PDA

Zobacz pełną wersję : Niestabilna moc w D15Z6



Fawor
21-07-14, 15:03
Elo,
temat trochę z kategorii 'noob' i podejrzewam, ze jedyne rozwiązanie znam - trzeba przejechać się ze stroicielem lifetime. ALE że nie mam teraz takiej możliwości to może ktoś wpadnie na trafiony pomysł..

Ecovtec w gazie, ale zachowuje się tak samo na benzynie. Auto ciągnie odpowiednio do serii, a po chwili (częstość totalnie nieregularna) odcina mu, tak na moją dupohamownie, z 20KM...jadąc jednym położeniem gazu nagle auto dostaje muła, wciskasz - ledwo coś tam buczy i nie jedzie, jedziesz tak dalej - nagle przy tym samym położeniu znowu zaczyna przyspieszać. Nieraz przerwy trwają kilka minut, nieraz pół trasy itp itd. Dodatkowo da się odczuć podczas manewrów na półgazie (np parking), że auto zaczyna przerywać i jakby gubić jeden cyl. Wymieniona kopułka (była potyrana), moduł, kable (waliły przebicia) i świece (stare). Po każdym z tych manewrów na chwile było lepiej, ale wraca. Wiem jakie są czujniki w silniku także litanię umiem sobie ułożyć sam - TPS, MAP, IAT, halla, cewka itp itd :) Ale może ktoś już sie z takim czymś spotkał i nie bede musiał czekać na Niutona..bo dalej strzelać i wymieniać pół osprzętu już mi się nie chce :p

pozdr

lozek
21-07-14, 16:23
Miałem raz taką akcję jak mi sie działo coś ze stykami w kostce przy zapłonowym. Wariował i raz na jakis czas łapał muła.
rozpiąłem, przedmuchałem, wyczyściłem, spiąłem i problem zniknął.

U Ciebie pewnie co innego, ale jako, że miałem podobną sytuację to napisałem...

mateuszafro
21-07-14, 16:27
Mam D15Z8 bliźniaczy silnik i mam to samo;) jak jadę jednostajnie to są czasami przymulenia,sam przyśpiesza,za chwilę jakby zwalniał.Oprócz tego na hamowni pokazało mi 125 koni oraz 147 momentu a auto przyśpiesza ponad 11 sekund do setki a mam ten silnik na krótkiej skrzyni w budzie eg;) byłem z tym w ttgarage w poznaniu i mi gościu powiedział że auto jedzie jak powinno.A robi mnie jak chce golf 4 101 konny,a ostatnio się ustawiłem z kumpla D14A3 odblokowanym na 90 koni i dostałęm baty o około 2 długości.U mnie występuje również problem z wypadającym zapłonem i pyrkaniem z wydechu.Pół auta wymienione i nadal zero poprawy;/

Fawor
21-07-14, 17:21
a co juz wymieniłeś w osprzęcie? Trop z kostką wydaje mi sie dobry, bo moim zdaniem są to cały czas problemy z zapłonem...sprawdzę dziś :)

mateuszafro
21-07-14, 18:27
filtr paliwa,powietrza,świece,aparat zapłonowy,kable wn podmieniałem... Powiem tak że miałem problemy z mocą na starym silniku to kupiłem całego angola na części przełożyłem silnik do swojej budy i to samo.Wiązki zostawiłem swoje.I to jedyna część której nie przekładałem.W angolu silnik chodził równo,nie pyrkał z wydechu,nie wypadał zapłon,po swapie pojawiły się te objawi.Tylko jestem ciekaw czemu u mnie jest odpowiednia moc na hamowni a w praniu auto nie jedzie;/

lmk
21-07-14, 19:05
(...) Auto ciągnie odpowiednio do serii, a po chwili (częstość totalnie nieregularna) odcina mu, tak na moją dupohamownie, z 20KM...jadąc jednym położeniem gazu nagle auto dostaje muła, wciskasz - ledwo coś tam buczy i nie jedzie, jedziesz tak dalej - nagle przy tym samym położeniu znowu zaczyna przyspieszać.

Z tego co kojarzę, D15Z6 oprócz załączenia swojego VTEC'a przy 3,5 tys. obrotów potrafił przełączać się na odczuwalnie ubogą mieszankę przy niskich obrotach.

Wyglądało to tak, że w czasie przyspieszania auto żywo reagowało na zmiany otwarcia przepustnicy. Natomiast przy jeździe ze stałą prędkością (i odpowiednio niskimi obrotami, gdzieś poniżej 3 tyś.) następowało przełączenie. Auto wtedy wyczuwalnie słabiej reagowało na zmiany otwarcia przepustnicy (ale można było robić rekordowo niskie spalania na trasie). Aby mocniej przyspieszyć trzeba było albo bardziej depnąć (przełączenie) albo wkręcić się na wyższe obroty. Powyżej 3 (a już na pewno powyżej 3,5) tys. obrotów nie widziałem takiego zubażania i na krótszej skrzyni ganiałem tym za tdi'kami.

mateuszafro
21-07-14, 19:30
Ja to mogę jedynie z jakimś SDI startować;)

