PDA

Zobacz pełną wersję : Po co ta turbinka?



kamcio0504
26-07-14, 22:42
Witam, mam okazje kupic tanio silnik d16z6 ze złomu, kuzyn zrobil mi jego fotke i na zdj widac nad kolektorem ssacym jakas niebieska rurke, wyszukalem cos ze to jakas turbinka? czy ktos moze mi powiedziec po co byly wlasciciel to zzamontowal?
ponizej link do zdjecia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b44e25cd4a1160f9.html

Grzegunio
26-07-14, 22:50
ta turbo :D wygląda jak wzmacniacz siły hamowania :D

kamcio0504
26-07-14, 23:38
Ale to jednak jakis shit wygladajacy jak w środku jak suszarka do wlosow, tylko po co??

siara87
27-07-14, 07:46
to niebieskie z napisem f1z to tak jak napisal grzegunio wzmacniacz sily hamowania,dziala prosto bo podlączając to do serwa zwieksza sie jego pojemność,było testowane w któryms programie motoryzacyjnym i podobno działa

kamcio0504
27-07-14, 09:43
Hmm, no to bym sie nie spodziewał, bo takie samo widzialem na necie jako "turbinka" do dolotu..

siara87
27-07-14, 10:34
wpisz sobie w googla wzmacniacz sily hamowania i bedziesz wszystko wiedziec

ma1ster
27-07-14, 11:12
Tylko, że to nie ma prawa cokolwiek polepszyć, jest to coś na wzór magnetyzerów, które nie powodują drgnięcia jakiejkolwiek wartości mierzonej...

kamcio0504
27-07-14, 11:33
Czyli taki Agrotjuning?

Wogole ile takie d16z6 jest warte bo chyba bede to sprzedawal? Nie wiem co w srodku jest grane bo nie odpalane, nie ma kompa, a mam to za grosze, chodzi mi o sam silnik bez kolektorow?

Michalll_1991
27-07-14, 11:48
ostatnio na rundzie drift masters widziałem takie wzmacniacze sily hamowania w driftowozach zawodników i tez mnie to zaintrygowało, skoro oni to pchaja do siebie to chyba to coś działa ;)

kamcio0504
27-07-14, 12:00
Kurde juz sam wygląd tego przypomina jakis marketowy gadzet.

ma1ster
27-07-14, 13:04
Kurde juz sam wygląd tego przypomina jakis marketowy gadzet. Made in R.F.C


w driftowozach zawodników i tez mnie to zaintrygowało, skoro oni to pchaja do siebie to chyba to coś działa

A co oni są jakimiś specjalistami...? Jeśli ktoś ma takie coś w "driftowym" pojeździe to świadczy o nim wszystko...

kamcio0504
27-07-14, 13:09
Ma1ster - to samo mi przyszło do glowy:-)

piotreek23
27-07-14, 14:02
Zamiast wierzyć że działa niech ktoś zaprezentuje wyniki z rolek..bez i z ustrojstwem..koszt 20zł? za badanie. Chociaż ja bym w układ hamulcowy nie ingerował! Bo potem będzie o panie kur....drzewo!!!
Patrząc na opis z http://forum.vw-passat.pl/threads/10768-Wzmacniacz-si%C5%82y-hamowania to jak to ma magazynować ciśnienie to w takim razie cały czas to ciśnienie idzie w układ czyli auto hamuje :D. Takie ciśnienie i tak się rozejdzie jak serwo przestanie pompować..i żadne zaworki nie pomogą..

Michalll_1991
27-07-14, 14:09
A co oni są jakimiś specjalistami...? Jeśli ktoś ma takie coś w "driftowym" pojeździe to świadczy o nim wszystko...

Mysle ze ludzie tacy jak Trela, Hypki czy Mospinek (nie nie są moimi bogami) coś tam lepiej czują pod nogą czy to ustrojstwo im pomaga niż taki hondziarz. Nie mówie ze jest to cos super hamujące za kierowce , ale z pewnością pomaga .

Ma1ster od dawna widze ze twoje posty przybierają troche trollowy wydźwięk w 75% postów kreujesz sie na kogoś "ponad" . no offence ;)

kamcio0504
27-07-14, 14:14
Odpowie mi ktoś na pytanie o wartosc silnika?

ma1ster
27-07-14, 14:32
Nie mówie ze jest to cos super hamujące za kierowce , ale z pewnością pomaga .

hehe... no i od razu pokazałeś co z Ciebie jest za fachowiec...

Żal mi czasami jest ktoś ma takie zdanie, na temat na który każdy kto zna układ wspomagania hamulców odpowie Ci, że to nie działa, ale co tam... Jak ktoś kupuje, niech interes się kręci...

Za niewiedzę trzeba niestety zapłacić...


Ma1ster od dawna widze ze twoje posty przybierają troche trollowy wydźwięk w 75% postów kreujesz sie na kogoś "ponad" . no offence

Wystarczy, że mam 5 lat za sobą studiowania pojazdów i kilka lat pracy w Delphi, jak masz większą wiedzę, proszę zaprezentuj... chętnie posłucham i czegoś się nauczę...

