Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sprawdzenie kompa



toorop69
23-07-14, 21:16
Witam
Panowie posiada ktos kompa z wyjsciem pod takie zlacze?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aab05a0c39e84ac8.html
Chcialbym sprawdzic kompem auto ale nie moge znalezc nikogo w okolicy.
Mam male problem i chcialbym to zweryfikowac.
Okolice Warszawy

gumis1990
23-07-14, 21:28
wałkowane milion raz, zrob samodiagnostyke. Nasze hondy nie połacza sie z kompem chodz bys miał wtyczne na poszczegolne piny:D

fełtek
23-07-14, 21:44
Zewrzyj spinaczem do papieru ta kostkę dwu pinowa włącz zapłon i czytaj kody migowe.

toorop69
23-07-14, 21:45
wałkowane milion raz, zrob samodiagnostyke. Nasze hondy nie połacza sie z kompem chodz bys miał wtyczne na poszczegolne piny:D
Samodiagnostyka robiona nic nie wykazal. Dlatego napisalem bo chcialem sie dowiedziec czy sa takie sprzety zeby sprawdzic. Cos mojej bryce dolega i chce ja wyleczyc ale nie wiem jak.


Zewrzyj spinaczem do papieru ta kostkę dwu pinowa włącz zapłon i czytaj kody migowe.
Juz sprawdzalem. Brak bledow

Endrju1
23-07-14, 22:47
Brak błędów (czyli dioda świeci światłem ciągłym) czy błąd zero (dioda nie świeci)?
A co się takiego dzieje że chcesz go sprawdzić?

toorop69
23-07-14, 23:39
Brak błędów (czyli dioda świeci światłem ciągłym) czy błąd zero (dioda nie świeci)?
A co się takiego dzieje że chcesz go sprawdzić?

Caly czas swieci. Chodzi o to ze szarpie na niskich obrotach jakby czegos brakowalo dopiero jak przekrocze 2k obrotow jest OK.
Cos jest nie tak. Mechanik mi powiedzial ze moze byc duzo przyczyn.

Endrju1
24-07-14, 08:10
Miał trochę racji, na początek do sprawdzenia wszystkie filtry, ciśnienie paliwa przewody, kopułka z palcem i kolejne czujniki (lambda, tps, mapsensor itd.).
Czy auto ma lpg? Jeśli tak, to czy na pb jest tak samo jak na lpg?
Ogarnięty warsztat powinien sobie spokojnie poradzić ze sprawdzeniem poszczególnych czujników (a nie z wymianą na pałę każdego po kolei).

PS: Jak filtry i ciśnienie będziesz miał po sprawdzane, to do sprawdzenia czujników polecam szukać jakiegoś warsztatu zajmującego się elektroniką samochodową, bo zwykłe warsztaty przeważnie nie mają nawet oscyloskopu.

toorop69
24-07-14, 14:44
Miał trochę racji, na początek do sprawdzenia wszystkie filtry, ciśnienie paliwa przewody, kopułka z palcem i kolejne czujniki (lambda, tps, mapsensor itd.).
Czy auto ma lpg? Jeśli tak, to czy na pb jest tak samo jak na lpg?
Ogarnięty warsztat powinien sobie spokojnie poradzić ze sprawdzeniem poszczególnych czujników (a nie z wymianą na pałę każdego po kolei).

PS: Jak filtry i ciśnienie będziesz miał po sprawdzane, to do sprawdzenia czujników polecam szukać jakiegoś warsztatu zajmującego się elektroniką samochodową, bo zwykłe warsztaty przeważnie nie mają nawet oscyloskopu.


Jezeli chodzi o warsztaty to nie ma w mojej okolicy bo szukalem. A jezdzic po mechanikach i placic za jakies informacje to mi sie nie oplaca. Jest jakas mozliwos sprawdzenia kompem przez te wyjscie czy nie ma zadnej mozliwosci?
pozdrawiam

Endrju1
24-07-14, 14:51
Przez te styki nie da się podłączyć ecu do pc.
Za to posiadając prosty multimetr da się zgrubnie po sprawdzać większość czujników czy pracują poprawnie.

A jezdzic po mechanikach i placic za jakies informacje to mi sie nie oplaca.

Na pewno bardziej opłaca się sprawdzić czego to wina i wymienić wadliwy podzespół niż wymieniać po kolei wszystko na chybił trafił.

toorop69
24-07-14, 15:01
Przez te styki nie da się podłączyć ecu do pc.
Za to posiadając prosty multimetr da się zgrubnie po sprawdzać większość czujników czy pracują poprawnie.