Fawor
21-07-14, 20:43
Wyglądało to tak, że w czasie przyspieszania auto żywo reagowało na zmiany otwarcia przepustnicy. Natomiast przy jeździe ze stałą prędkością (i odpowiednio niskimi obrotami, gdzieś poniżej 3 tyś.) następowało przełączenie. Auto wtedy wyczuwalnie słabiej reagowało na zmiany otwarcia przepustnicy (ale można było robić rekordowo niskie spalania na trasie). Aby mocniej przyspieszyć trzeba było albo bardziej depnąć (przełączenie) albo wkręcić się na wyższe obroty. Powyżej 3 (a już na pewno powyżej 3,5) tys. obrotów nie widziałem takiego zubażania i na krótszej skrzyni ganiałem tym za tdi'kami.
nie znam tego trybu pracy komputera....ale u mnie tak czy siak mogę deptać do oporu i przez dwa biegi będzie muł, a na nastepnym w tylko jej wiadomym momencie zacznie ciągnąć jakby dostała z 15-20KM. Walczę wlasnie od dwóch godzin :D Sprawdziłem jakieś babrane kable przy kostce od aparatu (gaz), wszystko rozłączyłem, podłaczyłem na nowo, zaizolowałem, profilaktyczne rozkręcenie aparatu, wd40 w kostki itp...i ch*J :D Ale jak kolega zmieniał już silnik dla sprawdzenia, to ja wymiękam :D Dziwne tylko, że u mnie jest totalna seria...żadnych swapów czy tym podobnych..

Dla mnie jest to ewidentne niedomaganie jakiegoś cylindra, bo na delikatnym puszczaniu sprzęgła auto po prostu regularnie się czka, a podczas jazdy ogniem po prostu jeden cyl zaczyna pracować prawidłowo i jest dopiero wtedy seria...Ktoś coś? :D Podejrzewałem też samoprzełączające się econo, ale wtedy nie byłoby kurde takich jaj na wolnych :rolleyes: Jakby podejrzewać brak kompresji, to luzy zaworowe były robione..

halp? :D

mateuszafro
21-07-14, 20:56
a mierzyłeś kompresje? ja mierzyłem i na tym jak i wcześniejszym silniku miałem prawidłową.Jeszcze jak ustawiam zapłon lampą to znacznik na kole pasowym sobie przeskakuje to centymetr w jedną to w drugą.I tu jest pewnie ten problem że nie chce jechać jak powinien.
Tak jedzie 125 konne auto: https://www.youtube.com/watch?v=V4U4YgHJyZ8

gumis1990
21-07-14, 21:09
ja mam d15z8 i jedzie jakies 9.5s i jak jednostajnie to nieraz tez ma taki strzał mocy ze nawet na 5 przyspiesza:D(skrzynia z econa seria) a mam ten silnik w mb3. Z tdi nie mam problemu. WD40 chyba w ksotki to nie bardzo jest taki preparat "kontakt" i juz lepiej tym:D
Imk. Econ załacza sie bardzo plynnie. D15z6 nie kreci sie na econie do 3tys z wyjatkiem 5 biegu. Jedynie d15z3 i z1 tam econ o ile sie nie myle jest do 3.5tys. I to te silniki sa najbardziej economiczne. Tam ogolnie jest taki psedo vtec on sie tylko przelacza z 12v na 16v i tyle.
Fawor to co ty piszesz to jakas dziwna akcja. A moze wydech ci sie posypał lub cos z egr?

Fawor
21-07-14, 21:15
egr już odpięte, bo też było podejrzewane, ale co by miało wspólnego z wolnymi obrotami? Dla mnie to jest jakiś ewidentny zapłon-issue i to przeskakiwanie, o którym mówi mateuszafro miałoby sens..ale tak samo przed chwilą podejrzewałem, że luz w kostkach ma sens :D

Jestem już wstępnie umówiony na jutro z cor7ezem na podmiankę aparatu - jesli to nic nie da to będzie znaczyło, że cewka też jest ok. BTW wie ktoś, czy cewka z B jest taka sama jak w D? Próbowałem kiedyś moncić od A1 i była inna, a te nowsze?

Starstruck
21-07-14, 21:16
Sonda lambda powinna rozwiązać problem.

mariuszmaxs
21-07-14, 21:22
nie wiem jak kolega Fawor ale ja już podmieniałem 3 sondy lambda i zero różnicy.A mam takie same objawy jak wyżej opisane.Silnik D15Z8.

barnie
21-07-14, 22:08
Nie pamiętam dokładnie ale spróbuj zbadać napięcie albo rezystancję na cewce na 2 obwodach - jest to dokładnie wyjaśnione w manualu... pamiętam, że w swoim D15Z6 miałem takie objawy zamulenia i wartości na cewce były nie co inne niż w manualu, niestety ale nie wymieniłem cewki na inną i problemu nie rozwiązałem.

