Zobacz pełną wersję : Strojenie staga D15Z6
Mam instalkę w następującej konfiguracji:
-Stag4 plus
-Hana listwa zielone z dyszami 2,3mm (takie jak czerwone)
-Kme silver
Chcę to jak najlepiej zestroić ale mam kilka problemów, mianowicie jeśli podniosę ciśnienie powyżej 1,1 bar to wywala mi błąd "zbyt duże dysze" a jeśli zjadę niżej z ciśnieniem to wtedy zapętla mi na wysokich obrotach, jakiś pomysł co z tym zrobić?
Jak zbierać mapy? Słyszałem że nie można zbierać map pb i lpg podczas jazdy w trybie econo i tak do tej pory robiłem, czy to prawda?
Kolejna sprawa to:
Czasy wtrysku pb na wolnych obrotach to 2,7-3,3ms ale po cutoff występują dotryski rzędu 1,6ms - i nie wiem jak to ugryźć, który tok rozumowania jest dobry czy olać dotryski i ustawić tak żeby na wolnych wtryskiwacze gazowe wyrabiały się w czasie, czy może ważne jest żeby wtryskiwacze gazowe je ogarniały? A może po prostu je obciąć?
No i ostatnia kwestia - podczas jazdy na pb jest w miarę ok na obecnej mapie, tzn. w upalny dzień do 2 tys obrotów jedzie baardzo mułowato, z klimą jest tragicznie. Ponadto podczas jazdy z włączoną klimą kiedy silnik pracuje na jałowych i dodaję gazu to silnik przez chwilę się przydusza zanim wkręci się na obroty, na pb tego nie ma.
https://lh4.googleusercontent.com/-3sdn-Nctj_4/U8FWuXBw5HI/AAAAAAAAFJU/mM2FsgRO-so/w1358-h764-no/1.jpg
zielone do tego silnika ?
co za przygłup dobierał graty
powinny byc zwykłe czarne max czerwone
Tam gdzie montowałem gaz - jak się z czasem okazało - przygłupów jest na pęczki, i na początek faktycznie były zielone bez dysz...
Co do wtryskiwaczy to kiedyś były 4 rodzaje: czarne -> czerwone -> zielone -> niebieskie, teraz dostępne są tylko złote i niebieskie. Złote bez dysz mają wydajność starych zielonych, ale można zrobić z nich czarne lub czerwone poprzez wymianę dysz, dodatkowo przez pewien czas były dostępne zielone z wymiennymi dyszami i ja mam właśnie takie, czyli wtryskiwacze to jakby nie patrzeć czerwone.
Ch** mnie strzela jak jadę do tych baranów i tłumaczę im co jest nie tak i co mają poprawić, po chyba 7 albo 8 wizycie postanowiłem że kupie kabel i sam to ogarne bo to walka z wiatrakami, zero dobrej woli żeby zestroić porządnie instalkę :/
Tu masz rozpiske z wtryskiwaczami hana:
http://124coupe.pl/hosting/images/hanadobrwt.jpg
Mam u siebie stag 300 i listwe valteka, za niedlugo zmieniam na hana2000 czerwone, ja u siebie sam kalibrowalem instalacje, wgralem ostatni firmware jaki byl dostepny, kalibracja, ustawiane mnoznika, na stronie staga sa telefony komorkowe do technikow, mozna zadzwonic zapytac co i jak, ja tak sie posilkowalem na poczatku, reszta w necie dostepna.
Jak juz masz listwe hana nie zapomnij o wymiane filtra miedzy parownikiem a listwa, najlepiej zeby byl poliestrowy a nie z bibuly, ten w parowniku standardowy z bilbuly czy z czego on tam jest zrobiony, wymiana raz na rok tych dwoch filtrow nikomu nie zaszkodzi.
Ja se dokupilem dodatkowo taki patent:
CERTOOLS F-704C
http://www.certools.pl/media/catalog/product/cache/9/image/3d289109fc3444b2ca85735c15bbe8fe/d/s/dsc04628-m_1.jpg
A co to za "patent "?