Myslalem ze jakos sie da. A tu widze ze nigdzie nie sprawdze lipa.


Przez te styki nie da się podłączyć ecu do pc.
Za to posiadając prosty multimetr da się zgrubnie po sprawdzać większość czujników czy pracują poprawnie.


Na pewno bardziej opłaca się sprawdzić czego to wina i wymienić wadliwy podzespół niż wymieniać po kolei wszystko na chybił trafił.

Problem jest taki ze nie znam ludzi zeby byli w stanie sprawdzic czujniki. Serwis hondy ale koszta sa zbyt duze

gekus85
24-07-14, 15:08
toorop69 jak to ogarniesz to daj znac bo u mnie od jakiegos czasu to samo:/ szarpie a nawet delikatnie strzela, filtry wymienione, nowe swiece ,kopułka czysta,

Endrju1
24-07-14, 15:10
Wystarczy tak jak pisałem posiadać prosty multimetr, dwie ręce (najlepiej choć jedną prawą) i umiejętność wpisania w wyszukiwarkę google kilku wyrazów (np. jak sprawdzić tps).
Naprawdę nic trudnego.

toorop69
24-07-14, 15:10
toorop69 jak to ogarniesz to daj znac bo u mnie od jakiegos czasu to samo:/ szarpie a nawet delikatnie strzela, filtry wymienione, nowe swiece ,kopułka czysta,

Spoko :D


Wystarczy tak jak pisałem posiadać prosty multimetr, dwie ręce (najlepiej choć jedną prawą) i umiejętność wpisania w wyszukiwarkę google kilku wyrazów (np. jak sprawdzić tps).
Naprawdę nic trudnego.

Nie posiadam urzadzenia i wole nie bawic sie z tym sam.

Zapomialem napisac

czasami przy dodawaniu gazu slysze dziwny dzwiek jakby piszczenie(piiiiiiii) ciezko okreslic.

Karpiczek
24-07-14, 16:16
Przecież można połączyć się z ECU przez złącze 5 pin. Wystarczy odpowiedni adapter.
Ściągnij manual do modelu 5d, znajdziesz go pod nazwą AERO98. Są tam opisy jak po kolei sprawdzać poszcególne czujniki/systemy.

toorop69
24-07-14, 23:34
Przecież można połączyć się z ECU przez złącze 5 pin. Wystarczy odpowiedni adapter.
Ściągnij manual do modelu 5d, znajdziesz go pod nazwą AERO98. Są tam opisy jak po kolei sprawdzać poszcególne czujniki/systemy.

Szukalem i nie znalazlem...

toorop69
25-07-14, 15:12
Napisalem do serwisu Hondy i dostalem odp.
Koszt podłączenia auta pod komputer wynosi 160zł brutto.

toorop69
27-07-14, 23:23
Moze ktos posiada z was takie zlacze?

MikeFoto
29-07-14, 14:20
Poza ASO nikt tego nie ma.
To nie kwestia złącza trzeba mieć dedykowane urządzenie diagnostyczne od Hondy, które kosztuje pewnie z kilkanaście / kilkadziesiąt tysięcy PLN (razem z licencja na oprogramowanie) o ile wogóle można takie urządzenie kupić....

Pozatym masz za duże oczekwania, uparłeś się na to podłączenie do kompa tak jakby jakieś cuda miało to pokazać :). To nie te czasy. Nasze 5D są autami stosunkowo prostymi w budowie czujników mają niewiele, a komp nie jest tak "mądry" aby powiedzieć ci, "Wymienić czujnik XX bo nie działa poprawnie". Tu albo działa, albo niedziała. Pomyśl rozsądnie, jaki byłby sens tego aby komputer nie "wymigał" błędu jeśli by był, a pokazał dopiero po podłączeniu komputera do dedykowane urządzenia diagnostycznego? Odpowiem, sensu by nie było. Skoro nie ma błędu (jeśli poprawnie zrobiłeś diagnostykę) to przyczyna nie dotyczy raczej czujnika.

Objawy, szarpanie na niskich obrotach - jak dla mnie - silnik krokowy.

falek84
29-07-14, 15:26
dokładnie jak kolega wyżej pisze. Kiedyś miałem problem po podłączeniu do kompa w aso pokazało dokładnie te same błędy co samodiagnostyka. Nie ma sensu wydawać kasy na aso bo po samym podłączeniu pod komputer nie dowiesz się nic więcej niż sam możesz sprawdzić.

Endrju1
29-07-14, 15:35
Tak jak pisałem na początku, po sprawdzać podstawowe części i czujniki i będzie wiadomo o wiele więcej niż z komputerem.