EDIT:
Znalazłem swój stary post dot. tematu w archiwum forum: http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-47657.html - może coś Ci pomoże

lmk
21-07-14, 22:26
Ale jak kolega zmieniał już silnik dla sprawdzenia, to ja wymiękam :D Dziwne tylko, że u mnie jest totalna seria...żadnych swapów czy tym podobnych..

Fawor czy o mnie chodzi? Nie zrozum mnie źle, nie próbuję Ci celowo wciskać kitu czy przytoczyć jakiejś zasłyszanej historii. Miałem D15Z6 ponad 2 lata, od razu z regulacją luzów zaworowych, rozrząd, niski przebieg. I przy niskich obrotach i równej jeździe występowały różnice w reakcji na gaz. Interesowałem się tym tematem, ale mi tłumaczono, że to cecha tych silników. Zresztą pytałem o to kiedyś innego posiadacza D15Z6 i też coś takiego zauważył. Silnik sprawował się bezproblemowo, odpalał zawsze czy to na ciepło czy w największe mrozy.

Jeśli nie znasz takiego trybu pracy kompa, być może przez ten cały czas ja byłem w błędzie :D Śledzę temat aby zobaczyć jak to się skończy.

Natomiast przerywanie, czkawka, czy niedeterministyczne zamuły - to już nie uważam, że jest ok.

Fawor
21-07-14, 23:06
Fawor czy o mnie chodzi?
Miałem na myśli mateuszaafro, ale to w żadnym momencie nie był pojazd czy cos negatywnego - smieje sie sam z siebie, ze próbuje coś zdziałać kabelkami, a tu ludzie całe silniki wymieniaja i ciągle jest to samo :D

Moim zdaniem również jest coś mega nie tak - auto powinno jeździc stabilnie. Mi już nawet nie chodzi o niedomagania w mocy samej w sobie, ale boje się, ze coś nagle klęknie w połowie polski i potroi mi koszty naprawy tego 1.5-paszczura...

Sonda nic nie da - przy klepnięciu WOT komputer przechodzi w close loop, wyłącza sonde i czyta dawki tylko z mapy, więc powinien zapier*alać..haha, dużo powiedziane jak na te moce :p A tutaj nawet na WOT jest tragedia. Teraz jak wracałem klepnąłem do oporu, nuda, nuda, 2jka, nuda, nuda i łeb w zagłówek :D Nie mam wątpiliwości - to na prawdę czuć, że auto może jechać porządniej, a jedzie jak kupa.

Wymieniam jutro aparat więc zobaczymy czy to cewka. Barnie zasiał nadzieje..

Karpiczek
21-07-14, 23:08
Był podobny temat o niedomaganiu MB6. Objawiało się to w różnych sytuacjach nagłym spadkiem mocy. Jakby odcinało zapłon/paliwo. Pomogła wymiana ECU. Może jakieś zimne luty w kompie??:confused:

Fawor
21-07-14, 23:18
Jesli nie pomoże wymiana aparatu to na pewno pójdę w tą stronę. Atardin ma po swojej pewnie jeszcze dużo skarbów więc użyczy :p

mateuszafro
22-07-14, 04:46
Też uważam że nawet w tamtych latach by nie sprzedawano samochodu który sam przyśpiesza i zwalnia;) Ja muszę gdzieś wiązkę znaleźć i przełożyć bo w angliku silnik pracował prawidłowo.

Fawor
22-07-14, 07:35
Wczoraj mnie oświeciło, że ja takim problemem już się zajmowałem :D Pomroczność jasna...pamiętam, że robiłem tam 3 rzeczy z czego dwóch nie jestem pewien efektu. Moduł nie pomógł, czyli tak samo, jak tutaj. Dziś rano się zwlokłem i zrobilem masę na podłużnicy i na początku po wyjeździe było bajka, ale w miarę nagrzewania problem powracał tak więc dziś leci nowa cewka - musi pomóc :)

mariuszmaxs
22-07-14, 09:47
Jak masę na podłużnicy?

Fawor
22-07-14, 10:14
Jak masę na podłużnicy?

prawa podłużnica, masa od skrzyni biegów. Kiedyś przez brak tej masy w ogóle nie chciał mi kręcić rozrusznik więc jakoś mnie oświeciło i przeczyściłem, ale efektu raczej brak.

mateuszafro
22-07-14, 11:19
Ja też na początku szukania problemu przeczyściłem wszystkie masy w aucie,no i zero poprawy.

Fawor
22-07-14, 11:54
Dziś potwierdziła się kwestia pogarszania zachowania w funkcji temperatury więc na 99% cewka - nawet D15tkowy mentor Saren się ze mną zgadza ;) Dziś wieczorem wymieniam i dam znać.

mariuszmaxs
22-07-14, 12:02
Jestem ciekaw:) bo ja cewki już 2 miałem plus cały inny aparat.

mateuszafro
22-07-14, 12:05
Ja jedna cewka i aparat z anglika:)

