PDA

Zobacz pełną wersję : Dlaczego oleju przybywa?



Fixxxer
06-08-14, 09:30
Witam
Być może ten temat był już poruszany na forum, ale niestety nie znalazłem niczego konkretnego w archiwum. Dlatego chciałbym prosić o małą pomoc. Mam Civica 2.2 ctdi z 2008 w czerwcu wymieniłem olej na Shell Helix ETC 5w30 polecany przez serwis Hondy, przy okazji wymieniłem także filtr. Przez lipiec było wszystko w porządku z samochodem. Zrobiłem kilka długich tras po Polsce, ale też z samochodu korzystałem do jazdy po mieście (wiadomo, na krótkich dystansach) i dokładnie dziś - 6 sierpnia sprawdziłem poziom oleju. Bagnet wskazał, że tego oleju jest więcej niż poziom max, mniej więcej tak o 5-7 mm. Silnik był zimny, samochód niejeżdżony przez 2 dni. Dlatego chciałbym zapytać Forumowiczów, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i co powinienem zrobić w tej sytuacji. Oczywiście, jeśli potrzebne są jakieś dodatkowe dane to chętnie je podam. Przebieg samochodu 125000 km.

Z góry dziękuję za każdą pomoc i informacje.

fireman1014
06-08-14, 09:46
A długo masz ten samochód? Przybywanie oleju w silnikach diesla (pomijam uszkodzenie uszczelki pod głowicą i zmieszanie z płynem chlodzącym) wynika zwykle z gaszeniem silnika w fazie wypalania filtra cząstek stałych - tak się dzieje przy krótkich jazdach po mieście. Podczas wypalania dawkowane sa dodatkowe porcje paliwa, ktore nie spalone miesza się z olejem.
Nie wiem czy te silniki od 2008 r. mialy filtry cz. stałych (na szczęście mam benzynowy). Jeżeli nie masz tego filtra, pozostaje woda płyn chłodzący w misce olejowej. Jak olej zmiesza sie z wodą to powstaje tzw. emulsja i olej przybiera kolor kawy z mlekiem. Napisałeś, że silnik nie był palony od dwóch dni - może woda wytrąciła się z oleju i opadła na dno miski, wtedy olej wraca do swojego koloru, po odpaleniu wymiesza się z płynem i masz ww. kawę z mlekiem.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.
Tyle na początek przychodzi mi do głowy.

filipfm
06-08-14, 09:52
Obecnosc DPFa bylo zalezne bardziej od rynku docelowego niz rocznika. Ja mam polifta, koncowke 2009 ale z PL salonu i nie mam filtra, a niemieckie przedlifty juz mialy DPF.

Fixxxer
06-08-14, 09:56
Niestety mam ten nieszczęsny DPF. Samochód sprowadziłem sobie z Niemiec w ubiegłym roku. Olej ma kolor ciemnobrązowy, ale na pewno nie jest to kawa z mlekiem.

Co w takiej sytuacji można poradzić? Kolejną wymianę oleju?

fireman1014
06-08-14, 10:19
Jak najszybciej wymień olej, jazda na rozcieńczonym oleju nie służy silnikowi i zapytaj kogoś jak rozpoznać fazę wypalania filtra cz. st. (przeważnie jest to sygnalizowane jakąś kontrolką, np. grzania świec żarowych tak ma opel, i/lub wzrasta spalanie chwilowe na postoju do 4-5 l/h), gdy podczas jazdy zauważysz takie "sygnały" nie wolno gasić silnika tylko musisz zrobić niepotrzebnych (dla Ciebie):) kilka kilometrów, najlepiej na niskim biegu z wysokimi min. 3-4k/min obrotami aż wypalanie filtra się zakończy. Dziwi mnie tylko, że zauważyłeś ten fakt po roku użytkowania samochodu, przed tym nie jeździłeś tyle na krótkich odcinkach, czy nie sprawdzałeś poziomu oleju i jeździłeś na rozrzedzonym aż ON wyparował z oleju i nie zauważyłeś podwyższonego poziomu oleju?

butler.gdansk
06-08-14, 10:41
U mnie wypalanie DPF nie było niczym sygnalizowane. Proces dodatkowego dawkowania paliwa do DPF widać po zwiększonym chwilowym spalaniu jadąc bez gazu na biegu.
Normalnie powinna być jedna kreska, im bliżej cyklu tym ilość kresek rośnie nawet do 4-5. Po właściwym wypaleniu które trwa kilka sekund (chmurka dymu przez chwile) spalanie się normuje.
Usuń ten DPF, koszty max 1000zł za całą operację.

