Zobacz pełną wersję : wałek na zamówienie w Dserii nonvtec
Grzybohun94
31-07-14, 18:34
Siema, wiem ze ten mod dodaje bardzo dużo przy silniku ktory już ma poprawiony dolot i wydech.
Wiem też, że przy zakladaniu wałka przydaje sie regulowane kółko.
Dobrze tez jest wtedy obrobić głowicę dla uzyskania lepszych efektów.
Czy o czymś zapomniałem? Co jeszcze będzie potrzebne żeby bezproblemowo założyć walek.na zamówienie i cieszyć się 160-170 KM (po strojeniu) ze zwykłego d16 nonvtec? Seryjne spręzynki, tależyki wytrzymają?
Jakieś przeciwwskazania do tej modyfikacji?
Proszę o wypowiedź tych którzy coś takiego robili bądź mieli z tym stycznośc.
Do ostrego walka wypadalo by doprezyc silnik to raz, sprezynki i talezyki to raczej koniecznosc bo musisz krecic wyzej zeby wykorzystac potencjal walkow.
Ja mam zdanie jak w poście wyżej, dodam tylko że lepiej i taniej będzie założyć głowicę z d-serii VTEC.
Yotomeczek86
31-07-14, 19:55
Prościej i zdecydowanie lepiej będzie założyć głowicę z vtec, kupić np Comp Cams STG 1,2 lub 3 do tego sprężynki i talerzyki... Oczywiście mowa tu o dopręzonej jednostce. I nawet gdybyś się nie wiem jak co upierał że będziesz grzebać non vtec to się potem sam przekonasz, że nie mialo to sensu :)
moim zdaniem gra nie warta świeczki,za duże koszty względem mocy,jaką chcesz osiągnąć,tak jak napisał Tomek,lepiej założyć głowę od z6 ,doprężyć tłokami z d13,wydech dolot,wałek camsa,i jeszcze Ci zostanie trochę grochu w kieszeni
Grzybohun94
31-07-14, 20:27
Czyli:
kupić głowice np z6,
kupić wałek stg 1 lub 2 (ma byc daily),
obrobić głowicę,
złożyć na nowych zaworach sprężynkach i tależykach,
upg od Y8,
reg. kółko,
strojenie.
W razie niedostatecznego doprężenia zakładamy tłoki p28 (czy jak one się nazywały)
No dobra, już wiem czeku każdy ładuje fałtek zamiast wałków w nonvtec ;)
Tłoki z D13 wraz z pierścieniami pasują do bloku D16?
raczej do D15
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
W razie niedostatecznego doprężenia zakładamy tłoki p28
PM7 raczej ;)
Tłoki z D13 wraz z pierścieniami pasują do bloku D16?
tloki pasuja,srednica ta sama,tylko trzeba dobrac korbowody
tloki pasuja,srednica ta sama,tylko trzeba dobrac korbowody
No i żeby się ręka nie trzęsła jak je będziesz obcinał fleksem, bo wystają z bloku w GMP.
PM7 raczej
czyli to samo..oznaczenie bliźniacze. PM7 = P28
ja stricte doświadczenia z wałkiem do SOHC nie miałem, ale na pewno da się na nich zrobić prawie taką samą moc, jak na VTECowych :) Z tym, że masz tylko jedną dużą krzywkę więc i dołu pewnie będzie mniej niż na setupie Z6. Jest jeden ziom w Bydgoszczy, który ogarnia jak mało kto w PL, mam od niego wałek do SOHC T, ale czeka na testowanie od bez mała dwóch lat :) Jeśli autor ma ochote skorzystac to zapraszam na PW.
PM7 to bliźniak P29, ogólnie o tłoki z dohc mi chodzi, P28 to sohc vtec chyba nieco wklęsłe.
Kiedyś złożyliśmy d16 dohc na wałkach stg.3 od GMS, w sumie mocy w piku nie miał za wiele bo niecałe 150KM (wg mnie za słabo doprężony był) co bez żadnych wałków da się zrobić ale fajnie to chodziło, ładne kreski pokazał :)
Starsze głowice sohc bez vtec (np. d16y3 jak u autora) mają mniejsze zawory niż vtec, nie wiem czy tak łatwo będzie wykrzesać podobne moce.
153 KM pokazala hamownia w moim d16z2 po remoncie i walku stage 1 (gms), realne 147-150 KM do ugrania, z doprezeniem i ostrzejszym walkiem wiecej, ale trzeba wyzej krecic a o awarie nie trudno..
Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 2
Grzybohun94
02-08-14, 06:17
trzeba wyzej krecic a o awarie nie trudno..