Fawor
22-07-14, 18:18
Wrócilem. I co? Tak, zgadliście. I gówno :D

Przewisiałem trochę na słuchawce z cor7ezem i mowi mi, że jego eco na seryjnym kompie równiez robiło wariacje z przypływami mocy, także na to ratunkiem wydaje się tylko P28, co za niedługo na pewno zrobie. Pomimo (powiedzmy) tej sprawy rozwiązanej, dziwi mnie nadal zachowanie u mnie na wolnych obrotach - przy ruszaniu z 1,2k auto na prawdę sie dławi i ksztusi jakby mu wypadały zapłony i robi to ewidentnie w funkcji temperatury. Po zimnym odpale rano jest git, po 5km już nie..Co, skoro cały aparat i osprzet zapłonowy juz praktycznie wymieniony? Jedyne co sie nasuwa to problemy z katem i sondą, bo kat dziwnie klika jak się wkręci na obroty i puści gaz - słychać to normalnie w kabinie pasażerskiej. Podczas jazdy i przyspieszania również, co odczuwa się na plecach - klik i chwilowe czknięcie osiągów. Zmieniam kolektor na 4-2-1 mając nadzieję, że to właśnie jest kat, a potem P28. Nie odpuszcze dzi*ce, bo nie pozwolę sobie na takie zachowanie kawałka blachy z odlewem pod maską :p

mateuszafro
22-07-14, 20:29
Kurde nie mam z kim podmienić kompa;/ muszę poszukać p28 i mapkę do tego.

vipek
22-07-14, 21:00
Jogal zawsze mówi, że jeśli przed strojeniem jest coś nie tak to po strojeniu lub jak w tym przypadku zmiany ecu i mapy będzie tylko gorzej :)
Zobacz tak pro forma czy masz wtryskiwacze w dobrej kolejności podpięte.

mateuszafro
22-07-14, 21:02
Nie wiem jak kolega Fawor ale ja już 3 pary wtryskiwaczy podmieniałem;) i zero poprawy.Nadal jedzie auto jak żółw i wypada zapłon;/

vipek
22-07-14, 21:05
Wypadający zapłon, lub jak kto woli takie pyrkanie na wolnych to oznaka albo przelanego kompa albo jakiegoś brudnego wtrysku właśnie. U mnie tak jest właśnie aktualnie :) Auto sobie tak lekko popyrkuje. Przy strojeniu wyszło, że jest troszkę za dużo powietrza bo w momencie pyrkania AFR skakał czasami i powyżej 30.

mateuszafro
22-07-14, 21:12
Ale na seryjnym kompie możliwe by było za dużo powietrza lub paliwa? mam zrobiony dolot zimnego ze zderzaka do puszki z filtrem oraz 4-2-1 z przelotem na 2 cale.Ale już próbowałem rezonator z powrotem włożyć i zero poprawy.Choć z tym zalewaniem może być trochę racji bo czuć benzynę od czasu do czasu w aucie.

Fawor
22-07-14, 21:49
Wypadający zapłon, lub jak kto woli takie pyrkanie na wolnych to oznaka albo przelanego kompa albo jakiegoś brudnego wtrysku właśnie
wtryski odpadają, bo dokładnie to samo dzieje się na gazie...moim zdaniem komp coś pier*oli i przełącza się losowo 12-16v ALBO zatyka mi się w miare rozgrzewania katalizator, sondzie pierdzieli się odczyt i wynikają dziwne rzeczy z korekty paliwa. ALBO i to i to, bo auto rozgrzane jednak raz na jakiś czas też potrafi zacząć jechać :D Ręce opadają...szukam 4-2-1 i mapy pod econo bez vtec'a, żeby chociaż spróbować na moim P28 z B20. A propo kolektora - flansza na wyjściu w chińczyku pasuje totalnie plug and play do seryjnego wydechu? Nie zmianiałem nigdy w Dserii :p

vipek
22-07-14, 21:52
Nie wiem, nie mam juz dawno seryjnego wydechu :)
Jak co mogę poratowac mapą mojego econo by Jogal

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

lozek
22-07-14, 22:46
wtryski odpadają, bo dokładnie to samo dzieje się na gazie...moim zdaniem komp coś pier*oli i przełącza się losowo 12-16v ALBO zatyka mi się w miare rozgrzewania katalizator, sondzie pierdzieli się odczyt i wynikają dziwne rzeczy z korekty paliwa. ALBO i to i to, bo auto rozgrzane jednak raz na jakiś czas też potrafi zacząć jechać :D Ręce opadają...szukam 4-2-1 i mapy pod econo bez vtec'a, żeby chociaż spróbować na moim P28 z B20. A propo kolektora - flansza na wyjściu w chińczyku pasuje totalnie plug and play do seryjnego wydechu? Nie zmianiałem nigdy w Dserii :p


Flansza pasuje ale jebaj jest krótszy niż seryjny kolektor i albo będziesz musiał troche dociągnać wydech albo go przedłużyć :) Dla Ciebie to w sumie nie problem :)

Michał102
23-07-14, 09:42
Dziś rano jadąc swoim D16 miałem identyczny objaw - jade sobie trasą ze stałą prędkością i nieruchomo trzymam geja przyspieszenia i nagle auto łapie muła i zaczyna zwalniać... po jakiejś chwili dostaje kopa i jedzie normalnie.

