Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stuki podczas jazdy po drodze gruntowej, maglownica?



mk94
06-08-14, 15:08
Witam.
W mojej Hani występują stuki jak jadę po nie równej drodze, najbardziej słychać ( i czuć na kierownicy) jak się jedzie po tłuczniu. Miała to już przy zakupie w lutym, ale bardzo ciche i trudne do wyczucia. Zawieszenie itd. sprawdzone nic nie cieknie wszystko ok, mechanior po przejażdżce i sprawdzeniu podwozia, powiedział że maglownica. Nie długo pojadę do niego z tym, ale najpierw chciałem zaczerpnąć trochę wiedzy od posiadaczy tego modelu o problemach z maglem. Pytam bo słyszałem że w wielu przypadkach kupuje się jakiś zestaw naprawczy i likwiduje jakieś luzy, ale co dokładnie to nie wiem.
Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam

morcin123
06-08-14, 15:10
Końcówki drążków są ok?

mk94
06-08-14, 15:26
Tak, sprawdzane było wszystko. Jedyne co robiłem ostatnio to odboje.

iljash
06-08-14, 17:30
tak magiel wali na takie drodze wlasnie idealnie wtedy slychac. skoro wszystko sprawdzone to innych opcji raczej nie widac. Stukanie, albo walenie wrecz magla jest na swoj sposob charakterystyczne. Jeszcze moga to byc gorne mocowania amorow rozwalone , ale to jest troche inny dzwiek

cwiro2000
06-08-14, 17:50
jeżeli czujesz na kierownicy że coś jest nie tak to przy objawach które opisałeś prawdopodobnie magiel, ja u siebie mam solidne stukanie na nierównościach ale na kierownicy nie ma żadnych oporów magiel sprawdzony i okazało się, że gumy na kielichach są zjechane, sprawdz magiel

Genax
10-08-14, 10:13
jeżeli czujesz na kierownicy że coś jest nie tak to przy objawach które opisałeś prawdopodobnie magiel, ja u siebie mam solidne stukanie na nierównościach ale na kierownicy nie ma żadnych oporów magiel sprawdzony i okazało się, że gumy na kielichach są zjechane, sprawdz magiel

Ja mam to samo... Stuka z przodu na dziurach ale nie zawsze, a na kierownicy nic tylko, że ja mcphersona wymieniłem i dupa nic nie dało :P

Maciek 1991
11-08-14, 21:28
panowie ten temat był wałkowany to jest magiel nawet na kierze nie będzie czuć bo magiel ma luz na boki a nie tak jak ślizg chodzi !!!

cwiro2000
12-08-14, 15:51
Może i był wałkowany ale jeżeli pisze, że w moim przypadku nie ma problemu z maglem to wiem co pisze :)

Na uszkodzonym maglu w EM2 oczywiście, że będzie czuć luzy nie wiem jak jest w EP ale w EM2 jest wspomaganie hudrauliczne , jechałem civem coupe z uszkodzoną maglownicą i przy skręcie o 90 stopni był luz wyczuwalny auto się strasznie prowadziło do tego przy dokładniejszych oględzinach maglownica ruszała się lewo/prawo, a dodatkowo był stuk nieważne czy na biegu czy nie, w momencie kiedy wszystko jest sztywno, cały układ kierowniczy nie ma luzów ani stuków to musi być inna przyczyna i u mnie na 80% jest to przegub wewnętrzny bo w momencie wrzucenia luzu przy skręcie stuków nie ma czyli musi być coś związanego z przeniesieniem napędu.

mk94
25-08-14, 10:46
Temat zakończony. Maglownica miała luzy w jednej płaszczyźnie. Koszt części do naprawy 380.

cwiro2000
25-08-14, 12:22
Temat zakończony. Maglownica miała luzy w jednej płaszczyźnie. Koszt części do naprawy 380.

Czyli magiel był ok wymagał tylko lekkiej regeneracji ? Co dokładnie wymieniałeś??