Wysłane z mojego HTC Desire 500 dual sim za pomocą Tapatalk 2
sumek80 tą tabelkę znam na pamięć, w D15Z6 są dwie mapy i krótkie czasy wtrysku, jak ktoś montuje gazownię w tym silniku to:
-najlepiej kupić centralkę KME bo obsługuje dwie mapy, i nie ma problemu ze zbieraniem map (np. przy stagu nie można pozwolić żeby silnik przechodził w tryb econo czyli powyżej 3 biegu trzeba trzymać silnik powyżej 3tys rpm)
-potrzebny stabilny ciśnieniowo reduktor - spadek przy bucie może być max 0,2 bar a najlepiej 0,1 bar
-szybkie wtryskiwacze - hana czarne, lepiej kupić matrixy czy inne które mają czas otwarcia mniejszy niż 2,8ms, najlepiej 2ms lub mniej
-wkrętki nawiercone pod tym samym kątem co wtryskiwacze benzynowe i na krótkich wężykach bo inaczej jest kiepska reakcja na gaz, szczególnie na klimie
To że czerwone hanki w teorii wyrabiają to w praktyce niekoniecznie. Jeśli ustawisz ciśnienie na 1.2bar, to na jałowych obrotach są praktycznie na granicy swoich minimalnych czasów a jeśli przed odcinką ciśnienie spadnie poniżej 1 bar to może zacząć się zapętlanie - więc kluczowy jest stabilny reduktor.
Reasumując - D15Z6 potrafi być upierdliwy jeśli zabierze się za niego ktoś pierwszy raz i będzie się uczył. Ja swoją instalkę musiałem poprawiać po gazowniku i niestety czeka mnie jeszcze przeniesienie wtryskiwaczy z listwy na krótkie wężyki i być może ponowne nawiercanie kolektora... bo po dodaniu gazu (szczególnie na klimie) silnik przez chwilę przydusza się zanim zacznie wkręcać się na obroty.
No przyznam sie ze temat krotkie wezyki od listwy do kolektora nie daje mi spac, no i te matrixy cale, drogie to ustrojstwo. Dobry temat byl jak zadzwonilem do autoryzowanego gazownika stag w gdyni i zapytalem sie o regeneracje listwy valtek - cena 150zl powiedzial, oczywiscie calkiem powaznym glosem powiedzialem mu ze daje 60zl nie wiecej, przy okazji dowiedzial sie odemnie ze na allegro nowy valtek 3 omy z wysylka za pobraniem to koszt 120zl Ja mam aktualnie motor d16y7 docelowo miala byc hana2000 czerwona no ale martix do mojego staga 300 no ciekawy temat. No ale nie mozna zrobic by tak zeby kupic pojedyncze wtryski, polaczyc to wezykiem jak na listwie a przy kolektorze to rurka tylko tyle zeby laczyla wtrysk i koncowke w kolektorze ?
Jeśli chcesz robić oddzielnie wtryski to są dwa sposoby:
1. Zamiast listwy zakładasz dystrybutor na 4 wyjścia i podłączasz wężykiem każdy wtryskiwacz
2. Kupujesz odpowiednie adaptery-trójniki do wtryskiwaczy i podłączasz do pierwszego bezpośrednio wąż z reduktora, z 1 do 2, z 2 do 3 i z 3 do 4. i tworzy Ci się jakby listwa z wtryskiwaczy i węża :P czyli coś takiego
http://maicroftbb.gbzl.pl/allegro/lpgc4_2.jpg
Nie bede zakladal nowego tematu, potrzebuje porady.
Wiem jak ECU hondy steruje ukladem paliwa oraz jak to wszystko dziala jednak nie znam sie na instalacjach gazowych, sam jezdze cale zycie na benzynie. Ojciec w swoim dupowozie od 1,5 roku ma gazownie, staga 300 i prawie od samego poczatku sa z nia problemy, silnik d14a2 (ej9 polift sedan). Na poczatku do pierwszego przegladu bylo wzglednie dobrze, pozniej cos pozmieniali i jest dupa. Ojciec cos narzekal na obroty biegu jalowego i brak reakcji na gaz, pozniej auto zaczelo wiecej palic, jezdzil 2 czy 3 krotnie na korekcje i za kazdym razem w autoryzowanym warsztacie AC-Stag odwalali fuszere. Zainteresowalem sie tym sam, pojechalem z nim do warsztatu opisujac problem:
-slabo pali na ciepłym
-auto czasami muli po wcisnieciu gazu dopiero po 2 sek zaczyna jechac
-ecu od czasu do czasu wywala blad 45 - zbyt bogata mieszanka a-f
Osobiscie wydaje mi sie iz cala mapa gazowa jest do dupy. Majster stwierdzil iz problemem sa wtryski od gazu, rozebral, poogladal i stwierdzil rzeczywista "skaze" na wtrysku, wymienil i zaczal ustawianie sterownika. Kliknal cos 5 razy w laptopie po czym pojechal na "strojenie w terenie" z glownym majstrem. Cale strojenie na ulicy trwalo jakies 5-10 minut po czym fachowcy stwierdzili ze problem zostal rozwiazany i wszystko jest ustawione. Chyba nie musze dodawac ze po 10 km ecu wywalił ponownie blad nr 45 swiadczacy o przelaniu silnika ktory dalej nie pracuje tak jak powinien.