Od jakiegoś czasu mam też problemy z nierówną pracą silnika na ssaniu - tuż po odpaleniu obroty spadają i telepie budą tak jakby za mało paliwa dostawał (to samo miałem jak mi spece podczas swapa założyli wtryski 190 zamiast 240). Oprócz tego pyrkanie z wydechu tak jak u Vipka.

Dziś wyciągam wtryski i zamoczę je w jakimś środku czyszczącym typu STP oraz wymienię filtr paliwa.

mateuszafro
23-07-14, 09:57
Ja mam takie objawy:) jak łapie muła to jakbym ręczny zaciągnął. A za chwile gna sam do przodu:) Pyrka z wydechu na postoju.

vipek
23-07-14, 10:16
No to Pany to wygląda na zasyfione wtryskiwacze. Jeden z wtrysków niedomaga, kompa próbuje wyrównać mieszankę i podlewa więcej paliwa dlatego pyrka z wydechu i pośmiarduje paliwem. U mnie od nowoście filtr paliwa pewnie był nie ruszany, więc tez przy okazji będzie trzeba o tym pomysleć.

Fawor
23-07-14, 12:15
zepsuje Wam teorie - u mnie jest to samo na gazie :)

kristico86
23-07-14, 12:19
oddaj to padło na złom :)

mateuszafro
23-07-14, 12:25
No ja też juz dwie pary wtrysków wymieniałem i nic:) trzeba poczekać do zimy aż złom podrożeje:D

Fawor
23-07-14, 12:37
No ja też juz dwie pary wtrysków wymieniałem i nic:) trzeba poczekać do zimy aż złom podrożeje:D

Ja na chwilę obecną upatruje problem w dwóch opcjach, jak mówiłem wcześniej. 1 - zatkany kat w miare rozgrzewania coraz bardziej zabiera mi osiągi i pierdzieli wolne obroty 2 - naturalna przypadłość eco-vteców do losowego zmieniania map, którą usuwa się wymianą kompa. Najprawdopodobniej na weekendowy wyjazd będę miał już mape pod eco z katem więc zobaczymy czy wyeliminuje to któryś z błędów. Nadzieje są takie, że auto nawet jeśli bedzie jechać ch*jowo, to stabilnie, a później zmiana kolektora na 4-2-1.

Karpiczek
23-07-14, 12:46
Tak jak wspomniałem, jeden z użytkownikow wymienił ecu na P28 z mapką i problem ustał.

mateuszafro
24-07-14, 04:54
Napisz jakie efekty przyniesie zmiana kompa bo jestem ciekaw czy to przez to tak się dzieje;)

airman
24-07-14, 16:29
Ostatnio miałem 2 mapy do B2+VTEC z różnych źródeł i na jednej pyrkał, a druga okazała się ok, mało jeździłem więc podczas jazdy nic złego nie zaobserwowałem, nie mam kata.

Fawor
24-07-14, 18:05
No to mam mapę, mam kompa, nie pasuje mi przejściówka - bosko. Odłożone na next week...

Sebek_WWL
24-07-14, 20:52
fawor żebyś ty miał takie problemy to aż niemożliwe
ja mam d15z6 i jeżdżę na p28 i nie mam takiego braku mocy ale ja mam klawiaturę i wałek z d16z6 oraz wystrojone autko

Maksio
26-07-14, 00:39
I co sprawdzałeś tą cewkę zapłonową bo nie doczytałem? Miałem podobny przypadek, czasami po rozgrzaniu auta, czasami już na zimnym wypadały zapłony. Dokładnie tak jak to opisałeś.

Fawor
26-07-14, 16:50
Pisałem, że cewka nie pomogła. W drodze powroten z Poznania do domu auto zaczęło już przyszarpywać na stałym gazie 800-100km/h i spaliło 12/100 gazu więc zmieniłem dziś wydechowy na ten Y8 (pieknie pierdzi bez katalizatora..) i załozyłem nową lambdę. I co? I powstał następny problem, którego nie było :D Loteryjnie zaczynąją wypadać zapłony tak przed 2k obr. Sprawdzone, że jak wypadają to nie działa cyl 3 i 4 więc pod lupe idą wymienione ostatnio nowe kable zapłonowe, bo auto aż tak źle to się nie zachowywało nigdy..dopiero teraz jakoś się jorgnąłem, że dostałem Janmory..ciemno było jak zakładałem :p

Michał102
27-07-14, 07:10
U mnie pyrkanie i szarpanie na zimnym póki co przeszło.
Wymieniłem filtr paliwa, przyspieszyłem zapłon o 2 stopnie i zalałem paliwa 98.

Wcześniej tuż po odpaleniu silnik przez chwilę się dławił... teraz od razu wskakuje w okolice 2k rpm i płynnie sobie opada wraz ze wzrostem temperatury:)

Wtrysków nie wyciągałem i nie czyściłem, bo brakło mi czasu, ale na około 20 litrów paliwa wlałem całą butle Kleen Flo do czyszczenia wtryskiwaczy, więc może to też coś pomogło.