shrek565
07-08-14, 10:06
Usuń ten DPF, koszty max 1000zł za całą operację

To prawda - Usunąć. Jedyny minus przy mocnej redukcji lub wciśnięciu gazu do podłog...i z tyłu nic nie widać - tak czarno :P

filipfm
07-08-14, 10:09
To prawda - Usunąć. Jedyny minus przy mocnej redukcji lub wciśnięciu gazu do podłog...i z tyłu nic nie widać - tak czarno :P

Moze sprawdz sobie stan silnika ;) jak masz chmure za autem.
U mnie z fabrycznym brakiem DPFa na hamowni z OEM programem nie dymil w ogole. Teraz jest zdrowo podkrecony i przy hamowaniu widac bylo spaliny, ale zaslona dymna bym tego nie nazwal :p a na ulicy tego nie widac bo auto sie rusza.

Pik
07-08-14, 10:22
Tak, tak. Usunąć filtr DPF i smrodzić dymem prosto w nos innym użytkownikom dróg. O ekologii nie wspominając. Typowo polskie, egoistyczne podejście do sprawy. Mam nadzieję, że na przeglądach technicznych zaczną zwracać na to uwagę i takie pojazdy nie będą dopuszczane do ruchu.

butler.gdansk
07-08-14, 10:38
Od kiedy DPF zapobiega dymieniu? To nie jego rola..
Zresztą w zależności od kraju w którym Civic był sprzedawany ten filtr cząstek stałych był lub nie.
Skoro piszesz o ekologii to może wspomnij jak na nią wpływa proces produkcji tego ustrojstwa oraz o tym o ile większe spalanie paliwa się robi kiedy sie uaktywnia.
Ten dym za autem to są inne problemy w autach.

filipfm
07-08-14, 11:18
Od kiedy DPF zapobiega dymieniu? To nie jego rola..
Zresztą w zależności od kraju w którym Civic był sprzedawany ten filtr cząstek stałych był lub nie.
Skoro piszesz o ekologii to może wspomnij jak na nią wpływa proces produkcji tego ustrojstwa oraz o tym o ile większe spalanie paliwa się robi kiedy sie uaktywnia.
Ten dym za autem to są inne problemy w autach.

Troche zapobiega. Dymienie w dieslu to glownie sadza powstajaca przy niedopalonej mieszance, a DPF ma wlasnie te czastki sadzy wylapywac bo sa rakotworcze

butler.gdansk
07-08-14, 11:54
Tyle w teorii, a w praktyce to bo po wyjęciu DPF nie widziałem absolutnie żadnej różnicy jadąc za swoim autem.

dublo2
07-08-14, 12:26
Jak dla mnie to jednak DPF zapobiega trochę dymieniu - osobiście mam DPF-a i jak na razie nie mam w głowie jego wycinania. Na obecną chwilę spełnia swoją rolę i sobie go cenię. Nawet (minimalny) wzrost zużycia paliwa ma się nijak do 1000 zł za wycięcie filtra. Do tego już np. w Niemczech są kontrole drogowe, które sprawdzają czy DPF jest (jak miał oczywiście być fabrycznie) - także ja wolę nie ryzykować i nie robić druciarstwa :D

shrek565
07-08-14, 14:32
U mnie w silniku wszystko ok i było ok dopiero po wybebeszeniu dpf według mnie znacznie zaczął dymić przy redukcji np z 4 na 3 i wskoczeniu na jakieś 4-5 tyś obrotów( kolega jadący z tyłu opisuje iż nic nie widać aż do rejestracji przez chwilę. A na autostradzie koło 200km/h widać takie dwie czarne małe smugi przy asfalcie coś jak w samolocie :D)
Jak podgazowałem dziś na postoju do czerwonego to tak to wygląda - nie aż tak żle :p.


https://www.youtube.com/watch?v=0IzUFChp5pc&feature=youtu.be

wirtold
07-08-14, 15:18
No i podgazowanie na postoju jest bez obciążenia. Jechałem za dieslem brata bez DPF-u, jak przycisnął, to miałem odruch hamowania bo czarno... Ale przynajmniej widać, że równo z obu leci ;)

Fixxxer
07-08-14, 20:22
No i zrobiła nam się trochę dyskusja akademicka o wyższości świąt. I na dobrą sprawę nie wiem, czy DPF wyciąć, cz go zostawić. Swoją drogą tak się zastanawiam skoro w PL sprzedawane były w 2008 r. Civici bez DPF-a, a w Niemczech już miały ten gadżet, czy były to takie same samochody? Czy na rynek polski szło jednak coś innego, jakieś inne rozwiązania, inne technologie, inne silniki? No i pytanie drugie, czy w sytuacji wymiany oleju wymieniać także filtr skoro wymieniałem go w czerwcu? Czy tylko zlać olej i wlać nowy?