Maciek 1991
28-08-14, 21:40
Czyli magiel był ok wymagał tylko lekkiej regeneracji ? Co dokładnie wymieniałeś??
czyli magiel nie był ok !!! bo miał luz w jednej płaszczyźnie tak jak u mnie i większości z nas !!! wyjmij go to zobaczysz

cwiro2000
28-08-14, 23:40
czyli magiel nie był ok !!! bo miał luz w jednej płaszczyźnie tak jak u mnie i większości z nas !!! wyjmij go to zobaczysz

skoro magiel nie przeszedł pełnej regeneracji tylko częściową usterka nie była poważna pytanie tylko co kolega zrobił żeby naprawić :)

Pytam bo mnie ciekawi ten temat a u mnie magla nie będę wyciągał bo ja mam problem stukotu przy przeniesieniu napędu magiel u mnie nie ma luzu

mk94
29-08-14, 17:48
Co dokładnie to nie wiem. Jakiś zestaw naprawczy kupowali

cwiro2000
29-08-14, 22:14
hmmm ciekawe mk94 a dało by radę dowiedzieć się co to za zestaw dokładnie był?

mk94
30-08-14, 08:22
W pon zadzwonię i Ci napiszę

cwiro2000
30-08-14, 11:41
W pon zadzwonię i Ci napiszę

Fajno będę wdzięczny dobrze wiedzieć takie rzeczy może to pomóc zaoszczędzić troche kosztów w razie czego :)

woPo
30-08-14, 13:13
Elementy i numery katalogowe potrzebne do naprawy maglownicy:
1. Ślizg – 53605S5A003 szt. 1 cena 74,66 brutto
2. Sprężynka – 53413S3Y003( 53413SZ3000 wersia wzmocniona lepsza :mrgreen: ) szt.1 cena 10,98
3. tulejka dociskowa - 53416-S5S-G01
4. Obejma mieszka – 53449S5AJ01 szt. 1 cena 18.67
5. Obejma mieszka – 53448S5AJ01 szt. 1 cena 18,67
6. Podkładki zabezpieczające drążki kier 53536S5A900 szt. 2 cena za szt. 14,27
Niestety ceny mogły ulec zmianie po 01.01.2011

A tu obszerny temat o maglu:

http://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=659&start=0

cwiro2000
30-08-14, 13:52
Dzięki napewno masa przydatnych i pomocnych rzeczy kiedyś napewno te informacje się przydadzą i to nie tylko mi jak również innym forumowiczą :)

mk94
03-09-14, 00:38
U mnie dokładnie było wymieniane: ślizgi, sprężyna i śruba dociskajaca

mk94
24-09-14, 12:02
Witam.
Muszę z przykrością odświeżyć temat. Mianowicie miesiąc po wymianie problem znów daje o sobie znać. Znowu zaczynam słyszeć to co słyszałem przed. A przypomnę że kosztowało to nie małe pieniądze bo 380 za części i 200 za wyjęcie maglownicy, także coś tu jest nie halo. Czy możliwe jest aby maglownica znów się zepsuła po tym czasie, czy problem tego stukania leży w innej części? Czekam na wasze odpowiedzi.

cwiro2000
24-09-14, 13:10
Witam.
Muszę z przykrością odświeżyć temat. Mianowicie miesiąc po wymianie problem znów daje o sobie znać. Znowu zaczynam słyszeć to co słyszałem przed. A przypomnę że kosztowało to nie małe pieniądze bo 380 za części i 200 za wyjęcie maglownicy, także coś tu jest nie halo. Czy możliwe jest aby maglownica znów się zepsuła po tym czasie, czy problem tego stukania leży w innej części? Czekam na wasze odpowiedzi.