Fawor
27-07-14, 12:04
Nie chce zapeszać, ale z problemami na wolnych (i później już wyższych) z wypadaniem zapłonów chyba sobie poradziłem :) Okazało się, że zapłon sam w sobie nie wypadał. Przy testowym odpinaniu kabli podczas nie działania na wszystkie cylindry, nic sie nie zmieniało po wyjęciu 3 i 4 (jakby to one nie działały), ALE samą iskrę między kablem a świecą było bez problemu słychać. Mam dodatkowo ten dziwny 'kwik' po klepnięciu w gaz i puszczeniu więc sie wcurwiłem i zacząlem rozbierać wszystkie zawory. Na pierwszy ogień poszedł EGR - pomimo jeżdżenia z odłączonym wyciąłem blaszkę i zaślepiłem. Kwik nie zniknął (to chyba jest krokowy), ale auto już się nie trzęsie :D To na razie pierwsze testy z wczoraj - dziś robie 200km więc będę już pewny.

Oczywiście nadal jeździ loteryjnie :p ale mapa i przejściówka już lecą do mnie.

gumis1990
27-07-14, 15:13
Juz na pierwszej stronie pisalem o egr:-) ja mam zaslepiony miedziana blaszka.

wyskrobane z andka na hd2

mateuszafro
28-07-14, 20:54
I jak tam,doszła przejściówka do kompa?

Fawor
28-07-14, 21:19
Oficjalne rozwiązanie tematu: żeby zlikwidować losowe chęci do przyspieszania w eco trzeba mu zmienić kompa! Obok eco stoi B20, ale ze śmiesznej D15tki ciesze sie jak dzieciak, że wreszcie sie udało i auto zaczęło 'jeździć' ;) Czuć luki w mapie bo była robiona na aucie Niutona, które ma seryjny dolot i wydech (u mnie jest dolot z EK4 z KNem, przepustnica 60, 4-2-1 Y8 bez kata). Z pierwszych testów auto jeździ płaskie 10sek do setki i po filmie przyspiesza tak samo, jak np sedan Corteza. Zobaczymy jak będzie wyglądało spalanie z nową sondą i brakiem EGRu. Na chwilę obecną setup jest zamknięty (może będzie mi sie chcialo zmienić wydech na Ek4..). Chyba, że przy okazji Niuton będzie przejeżdżal przez Poznań ;)

mariuszmaxs
28-07-14, 23:08
To fajnie;) ja jestem po wymianie kompa na P28 z mapką pod D15Z8 i nadal kicha;/

airman
30-07-14, 16:18
Czyli co ogólnie poza tym egr, wychodzi na to, że seria jest taka lipna, czy ECU uwalone ?

Fawor
31-07-14, 07:35
Moim zdaniem ecu ma jakieś znane tylko sobie algorytmy, przez które przełącza zapłon bądź paliwo w totalnie nielogiczny sposób.

mariuszmaxs
04-08-14, 22:54
Myślę że u mnie małą moc jest spowodowana tym:

http://www.youtube.com/watch?v=JQheSIoDNB4
Jest to nagranie jak u mnie zachowuję znaczek na kole pasowym przy ustawianiu zapłonu lampą;/

Matt_Btw
05-08-14, 08:31
Co do EGR. Nie wiem jakim cudem, ale po zaslepieniu i resecie ECU, moj D15z6 zaczał sporo więcej palić, Na pierwszej połowie baku robie zawsze 300-350km a po zaslepieniu juz przy 260km wskazówka opadła poniżej srodkowej kreski, za 100 zł zrobiłem 200km TRASY z predkoscia max 130 km/h. Po wyjeciu blaszki i ponownym resecie wszystko wrocilo do normy. 2 dni temu za 100 zł zrobiłem 260km i wskazówka była duzo wyzej niz przed owym tankowaniem.
Co do wypadania zapłonu i zamułu tego silnika - nie zauwazylem nic takiego. Wciskam - jedzie. Jedynie czasem przy przyspieszaniu w zakresie 2,5-4 tys tylko na drugim biegu sa wyczuwalne minimalne kangurki (mozliwe ze przepustnica do wyczyszczenia), ale mimo to auto ciągnie do przodu.

mariuszmaxs
05-08-14, 09:48
U mnie jest muł kompletny;/ rozpędza się tyle do setki ile ten silnik ma w 5 drzwiowej budzie i na seryjnej długiej skrzyni,a ja go mam w jajku i do tego krótką skrzynię.

http://www.youtube.com/watch?v=ALv7ez5fEwk

Matt_Btw
05-08-14, 09:53
http://www.youtube.com/watch?v=RpEJ6h0MT8Y

Tak u mnie. Seria, tylko wydech 2"

Fawor
28-09-14, 23:21
Trochę odgrzeje :) Problem niestabilnosci WRESZCIE rozwiązany i receptą NIE BYŁA WYMIANA KOMPA. Niestety na P28 nadal robił to samo. Okazało się dopiero na strojeniu, że sonda potrafi pokazywać totalne głupoty i włazić 'z butami' w korekcję dawek nawet na WOT. Oczywiście sonda była wymieniona na nową NTK :rolleyes: Po wystrojeniu AFR 13tek raz robiły się 18tki, a po chwili 10tki...sonda off, strojenie bez sondy i teraz wszystko bangla już stabilnie.

