. 400 zł np:
http://www.aliexpress.com/item/Buy-Quality-2014-Newest-Version-V3-002-032-for-Honda-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-with-Double/1628308483.html
bialy06 :
Możesz poprawny link do tej opcji za 400 PLN wrzucić :) ?
Poprawiono. BTW to tylko przykładowe propozycje i proszę się nimi sztywno nie sugerować, najlepiej poszukać samemu czy to na aliexpress czy ebayu. Oczywiście wszystko jest też na allegro ale drożej - każdy wybierze opcję najlepszą dla siebie ;)
,,Nie wiem czy już ogarnięto kompatybilność HDSa z przejsciówkam RS232 na USB"
potwierdzam Unitek Y-105 na chipsecie PL2303 działa na 100%
tym bardziej będą działać na chipsecie FT232
pozdrawiam
godles1991
15-08-14, 22:21
a ja mam takie pytanko, czy taki interfejs podejdzie do naszej hondy ? i co bede mogl nim sprawdzic? http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-v1-5-2014-i4486304771.html
Powinien pasować.Można sprawdzić wiele rzeczy ale to już chyba zależy od programu którego będziesz używał do odczytu danych.Sam kupiłem podobny wczoraj i liczę że w przyszłym tygodniu go po testuję. Na telefonie zainstalowałem już sobie Torque Pro i zobaczymy co uda się zdziałać.
Na telefonie zainstalowałem już sobie Torque Pro i zobaczymy co uda się zdziałać
Całkiem sporo jak na taki programik :D
mateusz199
16-08-14, 23:23
Panowie, żeby tak podsumować te kabelki to może krótko i na temat o każdym z nich co można a czego nie można zdiagnozować:
Elm 327 usb/bluetooth - odczyt i kasowanie błędów check engine, diagnostyka silnika (odczyt podst.parametrów: sonda, napięcie aku, ciśnienie MAP, korekcja wtrysku, temp cieczy, powietrza w dolocie itp.) + pomiar przyspieszenia 0-100km/h. pomiar na 1/4. pomiar mocy. itd. Ważna rzecz elm nie sprawdzimy innych podzespołów tj. AirBag, ABS, Multimedia, Imo, Liczniki.
Niestety nie miałem przyjemności działać na HDS, ale może ktoś inny się podzieli doświadczeniem.
godles1991
17-08-14, 01:05
Czyli rozumiem że kupon takiego interfejsu trochę mija się z celem? Bo błędy trafiają się nie tylko w silniku ale i abs etc, a tego już nie będziemy wstanie skasować?
mateusz199
17-08-14, 09:36
godles1991 dokładnie tak. Elm służy tylko do odczytania błędów silnika jak i sprawdzenia kilku parametrów pracy + w zależności od programu daje możliwość pomiaru przyspieszenia itd. taki gadżet. W hondzie elm badamy tylko silnik. Jest możliwość sprawdzenia airbag abs itd. ale w innych markach z odpowiednim oprogramowaniem :).
Ja właśnie do diagnozy silnika kupiły ten elm.Od jakieś czasu wyskakuje mi check engine od zbyt ubogiej mieszanki paliwowo/powietrznej i mam nadzieję że to urządzono coś mi ciekawego pokaże.
Wysłane z mojego GT-I9100
godles1991
17-08-14, 12:46
Szkoda, myślałem aby sobie kupić ale skoro tylko można sprawdzić silnik to mija się to jednak z celem, a szkoda
Ja właśnie do diagnozy silnika kupiły ten elm.Od jakieś czasu wyskakuje mi check engine od zbyt ubogiej mieszanki paliwowo/powietrznej i mam nadzieję że to urządzono coś mi ciekawego pokaże.
dolot powietrza zmieniales czy masz seryjny?
dolot powietrza zmieniales czy masz seryjny?
Seryjny.
Wysłane z mojego GT-I9100
Odczytywanie i kasowanie kodów DTC bez HDSa:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2444358.html
Ten sposób z elektrody - znany tu pod nazwą metoda na sreberko :)
Metoda ta nie pozwala wykryć i ustalić wszystkich błędów - np błąd jaki pojawia się po uruchomieniu klimy przy braku przekaźnika od cewki nie jest widoczny, natomiast jest sygnalizowany na desce (w sadzomiocie miga kontrolka świec żarowych)
Do odczytania i usunięcia tego błedu wystarczy ELM , ale sreberko już nie.
godles1991
07-09-14, 16:13
a mam pytanko, gdzie w honda civic ufo znajduje się złącze diagnostyczne ? obd2?
szukaj pod kierownicą z prawej
godles1991
07-09-14, 18:26
dzieki wielkie :)
No dobrze - mam ELM327 USB z poprzedniego samochodu. Jest jakiś dobry program pod Windows, którym zrobie, podstawową diagnostykę i usuwanie błędów silnika? Pomijam Torque, ponieważ nie jest to interfejs z BT.
Programy które są obsługiwane min w języku polskim to np.;
Scan Master, Scan Tool Net czy PCM Scan
Programy które są obsługiwane min w języku polskim to np.;
Scan Master, Scan Tool Net czy PCM Scan
Czyli wszystkie "uniwersalne" programy. Rozumiem, że nie ma nic dedykowanego (nawet płatnego) do Hondy?
Wcześniej jeździłem Fiatem i tam był program MultiEcuScan (http://www.multiecuscan.net), który jest dedykowanym programem do Fiata, Alfy i Lancii. Liczyłem że do Hondy może być coś podobnego.
Nie słyszałem o niczym co by działało pod ELMa i było dedykowane pod Hondę, ale gdyby się znalazło to też byłbym zainteresowany.
Ja sprzedaje OBD2 mini na alledrogo.
Do każdego urządzenia mamy programy na płycie CD, oto one:
PC: Digimoto, EasyOBDII, ELM327, OBDSpy, PCMSCAN, ScanMaster, Scantool, wOBDCRAZY
ANDROID: Torque PRO
IOS: DASHCMD
SYMBIAN: OBDScope
WM:OBDGraph
Chyba wszystkie są dostępne w internecie
Cena 24,8 z wysyłką 32,8 zł
Jak chcecie to PW do mnie i wyślę linka z aukcją, żeby nie robić sobie reklamy ;)
Ja sprzedaje OBD2 mini na alledrogo.
Do każdego urządzenia mamy programy na płycie CD, oto one:
PC: Digimoto, EasyOBDII, ELM327, OBDSpy, PCMSCAN, ScanMaster, Scantool, wOBDCRAZY
ANDROID: Torque PRO
IOS: DASHCMD
SYMBIAN: OBDScope
WM:OBDGraph
Chyba wszystkie są dostępne w internecie
Cena 24,8 z wysyłką 32,8 zł
Jak chcecie to PW do mnie i wyślę linka z aukcją, żeby nie robić sobie reklamy ;)
Czyli za 32zł dostaję sprzet + wykupujecie licencję na Torque PRO, który kosztuje 15,08zł ?
