Zobacz pełną wersję : Turbo czy Kompresor D16Z9
Panowie chciałbym bardziej poznać ten temat.
W necie bardzo mało piszą o turbo ;/
Plusy i minusy które poznałem to :
Kompresor ciągnie od samego dołu nie ma nagłego ataku jak w turbo
Kompresor można sobie wyłączać w każdej chwili
I właściwie to tyle
są tematy od tego, od turrbo 2 i kompresor 1 temat opisane tam jest multum rzeczy co cię tylko może interesować. turbo czy kompresor jak sie ma coś wysrać to nie ma dużego znaczenia czy to turbo czy eaton, a jak silnik jest ok to pociągnie tego softa
Jak kolega wyżej wspomniał jest masa tematów. Osobiście wole turbo bo dźwięk kompresora mnie po prostu męczy. jeździłem ze znajomym i na początku podjarany jak fajnie to miałczy. A potem błagałem go żeby to wyłączył (tymbardziej że auto w wydmuszce - zero wygluszenia). Sam teraz montuje turbo, chociaz chciałem kompresor. Wybrałem głownie tą opcje ponieważ silnik do remontu, to od razu założyłem tloki od vitary i inne graty. Jak silnik zdrowy to soft turbo ja najbardziej. Plusem kompresora będzie natomiast fakt, że nie trzeba ingerować w wydech. Tzn umownie nie trzeba, ale jak ktoś robi porządnie pod strojenie to trzeba będzie dać coś większego od serii :). Kwestia portfela. Kompresor wyjdzie taniej.
PIMPEK_EJ2
04-08-14, 20:25
Panowie chciałbym bardziej poznać ten temat.
W necie bardzo mało piszą o turbo ;/
Plusy i minusy które poznałem to :
Kompresor ciągnie od samego dołu nie ma nagłego ataku jak w turbo
Kompresor można sobie wyłączać w każdej chwili
I właściwie to tyle
Najpierw zastanów sie w jaką moc bedziesz celowal i do czego auto Ci bedzie służyć.
Ja zaczynam mieć dosyć swojego choć przy każdym wdepnięciu w podłogę przestaje mi przeszkadzać:)
Autem głównie śmigam po mieście także dużej mocy mi nie potrzeba.
0.4 bara w zupełności starczy. Moc mocą nie potrzebuję więcej jak 170 KM ale dźwięk tutaj odbywa główną rolę :)
Jeśli chodzi o silnik to zdrowa jednostka D16Z9 z automata. Nie bierze oleju itp :)
świst turbiny i dobry bv powinien Cie ucieszyć
Only @. Nie ma się nad czym zastanawiać, tym bardziej, że auto do codziennego użytku.
Autem głównie śmigam po mieście także dużej mocy mi nie potrzeba.
0.4 bara w zupełności starczy. Moc mocą nie potrzebuję więcej jak 170 KM ale dźwięk tutaj odbywa główną rolę :)
Jeśli chodzi o silnik to zdrowa jednostka D16Z9 z automata. Nie bierze oleju itp :)
Mi osobiscie najbardziej odpowiada kompresor - no i co z tego ze boost na Vtecu spada
Jak jest go od samego dolu tyle ze gdy cofajac wrzuci sie 1 bez zatrzymania to bieda ruszyc.
Czlowiek wcale sie nie spieszy - jedzie 3-4tys obrotow - i wyprzedza 90% wszystkiego na ulicy - swiszczy i halasuje - i dobrze - inni wiedza ze tam jest - to troche jak jazda scigiem - opor miedzy autami zeby zrobili miejsce :P
Bedzie ci za glosno - chcesz oszczedzic paliwo - wylaczasz kompresor - i pyrkasz.
Wiadomo - sa fani tego i tego.
Tak czytam wyzej cos kolega Bead wspominal ze przy kompresorze nie trzeba ingerowac w wydech - BREDNIE :)
I tu i tu srednica wydechu wieksza jest zalecana - a mulenie silnika na wlasne zyczenie to troche bezsens - i tak bedzie cza przerobic kolektor by zmiescic eatona - wiec czemu nie dorzucic troche grosza i wjechac z 2,25 czy 2,5 z zapasem na rozwoj odrazu i final - przy kompresorze nie trzeba ingerowac w wydech - czegos takiego to dawno nie slyszalem.
