Zobacz pełną wersję : Wysokie obroty - jak to wygląda z biegami?
Cześć,
Przepraszam was za zaśmiecanie forum, ale mam kolejne idiotyczne pytanie a potrzebuję szybkiej odpowiedzi. Za godzinę jadę z facetem na stację diag, mam też zamiar próbnie sie hondą przejechać. Słyszałem że silnik w civicu lubi wysokie obroty, ale jak to sie ma do codziennej miejskiej jazdy? Przy jakich obrotach należy optymalnie zmieniać bieg na wyższy ? Rozumiecie, nie chce się też zbłaznić przed kolesiem, jak mam podejść do tej Hondy, jak do auta którym jeździłem dotychczas, Renault Megane classic (między 2000 a 3000)?
wiem że wydaje się to idiotyczne ale potrzebuję odpowiedzi, mieć trochę pewności.
dzięki
Auto jak każde inne biegi zmieniaj normalnie przy 2 -3 tys. Przy wyższych obrotach to auto zaczyna dopiero jechać jakoś znośnie - honda lubi wysokie obroty :)
Przy 6000-7000.
Żartuję. W okolicach 3000. Wtedy jest najbardziej ekonomicznie.
Tak, żeby VTECa było słychać ; P A jak nie ma to 3000 ; D
no biegi jak w kazdym innym aucie, ale najwyzsza moc osiaga dopiero przy odcinnce:D(prawie przy odcince) moment to cos kolo 5tys. ale nikt normalny nie jezdzi tak cały czas:D
Tylko nie pałuj mu auta na zimnym, bo osobiście bym kierującego spałował :D A tak serio honda jak każde inne auto benzynowe, do 2 tysięcy zero mocy :D Optymalnie 2,500-3,500 zależy też od motoru. Inaczej sie kreci d14 a inaczej b18 :P
Oj jak kolega przyzwyczajony do silnika Renault to po przesiadce na Hondę będzie zawiedziony.
Oj jak kolega przyzwyczajony do silnika Renault to po przesiadce na Hondę będzie zawiedziony.
chyba że kupuje Hanie z VTEC-iem to uśmiech się pojawi jak wkręci na obroty :D
Oj jak kolega przyzwyczajony do silnika Renault to po przesiadce na Hondę będzie zawiedziony.
Niby który silnik taki fajny? :>
Ja miałem 1,8 na monowtrysku w R19. 152Nm przy 3250 obrotach. Zdecydowanie wygodniej się tym jeździło, nie trzeba było kręcić, żeby jechało i za każdym razem jak stawał koło mnie Civic z d14 to dostawał po pupce. :)
Ja miałem 1,8 na monowtrysku w R19. 152Nm przy 3250 obrotach. Zdecydowanie wygodniej się tym jeździło, nie trzeba było kręcić, żeby jechało i za każdym razem jak stawał koło mnie Civic z d14 to dostawał po pupce. :)
Ładnie. My mamy ze 120Nm przy ponad 5000...
Ale do 7k nie kręciło, c-nie? :>
No w tym sęk, że nie. Jak kupiłem Hondę to dzwonie do kuzyna Hondziarza co jest nie tak bo nie chce "jechać". Spytał do ilu kręcę no to odpowiedziałem, że jak Renifera, do 5000. I tu była różnica :D Jednak Civic nigdy nie szedł jak R19. Za to D14 pali znacznie mniej bo ok 2 litry LPG na 100km co daje dość duże różnice w portfelu. Coś za coś :)
Nie ma to jak porównać 1.8 z 1.4 :)
Ale pojemność większa więc i elastyczność jak i moment obrotowy większy. Hondowskie silniki to szlifierki i trzeba się z tym pogodzić. Mała pojemność, nawet fajna moc, ale moment kuleje. Ja przy D16B2 mam niby 143 nm i nawet fajnie się tym jedzie :)
Moc ta sama :)
Porównaj ten silnik do b18c4. Pojemność ta sama, co do mocy nie nasza wina że "reno" i większość auto europejskich nie popisywała się w tej kwestii :D
Porównaj ten silnik do b18c4. Pojemność ta sama, co do mocy nie nasza wina że "reno" i większość auto europejskich nie popisywała się w tej kwestii :D
Jedno. A drugie, że R19 miało debiut w '88.
Jedno. A drugie, że R19 miało debiut w '88.