Czyli za 32zł dostaję sprzet + wykupujecie licencję na Torque PRO, który kosztuje 15,08zł ?
Torque PRO na androida można ściągnąć za darmo
Torque PRO na androida można ściągnąć za darmo
Podrzucisz jakiś link?
Torque PRO jest dorzucany przez producenta na załączonej płycie CD ;)
Podrzucisz jakiś link?
http://lmgtfy.com/?q=torque+pro+chomikuj
Torque PRO jest dorzucany przez producenta na załączonej płycie CD
ale stara wersja....
Podrzucisz jakiś link?
sciag aplikacje blackmarket i tam jest wszytko sa free :)
Podrzucisz jakiś link?
ja używam GetApkMarket, poczytaj na necie jak to zrobić,działa i jest sporo fajnych programów za free,choć jak napisał kolega wyżej sprawdze też blackmarket
Pytanie czy ktoś używał któregoś z tych programów? chodzi mi głownie o skasowanie błędów w Ufo :) ANDROID: Torque PRO lub PC: Digimoto, EasyOBDII, ELM327, OBDSpy, PCMSCAN, ScanMaster, Scantool, wOBDCRAZY
Ja w swoim Civic VII kasowałem Torque PRO. Nawet w wersji Demo można je kasować. Pamiętaj że skasowanie błędu nie zawsze rozwiązuje problem i w niektórych przypadkach tylko odwiedzenie mechanika pomoże w usunięciu usterki. Wiesz może jaki to błąd?
http://lmgtfy.com/?q=torque+pro+chomikuj
ale stara wersja....
sciag aplikacje blackmarket i tam jest wszytko sa free :)
ja używam GetApkMarket, poczytaj na necie jak to zrobić,działa i jest sporo fajnych programów za free,choć jak napisał kolega wyżej sprawdze też blackmarket
Baaardzo mądre porady ... najprościej spiracić ... a program kosztuje 15zł ....
Ja w swoim Civic VII kasowałem Torque PRO. Nawet w wersji Demo można je kasować. Pamiętaj że skasowanie błędu nie zawsze rozwiązuje problem i w niektórych przypadkach tylko odwiedzenie mechanika pomoże w usunięciu usterki. Wiesz może jaki to błąd?
Błędy po dzwonie musze skasować tyle ile się da :)
Baaardzo mądre porady ... najprościej spiracić ... a program kosztuje 15zł ...
rady jak rady,zrobi co chce,nie bądź taki "święty"
Błędy po dzwonie musze skasować tyle ile się da :)
Oj to tylko HDS lub jego klon pozostaje.
Z poziomu ELM-a nie masz dostępu do poduszek, czy systemu ESP/ABS
zyga502 :
Nie rozumiem jednej rzeczy czemu całkiem dobrej rady nie chcesz posłuchać.
Rootowanie telefonu czy też wgrywanie aplikacji z poza sklepu Play to proszenie się o problemy.
Sciągniesz jakiegos dialera co wyśle ci z 50 SMS premium to wtedy będziesz się zastanawiać.
Dla tych 15 PLN zastanawiac się czy i kiedy przyjdzie za to rachunek od złodzieja - jak dla mnie nie warto.
Wszyscy płaczą że programy są za drogie, i że jak by były tanie to by kupowali - a tu takie głupie porady żal 15 PLN.
dokladnie, ludzi stac na samochod za kilkadziesiat tysi a kombinuja z programem za kilkanascie pln.
gdyby nie taki gosc ktory napisal ten program i udaostepnil tez okrojona darmowa wersje musielibyscie z byle pierdołą jezdizc do aso i placic wielokrotnie wiecej..
Nie wiem o co takie halo. Są darmowe apki w sklepie play, tak samo w windows store. Śmiało można je ściągać i z nich korzystać. Darmowa wersja Torque DEMO pozwala na kasowanie błędów "checka". Program OBD Car Doctor jest chyba darmowy z tego co pamiętam.
zyga502 :
Nie rozumiem jednej rzeczy czemu całkiem dobrej rady nie chcesz posłuchać.
Rootowanie telefonu czy też wgrywanie aplikacji z poza sklepu Play to proszenie się o problemy.
Sciągniesz jakiegos dialera co wyśle ci z 50 SMS premium to wtedy będziesz się zastanawiać.
Dla tych 15 PLN zastanawiac się czy i kiedy przyjdzie za to rachunek od złodzieja - jak dla mnie nie warto.
Wszyscy płaczą że programy są za drogie, i że jak by były tanie to by kupowali - a tu takie głupie porady żal 15 PLN.
hm ściagałem filmy za free i gry i programy,coż jestem złym człowiekiem bo kogoś okradam,ale potrafie nakarmić bezdomnego,albo nie brać kasy za pomoc na drodze,a jestem na to szczególnie uczulony,bo jeżdze zawodowo,także każdy kij ma dwa końce i nie wszystko jest czarne i białe,ja przy cmentarzu wjechałbym na parking za 8zł ,ale setki ludzi woli wjechać gdziekolwiek,choćby do rowu,także nie oceniaj mnie,bo mnie nie znasz
zyga :
Trzeba umieć piracić i wiedzieć kiedy to robić a kiedy nie.
Kiedy rachunek zysków niekoniecznie pokrywa zagrożenie wynikające z strat.
Mi zwyczajnie nie chciało by się glowy zawracać piraceniem programu kosztującego 15 PLN.
A tym bardziej instalacji tego na telefonie używanym nie tylko do dzwonienia.
I nie oceniam ciebie, tylko tzw pozorne oszczędzanie.
Czyli za 32zł dostaję sprzet + wykupujecie licencję na Torque PRO, który kosztuje 15,08zł ?
Torque PRO na androida można ściągnąć za darmo
Podrzucisz jakiś link?
Nie wiem o co ta cała gównoburza. Sam bednario, mimo że wcześniej wiedział że apka kosztuje 15zł, chciał się dowiedzieć skąd można mieć Torque PRO za darmo to dostał odpowiedź. Później oburzenie, jazda po ludziach i zaglądanie do portfela... Aż ciśnie się na usta: to po ch*j zadajesz w ogóle głupie pytania - bo ja tu widzę takie klepanie byle klepać i pytać się o to samo 100 razy.