BTW: wie ktoś jakie są różnice między wałkami D15Z1 i D15Z6/8? Same wzniosy w manualu są prawie takie same. Wie ktoś może czy różnią sie czasami otwarcia?

mariuszmaxs
29-09-14, 05:16
To teraz po podłączeniu sondy jest ok? miałeś problem z mocą jak tak się zmieniał afr?

Fawor
29-09-14, 07:35
teraz sonda jest wyłączona w komputerze i auto wystrojone bez sondy - odczyt wszystkich dawek tylko z mapy. W pewnym momencie na strojeniu był WOT i buuuu, auto przestało jechać. AFR - 18. Wystrojone znowu 13. Po jakimś czasie to samo - patrzymy na zegar - AFR 10. Po wyłączeniu sondy odczyt stabilny.

Co do samych osiągów mierzonych 'zegarowo' na tym samym odcinku drogi - stary setup 0-100 10,5sek, 0-140 21sekund. Po strojeniu (ogólnie odchyły od serii to kolektor wyd Z6 (seryjny wydech), dolot z EK4 i przepustnica 60mm) - 0-100 9,2 i 0-140 18sek. Poprawa jest ewidentna. Walcze dalej bo podejrzewam jeszcze kolejne niedomagania w rozrządzie :)

mariuszmaxs
29-09-14, 07:43
To ja mam po przejściu na pełnego vteca,krótkiej skrzyni,4-2-1 i wydechu ba 2 cale ponad 10 sekund do setki. U mnie coś z paliwem nie domaga bo mi pali 6 litrów na 100km a powinien pewnie z 8 jak nic.i to w budzie eg:)

kamil39
29-09-14, 08:11
BTW: wie ktoś jakie są różnice między wałkami D15Z1 i D15Z6/8? Same wzniosy w manualu są prawie takie same. Wie ktoś może czy różnią sie czasami otwarcia?a One sa wogole zamienne:P? ma do dlugosci wzniosów znaczenie to ze d15z1/3 kreci sie znacznie nizej od z6/8?(d15z1/3 odcina juz przy 6250)

To ja mam po przejściu na pełnego vteca,krótkiej skrzyni,4-2-1 i wydechu ba 2 cale ponad 10 sekund do setki. U mnie coś z paliwem nie domaga bo mi pali 6 litrów na 100km a powinien pewnie z 8 jak nic.i to w budzie egBuda eg jest lzejsza wiec teoretycznie powinien cos mniej palic niz w budzie ek, gdyby nie walek z vtec to bym powiedzial ze chyba normalne spalanie silnika.. :D cos jest nie tak z Twoim autem- po tych zmianach powinno byc kolo 135-140 koni i powinno to juz zapitalac kolo 8 sek/100.

mariuszmaxs
29-09-14, 18:28
wiem że coś nie bangla u mnie;D już rok z tym walczę;D

karas
02-10-14, 10:30
po tych zmianach powinno byc kolo 135-140 koni i powinno to juz zapitalac kolo 8 sek/100.

napisz kto w swoim aucie ( oprocz salvadore -poniewaza on w d15z6 zmienil praktycznie wszystko lacznie z walkami na ostrzejsze nie oemowe) uzyskal taka moc i 8 sekund do paczki??? Sledzac projekty na forum w ktorych ludzie zmieniali walki na te od d16zt6/y8, wniosek jest jeden: zmiana walka nic nie daje oprocz fajnego dzwieku podczas zapiecia vtec'a. Wszystkie te projekty oscylowaly w granicach mocy 125-130 koni ( lacznie ze zrobionym wydechem dolotem i wystrojeniem) czyli tyle ile seryjne d15z6 ze zrobionym wydechem i dolotem. Filmiki 0-100km/h osob ktore podjely sie takiej modyfikacji , tez szalu nie robia - auta jezdza jak seryjne d15z6. Jedynym sensownym modem w d15z6 jest zmiana skrzyni , inne mody tak naprawde daja niewiele oprocz zwiekszonego spalania.

mariuszmaxs
02-10-14, 11:04
No tylko że ja mam ten silnik w budzie eg4,krótką skrzynie z fd 4,4 , wydech 2 cale i mnie miesza seryjne d14a3 w hatchbaku 6gen:/
aha dodam że włożyłem wałek i klawiaturę z pełnego vteca;)

gumis1990
02-10-14, 12:22
Ja mam d15z8 i moc 129hp i 156nm na seryjnej skrzyni cos kolo 9,5 - 10 sekund do 100 zrobi w budzie mb3 wiec troche ciezka.

wyskrobane z andka na hd2

Sebek_WWL
07-10-14, 19:06
No tylko że ja mam ten silnik w budzie eg4,krótką skrzynie z fd 4,4 , wydech 2 cale i mnie miesza seryjne d14a3 w hatchbaku 6gen:/
aha dodam że włożyłem wałek i klawiaturę z pełnego vteca stroiłeś to ?

mariuszmaxs
07-10-14, 21:12
Mam mapkę od jogala;) tyle że w serii też mi nie jechał :/

garaż
10-10-14, 14:48
teraz sonda jest wyłączona w komputerze i auto wystrojone bez sondy - odczyt wszystkich dawek tylko z mapy. W pewnym momencie na strojeniu był WOT i buuuu, auto przestało jechać. AFR - 18. Wystrojone znowu 13. Po jakimś czasie to samo - patrzymy na zegar - AFR 10. Po wyłączeniu sondy odczyt stabilny.

