Zobacz pełną wersję : Centralny zamek z pilota
Witam wszystkich forumowiczów. Od marca br. jestem szczęśliwym posiadaczem Civica VI 5D MA87. Chciałem założyć centralny zamek z pilota. Centralka oczywiście jest z kluczyka. Kupiłem moduł firmy Proxima SRPI mini i mam problem z podlaczeniem. Nie mam pojęcia co gdzie i jak. Moduł od fabrycznej centralki znalazłem w drzwiach pasażera (ku mojemu zdziwieniu) wiec kupiłem rownież siłownik na drzwi kierowcy. Jest to mój pierwszy samochód, jestem zielony w tym temacie a nie chce oddawać do elektryka, ponieważ ponoć jest to proste i przy okazji chciałbym się czegoś nauczyć. Z siłownika wychodzi 5 kabli, z modułu też jest ich sporo. Czy mógłby ktoś podać mi jakieś cenne rady lub pokazać na schemacie lub wytłumaczyć jak to powinno zostać podłączone? Do siłownika nie dostałem żadnej instrukcji . Mecze sie z tym już od 2 dni a owoców pracy nie widzę. Przeczytałem tysiąc tematów, niestety żaden nie był pomocny.
Pozdrawiam.
Kupiłeś zły siłownik. Potrzebny Ci jest typu slave, czyli prosto pisząc z dwoma kabelkami. Wtedy podłączasz go zwyczajnie pod centralkę na wyjście na siłownik.
Nie mogę przerobić tego na slave?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Teoretycznie dwa kabelki służą do podłączenia pod centralkę, można kombinować, ale siłownik slave kosztuje 15zł ;)
Teoretycznie i logicznie moduł od centralnego z kluczyka powinien być w drzwiach kierowcy :D Wiesz może które kabelki powinienem podłączyć ? Zależy mi na czasie, chciałbym to dzisiaj w końcu zrobić. Z góry dziękuje za pomoc
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie podpinasz centralki pod instalację centralnego zamka w samochodzie. Podpinasz siłownik slave pod mechaniczne cięgno otwierania zamka w samochodzie, a elektrycznie pod centralkę alarmu.
Masz jakieś schematy?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witajcie, pare dni temu kupiłem sobie centralny zamek z pilota BX10 dokladnie taki:
http://allegro.pl/sterownik-zamka-centralnego-bx-10-bx10-i4463633463.html
Są tam jakieś teoretyczne schematy podłączenia ale czy ktoś to montował w Civicu? Można prosić o jakieś porady jak mam to zainstalować, wolałbym by sterownik nie był w drzwiach kierowcy bo znowu pare gram dojdzie do ich wagi..
Mam obecnie centralny zamek z kluczyka otwierający wszystkie 4 drzwi (sygnal z silownika kierowcy otwiera pozostałe siłowniki)
Czy musze podpiac sie nową centralką pod oryginalna centralkę z kluczyka? Chciałbym by przy otwieraniu/zamykaniu migaly kierunkowskazy :D
Kolega montował coś takiego ostatnio w Lagunie I tyle że u niego było tyle łatwiej że podpinał się pod przewody w tunelu środkowym...
po pierwsze kupując centralkę trzeba się upewnić, że można sterować centralnym zamkiem bezpośrednio czyli są przekaźniki wysokorprądowe zamontowane już w centralce - większość ma! ale większość nie ma przekaźnika wysokoprądowego na wyjściu bagażnika. Centralka, która doskonale nadaje się do montażu u nasz w Hondach jest Cyklop C-1 - ma również wyjście wysokorpądowe na bagażnik. Do podłączenia potrzebne nam
1- kabel
2 - konektory lub lutownica
3- multimetr
4 - taśma izolacyjna
przeprowadzamy dwa kable do drzwi kierowcy przez przelotkę w drzwiach, do drzwi przy cięgnie montujemy siłownik - może to być master lub slave - i tak podłączamy tylko dwa kable a centralkę umieszczamy pod kierownicą - w drzwiach byłoby to mało bezpieczne ponieważ trzeba by było zapewnic jej suchość ;)
Dwa kable, które mamy podłączone do siłownika podłączamy do centralki wg schematu centralki - jesli takiego nie mamy to musimy odszukać albo poprosić sprzedawcę. Zasilanie bierzemy z białej szerokiej wtyczki pod kierownicą - jest tam kabel, na którym jest stały plus.Kable z centralki na których są diody to kable od kierunkowskazów - podłączamy je również pod kierownicą - najlepiej obdrapać izolację - są to dwa kable - lewy i prawy kierunkowskaz. Koniecznie musimy posiadać multimetr lub np żarówkę 12 v aby można było zweryfikować kable - bez tego możemy narobić szkód.