Baaardzo mądre porady ... najprościej spiracić ... a program kosztuje 15zł ....
no dobra scigalem full werjse za free i ja od kopa odinstalowalem bo duzo lepsze jest alaprecorder...
wiec byl bym stratny 15zl :cool: a tak starszy na przejchanie 15km hehe
Panowie (i Panie ;) mam pytanie, mam taki wynalazek jak na zdjęciu poniżej, od razu po podłączeniu świeci się dioda POWER (przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki) - czy taką wtyczkę można zostawić wpiętą "na stałe"? Tzn żeby za każdym razem nie podpinać/odpinać - czy może będzie cały czas pobierać jakiś prąd co nie jest raczej wskazane dla akumulatora.
http://www.auto-tool-shop.com/images/bluetooth-compatible-2092.jpg
Paluch_tcw
13-01-15, 19:58
Na gnieździe OBD jest zasilanie cały czas, również bez zapłonu. Więc jakiś prąd będzie pobierało, chociażby na tą diodkę.
No no, tylko chodzi mi o to czy to jakiś znaczny prąd, czy raczej można sobie pozwolić żeby adapter cały czas siedział w gnieździe?
Ilość prądu pobieranego przez tego typu diody jest tak śmieszna, że moim zdaniem można śmiało zostawić. Kontrolki alarmów, immo i inne mrygają w aucie non stop i nie rozładowują akumulatora w odczuwalnym stopniu.
O widzisz, też racja, nie pomyślałem o tym :) W takim razie spróbuje sobie na parę dni na początek :)
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Ja mam cały czas wpiętego elma od jakichś 3 miesięcy i nie zauważyłem zmian w poborze prądu. Jak palił od strzała tak pali dalej :) I auto stoi na zewnątrz bo mi garaż remontują.
Oprócz diody może jeszcze bluetooth działać.
Można łatwo sprawdzić pobór prądu:
Odpinasz jedną klemę.
Między klemę, a akumulator, podłączasz miernik uniwersalny z ustawieniem na mierzenie prądu.
Sprawdzasz jaki jest pobór prądu, następnie odpinasz tego elm'a i patrzysz o ile spadnie pobór prądu.
Witam. U kolegi w civicu VIII po odpięciu akumulatora zapaliła się kontrolka srs. Metodą na sreberko odczytaliśmy błąd i przyciskiem seet reset usunęlismy go lecz kontrolka srs nadal świeci. spróbowałem jeszcze raz sprawdzić błąd ale nie wywalił ani jednego błędu... Wyczytałem gdzieś jak w civicach starszych generacji resetuje się komputer srs i mam pytanie czy w tej generacji civica można też tak zrobić? Jeśli tak to gdzie znajduje się ta kostka?
Dziękuję z góry i pozdrawiam
Witam Was,
W nawiązaniu do powyższych tematów, problemów i spraw chciałem się pochwalić, że wczoraj udało mi się uruchomić HDS i oświadczam, że wygląda, że wszystko działa - jest nawet funkcja regeneracji DPF :D Troszkę z tematem walczyłem, żeby wszystko skonfigurować i żeby działało, ale wygląda, że jest ok - najciekawsza funkcja jak dla mnie to jest jeden klik - i przez około 5 minut komp skanuje cały samochód, wszystkie moduły po kolei, na końcu napis (przynajmniej u mnie) - NO DTC :D Oczywiście kabelek HDS Compatible kupiłem w Szanghaju, czekałem około 2 tygodni ale widać, że chyba warto było :D
Pozdrawiam
a jaki oprogramowanie użyłeś i czy możesz dać linka do tego kabelka
dzięki
Oprogramowanie to HDS wersja 2..., a kabelek ten http://www.autoobd2.co.uk/service/honda-hds-cable-obd2-diagnostic-cable-technical-service-110.html
dzięki, zamówiłem kabel jak przyjdzie to się odezwę co i jak pozmieniałeś aby działał poprawnie
Na wstępie, póki nie masz kabla możesz sobie już postawić wirtualny system xp z sp3 - jeśli masz ori win7 polecam windows xp mode - jest to ori wirtualny system wydane przez MS (nadal wspierany aktualizacjami). Ja taki zainstalowałem i wiem, że na nim hds działa. Ważne żeby to był system xp z sp3.
Reszta, to już jak dojdzie do Ciebie kabel z softem i sterownikami.
Pozdrawiam
ok mam kabelek. napisz co zmieniles w programie ze wszystko dziala :D
Masz już wirtualny system XP z SP3?
Jak tak, instalujesz HDS zgodnie z instrukcją, a później stery do kabla (wcześniej nie uruchamiaj programu). Następnie po uruchomieniu wirtualnego systemu, wkładasz kabel do kompa (USB), u góry w menu: USB Devices, jak pojawi się, że kabel jest podpięty - dajesz: DOŁĄCZ. Wtedy kabel jest już widziany przez kompa. Wtedy włączasz HDS, następnie wpinasz kabel do OBD i w prawym menu, u samej góry dajesz aby program szukał samochodu - zapłon ma być włączony na ON.
Pamiętaj aby przy instalce HDS wybrać rynek (market) - USA, a po instalce przy szukaniu samochodu musisz wejść do ustawień (F12) i zmienić market na EUROPE bo inaczej wyskoczy Ci błąd, że masz samochód z błędnym VIN'em.
Pozdrawiam
no właśnie do fordów i mazd jest bardzo dobry proscan , można odczytywac błędy, kasować błędy, wejść w komp silnika i nawet sprawdzić jak działają wtryski (czy się nie zapętlają i jakie mają korekcje). Bardzo rozbudowane narzędzie - oczywiście logi dynamiczne też trzaska.
czy jest coś takiego do Hondy? lub jaki uniwersalny pozwoli się trochę pobawić podobnie jak ten proscan?
Oprogramowanie to HDS wersja 2..., a kabelek ten http://www.autoobd2.co.uk/service/ho...rvice-110.html
Aukcja do której linkowałeś już jest nieaktualna.
Czy mógłbyś napisać czy był to ten tani (~20$) kabel który z jednej strony ma wtyk USB a z drugiej OBD?
http://www.autoobd2.co.uk/wholesale/honda-hds-cable-obd2-diagnostic-cable-494.html
Czy może ten drogi (~100$) który ma z jednej strony RS232, z drugiej OBD, a po środku sporawe pudełko taki jak ten:
http://www.aliexpress.com/item/2015-Newest-Version-V3-012-023-for-Honda-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-with-Double-Board/1991418933.html
Działają Ci wszystkie HDS-owe funkcje? (testy, połączenie z innymi modułami)
zy mógłbyś napisać czy był to ten tani (~20$) kabel który z jednej strony ma wtyk USB a z drugiej OBD?
http://www.autoobd2.co.uk/wholesale/...cable-494.html
Tak, to ten.
Działają Ci wszystkie HDS-owe funkcje? (testy, połączenie z innymi modułami)
Tak - wszystko to, na co pozwala program serwisowy (HDS). Z tego co pamiętam to tylko nie ma funkcji programowania kluczyka.
Tak - wszystko to, na co pozwala program serwisowy (HDS). Z tego co pamiętam to tylko nie ma funkcji programowania kluczyka.
Dzięki, szkoda że nie ma programowania (po pozwoliłoby to np. podmienić całe ECU), ale kupiłem - do moich potrzeb powinno wystarczyć :)
Hellfire napisz prosze czy sa tam takie funkcje jak np. resetowanie przepustnicy.
Za jakieś 2 miesiące jak dojdzie z Chin ;)
Mi z Chin rzeczy szly 2 tyogodnie :)
Za jakieś 2 miesiące jak dojdzie z Chin ;)
Podrzuc, ktory kliknales :) chyba tez sie skusze
takiego:
http://www.aliexpress.com/item/Original-Xhorse-HDS-Cable-OBD2-Diagnostic-Cable-for-Honda-free-shipping-with-best-price/888937339.html
Posiada ktoś pełne oprogramowanie HIM HDS w wersji 3?
Też się przyłączam do pytania czy ktoś ma HDS w wersji 3, oraz widzę że niektórzy dają screeny z wersji PL dla HDS.
Czy pobieraliście nowe oprogramowanie żeby mieć język PL czy jest jakiś inny sposób?
Witam!
Mam pytanie, czy za pomocą chińskiego HDS-a uda się podłączyć do sterownika poduszek i ABS? Bo chcę zakupić ten sprzęt do mojego Accorda VII. Poza kasowaniem błędów co powinno być dostępne i czy na tej płytce dostaliście oprogramowanie?
Interfejs dotarl, ale nie moge zainstalowac softu :(
Mial ktos z tym problem? Postawilem Virtual PC z XP i probuje instalowac ale konczy sie takim komunikatem
http://i59.tinypic.com/dgl9ip.jpg
Edit: Odpalilem na innym kompie z Win7 i poszlo. Jeszcze musze zejsc do auta i sprawdzic, czy dziala ;)
Jednak nie działa. Na kompie z Win7 nie instaluje się sterownik (ale robi to w tak elegancki sposób, bez jakiś wyraźnych komunikatów o błędzie z wykrzyknikiem czy coś). Po prostu jest komunikat, że nie udało się zainstalować.
Więc temat nadal aktualny. Będę próbował zainstalowąć Win XP na czystym laptopie ale rozwiązanie średnio dobre. Nie chcę mieć laptopa tylko na cele HDSa :) mam wprawdzie kilka laptopów ale bez przesady ;)
A nie chcesz mieć dwóch systemów na jednym kompie? Można zrobić sobie jedna małą partycję tylko na XP i HDS
Instalujesz najpierw XP a potem 7. Jak w opcjach botowania ustawisz sobie 3 sek. to nawet nie zauważy że masz XPka, a gdyby była potrzeba podpiąć się do samochodu to startujesz drugi system i już.
Taki stary system tylko do diagnostyki to sobie można nawet na pendrive zrobić.
Natomiast jeśli chodzi o nowe laptopy to bywają problemy z postawieniem na nich XP ze względu na brak sterowników.
A nie chcesz mieć dwóch systemów na jednym kompie? Można zrobić sobie jedna małą partycję tylko na XP i HDS
Instalujesz najpierw XP a potem 7. Jak w opcjach botowania ustawisz sobie 3 sek. to nawet nie zauważy że masz XPka, a gdyby była potrzeba podpiąć się do samochodu to startujesz drugi system i już.
Zrobilem sobie Virtual PC i tam mi sie instalka wywrocila przy HDS. Na windows 7 wywala sie instalka sterownika MVCI.
Nie mam czasu, zeby na moim glownym kompie zaorac system i stawiac dwa od nowa :(
Taki stary system tylko do diagnostyki to sobie można nawet na pendrive zrobić.
Natomiast jeśli chodzi o nowe laptopy to bywają problemy z postawieniem na nich XP ze względu na brak sterowników.
Kompy sa z lekkim stazem wiec jest luz ze sterownikami :) cos wiecej? Jakis link z tutorialem podrzucisz?
Jakis link z tutorialem podrzucisz?
Sporo tego jest w internecie, a niestety nie mam jakiegoś jednego, sprawdzonego tutoriala.
Ja to kiedyś zrobiłem, wydaje mi się że programem winsetupfromusb.
Też jest do niego sporo opisów w internecie.
Ale tak krok po kroku nie pomogę, ale nie było to jakieś skomplikowane.
Pod warunkiem że Twój BIOS potrafi bootować z USB.
Mam pytanko co do ELM 327 czy bez problemu łączył wam się z samochodem? U mnie na aplikacji Torque Pro albo strasznie długo się łączy ale i tak nic nie pokazuje albo co chwile rozłącza. Próbowałem też aplikacji Piston, tam w ogóle nie chce się połączyć.
u mnie szybko, jakieś 10, 20 sekund. masz modowany rom?
W telefonie? Nie modowany, seryjny. A jak Ci się już połączy to trzyma połączenie i wyświetlają się dane chwilowe, obroty etc? Rozumiem że samochód musi być odpalony? Czy wystarczy włączony zapłon?
Do połączenia wystarczy zapłon, trzyma normalnie, obroty pokazuje. Nie zauważyłem problemów.
To może by ktoś kto ma pojecie o temacie wkleił link do działającego HDSa + kabla i innych pierdół, które potrzeba? Chciałbym kupić wszystko na raz, żeby wszystko działało i nic nie brakowało :)
Do połączenia wystarczy zapłon, trzyma normalnie, obroty pokazuje. Nie zauważyłem problemów.
Dzięki muszę sprawdzić w takim razie na innym urządzeniu i ewentualnie innym samochodzie. Jak co to będę reklamował u chińczyka :P
To może by ktoś kto ma pojecie o temacie wkleił link do działającego HDSa + kabla i innych pierdół, które potrzeba? Chciałbym kupić wszystko na raz, żeby wszystko działało i nic nie brakowało
Kupisz tu:
http://www.autoobd2.co.uk/service/honda-hds-cable-obd2-diagnostic-cable-technical-service-110.html
to dostaniesz wszystko w całości, w jednej przesyłce.
Jest niestety "out of stock" jak się nacisnie na buy now...
Alternatywą jest aliexpress, full jest tam tego ciekawe tylko czy to działa...
kupiłem coś takiego i działa bez problemów :)
http://www.aliexpress.com/item/HDS-Cable-OBD2-Diagnostic-Cable-HDS-Cable-for-Honda-by-Free-Shipping/2045354108.html
przesyłka doszła w 10 dni
kupiłem coś takiego i działa bez problemów :)
http://www.aliexpress.com/item/HDS-Cable-OBD2-Diagnostic-Cable-HDS-Cable-for-Honda-by-Free-Shipping/2045354108.html
przesyłka doszła w 10 dni
Nie miałeś problemu z instalacja? Na jakim systemie stawiales?
trochę się mordowałem ale w końcu odpaliłem i połączyłem z autem.
mam notebooka z windows 7 64 bit więc musiałem zainstalować drugi system na osobnej partycji WinXP SP3 bo na takim tylko działa program HDS.
program i sterowniki miałem z chomika:
http://chomikuj.pl/wc007/Samochody/Honda/Oprogramowanie
HDS 2.018.013 PL i stery do kabla MVCI Driver 1.4.8. msi
opis instalacji wg. instrukcji. tylko trzeba podczas instalacji programu HDS wybrać Europa i język Polski.
