Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : R18A2 - przygasa po założeniu dolotu K&N



xxxmikey
25-07-14, 18:40
Cześć...

W moim FK2, wywaliłem fabryczny dolot z puszką, rezonatorem i kilkoma kilogramami plastiku. Wydaje mi sie, że zrobiłem to dobrze...

Założyłem coś takiego:
http://www.motointegrator.pl/produkty/345881-zestaw-ukladu-dolotowego-z-filtrem-stozkowym-kn-57-0668

Na czym polega problem? Auto w trakcie jazdy na wysokich obrotach i wysprzęgleniu, kiedy obrotomierz opada w kierunku "0" - gaśnie. Tyczy się to li i wyłącznie przytrzymania sprzęgła lub wrzucenia na luz, kiedy obroty swobodnie spadają z wyższego zakresu.


Wydaje mi się, że montaż jest ok, nie lapie raczej nigdzie "lewego" powietrza. Rura z zimnym powietrzem jest wyprowadzona spod osłon dolnej silnika.

Za dużo powietrza? Pytanie - coś spier... z montażem? jak poradzić sobie z problemem?

Macie jakieś pomysły?

andkas
25-07-14, 19:13
W FN1 mam zamontowany TYPHOON KIT 69-1013TS i nic absolutnie takiego się nie działo i nie dzieje. Podczas montażu pewnie korzystałeś z manuala dołączonego do kitu więc nie przypuszczam, żebyś źle go zamontował. Może nie nauczyłeś auta "biegu jałowego"? Odłącz akumulator na kilka minut, następnie odpal silnik i bez wciskania pedału przyspieszenia daj mu przejść samemu na bieg jałowy (niech popracuje kilka minut).

xxxmikey
25-07-14, 19:36
andkas, dzięki... Tak już robiłem. Właśnie wrciłem z garażu. Zdemontowałem całość, posprawdzałem każdą z opasek, sprawdziłem szczelność, założyłem raz jeszcze. Większych zmian nie zaobserwowałem...

qbax
25-07-14, 21:16
Miałem to samo i okazało się że ta rura która ma za zadanie doprowadzić powietrze do filtra była doprowadzona zbyt blisko i dlatego przepływomierz powietrza przy hamowaniu się gubił i obroty spadały poniżej 500 i auto gasło. Wystarczy żeby ta rura była w odległości około 40-50 cm od filtra i powinno być Ok. Najlepiej najpierw skieruj ją gdzieś poza filtr i przetestuj czy auto nie gaśnie, jeśli będzie dobrze to potem ustaw ją w odpowiedniej odległości od filtra.

xxxmikey
25-07-14, 21:27
qbax to może być to... Odkręciłem dolot od przepustnicy, zamontowałem go bardziej w stronę ściany grodziowej, tym samym ograniczając dostep powietrza z komory silnika i przede wszystkim z rury doprowadzającej powietrze do filtra... Skutek jest taki, że jest nieco lepiej. Do ideału jeszcze troszkę brakuje, ale to już na spokojnie jutro ogarnę. Dam znać czy faktycznie powodem była ilość dostarczanego powietrza.

Teoretycznie wg instrukcji K&N odległość rury ma być na poziomie 10 cm. A tu taki psikus.

Dam znać jakie rezultaty, to może potomni skorzystają...

qbax
25-07-14, 21:50
U mnie właśnie zbyt duża ilość dostarczanego powietrza była przyczyną spadania zbyt nisko obrotów, już chciałem zdemontować i wrócić do puchy z seryjnym filtrem, i po odgieciu rury z dala od filtra, auto już nie gasło ;)

xxxmikey
25-07-14, 21:55
qbax, dzięki. Mam nadzieję, że to zniweluje problem gaśnięcia silnika i jego nerwowej pracy - poszarpywania...

mateusz199
26-07-14, 00:11
Kolego sprawa wglada tak, że obroty bd spadać ponizej 500obr.min ale auto nie powinno zgasnąć, ale nie zdziw się jak wyskoczy Ci check z zbyt ubogą mieszanką na jednym z cylindrów, a przy dobrych wiatrach możę wyskoczyć mrugająca lampka o niskim stanie oleju :) Jedynym rozwiązaniem może być dostarczenie mniejszej ilości powietrza lub korekta w ecu.

xxxmikey
26-07-14, 13:09
mateusz199, dzięki...

