Zobacz pełną wersję : d17y8
Witam , myślę nad złożeniem silnika do hondy, miał to być d15 dohc ale nie zgrały sie elementy( żyby uzuskać dobre CR tłoki musiałyby wystawać z bloku..) tak więc wymyśliłem żeby poskładać d17y8 mianowicie:
blok d17
głowica d16y8
korby d16zc1
tłoki p29
uszczelka d16y8 2 warstwy
wał d16z6
do tego jakiś ostrzejszy wałek i mapa pod pb98
według kalkulatora cr wychodzi około 13.11:1
mam wątpliwości czy się to nie rozleci ale na yt widziałem filmiki że ktoś coś podobnego już poskładał.
Co o tym sądzicie jakieś sugestie mile widziane i jakby ktoś orientował się w kosztach części to też dobrze chodziaż to to ogarnę jakby coś z tego miało być.
pozdrawiam i liczę na pomoc.
13,11:1? troche grubo...
nie ZA grubo? ;)
ma być grubo bo to hobbistyczny projekt tylko nie wiem czy to wypali...
wiesko1261
04-08-14, 17:45
no nie wiem :confused: (mogę się mylić ) jeżeli blok z d17 chyba 7gena to głowica z d16y8 nie pasuję -kanały spływowe oleju są po drugiej stronie :p
ale sam jestem bardzo ciekawy jak :D
fakt masz racje :http://i137.photobucket.com/albums/q206/cp_morit/D18%20Build/IMG_4121.jpg
ale już mam rozwiązanie chyba: trzeba by użyć przewodów olejowych jak do turbo
https://www.youtube.com/watch?v=H_1CpahHETc
wiesko1261
04-08-14, 20:57
bo kiedyś się napaliłem na silnik z 7gena :D
też to oglądałem:)
zastanawiam się czy nie zamienić bloku z d17 na d16 gdyż d17 będzie ciężko dostać po pieniądzach i w związku z tym mam pytanie czy różnią sie one wysokością i wogule czym się różnią ( oprócz tych kanałów splywu oleju), na kalkulatorze cr nie ma różnicy gdy wybiore d16...
blok się nie różni, jest inny wał po prostu (4,4mm różnicy w suwie)
Tak coś czułem czyli jak nie znajde d17 to będzie d16. gdzieś wyczytałem że w dohc są wydajniejsze pompy oleju ale z drugiej strony jeśli tak to czemu lubią obracać panewy te silniki... Jak to jest z tymi pompami?
wiesko1261
09-08-14, 07:03
jak ktoś zakłada nowe panewki jeżeli już pukało ,albo przytarło panewkę
(na niepomierzony i podrapany :p wał ) i myśli ze zrobił remont ;) to musi prędzej czy później obrócić
ja miałem w D14 na seryjnej pompie założoną głowicę z vtec-iem i o dziwo wytrzymała (a co nie którzy twierdzili ze nie wytrzyma) i silnik katowany regularnie :p i kilka kompletów na przedzie w
sezonie do wymiany :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.