Dzisiaj testowałem ELM'a z tabletem i nie dość że znowu się nie połączył to jadąc z nim podpiętym wyskoczył mi błąd poduszek powietrznych po czym zniknął. Wyjąłem dziadostwo. Miał ktoś podobne jaja?
Czy majac ten kabelek i program HDS mogę robić to wszystko o czym mówi serwisówka - np uczyć xenony, sprawdzać luz zaworowy ?
Udalo sie z instalka na virtual PC z oficjalnym MS obrazem Windows XP mode :) ale juz nie mialem sily schodzic do garażu bo skonczylem instalacje po 1 w nocy :)
Czy majac ten kabelek i program HDS mogę robić to wszystko o czym mówi serwisówka - np uczyć xenony, sprawdzać luz zaworowy ?
Zastanawia mnie ten luz zaworowy - jak niby miałoby się to dać zrobić komputerem? :)
Zastanawia mnie ten luz zaworowy - jak niby miałoby się to dać zrobić komputerem? :)
Nie wiem bo nie znalazłem takiej opcji, ale w "Tabeli przeglądów" jest napisane żeby to robić właśnie HDSem...
Wkleję tutaj instrukcję instalacji (przesłałem ją kiedyś jednej osobie na PRV ale chyba warto upowszechnić) którą stosuję w razie problemów z uruchomieniem tego kabelka wynikających np z instalacji programów i sterowników w złej kolejności.
Program działa na komputerze z sytemem Win XP SP3 i ważna jest kolejność zainstalowania programów:
1. Najpierw HDS
2. Potem sterowniki
Po kolei proponuję tak;
- odinstaluj program i sterowniki,
- zrestartuj komputer,
- skasuj z dysku "C" katalogi "GenRad" i "Teradyne",
- restart komputera,
- zainstaluj HDS i spróbuj go uruchomić, powinno ruszyć bez problemu,
- teraz kolejny restart komputera i po nim zainstaluj sterowniki.
- znowu restart i spróbuj odpalić skrót z pulpitu "start HDS" czy jak on się tam nazywa.
Dopiero po tym wszystkim podepnij kabel i podłącz go do samochodu.
Nie wiem bo nie znalazłem takiej opcji, ale w "Tabeli przeglądów" jest napisane żeby to robić właśnie HDSem...
Zgadza się, stąd też moje pytanie. Bo sam jestem ciekaw jak to wygląda.
http://i.imgur.com/ECfWfM6.jpg
Być może tylko ten kabelek nie ma takiej opcji a "pełny" interfejs to obsługuje, niestety ale tego nie wiem, tak samo, na jakiej zasadzie można programowo sprawdzić luz, skoro nie ma tam żadnych czujników. Może chodzi o analizę spalin, odczyty z lambdy, czy coś...
Może chodzi o analizę spalin, odczyty z lambdy, czy coś...
Może też jakiś specjalny program nasłuchiwania knock sensorem czy zawory nie klepią.
Walki z chińskim HDSem ciąg dalszy :( soft i sterownik zainstalowany na virtual PC.
Niestety przy probie uruchomienia odczytu auta po kablu sypie błędami, że nie może znaleźć plików. Co dziwne, pliki są. Jednak trzeba postawić czysty system, wirtualka się nie sprawdza.
http://i58.tinypic.com/241mr68.jpg
Co dziwne, pliki są.
Ale wydają się być w jakiś dziwnych miejscach.
Wejdź do tego katalogu [...]MVCI Driver for HONDA HDS i spróboj go zainstalować.
Albo znajdź interfejs w managerze urządzeń windowsa, i zrób aktualizacje oprogramowania wskazując jako źródło sterownika ten katalog.
grypsownik
16-01-16, 19:18
http://zapodaj.net/images/30cecda8a6087.jpg
Witam panowie, może ktoś używał kabla diagnostycznego delphi ds150e z aliexpres co o tym sądzicie bo kazdy kto zamówił pisze ze działa wszytko w porządku.
A czy on ma możliwość kodowania imobilajzera w naszych hondach, oraz ma oprogramowanie hds? Bo jak nie to nie ma sensu lepiej chinski hds kupić
grypsownik
23-01-16, 10:15
A czy on ma możliwość kodowania imobilajzera w naszych hondach, oraz ma oprogramowanie hds? Bo jak nie to nie ma sensu lepiej chinski hds kupić
Tego nie wiem już dlatego pytam kogos kto może kupił to
A hds z ali dobry jest? ?
Zależy co chcesz zrobić. Za tą cenne wg. Mnie się opłaca. Imo nie zakodujesz ale wszystkie bledy odczytasz, skasujesz jakies testy zrobisz i rozne wartosci odczytasz co poprzez zwykly interfejs obd2 nie zrobisz np. adaptacja biegu jałowego.
grypsownik
23-01-16, 10:52
Zależy co chcesz zrobić. Za tą cenne wg. Mnie się opłaca. Imo nie zakodujesz ale wszystkie bledy odczytasz, skasujesz jakies testy zrobisz i rozne wartosci odczytasz co poprzez zwykly interfejs obd2 nie zrobisz np. adaptacja biegu jałowego.
Ty masz hds ??? Czy delphi
grabarz117
30-03-16, 11:59
Panowie - mam zamiar kupić HONDA HDS z Chin ale czy za jego pomocą mogę zaprogramować centralny zamek/alarm (pilot). Powód: jeden z moich 2 pilotów nie działa (działa jak mu się chce). Tak czy owak będę musiał kodować inny kluczyk (sam albo za grubą kasę w serwisie)... Chyba że jest jakiś sposób na kodowanie centralnego / alarmu (pilot) bez elektroniki...?