Problem no 1 emek.... ja już zrezygnowałem bo wszystkie diagnozy, które sugerowało już wielu mechaników nic nie pomogły a koszty rosły, jak coś walnie będzie się myśleć a tymczasem nagłośnienie podkręcam i się nie przejmuję :P

mk94
24-09-14, 13:31
Też przyjąłem taką strategię. Nie będę ładować nie wiadomo ile kasy tylko po to żeby mi na kamieniach nie brzęczało. Teraz mam większy problem szukam jakiegoś mistrza z okolicy co zajmie się rdzą na nadkolu co było kiedyś robione, ale szukam szukam i nikt nikogo nie poleca;p
P.S. A czy takie stuki mogą pochodzi ze zużytego przegubu?

Jasiu
24-09-14, 21:01
Obejrzyj dobrze przednie odboje amorków.

mk94
24-09-14, 21:14
Miałem je wymieniane tuż po zakupie czyli w marcu

LeszekCIVIC
10-10-14, 08:11
Mam podobny problem , slysze stkanie z przodu z prawej strony na nierownosciach , jestem po wymianie przednich mcpersonow wraz z odbojami i tulejami i poduszkami ,wydaje mi sie ze pojawilo mi sie to po wymianie tych czesci , macie jakies pomysly?

lajsta
10-10-14, 14:22
Rozumiem, że łączniki stabilizatora sprawdzałeś? Te też lubią stuknąć na nierównościach i to dość wyraźnie słychać. Może być jeszcze zbieg okoliczności - stuki z magla ustały, a po miesiącu po prostu pojawił się stuk łącznika(-ów) ale to akurat nie problem - groszowe sprawy i szybka wymiana.

mloodzian
10-10-14, 15:22
ja wymieniłem poduszki amorów, odboje, tuleje wahaczy, swożnie wahaczy, łączniki stabalizatora wraz z poduszkami oraz końcówki drążków kierowniczych i co? na większych nierównościach stuka głucho z lewej strony, co może być przyczyną ? zwoje sprężyny ? talerz amortyzatora wraz z gumą ? Bo to jest taki stuk głuchy i nie ma pojęcia co to skoro cały zawias nowy :P

ma ktoś jakiś pomysł ?

lajsta
11-10-14, 19:19
A dobrze założyłeś talerze na sprężyny po wymianie amorów? Szczególnie zwróć uwagę na pkt 3

https://lh6.googleusercontent.com/rL4K3eTKRmq1AcY64EPK_oNm0REtgO6iqA-fUDGCJz3I=w728-h714-no

mloodzian
11-10-14, 21:13
Talerze na pewno tak, również poduszka ta gumowa była dorze założona, rozłozyłem oba mcpersony i złożyłem. sądzę że może to być tez stukot przenoszący się z maglownicy. Bardzo dziękuję za ten schemacik rozkręcę dla pewności jeszcze raz i sprawdzę tego lewego mcpersona, to długo nie zajmuję

bodziu05
29-11-14, 23:49
Witam! Miałem podobny problem z pukaniem na nierównościach. Po rozebraniu mcpersona okazało się że amor ma taki martwy punkt. Dociśnięcie tłoczyska do końca kilka razy+ponowny montaż i cisza!!! żadnego pukania. Posiadam sprężyny HR+seryjny amor. Pozdrawiam!

Genax
08-12-14, 13:09
Jaki jest koszt rozebrania amortyzatora ? Oddałem hanie do mechanika z Poznania (podobno dobry) i powiedział, że trzeba rozebrać amortyzator ponieważ może czegoś tam brakować i dlatego jest stłumione pukanie.

cwiro2000
08-12-14, 21:19
Jaki jest koszt rozebrania amortyzatora ? Oddałem hanie do mechanika z Poznania (podobno dobry) i powiedział, że trzeba rozebrać amortyzator ponieważ może czegoś tam brakować i dlatego jest stłumione pukanie.