Po dzisiejszych bojach różnica znikoma... Stożek i rura odsunięte od siebie. Na zimnym wszystko działa jak należy. Jak tylko silnik się wygrzeje, obroty spadają. A jeśli dodatkowo chodzi klima lub inne obciążenie, silnik gaśnie...

Jakim więc cudem u innych działa a u mnie nie bardzo?

Jak w takim razie racjonalnie ograniczyć ilość dostarczanego powietrza, poza powrotem do serii?

Pik
26-07-14, 13:25
Z tym "za dużo" powietrza to ewidentna bzdura... Silnik powinien sprawnie pracować w ogóle bez filtra (czyli oporów jakie wprowadza filtr w przepływie powietrza).

Sprawdź przede wszystkim czujnik MAF, mogłeś go źle zamontować, albo uszkodzić w czasie montażu.

xxxmikey
26-07-14, 13:28
Pik z czujnikiem obchodziłem się jak z jajkiem. Wiązka nie jest uszkodzona, wtyczka czysta jak łza. Sam czujnik w dolocie skierowany jest otwartą stroną (gdzie widać jego wnętrzności) do filtra. Teroretycznie patrząc na kształt czujnika i instrukce K&N jest zamontowany prawidłowo, czyli wtyczka wychodzi w kierunku do ściany grodziowej.

Pik
26-07-14, 13:32
Sugeruję abyś się udał do ASO, gdzie podłączą komputer i może coś się wyjaśni.

Generalnie ludzie nie mają problemów z tym dolotem, także trudno szukać przyczyny zupełnie w ciemno.

xxxmikey
27-07-14, 18:42
Błędów nie ma... Silnik pracuje jak pracował. Macie jeszcze jakieś pomysły?

mitusm
04-08-14, 20:36
Takie obiawy czasami występują przy zabrudzonej przepustnicy, mogły się nasilić przy wymianie dolotu.

marcin001984
24-08-14, 13:22
U mnie po zamontowaniu dolotu TYPHOON K&N 69-1013TS ani razu w przecięgu pół roku nie wyskoczył check engine i obroty są takie jak wcześniej. Ale nasze doloty jednak różnią się od siebie

kvas
24-08-14, 22:00
No dokładnie Typhoon K&N daje naprawdę radę. Ja dodatkowo zmieniłem mu stożek z tego z zestawu na taki z dodatkowym otworem w środku. Jest nieco krótszy i łapie więcej powietrza. Oczywiście to też dedykowany do Typhoona. Jak by co - sprzedaje cały komplet.

marcin001984
24-08-14, 23:07
-> kvas
Jaki stożek założyłeś zamiast tego co był w zestawie? I czy jest zauważalna różnica?

Pik
25-08-14, 13:54
Ja na Typhoonie jeżdżę już prawie 5 lat, kompletnie bezproblemowo, także jestem bardzo zadowolony. Ze 3 lata temu też wymieniłem 'abażur' na krótszy, ale nie pamiętam już oznaczenia. Różnicy żadnej nie zauważyłem.

kvas
25-08-14, 22:57
-> kvas
Jaki stożek założyłeś zamiast tego co był w zestawie? I czy jest zauważalna różnica?
Hejka. To jest stożek o numerze RR2802 - dokładnie ten z alu przodem. Lepiej sie mieści pod maską. To był główny powód zakupu. Jeden i drugi dawał radę :D
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=rr-2802

marcin001984
26-08-14, 17:57
Myślałem, że jak przez ten nowy stożek silnik lepiej oddycha to efekty dźwiękowe też będą lepsze i może silnik będzie się szybcej wkręcał na obroty :)