PDA

Zobacz pełną wersję : Honda Civic 1.8 2007 Błąd silnika P0171



MakosPL
02-08-14, 20:17
Siema!
Jestem świeżym posiadaczem cudnego autka z tytułu niestety wczoraj wyskoczyła mi kontrolka silnika.
Po sprawdzeniu błędu okazało się że dotyczy on mieszanki paliwowo-powietrznej a błąd ma numer P0171.
Wymieniłem filtr powietrza i skasowałem błąd.
Dziś po zrobieniu 300km kontrolka zaświeciła się znowu.
Zużycie paliwa w normie (trasa 600km ~7,2l) jednak zauważyłem że kontrolki EKO zapalały się rzadziej po wyskoczeniu błędu :(
Pomocy!!!Co sprawdzić??

szczepar
03-08-14, 17:10
Siema!
Jestem świeżym posiadaczem cudnego autka z tytułu niestety wczoraj wyskoczyła mi kontrolka silnika.
Po sprawdzeniu błędu okazało się że dotyczy on mieszanki paliwowo-powietrznej a błąd ma numer P0171.
Wymieniłem filtr powietrza i skasowałem błąd.
Dziś po zrobieniu 300km kontrolka zaświeciła się znowu.
Zużycie paliwa w normie (trasa 600km ~7,2l) jednak zauważyłem że kontrolki EKO zapalały się rzadziej po wyskoczeniu błędu :(
Pomocy!!!Co sprawdzić??

Przebieg , i czy zawory ustawione ?
Jak nie to zacząć od tego.

MakosPL
03-08-14, 19:26
Przebieg:95000km
Ok, sprawdzę.
Jeśli coś jeszcze się wam nasuwa to piszcie.

szczepar
03-08-14, 21:23
Zacznij od zaworów , bo i tak pasuje je ustawić/sprawdzić.
Jak masz za mały luz na zaworach , to zawory nie domykają się i podczas spalania część mieszanki cofa się w niekontrolowany sposób do kolektora.

Dodatkowo 100kkm to chyba moment w jakim się wymienia u nas świece :)

Zrób te dwie rzeczy i wtedy się zgłaszaj, wtedy będziemy droższe :P rzeczy podsuwać :)

Czy poza tym błędem pojawiają się inne błędy ?
np któryś z tych

P0102, P0103: Masowy czujnik przepływu powietrza (MAF)
P0107, P0108: Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym (MAP)
P0133, P1157, P2238, P2252, P2A00: Czujnik składu mieszanki A/F (Czujnik 1).
P0134, P0135: Grzałka czujnika składu mieszanki A/F (Czujnik 1).
P0137, P0138: Drugi HO2S (czujnik 2)
P0141: Grzałka drugiego HO2S (czujnik 2)
P2646, P2647, P2648, P2649: Układ VTEC
P0401, P0404, P0406, P2413: Układ recyrkulacji spalin (EGR)
P0443: Zawór oczyszczania zbiornika EVAP

MakosPL
04-08-14, 00:10
Nie , tylko ten jeden błąd.
Na czwartek jestem umówiony w ASO na ustawienie zaworów(200zł)
Dziś go odpaliłem i błędu nie było, przejechałem się 30km i znów wywalił skurczybyk :)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

MakosPL
09-08-14, 08:48
Zawory wyregulowane, świece wymienione. ASO skasowało błąd i po około 100km wyskoczył znowu. W ASO powiedzieli że nie mam się przejmować a sam błąd głównie występuje w zagazowanych Haniach. Jeśli chce to mogą szukać przyczyny ale to może być koszt od 150 do 300 za samą diagnozę plus koszty naprawy.W okolicy nie znam żadnego mechanika na temat którego nie słyszałem negatywnej opini i sądzę że i oni nie będą w stanie jednoznacznie stwierdzić przyczyny i skończy się na rozebraniu pół auta.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Zarandiel
09-08-14, 11:19
Kod błędu mówi: http://engine-codes.com/p0171_honda.html
Najczęściej przewijająca się w internecie przyczyna to padnięty jakiś czujnik od tlenu, czyli opcja numer 2 na liscie.

MakosPL
09-08-14, 12:12
Jak wrócę z urlopu to posprawdzam doloty powietrza i czy gdzieś mi podciśnienie nie ucieka. Jak nic nie stwierdze oddam ją do ASO i niech szukają. W ASO koleś powiedział ze jak zrobią diagnozę i u nich będę naprawiał to jeśli wyjdzie coś dodatkowo to oni pokrywają koszta. Spotkał ktoś się z taką sytuacją?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

szczepar
10-08-14, 20:35
Zrób z 200 km na benzynie , i zobacz czy wtedy wyskoczy błąd.
Bo może problemem nie być wcale osprzęt silnika, a instalacja gazowa ?

MakosPL
11-08-14, 10:38
Nie mam instalacji gazowej .

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

MakosPL
04-09-14, 08:01
Nowy miesiąc więc można dalej szukać. Po rozmowie z zaprzyjaźnionym mechanikiem stwierdził po samej rozmowie że prawodopodobnie broji przepustnica. Zaproponował aby ją wyjąć i przeczyścić. Co o tym myślicie? Ostatnio też zdarzyło mi się że przy dojeżdżaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła zgasł.

Wysłane z mojego GT-I9100

szczepar
04-09-14, 10:36
Pomysł dobry , szczególnie przy nurkowaniu obrotów przy wysprzęglaniu i hamowaniu.
Tylko po czyszczeniu przepustnicy Obowiązkowa Nauka Obrotów Biegu Jałowego :).

MakosPL
05-09-14, 09:49
Ze względu że chciałem zrobić aktualizacje ECU zadzwoniłem do ASO i umuwiłem się na czyszczenie przepustnicy oraz aktualizacje ECU. Koszt 250zł, we wtorek dam znać czy problem rozwiązany. Oby :)

Wysłane z mojego GT-I9100

marcin001984
05-09-14, 22:33
Co tak naprawdę daje ta aktualizacja ECU? Ktoś zauważył jakieś pozytywy tego zabiegu?

irecki26
05-09-14, 22:43
Co tak naprawdę daje ta aktualizacja ECU? Ktoś zauważył jakieś pozytywy tego zabiegu?

Tu masz co kto zauważył :)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?219304-Aktualizacja-softu-ECU

MakosPL
08-09-14, 18:42
Wróciłem z ASO po czyszczeniu przepustnicy oraz aktualizacji ECU. Auto miej szarpie i ruszenie jest bardziej komfortowe.Na tą chwilę czyli jakieś 80km po ASO kontrolka silnika się nie zapala ani nie zdażyło się aby zgasł po wciśnięciu sprzęgła.

Wysłane z mojego GT-I9100

immortal3k
10-05-16, 23:24
Aktualizacja ECU???? Co masz na myśli błędy Ci wylądowali za 250? Na czym to polega? Moja dziewczyna w City 2009 z silnikiem 1,4 l13 po zmianie dolotu na dedykowany zestaw k&n do 1,8 występuje błąd p0171 i zdarza się przerywanie przy przyspieszeniu...

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka