Zobacz pełną wersję : spalanie i obroty
Witam!
szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem wiec założyłem temat...
Mam pewien problem, a mianowicie kilka dni temu przeskoczył mi pasek rozrządu, wiec kupiłem nowy i zaciągnąlem hanke do speców, po wymianie po pierwsze palił sie check engine, więc szybka samodiagnostyka i wykazało sonde lambda, reset kompa i bład zniknął, więcej sie nie pojawił, nastepnego dnia hanka zaczela chodzic na trzech garkach, i zaczęly skakać obroty, wiec do sklepu po nowe swieczki, wymienione swieczki i jest ok, potem znowu jade i tak jakby ja zalewalo ale po chwili był spokuj i tak sie działo kilka razy, az sie zapalil chek engine poraz kolejny ale odrazu zgasł, więc pojechałem do aso na diagnostyke ale nic nie wykazała. narazie jest w miare spokojnie czasami tylko jakby obroty sie wachały miedzy 800-1000, i podniosło sie znacznie spalanie :( wyczysciłem krokowy ale nie pomogło za wiele... Czy macie jakieś teorie? co to może byc? czy cos poknocili z rozrządem ? z góry dzieki za pomoc !!!
Pozdrawiam !
Może reset porządny pierdyknij? Zawsze pierwszym krokiem kiedy coś złego się dzieje powinien być reset kompa imo ;)
już robiłem i nic, w aso mi powiedzieli, że mogą być to kable WN i dolot od z6, ale nie miałem wczesniej zadnych problemów z tym :(
ha:) sprawa sie wyjaśniła... padł wtrysk :( jutro zamówionko, nowe wtryski od RC :)
uwazam, ze mozna zamknac temat :)
To bedzie rozrzad!!! zle Ci ustawili! Miałem to samo! bylem 5 razy na kompie i mowili ze wszystko jest ok cos pokrecili kase brali a nic z tym nie zrobili!!! I niby sprawdzali rozrzad. Pojechalem do serwisu załamany a tam mi po 15 minutach mowia ze rozrzad jest przestawiony! skasowali mnie 250 zl ale autko smiga i nawet najmniejszego drgniecia silnika nie czuje! Wiec mozesz działac!!!Pozdro
Sory akurat pisalem tego posta w tym samym czasie co ty odpowiedz! Wtrysk padł? A nie odczułes znacznego spadku mocy? tak kolo 5tys obrotów?
hmmm.... no kuzwa to jusz nie wiem ... ale wiem jedno dzisiaj zaczeło sie to samo wziolem stanołem hanka chodzi na trzech garach wyciagam na właczonym silniku wtyczki od swieczek i... jedna bez zmian czyli pomyslalem: "swieca padła?" , nie mozliwe bo nowa, wiec przyczyna prawdopodobnie lezy we wtrysku i tak tez powiedzial mi koles dzisiaj we warsztacie(znajomy) :)
A pomyslales nad kablami wysokiego napiecia??? Bardzo wazne sa one w silnku. I prace silnika
no kable juz zamówiłem NGK Racing cos tam i swieczki NGK iridium, beda w poniedziałek :) ale na kablach iskra jest takze chyba sa w porzadku
No to jak kupiles kable to wymienisz i zobaczysz! Nie radze kupowac wtryskiwaczy tak pochopnie bo to jednak koszt! Kabel moze miec przebicie lub jest gdzis nadlamany lekko i nie daje prawidlowego napiecia! Wiesz jak zapala Ci sie w sumie kontrolka silnika to nie wykluczam problemu z elektronika!!!
jest jeszcze jedna rzecz, dzisiaj mi sie zapalił chek engine i sie palił cały czas, jak podjechałem na cpn i zapalilem ja znowu to chek engin sie niepalił i sie juz nie zapalił...?
podaj lepiej nr bledu jaki masz. jak znam zycie to pewnie blad 44 oznaczajacy w skrocie "wszystko" ;)
właśnie sprawdziłem i nie ma żadnego błędu :) to chyba dobrze... podejrzewam,że check engine sie zapalił przez sonde, bo jezeli nie chodził jeden wtrysk to nie spalał paliwa do konca lub zalewał świece i sonda wychwyciła nadmiar paliwa... moze sie myle ale wydaje mi sie byc to racjonalnym wytłumaczeniem ;)
Sonda moze byc tez padnieta, zle steruje dawka paliwa bo albo jest spowolniona albo wysylala za dudzo impulsow do kompa! imialem kiedys tak w oplu corsa 1.2 silniczek a palil 10 l benzyny na 100km. check engine tez sie zapalal czasami a czasami gasł!!! pojechalem do serwisu i powiedzieli ze jest ok! pojechalem do znajonego mechanika zeby sprawdzil sonde no i co sie okazalo? sonda padnieta dawala za malo impulsow do kompa a ten przelewal dawke paliwa! Po wymianie sondy wszystko bylo ok!
a jest jakis sposób zeby samemu sprawdzic sonde ?
a jest jakis sposób zeby samemu sprawdzic sonde ?
Wiem ze mozna sprawdzic miernikiem sonde,ale nie mam pojecia jak sie ustawia ten miernik i ile powinien pokazywac!!! ja zaplacilem 10zl za sprawdzenie!
przeszukałem forum i znalazłem ze 20 Ohm-ów, i jezeli dobrze sprawdziłem to jest ok. wiec raczej sonde wyklucze... narazie.
przeszukałem forum i znalazłem ze 20 Ohm-ów, i jezeli dobrze sprawdziłem to jest ok. wiec raczej sonde wyklucze... narazie.
Masz naprawde zabawy z tym samochodem! Co mu dolega to naprawde nie wiem juz!
Masz naprawde zabawy z tym samochodem! Co mu dolega to naprawde nie wiem juz!
zobacze jak zmienie kable i swieczki, jak nadal sie nie poprawi to wymienie wtryski i sonde tak na wszelki wypadek ;)
chociaz dzisiaj jezdzila normalnie bez zarzutów oprócz małego ale... natomiast jak stoje na swiatlach lub skrzyzowaniu lub korku, to obroty stoja na 1100 jak przygazuje lekko to wtedy spadaja do 800 i stoja, nie jest tak zawsze ale czesto.
chociaz dzisiaj jezdzila normalnie bez zarzutów oprócz małego ale... natomiast jak stoje na swiatlach lub skrzyzowaniu lub korku, to obroty stoja na 1100 jak przygazuje lekko to wtedy spadaja do 800 i stoja, nie jest tak zawsze ale czesto.
Silniczek krokowy czysciles?U mnie obroty czasami sa na 1000 a czasami na 5000 wiem ze to silniczek bo jak go wyczyszcze to jest ok!Wracajac do sondy daj mi wskazowki jak ustawiles ten miernik i co pokazywalo na tym mierniku? A ja pozycze zaraz miernik od znajomego i sprawdze moja sonde! Jutro bym Ci dal odpowiedz jak wyszlo u mnie.
Silniczek krokowy czysciles?U mnie obroty czasami sa na 1000 a czasami na 5000 wiem ze to silniczek bo jak go wyczyszcze to jest ok!Wracajac do sondy daj mi wskazowki jak ustawiles ten miernik i co pokazywalo na tym mierniku? A ja pozycze zaraz miernik od znajomego i sprawdze moja sonde! Jutro bym Ci dal odpowiedz jak wyszlo u mnie.
Po 1: silniczek krokowy czysciłem :)
Po 2: miernik musi miec ohm-y jak ma to ustaw na 200 i ci pokaze, powinien pokazac w granicach 200, u mnie było 198,6
Zapomnialem jeszcze dodac! Jak juz wspomnialem wczesniej mialem problem w oplu i ten mechanik ktory mi sprawdzal kazal mi trzymac obroty caly czas na 3 tysiacach. Wtedy podobno miernik pokazuje prawidlowe odczyty!
no nie wiem najwyzej jutro sprawdze jeszcze raz :)
sprawdz! Ja sprawdze rowniez!Watpie ze wtryski padly !Jaki masz przebieg w swojej hani? Chociaz na naszym paliwie wszystko rozwalic sie moze!!!
nasze nie jest złe a hanka ma prawie 100k...
...mil :)
Czesc ! sprawdzilem moja sonde ale wiesz co strasznie te numery skacza! od 100 do 200 omów w tych granicach pokazuje! Ale czy to dobrze?Tego nie wiem!
wyskoczył mi kod błedu 73 :( : random misfire cylinder 3 ??? co on oznacza ?? pomocy :)
wyskoczył mi kod błedu 73 :( : random misfire cylinder 3 ??? co on oznacza ?? pomocy :)
A byłes na kompie sprawdzic?
nie, sam sprawdzilem, kable wymienione i swiece tez i dalej to samo tak przez jakies 20 km, a jak wyjechałem na autostrade to jej wstawilem troche na 3 i poszla jak nowa, narazie jest ok zobacze co bedzie dalej :) tylko nurtuje mnie skad sie ten błąd wziął, jaka moze byc przyczyna ?
chyba sie naprawiło wiec nie ma sensu ciagnac tego tematu dalej :) dzieki za wskazówki :) pozdrawiam !!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.