Zobacz pełną wersję : Kolektor z ITR-a do B16a2
Witam,
mam w moim civicu jednostke b16a2 w serii. Na dniach muszę wywalić kata i przy okazji chciałbym wymienić kolektor. Mam dostęp do taniego kolektora z B18c6 i pytanie brzmi czy jest sens przekładać? Będzie jakaś poprawa względem seryjnego z B16?
Do poczytania:
http://nzhondas.com/na-tuning/134368-dyno-comparison-b16a2-vs-itr-intake-manifold-itr-fail.html
Krótki sum-up, bo ostatnio jest dużo pytań o dolotowe.. Najważniejsze jest to, że zyski z poszczególnych kolektorów należy jeszcze podzielić pomiędzy pojemności silników, do których chcemy je założyć.
B16: z racji braku pojemnosci i dołu najlepszy jest rozportowany OEM kolektor ALE Skunk i ITRbędą lepsze od nieotwieranej serii. (BTW Skunk jest kopią ITRa, więc nie rozumiem dlaczego niektórzy bardzo mocno rozdzielają 'efektywność' obu..)
B18: PerfomerX > Skunk+ITR > B16A2 + pomodzony OEM bez IAB
B20: Skunk+ITR > Performer > reszta
Mówimy tu oczywiscie o setupach 'cywlinych', bez hardcore'owych doprężeń i kręceń na 9k+. W na prawde grubych setupach do gry NA wchodzi VictorX. Dodatkowo ostatnio weszła seria Skunk2 Ultra, która prawdopodobnie przewyższa pierwsze dwie serie Skunka, OEM ITRa i Performera w pojemnosciach 1.8 i 2.0, ale nie widziałem jeszcze zbyt wielu testów. Te, które znam, pokazały przyrosty, no ale kolektor sam w sobie należy do drogich...
Mam nadzieje, że powyższy wywód do spólki z tekstem od Gorlisia rozwieje trochę wątpliowści.
czy ja wiem czy jest taki drogi ten ultra kupilem go do b20 i kosztuje okolo 1600zl wiec cena nie jest jakas kosmiczna, gdzie nowy zwykly skunk to koszt 1100/1200.
niestety nie jestem w stanie powiedziec jak bardzo na koncowa moc wplynal sam skunk ultra w moim b20 bo razem z tym ssakiem wlecialy walki Skunka Stg2 wiec trudno mi sie wypowiedziec w kwesti co dal sam ssacy w porownaniu do mojego poprzedniego ssacego AEBS+
ogolnie po zmianie walkow i ssaka doszlo 25/26 HP. w porownianiu do ssacego AEBS z walkami b18c ITR Type-R
czyli na AEBSie i ITRach mialeś 230KM, tak?
tak 232do 234 takie wyniki byly. a i tak najbardziej jestem zadowolony z wygladu tego ssaka;D i ladnego znaczka skunk ultra;D
Skoro temat sie rozwinal na wszystkie dostepne kolektory, do roznych pojemnosci, to polecam jeszcze dodatkowa lekture:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2873074
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2869703
A w ramach ciekawostki warto jeszcze wspomniec ze SKunk2 Ultra wystepuje w wersji street ktora ma Infi, oraz w wersji race ktora jest totalnie hardcore'owa (plenum dostepne w pojemnosciach 3,5l, 4,5l i 5,5l gdzie w zwyklym skunk2 pro jest to 1,35l, skunk2 ultra street 1,82l, 1,18l OEM ITR :D)
Autorowi nie chodziło przypadkiem o kolektor wydechowy? Te z C6 i A2 chyba się nie różnią.
ahaha,czytanie ze zrozumieniem leży i kwiczy :D Ale przynajmniej można by przenieść do jakiegoś wątku o dolotowych :) Ale to Gorliś zaczął :p
O LOL :D
A taki ladny techniczny temat sie wywiazal.
To co, jedziemy druga litanie o kolektorach wydechowych? ITR 4-2-1, ITR JDM 4-1, 4-2-1 z C4 z mozliwoscia wyciecia zwezki, hytech style i toda style? :D
też gdzieś leżały takie porównania, ale już mi sie nie chce szukać..
Ma ktos zdanie na temat kolektora AEBS do b serii?
Sory za brak wzmianki ze to o wydechowy chodzi :D Nie potrzebuje zadnych testow popartych hamownia, chodzi mi o w miare prosta odpowiedz czy kolektor WYDECHOWY z C6 bedzie jakims tam modem na + dla mojej B16..
Będzie.
AEBSa mam u siebie, bo po prostu był i ś.p. Bzyku mówił, że pomimo jego średnio znanej w ogóle opinii jest mega dobry do streetowych 1,8 i 2,0. Jak widać - Infi miał na nim w B20 na ITRach 23XKM, ja w zeszłym roku na Todach 240, w tym po dopracowaniu przeczuwam okolice 250 (rzetelnych KM, z Poznania ;) ). Także podsumowałbym go dwojako - na pewno da się lepiej, ale tez na pewno nie odstaje od np Skunksa Pro.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.