Zobacz pełną wersję : Civic VI gen Hatchback + działanie nawiewu przy wyjętym kluczyku
Witam,
Posiadam Civic VI gen Hatchback, mam problemy z rozładowującym się akumulatorem (kupiłem nowy aku i problem nadal się powtarza).
Wielokrotnie mierzyłem pobór prądu zamkniętego samochodu, zapalonego samochodu, prąd ładowania itp. Wszystko jest w porządku jednak raz na parę miesięcy przez noc aku się rozładowuje.
Zauważyłem że mogę włączyć nawiew w samochodzie nawet jeśli kluczyk jest wyjęty ze stacyjki, czy jest to normalne w tym modelu?
Prośba o sprawdzenie w Waszych samochodach może to podsunie mi jakiś trop co do uszkodzenia gdyż brak mi już pomysłów.
Nawiew przy wyjętym kluczyku tzn "wyłączonym zapłonie" nie powinien działać. Szczerze to chciałbym taki mod bo nie raz używa się nawiewu na postoju a musi być ten pieprzony zapłon włączony.
U Ciebie widze ze ten mod się sam zrobił. Pozdro :D
Nawiew przy wyjętym kluczyku tzn "wyłączonym zapłonie" nie powinien działać. Szczerze to chciałbym taki mod bo nie raz używa się nawiewu na postoju a musi być ten pieprzony zapłon włączony.
U Ciebie widze ze ten mod się sam zrobił. Pozdro :D
No właśnie to jest dobre.
Wyciagasz tylko kluczyk i wszystko off. Nie musisz sięgać do radia, nawiewu...
Może ktoś wie swoją drogą jak zrobić taki modzik? Ja mam tak od kiedy kupiłem Hondę że np radio normalnie działa bez potrzeby użycia kluczyka i zapłonu :D a do tego nawiew by prażył to byłoby cacy :D
bartek_levis
01-08-14, 06:45
no to masz coś z instalacja elektryczną nie ten teges
musisz dostać się do wiatraka pod schowkiem i i zobaczyć który kabel we wtyczce jest +12v
następnie znaleźć po schematach gdzie jest przewód zasilający fabryczny bo prawdopodobnie ktoś ci to porodził i masz bezpośrednio pod aku podłączone, jak nie znajdziesz jest druga opcja szukać +12 po stacyjce i z stamtąd podłączyć się do wiatraka np wiązka radia czerwony albo żółty jest po stacyjce i krótka droga do wiatraka,
jak nie czujesz się na siłach zalecam wizytę u elektryka nie powinien mocno skasować $$$
pozdrawiam
Pewnie będzie tak jak kolega wyżej pisze. W manualu jest na pewno wszystko rozpisane.
Ja na przykład wiem jak zrobić szyby bez zapłonu.
musisz dostać się do wiatraka pod schowkiem i i zobaczyć który kabel we wtyczce jest +12v
Zasilanie do wiatraka idzie przez rezystor, ~12v ma tylko na 4 (bezpośrednim) biegu, jeśli szukać "obejścia" to przed rezystorem.
Radio zależy od podłączenia, fabrycznie działa od pierwszego stopnia stacyjki, można zrobić na stałe.
Wyciagasz tylko kluczyk i wszystko off.
Żeby jeszcze światła gasły/zapalały się po stacyjce. W drugim gruzie tak mam i przyzwyczaiłem się, fajna sprawa, wtedy faktycznie kluczyk wyłącza wszystko.
A jak ogarnąć by szyby się otwierały przy wyjętym kluczyku? Nawiew rozumiem że teoretycznie dałoby się tylko by działał na 4 biegu przy wyłączonym zapłonie?
Da się wszystkie biegi uruchomić, tylko trzeba wpiąć się stałym zasilaniem przed rezystor i tyle :)
Szyby j.w., stały plus zamiast tego "po stacyjce", do postudiowania schematy w manualu i do dzieła.
A jak ogarnąć by szyby się otwierały przy wyjętym kluczyku? Nawiew rozumiem że teoretycznie dałoby się tylko by działał na 4 biegu przy wyłączonym
Jutro wrzucę zdjęcie jak to zrobiłem u siebie. W skrócie to wyjąłem przekaźnik szyb i na jeden styk w miejscu po przekaźniku podałem +12.
Może i u autora tematu ktoś tak samo zrobił.
Witam,
Problem w tym iż ten nawiew bez kluczyka działa bardzo rzadko i obecnie nie mogę trafic na ten moment kiedy tak będzie...
Rozmawiałem z elektrykiem poradził mi wymianę kostki od stacyjki jako że może czasem stacyjka nie rozłącza zasilania. Moim zdaniem (poprawicie mnie jeśli sie myle) to nie może być to bo działa tylko nawiew jakby stacyjka nie odbijała to paliłyby się też kontrolki i grało radio.
Na tyle ile sprawdziłem to nawiew jest podłączony tak jak należy.
Dziś kupiłem już 3ci akumulator.. teraz dopoki nie znajde przyczny zdejmujkke kleme z + jak wiem że samochód będzie stał przez noc czy dłużej.
Może ktoś ma jakieś pomysły?
Poniewaz akumulator sam sie nie rozładowuje, wniosek jest jeden:
cos Ci wpierdziela prąd np radio, alerm( byc moze jest jakies zwarcie w instalacji) i twoje pomiary elektryczne twierdzace ze nic pradu nie bierze są błedne. Ponieważ nikt Ci instalacji elektrycznej w samochodzie nie sprawdzi przez internet ponieważ trzeba pomierzyć to i owo masz 2 wyjscia:
1) pojedziesz do elektryka, który dokładnie sprawdzi Ci instalacje elektryczną
2) bedziesz na noc zdejmował klemy i kupował nowe bateryjki udając ze problem nie istnieje
civic_lsi Co z tymi zdjęciami? Szyby przy wył. zapłonie są cholernie ciekawym pomysłem. Może jakiś mały poradnik jak to wykonać np. skąd ten +12 złapać?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.