Tym najtanszy hds nie zaprogramujesz zamka tym dopiero powyzej 130 dolców.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
grabarz117
30-03-16, 20:53
Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawa się sama rozwiązała. Pilot przestawał działać już od tygodnia - podobnie drugi klucz "wzorcowy", który był z padniętą baterią. Wymieniłem obie na inne, niby nowe ale leżące w szafie od 2 lat i "wzorcowy" działał ale stary jak nie działał tak dalej nie działał. Czego to ja nie robiłem przez ostatnie kilka dni (serwisówka i czytanie jak sprawdzić układ w samochodzie, MICU, pilota, czyszczenie elektroniki przez namaczanie w spirytusie, KONTAKCIE 60, WL (pro do elektroniki), oczyszczenie styków baterii) aż w końcu doszedłem systematycznie przekładając elementy z jednego do drugiego pilota. W końcu JEST - "coś" się dzieje z klapką z baterią... Sprawdzenie baterii miernikiem i okazuje się, że mimo, że obie baterie mają mieć standardowo 3V to jedna ma 3.00 druga 3,11V i tylko ta druga działa. Niesamowite, że problem tkwił w baterii, która wg miernika niby miała standardowe 3V ale leżała u mnie 2 lata... Pilot na razie działa jak nic... Piszę to tylko dlatego aby pomóc jeśli ktoś kiedyś znajdzie się w podobnej sytuacji. A już szukałem nowego kluczyka, Hondy HDS, a koszty miały iść w setki...
Hds to i tak warto mieć :) nie mówię o tym droższy do immo ale ten podstawowy np do uczenia biegu jalowego, weryfikacje czujnikow kasowanie kodow itp.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
johnny86 podasz link do HDS tego tańszego i droższego? bo chcę sobie kupić do zabawy :)
Moje drugie podejscie do instalki HDSa po ponad pol roku - znalazlem troche czasu, zaoralem jednego laptopa i postawilem czysta instalke XP, nie zadna wirtualke jak wczesniej.
Dodatkowo na jednym z kompow zainstalowalem tym razem VMware i na nim postawilem wirtualna maszyne (poprzednie proby byly na virtual PC).
HDS sciagnalem z tego miejsca co tomi_GT
http://chomikuj.pl/wc007/Samochody/Honda/Oprogramowanie
HDS 2.018.013 PL i stery do kabla MVCI Driver 1.4.8. msi
opis instalacji wg. instrukcji. tylko trzeba podczas instalacji programu HDS wybrać Europa i język Polski.
Instalacja poszla bezproblemowo w obu przypadkach
Po uruchomieniu jednak pojawiaja (zwarówno na czystym fizycznym systemie jak i wirtualnej maszynie na VMware) sie dobrze znane ekrany, ktore wrzucalem wczesniej przy okazji cwiczen na wirtualkach - chociaz nie wszystkie.
Najpierw proces Winlicence krzyczy o plik FTD2XX.dll a potem proces test o plik J2534.dll.
Ktoś ma jakąś radę na to? Bo mi już się odechciewa tych zabaw pomału :(
Z błędem FTD2XX.dll - spróbuj zawartość poniższego archiwum skopiować do C:\Windows\System
FTD2XX.rar (http://www.mediafire.com/download/duupsqpsh6l94qd/FTD2XX.rar)
U siebie instalowałem na dwóch komputerach z XP SP3 (też czyste instalki) i działa bez problemu. Może to o tego service packa chodzi?
Jak były problemy to zrobiłem tak jak już wcześniej mówiłem:
Powinno być tak (Win XP SP3):
1. Najpierw HDS
2. Potem sterowniki
Proponuję tak (u siebie kiedyś tak robiłem i pomogło);
1. Odinstalować program i sterowniki, zrestartować komputer i skasować z dysku "C" katalogi "GenRad" i "Teradyne".
2. Kolejny restart komputera.
3. Zainstalować HDS i spróbować go uruchomić, powinno ruszyć bez problemu.
4. Kolejny restart komputera i po nim instalacja sterowników.
5. Znowu restart i próba odpalenia skrótu z pulpitu "start HDS" czy jak on się tam nazywa.
6. Dopiero po tym wszystkim podpięcie kabla i podłączenie go do samochodu.
U siebie instalowałem na dwóch komputerach z XP SP3 (też czyste instalki) i działa bez problemu. Może to o tego service packa chodzi?
Jak były problemy to zrobiłem tak jak już wcześniej mówiłem:
Powinno być tak (Win XP SP3):
1. Najpierw HDS
2. Potem sterowniki
Proponuję tak (u siebie kiedyś tak robiłem i pomogło);
1. Odinstalować program i sterowniki, zrestartować komputer i skasować z dysku "C" katalogi "GenRad" i "Teradyne".
2. Kolejny restart komputera.
3. Zainstalować HDS i spróbować go uruchomić, powinno ruszyć bez problemu.
4. Kolejny restart komputera i po nim instalacja sterowników.
5. Znowu restart i próba odpalenia skrótu z pulpitu "start HDS" czy jak on się tam nazywa.
6. Dopiero po tym wszystkim podpięcie kabla i podłączenie go do samochodu.
Powalcze w weekend. Musze sprawdzic co to za instalka XP, ale na 99,99% to SP3.
Oczywiscie kolejnosc instalacji jak u Ciebie, najpierw HDS, potem MVCI driver.
Kabla nie podpinalem bo lezy w aucie a nie chcialo mi sie schodzic do garazu. Mam nadzieje, ze uda sie jakos z tym zawalczyc - jak sie uda to wrzuce info co musialem zrobic.
Uprzejmie donoszę :)
problem wydaje się rozwiązany dzięki poradzie manieku przy czym nie sciagalem pliku, ktory podlinkowal, ale wyszukalem go na dysku i wkopiowalem do go c:\windows\system
HDS poszedl na kompie z fizycznym XP. Podpialem sie do auta i zadzialalo :)
HDS zainstalowany na wirtualce na innym kompie tez nie sypie bledami wiec jest szansa, ze te pojdzie, ale nie testowalem juz z kablem
Zdaje sie, ze pol weekendu spedze w aucie zglebiajac mozliwosci HDSa :o
Edit:
Wirtualna na Vmware przyjela bez problemu kabel po podłączeniu - system wykryl kabel i po chwili poinformowal, ze urzadzenie jest gotowe do uzycia. Musze sprawdzic czy w aucie zadziala ;)
Edit2: wirtualka vmware postawiona na win7 zawierająca XP sp3 działa :) połączenie z autem działa. Wiec pełen sukces :)
witam szanownych Kolegów ,kupiłem do mojej hondy civic 2010- kabelek Hds taki http://www.aliexpress.com/item/2016-Newest-HDS-J2534-v1-4-1-OBDII-OBD2-Diagnostic-Cable-J2534-for-Honda-CAN-Bus/32661465325.html ,instalacja wersji z chomika wszystko fajnie,komunikacja z czytanie vin ok,tyle że łączy się tylko z silnikiem zczytuje wszystkie dane obroty itd .a z innymi modułami zero komunikacja ,czy tak ma być czy ten kabelek to po prostu lipa?
Wczoraj zrobiliśmy HDS party na 3 UFO i jeden z kabli nie zadzialal w ogole, a drugi ma jakby ograniczony zakres funkcjonalny.
Tzn nie udalo sie polaczyc z ukladem ABS/VSA. Komunikacja jakas wystepuje, nawet auto mruga ostrzezeniem check system po czym HDS daje komunikat o braku komunikacji z układem. Mozna zdiagnozowac silnik, poduchy, uklad elektryczny itp. A z ABS/VSA jest lipton
Czy ktoś mający kabelek (ten tanszy za ok 25 USD) moze sprobowac zdiagnozowac uklad ABS/VSA i potwierdzic czy sie udalo?
Do ELM 327 V1.4 B ELCTRIC jaki program do ufo pod win 7 64bit do odczytu błędów?
Wczoraj zrobiliśmy HDS party na 3 UFO i jeden z kabli nie zadzialal w ogole, a drugi ma jakby ograniczony zakres funkcjonalny.
Tzn nie udalo sie polaczyc z ukladem ABS/VSA. Komunikacja jakas wystepuje, nawet auto mruga ostrzezeniem check system po czym HDS daje komunikat o braku komunikacji z układem. Mozna zdiagnozowac silnik, poduchy, uklad elektryczny itp. A z ABS/VSA jest lipton
Czy ktoś mający kabelek (ten tanszy za ok 25 USD) moze sprobowac zdiagnozowac uklad ABS/VSA i potwierdzic czy sie udalo?
Abs/vsa dziala? Sprawdzał ktos?
argentina10
15-01-17, 15:20
[QUOTE=johnny86;2686766]Tym najtanszy hds nie zaprogramujesz zamka tym dopiero powyzej 130 dolców.
Szkoda że ten tańszy HDS nie rusza takich rzeczy :( A czy ktoś sprawdzał za pomocą tego tańszego hdsa czy można sprawdzić luz zaworowy ? Tak jak podaje instrukcja. Albo czy może taką funkcję ma elm 327 :) ?
Zna ktoś przypadek że taki kabelek "chiński HDS" zniszczył komuś komputer (samochodu)?
dzisiaj mechanik powiedział mi że miał 2 takie przypadki i tak się zastanawiam czy to możliwe czy tylko tak mnie straszył żebym nie grzebolił więcej swoim "chińskim HDS'em"
Raczej sciema tak samo jak odradzaja nie uzywania zwyklego interfejsu obd2 ta sama wymówka ze slyszeli ze niektore spalily kompa. Po prostu traca przez to chajs bo kazdy sam kasuje bledy i robi diagnoze zamiast przyjechac do nich.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
A czy ktoś sprawdzał za pomocą tego tańszego hdsa czy można sprawdzić luz zaworowy ?
Ty tak na serio?
Czytuj post osoby ktora to napisala bo to nie ja sie pytalem:)
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Czytuj post osoby ktora to napisala bo to nie ja sie pytalem:)
Racja:) juz poprawione:)
A czy ktoś sprawdzał za pomocą tego tańszego hdsa czy można sprawdzić luz zaworowy ?
Ty tak na serio?
Mam kabel za 26USD od chinoli z jednego z linków. Mimo że instrukcja serwisowa, o tym mówi mnie w oprogramowaniu HDS nie udało się odnaleźć takiej opcji.
http://i.imgur.com/ECfWfM6.jpg
Mnie też :)
Na zaworach nie ma czujników więc wprost się nie da.
W nowszej wersji serwisówki (dla FN1) już takiego wpisu nie ma, więc obstawiam że to jakiś błąd.
argentina10
25-02-17, 13:56
Mam kabel za 26USD od chinoli z jednego z linków. Mimo że instrukcja serwisowa, o tym mówi mnie w oprogramowaniu HDS nie udało się odnaleźć takiej opcji.
Mnie też
Na zaworach nie ma czujników więc wprost się nie da.
W nowszej wersji serwisówki (dla FN1) już takiego wpisu nie ma, więc obstawiam że to jakiś błąd.
Dzięki Panowie za info więc wszystko jasne pozostaje manualna metoda. Jak będę wymieniał świece nie zaszkodzi sprawdzić.
Na zaworach nie ma czujników więc wprost się nie da.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to użycie mikrofonu czujnika spalania stukowego nasłuchując nim w ustalonych warunkach czy zawory nie klepią.
Ale wydaje się to być mało precyzyjne.
Witam Szanowne Grono
Mam pytanie dotyczące:
https://pl.aliexpress.com/item/Fashion-HDS-Diagnostic-Tool-System-for-Honda-Durable-HDS-HIM-Diagnsotic-System-for-honda-hds-DHL/32573177400.html?isOrig=true#extend
Czy oferowany HDS poradzi sobie z nowszymi modelami niż te, które opisane są w opisie, tj do 2009 roku?
Czy ogarnie temat programowania kluczyków?
Z góry dziękuję za informacje
Pozdrawiam
Tomek
wygląda jak nasz z europy
zbigi30, ale to, że wygląda nie rozwiązuje kwestii zadanych pytań. :D
zbigi30, ale to, że wygląda nie rozwiązuje kwestii zadanych pytań. :D
zamów to sprawdzisz i rozwiążesz...:D
Cześć - wyskoczyła mi kontrolka Engine/System - czy opcja ELM + apka Torque pozwoli dowiedzieć się co to i ewentualnie skasować?
Wiecie czy te wszystkie ELM327 są takie same? Taki niebieski "Vgate Scan OBD SCAN" z bluetooth za 35zł jest w porządku?
Mam taki i torque w pełnej (płatnej) wersji kasuje błędy.
Krzysiek...
24-05-17, 16:31
Witam serdecznie forumowiczów, jestem posiadaczem UFO, stwierdziłem że mając taką rakietę warto zakupić interfejs bo między innymi trochę buja mi go na jałowych obrotach. U naszych azjatyckich kolegów nabyłem takie coś http://www.ebay.com/itm/MVCI-3-IN-1-Toyota-VCI-TIS-V10-10-018-for-Honda-HDS-V1-4-4-Volvo-2014D-Free-post-/332155813569, zainstalowałem hds w wersji 3.101.015 na Virtualnej maszynie i mam problem, maszyna przechwytuje mi urządzenie ale program go nie widzi, o ile dobrze kojarzę to w programie powinna pojawić się ikonka o parowaniu z interfejsem czy jakoś tak ale nic takiego nie występuje. Robię wszystkie czary opisane przez TRAFO ale nie chce wystartować. Czy ktoś mógłby mi podesłać link do jakiejś sprawdzonej wersji lub podpowiedzieć co jest nie tak?
Witam
Temat stary ale chyba najwięcej osób brało w nic udział odnośnie kabla HDS Compatible
Kupiłem program oraz kabel i podczas testów kabel nie chce się komunikować z Funkcją BODY ELECTRICAL wyrzuca błąd o braku połączeniu przy innych funkcjach wszystko jest ok.
Sprawdzone zarówno na wersji hds 2 jak i 3.
Przy całościowym teście auta niby robi test body electrical i nie wykrywa błędów a na pewno mam błąd klimatyzacji "P" ponieważ można to zdiagnozować bezpośrednio z komputera samochodu
Czy to po prostu jest poza możliwościami tego kabla? Jedna osoba napisała że nie mozna nim sprawdzić elektryki natomiast ktoś inny napisał że można.
Mój samochód to
Honda Civic VIII sedan
2008
HYBRID IMA 1,3
Edit jeżeli ktoś ma problem z instalacją programu to posiadam wszystkie potrzebne rzeczy sterowniki program które się nie wysypują
Panowie pomóżcie, czytam wątek w kółko i nie wiem do końca co mam kupić. Przeglądam to ALIEXPRESS i trochę głupieję, stąd pewnie i jeszcze głupsze moje pytania:
1. czy ma znaczenie wersja HDS-a i zależy od niej liczba dostępnych funkjconalności, czy to po prostu wersja softu i można używać różnych wersji? Najczęsciej pojawia się wersja v3.101.015 , ale są też V3.101.044, V3.102.004 i inne
2. czy np. przejściówka RS232 na USB ZTEK umożliwia korzystanie ze wszystkich funkjconalności HDS-a? Kiedyś miałem do czynienie z programowaniem prostych sterowników i musiałem wtedy szukać starego laptopa z portem szeregowym, bo przejściówki z RS232 na USB nie działały.
3. do czego jest zasilacz na tych aukcjach. HDS nie jest zasilany ze złącza w samochodzie?
Może ma ktoś kupiony i sprawdzony ten HDS w granicach 95-115$ z ALiExpress i mógłby wkleić konkretny link aukcji?
kupiłem to jak przyjdzie będę testował
https://pl.aliexpress.com/item/Buy-Quality-2014-Newest-Version-V3-002-032-for-Honda-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-with-Double/1628308483.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.D6mkEt
kupiłem https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.0.0.cbLmgV&orderId=87485922748582&productId=32757027624, niestety w transporcie pękła płyta zae sterownikiem, mógłby ktoś udostępnić sterownik do kabla?
kupiłem https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.0.0.cbLmgV&orderId=87485922748582&productId=32757027624, niestety w transporcie pękła płyta zae sterownikiem, mógłby ktoś udostępnić sterownik do kabla?
Nie łatwiej odezwać się do sprzedawcy ?
podlaczylem elma i wyskoczyl blad P0617 Starter Relay Circuit High. Na desce nie pali sie nic, silnik wydaje sie, ze chodzi normalnie. Elmem nie da sie tego bledu skasowac a musze, to zrobic bo inaczej nie dostane TUV : ) Macie pomysly, od czego zaczac szukac tej usterki ?
Ten fehler oznaczał u mnie błąd przekaźnika rozrusznika.
Panowie przyszedł i po miesiącu mój HDS z Aliexpress i mam mały problem. HDS w komplecie ma zasilacz sieciowym i na wyjściu 12V 1A, a że mieszkam w bloku to ciężko z przedłużaczem. Czy ja go mogę po prostu zasilić
z gniazda zapalniczki w samochodzie? Czy to nie jest w jakiś sposób niewskazane przy jednoczesnym podłączeniu i sprawdzaniu tego samochodu?
Witam,
Posiadam Interfejs diagnostyczny HDS Compability kupiony na olx ale prawdopodobnie chiński. Mam program HDS Honda w wersji 2.018 oraz zainstalowałem sterowniki do kabla MVCI w wersji 1.4.6. Udało mi się połączyć z samochodem tak, że sczytane zostały informacje o roczniku nr VIN. Jednak gdy wchodzę przykładowo w PGM-Fi a następnie w lista danych mam komunikat o braku komunikacji testera z modułem sterującym. Czy miał ktoś podobny problem ? Gdzie może leżeć przyczyna - wadliwy kabel, sterowniki w złej wersji ?
franek648-1990
26-03-18, 12:18
Witam Panowie,
Czy za pomocą HDS np. takiego https://pl.aliexpress.com/item/Buy-Quality-2014-Newest-Version-V3-002-032-for-Honda-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-with-Double/1628308483.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.D6mkEt da się zaprogramować nowy kluczyk i usunąć stary który zgubiłem? Ktoś wcześniej pisał, że funkcja ta nie jest dostępna? czy może coś się zmieniło?
franek648-1990
26-03-18, 18:08
Witam Panowie,
Czy za pomocą HDS np. takiego https://pl.aliexpress.com/item/Buy-Quality-2014-Newest-Version-V3-002-032-for-Honda-HDS-HIM-Diagnostic-Tool-with-Double/1628308483.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.D6mkEt da się zaprogramować nowy kluczyk i usunąć stary który zgubiłem? Ktoś wcześniej pisał, że funkcja ta nie jest dostępna? czy może coś się zmieniło?
Teoretycznie w opisie aukcji jest napisane że łączy się z immo.
Czy takim "zwyklym" hds z chin zrobie nauke biegu jalowego po czyszczeniu przepustnicy?
Czy takim "zwyklym" hds z chin zrobie nauke biegu jalowego po czyszczeniu przepustnicy?
zależy co nazywasz zwykłym HDS bo można tam kupic ten sam chiński co jest w europie
zależy co nazywasz zwykłym HDS bo można tam kupic ten sam chiński co jest w europie
Myślę o takim do 100zł.
falcong700
20-01-19, 14:13
Witajcie
Przerzuciłem już masę tematów na temat HDS i jakoś nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Czy tym kablem https://www.obd2shop.co.uk/wholesale/hda-hds-cable-obd2-diagnostic-cable.html , który jak widzę już był maglowany w tym temacie połączę się z modułem ABS i sprawdzę czujniki ABS??? Program HDS w wersji 3.101 już mam na dysku więc oprogramowanie jest.
Prosiłbym o odpowiedź tych którzy kabel mają i łączyli się z ABS.
Pozdro
Tak, połączysz się.
Czy aby napewno?
Byłem pewny na 100%. Pisze że skanuje ale błędów ABS nie wyświetla.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak to zrobić?
Wczoraj próbowałem się połaczyć - i niestety nic z tego.
Już było trenowane. Kabel za 10$ sie nie łączy z ABS
Witam. Panowie mam pytanie, a jednocześnie i problem. Zakupiłem ostatnio chiński HDS HIM w wersji v3.103.066. zainstalowany na win 7, przejściówka pod USB. Przymierzam się do dopisania nowego kluczyka w Civicu '09 sedan. Możecie mi powiedzieć z jakiej wersji HDS korzystacie i jakiego generatora kodów PCM używacie? Próbowałem zrobić taką operację w Acco '01 ale wyrzuca mi niepoprawny kod. Obawiam się powtórki w civicu. Przeszukując internet wyczytałem, że nieraz trzeba przedstawiać datę w komputerze, lub dobrać odpowiedni generator do wersji HDS. Ogólnie jestem w kropce.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.