Niestety, tego sie troche obawiam. Auto generalnie jest dupowozem, ale wiadomo że kiedys mocy zabraknie dlatego kombinuję jakby tutaj ugrać... Na VTECu to wiem że mozna i 200KM zrobic z d16 sohc :D
Co do doprężenia slyszalem.ze tłoki y3 są bardziej doprężające niz seryjne z6 albo b7, wiec moze nawet tłoków nie bd trzeba ruszać..
Jednym słowem - minime....
Jak się zdecydujesz na minime, to zabezpiecz sobie czteropak i wolny wieczór i zapoznaj się z tym tematem:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6930-Wszystko-o-mini-me ;)
Grzybohun94
02-08-14, 11:35
Łoo jest co czytać. Zgłębie temata, dzieki Michał :)
Obecnie zmienie ssaka na większy (mam od b7) i pojade wystroić swoje d16. Na jakis czas styka, ale pewnie za rok bede sie w to całe minime bawić :D
oczywiście p29 miałem na myśli, omsknięcie na klawiacie.
153 KM pokazala hamownia w moim d16z2 po remoncie i walku stage 1 (gms), realne 147-150 KM do ugrania, z doprezeniem i ostrzejszym walkiem wiecej, ale trzeba wyzej krecic a o awarie nie trudno..
tak, jak mówisz Wojtus, ale z tą awaryjnością bym nie przesadzał. Z2 to dokładnie ta sama konstrukcja, co Z6. Zrobić wałek, dopręzyć, kręcić na rozsądne 7700-7900 z mocniejszymi spręzynkami i powinno być bez problemu 150+ i bezawaryjnie. Moje seryjne Z2 jeździło ponad 3 czy 4 sezony na 7700 katowane później przez Phila jak tylko się dało, a poddało sie tylko przez misshifta - tulejom i tłokom nic nie było, w sensie rys czy przytarć.
Grzybohun94
10-09-14, 17:23
trochę odświezę pytania w temacie, tzn:
- ile splanować seryjną głowicę żeby na 95 nie było stukowego i ładnie się rozrząd udawało ustawić - 1mm?
- czy na setupie obrobiona głowica z6+wałek stg1+reg kółko będzie można normalnie użytkować furkę na lpg?
- mam słupek który nie bierze oleju, ma przebieg 120 kkm - co w nim trzeba skontrolować sprawdzić wymienić żebym nie musiał otwierać silnika za pół roku od minime "bo coś sie zaczeło sypać"?
- jaki wałek stg 1 najlepiej wybrać do samochodu daily, zex, crower, GMS?
- i chyba najważniejsze - na seryjnym kompie p06 przystosowanym do obsługi VTECa da się wystroić wałek stg1 albo stg2?
trochę odświezę pytania w temacie, tzn:
- ile splanować seryjną głowicę żeby na 95 nie było stukowego i ładnie się rozrząd udawało ustawić - 1mm?
- czy na setupie obrobiona głowica z6+wałek stg1+reg kółko będzie można normalnie użytkować furkę na lpg?
- mam słupek który nie bierze oleju, ma przebieg 120 kkm - co w nim trzeba skontrolować sprawdzić wymienić żebym nie musiał otwierać silnika za pół roku od minime "bo coś sie zaczeło sypać"?
- jaki wałek stg 1 najlepiej wybrać do samochodu daily, zex, crower, GMS?
- i chyba najważniejsze - na seryjnym kompie p06 przystosowanym do obsługi VTECa da się wystroić wałek stg1 albo stg2?
Dałeś pytanie do nonvteca ;)
Co do planowania - kalkulator cr i sprawdzić a do tego zobaczyć czy Toja czapka już nie była ruszana. Ale raczej wiele już nie zbierzesz żeby zostać na 95
Na tym możesz śmigać na lpg po wystrojeniu
Przedbrozebraniem sprawdź kompresje jeszcze, a jak nie chcesz ruszać panewek to nic.
Z stage 1 to najlepszy/najlepiej dostępny to compcams
Po przerobieniu kompa (bo seryjny nie obsłuży vtec) możesz na nim stroić.
Grzybohun94
10-09-14, 19:28
Dałeś pytanie do nonvteca ;)
żeby nie było milionów tematów. Dzieki Michał, ale tak patrząc na koszty to nie wiem czy jest sens robić d16y3minimez6 st1 bo w sumie pójdzie na to z 4k :D
żeby nie było milionów tematów. Dzieki Michał, ale tak patrząc na koszty to nie wiem czy jest sens robić d16y3minimez6 st1 bo w sumie pójdzie na to z 4k :D
Nie skopuję Ci linka z tapatalka, ale jest poniżej bardzo treściwy temat 'wszystko o minime'. Zajrzyj tam ;)
Niestety, nikt nie mówił, że to tania zabawa :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.