Michalll_1991
27-07-14, 15:15
Ja tam nie wiem jak to w środku wygląda, z zewnątrz tyle co z obrazka wiec się nie wypowiadam czy ma prawo działać czy nie :) w warsztacie gdzie robie glownie stare porsche tez nie mam z takim czymś do czynienia :)
Wiedzy Ci nie ujmuje ale trochę przyjazniej nie zaszkodzi ;)

A i nie uważam się za fachowca, na tyle co mi trzeba do roboty wiem wystarczająco :)

siara87
27-07-14, 18:55
Odpowie mi ktoś na pytanie o wartosc silnika?
jesli nie kopci to slupek ok 1500zl jak do remontu to ok 1000,
a to ustrojstwo daje tylko tyle ze pedal jest bardziej czuly i szybciej bierze jakbys zalozyl sobie wieksze serwo

kamcio0504
27-07-14, 19:37
Dzięki wielkie:-)

ma1ster
28-07-14, 00:07
a to ustrojstwo daje tylko tyle ze pedal jest bardziej czuly i szybciej bierze jakbys zalozyl sobie wieksze serwo

Co za brednia...

Większe serwo = większa powierzchnia membran, na które oddziałuje siłą podciśnienia...

A tu, żadnych powierzchni membran nie zwiększasz...

Jak kolektor dolotowy zmienisz na większy, to też będzie "bardziej czuły" i będzie "szybciej brał" hamulec? Czy może jak wydłużysz przewód hamulcowy? A może lepiej zastosować taki zbiornik na przewodach z płynem hamulcowym tuż przed zaciskiem?

:D:D:D kabaret jakiś...

siara87
28-07-14, 00:47
ale zwieksza sie sila podcisnienia oddzialywujaca na ta membrane, przez co hamulec robi sie bardziej nerwowy.Lubie kabarety;)

sebawo
28-07-14, 11:42
Jeśli podciśnienie w kolektorze na jałowym ma dajmy na to 0.3bar, to można wyliczyć siłę z jaką oddziałuje na membranę serwa, tak? Jeśli serwo pozostanie niezmienione, a podciśnienie zwiększymy do 0.6bar to siła oddziałująca na membranę serwa się zwiększy, tak? Czyli teoretycznie powinno to działać.
Inna sprawa to samo podłączenie. Jeśli wspomniane 'urządzenie' jest dołączone do istniejącego układu, to jak jest rozwiązana sytuacja większego podciśnienia w 'urządzeniu' względem podciśnienia w kolektorze? Najsensowniej było by to podłączyć 'zamiast' istniejącego układy, wtedy, przy założeniu, że urządzenie może samodzielnie wytworzyć stałe 0.6bar podciśnienia, wtedy przy pełnym bucie podciśnienie w serwie będzie lepsze (większe) niż przy klasycznym rozwiązaniu, co powinno poprawić charakterystykę działania pedały chamulca ;) ot fizyka

piotreek23
28-07-14, 13:22
Lepiej kupić markowe tarcze i klocki..a nie zabawki..i kontrolować stan przewodów bo przerdzewiałym to żadne mega ciśnienie nie pomoże..

ma1ster
28-07-14, 20:50
Jeśli podciśnienie w kolektorze na jałowym ma dajmy na to 0.3bar, to można wyliczyć siłę z jaką oddziałuje na membranę serwa, tak?

Tak.



Jeśli serwo pozostanie niezmienione, a podciśnienie zwiększymy do 0.6bar to siła oddziałująca na membranę serwa się zwiększy, tak?

Tak zwiększy się dokładnie dwa razy względem 0.3bar.


Czyli teoretycznie powinno to działać.

Nie!

Jakim cudem ten zbiornik zwiększa ciśnienie??? Jest w nim pompa próżniowa??? :D

sebawo
29-07-14, 11:02
Jakim cudem ten zbiornik zwiększa ciśnienie??? Jest w nim pompa próżniowa???

Tego nie wiem ja, ale i nie wiesz Ty, więc możemy tylko gdybać:) Imho nie ma sensu inaczej, bo sam zbiornik sobie podciśnienia nie wytworzy:)
No chyba, że to faktycznie sam zbiornik, to nie było tematu i to pic na wodę :P :D

Furious
29-07-14, 11:20
Widać na zdjęciu że między kolektorem ssącym a niebieskim zbiornikiem jest jednokierunkowy zawór który normalnie jest przed serwem. Tym sposobem po zgaszeniu silnika tam nadal będzie podciśnienie.
Myśle że to ma pomagać przy hamowaniu lewą nogą, dłużej będzie działać wspomaganie hamulca gdy chłopaki lecą przez kolejne zakręty z gazem w podłodze.

Arturvf500
29-07-14, 15:38
to nie gadget; tyle że działa jedynie w specyficznych warunkach - np przy dohamowywaniu na torze z otwarta przepustnica pojemność serwa wystarczy na jedno - dwa depnięcia, po zwiększeniu pojemności 2-3 razy więcej; w codziennej jeździe różnice zauważysz jedynie hamując z wyłączonym silnikiem

ma1ster
29-07-14, 20:26
Tak więc nie jest to wzmacniacz siły hamowania, a jedynie zasobnik dodatkowego podciśnienia... I tyle w temacie...