Ja u siebie wymieniłem łożysko oporowe sprzęgła, łożysko na mechaniźmie różnicowym, i jakieś jeszcze łożysko + uszczelniacze i jakieś tam gumowe *******y. Na dniach odbieram auto, z tego co mi przekazano stukania były wywołane drganiem mechanizmu różnicowego. Dam znać co i jak i czy u mnie pomogło. Stuki zawieszenia to kwestia gum na mac personach lub zużycia łożysk, ewentualnie fabryczny amor przy np sprężynach H&R jest troche krótszy dlatego bije.

Genax
08-12-14, 21:30
Jestem po wymianie gum stabilizatorów i coś pomogło lecz nadal jest stłumione pukanie. Zauważyłem, że po wejściu w zakręt na wysokich obrotach prostując już prawie kierownicę poczułem lekki opór na kierownicy jakby koła wpadły przez chwilę w jakąś dziurę. Jakis pomysł?

klubowicz
09-12-14, 09:33
Mozesz napisać precyzyjniej? Nie rozumiem co mają wspólnego wysokie obroty, zakręt i skręt do stukania. W pierwszej chwili pomyślałem o przegubie po Twoim opisie.

Genax
09-12-14, 20:00
Nie napisałem nic, że podczas skrętu na wysokich obrotach i wracając kierownicą do prostej pozycji coś stuka. Napiszę tak: mamy zakręt 90 stopni i skręcając np. w lewo ruszam dynamicznie i kiedy kończę już zakręt wyrównując kierownicę czuję lekki opór przez 1,5s jakbym miał felgi 20 i wpadł w koleinę. Zdarza się to rzadko lecz napisałem bo może to jakaś oznaka czegoś :P

bunkerites
10-12-14, 17:57
jak stoisz na zapalonym silniku jak i zgaszonym i zaczniesz krecic energicznie kierownica w prawo i lewo.Wtedy ci glosno stuka?.Jak tak to masz tulejke i sprezynke na przekladni do wymiany :).Przerabialem temat jakis miesiac temu

Genax
10-12-14, 21:13
Czy ja powiedziałem, że stuka podczas kręcenia na postoju?

bunkerites
11-12-14, 17:18
Nie napisales czy sprawdzales owe stuki

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

cwiro2000
11-12-14, 19:11
Nie napisales czy sprawdzales owe stuki

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

[QUOTE=Genax;2421740]Czy ja powiedziałem, że stuka podczas kręcenia na postoju?[/QUOW

Wczoraj odebrałem autko po wymianie wymienie łożysk w skrzyni, jedno szumienie i stukanie zniknęło zostało stukanie przy nierównościach oraz przy skręcie w prawo, zostało do zrobienia wymienienie gum i łożysk na macpersonach, jeżeli ten zabieg nie pomoże (a zostały ostatnie rzeczy które wypadało by niedługo zrobić) wyjdzie na to, że fabryczny amor + sprężyna obniżająca nie jest dobrym połączeniem amorki są troche za krótkie i troche stuka przy skręcaniu (stukot jest zależny od zurzycia gum na sprężynach) można podobno jakieś podkładki kupić gumowe, ale ja się nie przejmuje zmieni się z czasem zawieszenie po prostu.

Może te informacje komuś pomogą.

Genax
11-12-14, 19:40
To u mnie pewnie właśnie przez krótsze sprężyny puka. Tylko czy jak założy się te gumowe podkładki to auto nie pójdzie do góry? Widziałem, że inni zakładają jakieś metalowe chyba dokładki bo tył w EM2 siada niżej i potrzebna jest ta dokładka. U mnie całe zawieszenie jest zrobione więc wychodzi na to, że winne są sprężyny H&R....

cwiro2000
12-12-14, 23:35
To u mnie pewnie właśnie przez krótsze sprężyny puka. Tylko czy jak założy się te gumowe podkładki to auto nie pójdzie do góry? Widziałem, że inni zakładają jakieś metalowe chyba dokładki bo tył w EM2 siada niżej i potrzebna jest ta dokładka. U mnie całe zawieszenie jest zrobione więc wychodzi na to, że winne są sprężyny H&R....