Dobra to zejdźmy do 89roku i porównajmy to do marnego 1.6 b16a :)
w R19 F16 miales silnik f7P 1.8 140KM ktore bez problemow dorownywalo b16, a w niektorych aspektach go przewyzszalo. W clio wiliams mialo 170-180KM N/A co juz zdecydowanie zostawialo Honde w tyle. Oczywiscie nie mowie, ze Honda robila gorsze czy lepsze silniki, mialu zupelnie inna charakterystyke jednak francuzi w tamtych latach krolowali w rajdach samochodowych, gdzie Honde bylo ciezko uswiadczyc.
Pozniejsze Lata 90 to juz inna bajka, gdzie Japonczycy pokazali calemu swiaty jak robi sie silniki :)
a ja tam ze swojego 1,4 is zadowolony jestem :), o wiele lepszy od innych silnikow 1,4
jesli brac pod uwage golfa i wszystkie szmelcwagony to tak honda gorowała nad silnikami małego litrazu:D lubia wysokie obroty ale nie az tak jak ich własciciele:D
Znajomy kupił ostatnio a3 1.9 afn 110 koni. Zobaczył moje 1.4 na zderzaku i ze śmiechem powiedział, że wciągnie mnie nosem. Niestety po dwóch próbach został w tyle, a to tylko skromne 1.6 :D D16B2 ze skrzynią od D14 robi robotę :D
Znajomy kupił ostatnio a3 1.9 afn 110 koni. Zobaczył moje 1.4 na zderzaku i ze śmiechem powiedział, że wciągnie mnie nosem. Niestety po dwóch próbach został w tyle, a to tylko skromne 1.6 :D D16B2 ze skrzynią od D14 robi robotę :D
Ile będziesz miał teraz do 100?
Jak już padło porównanie do renówki, to robiłem niedawno megankę po zerwaniu rozrządu, pierwszy model z okresu VI-geja, polift, motor 1.4 98hp na dwóch wałkach. Jak go uruchomiłem to z dołu rzeczywiście zbiera się nieco lepiej niż hondowskie d14 w MB2, takie było moje odczucie w czasie jazdy.
ALE...
Skrzynia biegów jest dziwnie zestopniowana i w sumie bardzo krótka. Prowadzeniem nie dorasta hondzie do pięt, buda gnije tak samo. Rozwiązania techniczne i podatność serwisowa - o tym można książkę napisać, z wulgaryzmami. Od tamtej pory mam uraz do tych wynalazków. Ceny części powalają, jak ktoś przyzwyczajony jest do hondy. Z dwojga złego wolę te dychawiczne d14 :)
Ile będziesz miał teraz do 100?
Nie mam pojęcia bo nie mierzyłem nic jeszcze, a nie chce głupot pisać. Chciałbym tylko kiedyś z ciekawości postawić się na kresce z tym silnikiem i jego ori skrzynią :)
co by nie mówić o hondowskich silnikach to one nigdy nie zachwycały elastycznością. Bez znaczenia czy 1.4, 1.6, 1.8. Mam h22 z krótką skrzynią z wersji jdm i powiem szczerze spodziewałem się lepszego dołu przy takiej pojemnosci. Taka uroda tch silników i trzeba to zaakceptować :)
jeżdziłem meganką 1.5 w okresie gdy miałem d15z6 i dół był zdecydowanie lepszy niż w hondzie, ba nawet w maździe 323f 1.5 88KM do 3.5 rpm lepiej się zbierało niz w ek3.
No ale pewnie większosć z Nas ma Hondy nie dla dołu i elastyczności ale fajnej góry
ps. ile koni ma to d16b2? bo nie orientuje się w tych angielkach :p
ps. ile koni ma to d16b2? bo nie orientuje się w tych angielkach
Non vtec 116 koniów wg katalogu, ale jest na gratach od D14 wraz z ssącym i przepustnicą, tylko listwa wtryskowa jest od D16 :)
Co da ssący i przepustnica od d14? Jest jakaś różnica w średnicach?
Wg mnie zabiera moc, ale zostały takie graty bo robiłem swapa z D14, a pasowało P&P. Z czasem troszkę się zmieni. Jak na razie jeździ bez problemowo i to mnie cieszy ;)
Hehe ok, juz myślałem, że jakieś konfiguracje o których nie wiem powstają ;-)
Plusem z D14 na pewno jest skrzynia, która jest w miarę krótka. Tyle plusów :P
...jak mam podejść do tej Hondy, jak do auta którym jeździłem dotychczas, Renault Megane classic...
Przede wszystkim jak masz zaprzyjaźnionego mechanika to zapowiedz mu, że od teraz będziecie się widzieć już nie tak często jak do tej pory. :-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.