PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd 5 - MAP Sensor



wachus1
03-08-14, 16:21
Witam

Występuje u mnie taki problem, że auto jedzie bez problemu i nagle szarpnie, gaśnie i zapala się błąd 5 - Obwód Mapsensora. Jak dobrze pójdzie to auto po ponownym przekluczeniu odpali i błąd już nie występuje do następnej takie sytuacji, a lub autem można kręcić i tak nie odpali bo po chwili zasygnalizuje błąd...

Sygnał do ECU dochodzi - na przekluczonym zapłonie 2.88V, podczas kręcenia spada na ok 2.60V ale jest on stały, nie zachowuje się schodkowo, nie spada nagle do 0V - takie sytuacje nie występują. Jeżeli sygnał do ECU dochodzi to zakładam, że ciągłość obwodu jest...


Spotkał się z czymś podobnym ? I pomimo że MAP Sensor na pierwszy rzut oka zachowuje się prawidłowo to może on szwankować ?

Endrju1
04-08-14, 09:16
http://avatars.zapodaj.net/images/53f066fbf41f.gifhttp://avatars.zapodaj.net/images/4c25f657c768.gif

mirasek
04-08-14, 11:01
Tu chodzi o błąd 5, więc to nie problem elektryczny, tylko podciśnienia do MAP.

cor7ez
04-08-14, 12:37
Podmien map sensor

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

wachus1
04-08-14, 15:26
Pomiędzy zółtym kablem we wtyczce od MAP a środkowym (zielonym kablem) lub masą aku pojawia się 5V po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon.
Pomiędzy białym kablem a zielonym we wtyczce od MAP (lub masą aku) pojawia się 4.67V gdy wtyczka MAP jest wpięta, po jej odpięciu 2.88V
Pomiędzy środkowym, zielonym kablem wtyczki MAP a masą Aku jest zwarcie (miernik piszczy)

Czy teoretycznie OK.

Wygląda jakby auto po przejechaniu krótkiego odcinka gubiło sygnał co jest rejestrowane jako przerwa w obwodzie.

Pozostaje chyba podmienić MAP, albo oring się wyrobił i łapie delitane lewe i MAP głupieje

wachus1
04-08-14, 16:36
Ktoś się orientuje czy MAP sensory z silników bez Vteca z końcówką 3000 można stosować zamiennie z MAP sensorami z Vteca o końcówce 3280 ??

Według tego http://www.d-series.org/forums/engine-management/161506-map-sensor-differences.html koleś odczuł różnice w zachowaniu auta.
I pomimo że oba czujniki dają 5V sygnał to przebieg sygnału na różnych poziomach ciśnienia może się od siebie różnić.
Oto przykład

http://gtfour.supras.org.nz/mapsensor.htm

wachus1
06-08-14, 15:30
Eee podmiana nic nie dała...

Auto odpala przejeżdża ok 1km po czym momentalnie gaśnie obroty na 0 i wywalony check o 5 błędzie i zazwyczaj odpala po jakimś tam odstaniu i sytauacja się powtarza

mirasek
06-08-14, 17:34
Kanał w przepustnicy do MAP jest drożny? Kiedy ostatnio były regulowane zawory?