Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przygasanie po cut off



dudi189
28-07-14, 18:29
Miał ktoś problem z przygasaniem po hamowaniu silnikiem, po wcisnieciu sprzegla? Czyscilem przepustnice i krokowy i nic to nie dało, kupiłem więc używana przepustnice jednak nic to nie dało. Już nie mam sił z tymi wolnymi obrotami. Mam lpg i na lpg problem jest jeszcze wyraźniejszy niż na benzynie. Na benzynie oczywiście też spadają za nisko obroty. Spadają do kreski 500 i sie odbijają do właściwych 750 ale jest to bardzo wkurzajace. Czasami też spadają podczas zmiany biegów gdy nie zrobię tego szybko. Nie ma na samodiagnostyce błędów. Mam też filmik nagrany, ale muszę dojść do tego jak go wstawić.

MichałCK
28-07-14, 20:27
Ja nie mam takiego problemu :D czasami nawet hamuje silnikiem do 5tys/rpm i przy wciskaniu sprzęgła nic się nigdy nie dzieje złego, raz obroty "zafalują" tzn opadną do ok 500rpm po czym wracają do ok 750-800 i jest git :)
Wszystko przez te instalacje gazowe :)

dudi189
28-07-14, 20:32
u mnie opadają za nisko nawet gdy gazuje na postoju po prostu. Na benie mniej to widać na postoju, ale też na benzynie po wyjściu z hamowania silnikiem spadają do tych 500 obojętnie przy jakich obrotach wcisnę sprzęgło. Wydaje mi się że po prostu coś jest skopane i nie ma to związku z lpg.

Gacekk
28-07-14, 22:21
Jeżeli Ci nie gaśnie to się nie martw. U mnie po swapie na D16 też występuje ten problem, przy d14 tego nie miałem. Obroty spadają dość nisko i wracają do normy nie gasząc auta. Bałem się, że jak poskładam klime to będzie mi na niej gasł, ale na szczęści wszystko jest w porządku. Może ktoś coś podrzuci, ale nie ruszałbym tego jeżeli nie sprawia to wielkich problemów :)

dudi189
28-07-14, 22:56
W zimę potrafi zgasnac na lpg czasem i to na pewno nie jest normalne. Na benzynie też jest to odczuwalne ale w mniejszym stopniu. Benzyna łatwiej sie zapala i problem jest mniejszy, dla tego na benie nie gaśnie w zime. Mam filmik i może uda mi się go udostepnic. A i też mam klime i obroty spadają niżej gdy chodzi, czasem światła przygasaja nawet na chwilę.

blaszka
29-07-14, 00:31
Mam ten sam problem. obroty spadaja po wcisnieciu sprzegla albo dodaniu gazu na luzie prawie do zera a potem wracaja na wolne. Wczesniej bylo tak ze przy mocniejszym hamowaniu potrafil nawet zgasnac jednak poprawilo sie po wyprzedzeniu zaplonu. Chyba nie byl dobrze ustawiony po wymianie rozrzadu. Przy okazji wie ktos gdzie solidnie ustawią zalon na lampie w Warszawie?? Myślicie ze zle ustawiony zaplon bardzo przeklada sie na przygasanie??

Bartko
29-07-14, 10:10
Zaznaczam, że to co zaraz napiszę to może być "głupota" ale może się przyda i naprowadzi na źródło problemu.

Kiedyś w innym aucie z silnikiem diesla też miałem taki problem. Dokładnie te same objawy.
Na zimnym gdy działało "ssanie" nie było to dokuczliwe ale na ciepłym potrafił nawet gasnąć właśnie podczas "spadania" z obrotów.

Okazało się, że nie działało specjalne serwo, które gdy silnik spadając z obrotów przy około 1200 obr/min na moment ciągnęło za linkę gazu.
Dzięki temu silnik prawidłowo utrzymywał obroty biegu jałowego po zdjęciu nogi z gazu.