Tak pójdzie trochę w góre generalnie jak poczytasz trochę po forach hamburgerów znajdziesz bardzo dużo opinii na temat springów H&R i TEINA, w obydwu przypadkach często zdarza się, że fabryczny amor bywa za krótk (lub na odwrót nie pamiętam jak znajomy mi tłumaczył)i przez co jest to przeklęte tyrkotanie. Rozwiązaniem opcjonalnym byłoby dobrać amortyzator pod sprężynę która obniża ci auto ale nie oszukujmy się po cholere robić sobie koszty? Denerwuje, ale jak w końcu przyjdzie czas na wymianę amorków trzeba wymienić i tyle w tym temacie :)

Natomiast trzeba jeszcze koniecznie wyeliminować kwestię maglownicy, ja u siebie sprawdzane miałem już na miliard sposobów bo skupiłem się na tym z czasem doszło tyrkotanie łożysk więc wymieniłem i po miliardach testów wychodzą źle dobrane amory do sprężyn.

Tak offtopowo trochę kicha temat się przewija od kilku lat, u każdego jest milion diagnoz a naprawy często losowe nagle przynoszą efekt :D dziwne te nasze EMeczki a jednocześnie takie kochane :D

Genax
12-12-14, 23:48
Emki mają kaprysy jak kobiety :D Chciałem mieć idealną ciszę w środku podczas jazdy no ale cóż... trzeba zainwestować w maty wygłuszające :D czyli czekam na zużycie amorów i jak będzie trzeba wymienić to dobiorę odpowienie :) Będę wracać autkiem na Święta dopiero za tydzień w niedzielę więc dam znać czy te pojedyncze stuknięcie na dziurze zostało usunięte. Jak wracałem od mechanika to o dziwo po wjeżdżaniu w dziurę już nawet specjalnie nie było stuknięcia :D

Genax
13-12-14, 21:17
Grzebałem po dysku i znalazłem taki oto manual. Na dniach przetłumaczę na polski albo może i nawet dzisiaj. Zresztą widać wszystko na zdjęciu :)

http://iv.pl/images/15888911130189949111_thumb.jpg (http://iv.pl/viewer.php?file=15888911130189949111.png)

cwiro2000
13-12-14, 22:12
Grzebałem po dysku i znalazłem taki oto manual. Na dniach przetłumaczę na polski albo może i nawet dzisiaj. Zresztą widać wszystko na zdjęciu :)

http://iv.pl/images/15888911130189949111_thumb.jpg (http://iv.pl/viewer.php?file=15888911130189949111.png)

Genax masz coś w większym rozmiarze nic tam nie widać :D

Genax
13-12-14, 22:25
Naciśnij prawym przyciskiem myszki na obrazek i otwórz w nowej karcie :D zdjęcie jest duże dlatego dałem w miniaturce bo tak to by zajęło pół strony :)

cwiro2000
15-12-14, 17:45
Naciśnij prawym przyciskiem myszki na obrazek i otwórz w nowej karcie :D zdjęcie jest duże dlatego dałem w miniaturce bo tak to by zajęło pół strony :)

Przydatne nie miałem nawet pojęcia że rzeczy wskazane na zdjęciu się wymienia :D

Warto zawsze sprawidzić :P

Zresztą do samego szukania rozwiązania temat jest ułatwiony, ja na forach hamburgerów zacząłem szukać pod hasłem "coilover trembling sound in em2" i na dzieńdobry znalazłem chyba 6 rozwiązań problemów z czego 3 ze zdjęciami :D

I rzeczywiście wychodzi, że gumy i łożyska o których wspominałem wcześniej mogą być problemem lub właśnie ten kawałek gumy ze zdjęcia które dałeś :)

W najgorszym wypadku miejsce mocowania sprężyn może być uszkodzone , ale nie jestem pewien bo po kilku latach przerwy z anglikańskim znajomość języka troche umarła więc musze to sprawdzić dokładnie :P