To chyba tyle co mi wpadło do głowy na szybko - jak coś to pisać postaram się pomóc.
Tak dzięki ale nie zamierzam kupować już żadnego Cyklopa skoro kupiłem BX10, potrzebuje ogarniętej osoby co wytłumaczy mi to krok po kroku jak podłączyć bo nie chce rzygać na elektryków nie wiadomo ile pieniędzy.
Centralkę wolałbym umieścić pod kierownicą nie w drzwiach bo jeszcze bardziej będą obciążone o te kilka gram.
Kolega podłączał BX10 wcześniej do Fiesty, teraz do Laguny I tyle że tam było łatwiej bo w tunelu środkowym miał wszystkie potrzebne miejsca do podpięcia.
Patrzyłem na tego Cyklopa i wygląda to bardzo podobnie jak ten BX10, siłowniki mam Hondowskie gdy otwieram z kluczyka drzwi otwierają się wszystkie drzwi więc po co mi znowu siłownik kolejny?
Schemat centralki mam dołączony przez producenta ale ja go najwidoczniej nie rozumiem bo opisane jest bardziej ogólnikowo dla kogoś kto ma pojęcie.
Nie musi mi nic otwierać bagażnika może to już być na deser. Chyba poproszę o montaż znajomego mechanika bo chyba to będzie dla mnie rycie czaszki a nie montaż.
(...) siłowniki mam Hondowskie gdy otwieram z kluczyka drzwi otwierają się wszystkie drzwi więc po co mi znowu siłownik kolejny? (...)
Tak jak Zły Człowiek aka Badman mówił - siłownik Ci potrzebny, żeby zdalnie otwierał i zamykał drzwi. Co za tym idzie - wszystkie na raz. Mnie też ciężko to było zrozumieć.
Bo teraz musisz jednak analogowo, manualnie kluczykiem otworzyć zamek ;)
Czy ktos posiada zdjecie sterownika centralnego zamka w miejscu gdzie on jest zamontowany? Rozbebeszylem dzis cala konsole i nigdzie nie moglem znalezc.
Lewy górny róg drzwi pasażera z przodu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziubki, gdzie konkretnie przykręcić siłownik w drzwiach? Nie bardzo widzę tam miejsce dla niego i dla szyby.
Tak dzięki ale nie zamierzam kupować już żadnego Cyklopa skoro kupiłem BX10, potrzebuje ogarniętej osoby co wytłumaczy mi to krok po kroku jak podłączyć bo nie chce rzygać na elektryków nie wiadomo ile pieniędzy.
Centralkę wolałbym umieścić pod kierownicą nie w drzwiach bo jeszcze bardziej będą obciążone o te kilka gram.
Kolega podłączał BX10 wcześniej do Fiesty, teraz do Laguny I tyle że tam było łatwiej bo w tunelu środkowym miał wszystkie potrzebne miejsca do podpięcia.
Patrzyłem na tego Cyklopa i wygląda to bardzo podobnie jak ten BX10, siłowniki mam Hondowskie gdy otwieram z kluczyka drzwi otwierają się wszystkie drzwi więc po co mi znowu siłownik kolejny?
Schemat centralki mam dołączony przez producenta ale ja go najwidoczniej nie rozumiem bo opisane jest bardziej ogólnikowo dla kogoś kto ma pojęcie.
Nie musi mi nic otwierać bagażnika może to już być na deser. Chyba poproszę o montaż znajomego mechanika bo chyba to będzie dla mnie rycie czaszki a nie montaż.
to jeśli nie potrafisz odczytać prostego schematu to faktycznie zleć to mechanikowi- mało tego schematu nawet nie trzeba czytać bo wszystko masz narysowane.
potrzebny Ci silownik bo z centralki alarmu nieda sie wysterowac silownika hondowskiego elektrycznie. Mozna tylko mechanicznie i po to jest potrzebny silownik podpiety pod ciegno w drzwiach kieowcy. Jezeli masz takie pytania to szczerze radze Ci idsac to do firmy, ktora montuje alarmy. Zrobi to szybko, solidnie i nic po drodze nie spali.
Kupiłem dzisiaj siłownik taki najzwyklejszy slave, wstawiam fotki mojej centralki i ten schemat.
http://i59.tinypic.com/2i87zme.jpg http://i60.tinypic.com/6gisdh.jpg
Chcę po prostu wiedzieć do których dokładnie przewodów mam podpiąć ten siłownik a które przewody ewentualnie odpulić, oraz w który dokładnie pin w kostce pod kierownicą mam dać zasilanie centralki ;p
Domyślam się że siłownik podpiąć trzeba pod przewód biały oraz biało-czarny :D
Głównie nie kumałem po co ten dodatkowy siłownik i to zrobiło mi małe zamieszanie ale teraz już rozumiem.