Daniel - jak masz chwile popoludniem to wpadnij do mnie na Arke - przewine ci temat jak chcesz
Tak czytam wyzej cos kolega Bead wspominal ze przy kompresorze nie trzeba ingerowac w wydech - BREDNIE
Ja wspomniałem, że na upartego nie trzeba wymieniać. Jeżeli ktoś nie ma aktualnie kasy :) Dodałem przecież, że jak kogoś interesuje porządne wystrojenie tego, to wypadałoby dać większy wydech.
Autem głównie śmigam po mieście także dużej mocy mi nie potrzeba.
0.4 bara w zupełności starczy. Moc mocą nie potrzebuję więcej jak 170 KM ale dźwięk tutaj odbywa główną rolę :)
Jeśli chodzi o silnik to zdrowa jednostka D16Z9 z automata. Nie bierze oleju itp :)
0.4 bara to spoko Eaton M45 ogarnie jeśli chodzi o kompresor, ale pytanie czy dla 0.4b chcesz dmuchac czy nie lepiej wsadzić jakies mocne NA ? B18C4 i masz 169km jeśli trzyma serie.
Cenowo pewnie wyjdzie swap taniej, chyba ze będziesz skladac graty do dmuchania po taniości i nie będziesz ingerować wgl w serducho silnika. Bo jak u mnie wszystko przekroczylo 5k przy M62 to już przestałem liczyc dalej :D
swap wyjdzie taniej od eatona? bardzo ostrożnie bym podchodził do tego
Chociaz.... może podobnie bo przy B18C4 swap kompletny kolo 5k, ewentualnie robocizna + oleje, filtry, plyny i części eksploatacyjne, ale podobnie tyczy się dmuchania, lapy, gajgery, strojenie, dmuchawka, dolot, silikony, ic, wydech i trzeba się liczyc ze seryjny silnik może pierdnac :)
Jak wygląda sytuacja z montażem turbo , jeżeli mam lekko przerysowany wał na 4 panewce?
Panewki były wymieniane , przyjęły się nie stukają nie pukają :)
Odświeżam dyskusję. Jak to widzicie jeżeli panewki były wymieniane ?
spolerowałes wał? czy zostawiłes taki jaki był? jak bedziesz dbal o ilosc i jakosc oleju i nie butowal od niskich obrotow to powinno byc ok.
Wał nie był polerowany, ponieważ znikome były na nim ślady po obróconej panewce.
Po wymianie panewek zrobiłem ok 8000 km bez problemowo.
to zakladaj, eaton czy turbo to Twoj wybor, a czy sie wysra to loteria+(nie) umiejetnosci kierownika
PIMPEK_EJ2
27-08-14, 20:55
Po wymianie panewek zrobiłem ok 8000 km bez problemowo.
Czyli w sumie bardzo nie dużo:) Czemu panewki obróciło? Sprawdzałeś pompę oleju?
Wał nie był polerowany, ponieważ znikome były na nim ślady po obróconej panewce.
Bravo dla mistrza ktory to zalecil :)
Ja oddaje wal na polerke nawet przy zmianie panewek jak stare mocno klepia
to zakladaj, eaton czy turbo to Twoj wybor, a czy sie wysra to loteria+(nie) umiejetnosci kierownika
Wybor jak wybor - na kompresorze panewki dostana mocniej po dupalku bo wstaje wczesniej niz turbo
Te znikome slady na wale tez oczywiscie na oko ocenil? Tam licza sie setne milimetra, okiem tego nie wylapiesz.
Wał nie był polerowany, ponieważ znikome były na nim ślady po obróconej panewce.
Po wymianie panewek zrobiłem ok 8000 km bez problemowo.
Bezproblemowe 8000km po wymianie panewek :cool:
U made my day !
Bierz turbo , kompresor wyje huczy - a idź pan w hooy , mnie po jakimś czasie wkurzał bov a tak byłem zajarany na ten dźwięk a co dopiero kompresor...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.