Przypuszczam, że w naszych Hondach, a w szczególności benzynowych za taki "manewr" odpowiada komputer. Może brakuje mu wiadomości z któregoś z czujników?

gekus85
29-07-14, 11:22
a ja sie pozbylem tego ze spadaja mi obroty na gazie.
zaczolem od tego ze nauczylem hondzie na nowo
http://http://www.fotoporadnik.prv.pl/ dla tych co moze niewiedza tam jest opis resetowania kompa
potem wziolem sie za gazoline , mam stara instalacje z mikserem czy jakos to sie tam nazywa i krecac na parowniku śruba odpowiedzialna za obroty jalowe ustalilem sobie obroty jakie maja byc czyli 800-850 na gazie z zalaczona cala elektryka radio zmachol klima itp. wylaczylem silnik uruchomilem ponownie i obroty same sie ustawily na gazie na okolo 800 nie przygasa i nie gasnie po wcisnieciu sprzelga i co najważniejsze nie faluja obroty jazda stala sie o niebo lepsza, tylko pamietajac ze na gazie ważne jest mieć w dobrym stanie uklad zaplonowy kable nowe swiece czysta kopulke , niewziolem sobie tego z glowy dla dociekliwych , poprostu znalazem to gdzies na forum samochodowym , pytalem jeszcze gazownika czy moge tak zrobic mowil ze jezeli nic sie nie zmieni to czeka mnie regulacja poprostu w servisie z lpg ,ale jak pomoze to bedzie ok

dudi189
29-07-14, 14:20
ja mam sekwencję którą sam sobie regulowałem porządnie, już robiłem reset kompa ale spróbuje jutro rano znowu zrobić. Bo chyba po zmianie przepustnicy nie zrobiłem resetu a obroty same się niby unormowały w drodze. Błędów w samodiagnostyce nie mam.

Poll
29-07-14, 20:04
Wyreguluj zawory.

dudi189
29-07-14, 20:24
Regulowane 2razy i na pewno jest dobrze

comatose
29-07-14, 20:29
Wszystko przez te instalacje gazowe :)
Należałoby sprecyzować i powiedzieć "wszystko przez te źle zamontowane/zestrojone instalacje gazowe" ;P też mam lpg i staram się maksymalnie jak najczęściej hamować silnikiem. U mnie podobny problem pojawił się ze dwa lata temu po tym jak klimatyzację zamontowałem. Ciekawy jestem czy dodatkowe łożyska (nie całkiem sprawne) w napinaczu klimy i sprężarce mają na to wpływ? Wiecie, większe obciążenie itp. Na lpg przed założeniem klimy wszystko pracowało idealnie, nie było czuć różnicy z pb. A jeszcze wcześniej zanim lpg zainstalował takie objawy na benzynie miałem, ale pomogło czyszczenie krokowca wtedy.

dudi189
29-07-14, 20:38
U mnie jak zakładalem klime to łożysko dałem nowe, a w sprężarce obracało się bez oporów. Może to coś z elektronika i spróbuje odłączyć kostke zasilająca klime.

Camellia Racing
29-07-14, 23:51
Mam klimatyzację u siebie i nie mam LPG a jednak po załączeniu klimatyzacji czuję spadek mocy...

dudi189
30-07-14, 11:56
u mnie nie musi być włączona klimatyzacja, obroty spadają za nisko nawet bez obciążenia gazując na postoju. Robiłem reset ecu i nic nie dało niestety.

Bartko
30-07-14, 18:46
U mnie podobny problem pojawił się ze dwa lata temu po tym jak klimatyzację zamontowałem
A czy silnik dostaje informację, że klimatyzacja włączona? Jak nie podłączyłeś takiego sygnału to się nie ma co dziwić...

comatose
31-07-14, 00:28
A w jaki sposób taki sygnał jest przekazywany? Cała elektryka jest położona fabrycznie, nawet jak klimy w standardzie nie było.

Bartko
31-07-14, 09:55
Zerknij na schemat na stronie 22-6 w instrukcji serwisowej. Dodatkowo porównaj sobie ze schematem ECM (dla D15Z8 strona 20 w dziale schematów elektrycznych).

comatose
31-07-14, 11:00
Zerknąłem, ale niewiele mi to mówi bo słaby z tych schematów jestem ;) Biorąc pod uwagę to, że cała integracja klimy z elektryką w samochodzie polegała na podłączeniu dwóch wtyczek i przełącznika do fabrycznej wiązki to podejrzewam, że problem jest gdzie indziej.