Mam kilka pytan. Na jakiej podstawie podlaczajac sie tylko do sterownika LPG majster ustala czasy wtryskow paliwa? Przeciez sonda w hondzie nie jest szerokopasmowa.. nie wydaje mi sie rowniez iz maja jakiekolwiek wskazania z sondy poprzez ich sterownik? Caly ten szajs opiera sie na jakims "mnozniku" czasu otwarcia wtryskow ? :D nie chce mi sie w to wierzyc i opadaja mi rece na sama mysl..
W jaki sposob jest "pisana" ta mapa paliwa bo moj rozum nie moze tego pojac jak majster ustawia takie rzeczy w ciagu 10 minut BEZ sondy szerokopasmowej. Czy moje przypuszczenia dot. zlej mapy sa sluszne czy moze cos jeszcze dawac ciala i zaczac szukac przyczyny z innej strony?
Jezeli ktos ogarnia temat LPG bede wdzieczny za pomoc bo "cos" juz nas strzela.
Mam kilka pytan. Na jakiej podstawie podlaczajac sie tylko do sterownika LPG majster ustala czasy wtryskow paliwa? Przeciez sonda w hondzie nie jest szerokopasmowa.. nie wydaje mi sie rowniez iz maja jakiekolwiek wskazania z sondy poprzez ich sterownik? Caly ten szajs opiera sie na jakims "mnozniku" czasu otwarcia wtryskow ? :D nie chce mi sie w to wierzyc i opadaja mi rece na sama mysl..
W jaki sposob jest "pisana" ta mapa paliwa bo moj rozum nie moze tego pojac jak majster ustawia takie rzeczy w ciagu 10 minut BEZ sondy szerokopasmowej. .
to podjedz człowieku do porzadnego warsztatu gdzie podłacza sonde i wystroją
To czlowieku musi minac gwarancja, skoro za cos place to wymagam normalnego serwisu w ramach gwarancji
Chce sie poradzic co jest z moim autem aby pana mechanika poprowadzic za raczke do sedna problemu
Jak masz użerać się z mechanikiem patałachem, to olej gwarancję i zabierz się do roboty sam.
Dzieki, to rozwialo wszystkie moje watpliwosci :)
tomalacivic
25-08-14, 11:23
Mam ten sam problem co wy z tymi gazownikami pojechałem do niego w sobotę zawieść papiery do wbicia gazu i przy okazji odebrać książeckie serwisową ale hrabia nie miał długopisu żeby wypełnić (ręce opadają)no i zapytałem się kiedy mam przyjechać na ewentualne sprawdzenie czy nic się nie pozmieniało i co usłyszałem JAK NIC SIĘ NIE DZIEJE TO JEŹDZIĆ(dramat niech *** wypełni te papiery i ostatni raz tam pojechałem)
Wczoraj wywaliłem listwę od HANA i zamontowałem każdy wtryskiwacz osobno na 3cm wężyku z wykorzystaniem trójników na wąż fi 12mm, do tego wymieniłem dysze czerwone na czarne (mniejsze).
Efekt jest taki że reakcja na gaz jest nieporównywalnie lepsza niż na czerwonych i wężykach 15cm, wkręca się na obroty prawie tak dobrze jak na benzynie. Nie przydławia się tak jak wcześniej, ale wciąż nie reaguje tak żwawo na dodanie gazu jak na PB. Podejrzewam że trzeba od nowa nawiercić kolektor pod podobnym kątem co wtryskiwacze benzynowe, bo teraz wkrętki są nawiercone prostopadle.