We wtorek zabieram się za montaż z koleszką co montował już 2x ten sam zestaw, lub przynajmniej mam takie plany ;p
Czy ktos jeszcze jest w stanie okreslic lokalizacje tego sterownika? Dodam, ze posiadam pilot cobra 7777, wiec sterownik pewnie ten sam. Problem w tym, ze nie moge go znalezc.
Montaż takiego zestawu mógł przebiec bez problemu w innym samochodzie ale w nasze Hondy są strasznie oporne... Po godzinach pracy w końcu zamontowałem...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja podłączyłem już ten siłownik dodatkowy w drzwiach kierowcy, tylko mam ogromny problem z przewleczeniem przewodów z drzwi do środka auta, jakieś posrane kostki itd, nie mam cierpliwości się za to dalej zabrać..
Ma ktoś jakiś prosty patent jak to obejsć?
Myślałem również by zostawić centralkę zamka z pilota w drzwiach pod boczkiem, lecz multimetrem nie znalazłem ani jednego stałego źródła zasilania bez zapłonu, szukałem z kolegą co się na tym zna..
Ja to zrobiłem tak : http://img.tapatalk.com/d/14/08/14/7uda6u6u.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No wiadomo tak zrobić to nie problem :D ale to nie obrażając wygląda trochę średnio i co parę miesięcy pewnie trzeba wymieniać przewód, nie wspominam już o ewentualnym zwarciu przy przetartym przewodzie..
Dzięki za radę lecz chciałbym mieć to zrobione by wyglądało nieskazitelnie tak jak być powinno :D
Mam zamiar potraktować je opaską termokurczliwą i izolacją wiec nie powinno być problemu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lepiej pokażcie gdzie są kable od kierunków :<
Odkrecasz skrzynke bezpiecznikow. Z tyłu za przekaźnikiem od kierunkowskazów znajduje się kostka. Wypinasz ją, przekaźnik będzie dalej cykać ale działać będą tylko tylne kierunki. Wpinasz się w zielono-niebieski i zielono-żółty kabel, podłączasz kostkę i działają wszystkie kierunki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odkrecasz skrzynke bezpiecznikow. Z tyłu za przekaźnikiem od kierunkowskazów znajduje się kostka. Wypinasz ją, przekaźnik będzie dalej cykać ale działać będą tylko tylne kierunki. Wpinasz się w zielono-niebieski i zielono-żółty kabel, podłączasz kostkę i działają wszystkie kierunki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem jak wygląda przekaźnik od kierunków.
Nie wiem też na co mnie naprowadzasz - szukam tych kabli, żeby podłączyć sterownik od centralnego zamka.
Dobra dziubeczki.
Mam centralkę cyklop C1, ma jeden kabel "+"/"-" do bagażnika. Pociągnąłem kabel od centralki do bagażnika, w bagażniku siłownik na dwóch kablach i ani na jednym, ani na drugim kablu siłownik nie reaguje. Ktoś wie w czym może być problem?
djhubertusss
18-08-14, 04:07
Przypuszczam że musisz dołożyć przekaźnik bo dodatkowy kanał sterowany jest chyba tylko 200mA
Wyjście bagażnika 10A.
Wyjście domykania szyb ma 150mA.
Jeszcze raz zadam to samo pytanie: czy jest ktoś w stanie zlokalizować sterownik centralnego zamka, ale tego sterowanego z pilota, nie z kluczyka.
Jeszcze raz zadam to samo pytanie: czy jest ktoś w stanie zlokalizować sterownik centralnego zamka, ale tego sterowanego z pilota, nie z kluczyka.
Jest w manualu. Jak mnie pamięc nie myli jak kiedyś planowałem zamontowanie OEM centralnego zamka, to centralka odpowiedzialna za kluczyk bezprzewodowy (nie mówię o czujniku) znajduje sie w konsoli środkowej za panelem nawiewu, gdzieś koło czunika wstrząsowego.
Dzieki wielkie. Sprawdzalem manual, dowiedzialem sie stamtad dokladnie tego samego, nawet rozebralem konsole centralna, ale nie moglem tego znalezc, bo zwyczajnie nie wiem czego szukac...
ale nie moglem tego znalezc, bo zwyczajnie nie wiem czego szukac...
TO jeden z powodów dla których zrezygnowałem z OEM centralnego zamka. Nie wiem jak to wygląda więc nie wiem co kupować i czego szukać :)
Problem polega na tym, ze ja mam u siebie centralnyna pilota, tylko po wymianie baterii przestalo wszystko dzialac, a w zwiazku z tym ze prawdopodobnie zamontowana jest Cobra7777, wymagany jest PIN, ktorego ja nie znam. W zwiazku z tym-sterownik bedzie do usuniecia i zastapienia przez inny.
Problem polega na tym, ze ja mam u siebie centralnyna pilota, tylko po wymianie baterii przestalo wszystko dzialac, a w zwiazku z tym ze prawdopodobnie zamontowana jest Cobra7777, wymagany jest PIN, ktorego ja nie znam. W zwiazku z tym-sterownik bedzie do usuniecia i zastapienia przez inny.
Nie orientowałeś się w jakimś serwisie czy nie da się tego odblokować?
W serwisie specjalistycznym-nie. Ale kilku kolesi juz powiedzialo, ze nie sa w stanie nic z tym zrobic.
Moim zdaniem Cobra7777 nie jest fabrycznym Centralnym, więc centralki nie będzie za panelem nawiewu ( po wyjęciu zaślepek od podgrzewanego fotela i przycisku obwodu zamkniętego nawiewu, widać dwie wtyczki-czarną z trzema przewodami i białą z czterema przewodami - nie masz wtyczek, to nie masz tam centralki ). A to znaczy, że ten co montował centralny, mógł centralkę umieścić wszędzie.
Marecki zrób tak : włóż kluczyk w stacyjką i przekręć w pierwszą pozycję ( tą przed zapalaniem silnika ), następnie w pilocie wciśnij przycisk otwierania lub zamykania lub oba naraz. Myślę że zaskoczy. Jeżeli nie to niech miejscowi fachowcy sprawdzą czy pilot wysyła sygnał o częstotliwości 433 MHz.
Ja to zrobiłem tak : http://img.tapatalk.com/d/14/08/14/7uda6u6u.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A ja tak:
http://www.resizer.pl/pliki/13429.jpg
Moim zdaniem Cobra7777 nie jest fabrycznym Centralnym, więc centralki nie będzie za panelem nawiewu ( po wyjęciu zaślepek od podgrzewanego fotela i przycisku obwodu zamkniętego nawiewu, widać dwie wtyczki-czarną z trzema przewodami i białą z czterema przewodami - nie masz wtyczek, to nie masz tam centralki ). A to znaczy, że ten co montował centralny, mógł centralkę umieścić wszędzie.
Marecki zrób tak : włóż kluczyk w stacyjką i przekręć w pierwszą pozycję ( tą przed zapalaniem silnika ), następnie w pilocie wciśnij przycisk otwierania lub zamykania lub oba naraz. Myślę że zaskoczy. Jeżeli nie to niech miejscowi fachowcy sprawdzą czy pilot wysyła sygnał o częstotliwości 433 MHz.
Ok. Nareszcie jakas konkretna podpowiedz. Jezeli chodzi o sposoby kodowania tego pilota, to probowalem juz chyba wszystkiego, a jezeli chodzi o szukanie samej centralki, to dzieki za porade-bede probowac raz jeszcze. Az do skutku:rolleyes:
blem polega na tym, ze ja mam u siebie centralnyna pilota, tylko po wymianie baterii przestalo wszystko dzialac, a w zwiazku z tym ze prawdopodobnie zamontowana jest Cobra7777
Szkoda że od razu nie pisałeś że to nieorygianla centralka. Jakiekolwiek rady z manuala nie mają tu zastosowania....bo dotyczą OEM.
Jak wiesz / podejrzewasz co to za centralka to proponuję kontakt z producentem / odnalezienie instrukcji do centralki. Niektóre mają taki ficzer, że po przekręceniu kluczyka zapłonu ileśtam razy lub zwarciu czegośtam w centralce można zakodować nowy kluczyk.
Pisalem o tym wczesniej w hyde parku. Postanowilem sobie, ze po odnalezieniu tejze nieoryginalnej centralki zostanie ona zastapiona nowa. Musze tylko ja zlokalizowac;)
Wracam do tematu.
Po jakimś czasie udało mi się zlokalizować moją centralkę, która wygląda tak:
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/ROz0Ge.jpg (http://imageshack.com/f/f0ROz0Gej)
http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/904/iYyAKa.jpg (http://imageshack.com/f/p4iYyAKaj)
Teraz nasuwa się pytanie: czym to zastąpić(poza Cobrą) ,żeby pasowało p&p?
Podejrzewam, że na 100% to nikt ci nie powie, bo nawet w tej samej firmie występują różnice w podłączeniach. A żeby nie było p&p to niemal każdy podejdzie.
Generalnie chodzi mi o to, czy nowy sterownik montowac w tym samym miejscu, czy zrobic wedlug manuala, w ktorym wyczytalem ze seryjny sterownik jest schowany gdzies za radiem. Zastanawia mnie tez, czy w tym celu trzeba ciagnac nowa instalacje.
Załóż w tym miejscu gdzie znalazłeś starą i po problemie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.