Dodatkowo silnik pracuje spokojniej, bardziej płynnie i bez żadnych szarpnięć.
kąt raczej nie ma tak duzego znaczenia bo LPG jest juz w postaci gazowej nie musi odparowac tak jak benzyna
W sumie prawda, tylko fajnie jakby gaz trafiał w okolice zaworów a nie w przeciwległą ściankę kanału kolektora. Czytałem gdzieś że właśnie dobre umiejscowienie wkrętek pomogło w civicu w temacie reakcji na gaz.
szczerze ja miałem w d16 po katem 90 z 3-4 cm od zaworów i wezyki 18 cm roznica pb/lpg praktycznie niewyczuwalna
Odpowiem na temat wężyków, im krótsze tym lepsze ale...... wywaliłem 1200 na nowe wtyski Keihina pomarańcz i na 12cm wężykach jest lepiej niż wcześniej na 5cm. po drugie zbieraj mape na econo na 2500 obrotów a potem zrób korekte po obrotach bo nigdy nie dojdzies do ładu ze spalaniem, ja mam kme gdzie też jest tylko jedna mapa i działa, nie rób żadnych dotrysków, na krótkich wężykach lub szybkich wtryskach nie ma różnicy pb/lpg, no i silver ustawiony na 1,1 lub 1,2. A co do wkrętek na kolektorze to zrob wkrętki od strony gdzie otwiera się ten pracujący zawór ssący a nie ten co na tym niby vtecu się dopina, pamiętaj ten silnik to jest 12V a 16V dopiero powyżej iluś tam obrotów.
a zapetlanie olej jeśli idzie na bogato to poco się tym przejmować, od ilu obrotów zapętla pewnie powyżej 6200, wtryski CI się nie spalą jeśli raz na jakiś czas zapętlisz dziady.
moje male pytanie co lepsze kme diego czy stag4? pojecia za duzego o tym nie mam valtek czerwony bedzie poprawnie dziala w civicu;? na co zwrocic uwage przy doborze reduktora docelowy pacjent to bedzie wlasnie tez d15z6
czerwony waltek nie działa
reduktor na 150KM
wybrał bym pewnie LPG TECH jeśli chodzi o elektryke
Odpowiem na temat wężyków, im krótsze tym lepsze ale...... wywaliłem 1200 na nowe wtyski Keihina pomarańcz i na 12cm wężykach jest lepiej niż wcześniej na 5cm. po drugie zbieraj mape na econo na 2500 obrotów a potem zrób korekte po obrotach bo nigdy nie dojdzies do ładu ze spalaniem, ja mam kme gdzie też jest tylko jedna mapa i działa, nie rób żadnych dotrysków, na krótkich wężykach lub szybkich wtryskach nie ma różnicy pb/lpg, no i silver ustawiony na 1,1 lub 1,2. A co do wkrętek na kolektorze to zrob wkrętki od strony gdzie otwiera się ten pracujący zawór ssący a nie ten co na tym niby vtecu się dopina, pamiętaj ten silnik to jest 12V a 16V dopiero powyżej iluś tam obrotów.
a zapetlanie olej jeśli idzie na bogato to poco się tym przejmować, od ilu obrotów zapętla pewnie powyżej 6200, wtryski CI się nie spalą jeśli raz na jakiś czas zapętlisz dziady.
Zapętla ok 6500 i tylko na 2 biegu więc olewam temat, jak będę miał możliwość to zrzucę kolektor i poprawię nawierty. Nie widzę sensu zbierania mapy na econo, mapy zbieram na 2 biegu w całym zakresie obrotów, a na 3 i 4 powyżej 3300rpm i auto jedzie zupełnie jak na benzynie, spalanie w trybie 100% miejskim wynosi 9-10L LPG przy czym palił mi 8-8,5L PB więc wszystko jest w normie.
moje male pytanie co lepsze kme diego czy stag4? pojecia za duzego o tym nie mam valtek czerwony bedzie poprawnie dziala w civicu;? na co zwrocic uwage przy doborze reduktora docelowy pacjent to bedzie wlasnie tez d15z6
Stag4+ jest odpowiedni do tego silnika jeśli zostanie zestrojony poprawnie, valteki zupełnie odpadają - kup hany z dyszami czarnymi lub barracudy, reduktor np. kme silver. Można się pokusić o zasilenie go faro 8mm żeby nie było spadków ciśnienia i łatwiej było wystroić instalację.
Można się pokusić o zasilenie go faro 8mm żeby nie było spadków ciśnienia i łatwiej było wystroić instalację.
średnica rurki niema nic wspólnego ze spadkami ciśnienia w autach poniżej 200 km
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.