Co do samych osiągów mierzonych 'zegarowo' na tym samym odcinku drogi - stary setup 0-100 10,5sek, 0-140 21sekund. Po strojeniu (ogólnie odchyły od serii to kolektor wyd Z6 (seryjny wydech), dolot z EK4 i przepustnica 60mm) - 0-100 9,2 i 0-140 18sek. Poprawa jest ewidentna. Walcze dalej bo podejrzewam jeszcze kolejne niedomagania w rozrządzie :)
to już wygląda na bug w oprogramowaniu a nie wina sondy , zresztą podczas strojenia można było zobaczyć czy działa korekta short fuel trim . Generalnie zwalona obsługa zamkniętej/otwartej pętli sondy.

mariuszmaxs
10-10-14, 16:54
Ja zamówiłem mapkę z wyłączoną sondą i zobaczymy czy będzie poprawa:)

Fawor
13-10-14, 00:19
to już wygląda na bug w oprogramowaniu a nie wina sondy , zresztą podczas strojenia można było zobaczyć czy działa korekta short fuel trim . Generalnie zwalona obsługa zamkniętej/otwartej pętli sondy.
zarówno na serii i P28? :)

mariuszmaxs
13-10-14, 05:04
Ja na ten przykład te samoistnie przyśpieszanie,miałem na seryjnym ecu,na p28 z mapką pod eco już tego nie było ale jechał nadal mizernie i zdarzało się że pojawiał się błąd 43.

mayday-82
13-10-14, 05:38
Blad 43 to grzalka sondy lambda mozna to wylaczyc w ecu :D

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

mariuszmaxs
13-10-14, 09:42
43 to układ paliwa lub jego obwód:) miałem 3 silniki i żaden nie jechał tak jak powinien,na każdym też gdy włożyłem kość z mapką pod ten silnik pojawiał się błąd 43,na seryjnych ecu błąd nigdy nie wyskoczył.

Fawor
14-10-14, 09:26
43 to układ paliwa lub jego obwód miałem 3 silniki i żaden nie jechał tak jak powinien,na każdym też gdy włożyłem kość z mapką pod ten silnik pojawiał się błąd 43,na seryjnych ecu błąd nigdy nie wyskoczył.
43 pojawia się wtedy, gdy sonda nie jest w stanie dokorygować AFR do zadanego - czyta skład spalin bardzo bogaty lub bardzo ubogi i brakuje jej zakresu, żeby dojechać do 'zera'. Nic Ci ten błąd nie zasugerował od ostatnich trzech silników? :D

mariuszmaxs
14-10-14, 09:41
Czyli były złe mapki? Ale na seryjnym ecu i tak silniki nie jechały:/

Fawor
14-10-14, 12:41
nie mapy tylko cos z obwodem/działaniem sondy

mariuszmaxs
14-10-14, 15:04
Sondę jako taką bym wykluczył bo już 3 miałem,jedynie coś z wiązką bo każdy silnik był uruchomiony na tej samej wiązce silnikowej i kabinowej.

Fawor
14-10-14, 16:31
ja też na dwóch miałem to samo zachowanie (co się okazało na strojeniu) więc jedyną receptą było po prostu wyłaczenie sondy - nie miałem zamiaru grzebać w kablologii albo czymkolwiek innym, bo i tak za dużo nerwów mnie to kosztowało. Dziwię się tylko, że mając błąd na kompie Ty jesteś zdziwiony, że auto słabo jedzie i wymieniasz silniki :D Ja to przynajmniej błędu nie mialem..

mariuszmaxs
14-10-14, 18:24
Tylko że mi błąd na seryjnych ecu nigdy nie wyskoczył tylko po włożeniu p28 i mapek pod dany silnik.Teraz na ten przykład włożyłem wałek i klawiaturę Y2 i mam mapkę pod takiego składaka i błędu nie ma a auto nadal nie jedzie.
Jutro powinna dojść kość z wyłączoną sondą i zobaczymy jak to zadziała,mam nadzieję że wszystko będzie już ok;)

Fawor
15-10-14, 09:57
Nie rozumiem jak można robic mape, która będzie sztywna bez jakichkolwiek korekt od sondy, nie siedząc w tym aucie (bo każde auto może być od siebie kompletnie różne nawet z tym samym silnikiem i tymi samym modami) ale nie moja broszka...może wyjdzie coś z tego mniej wiecej ok.

mariuszmaxs
15-10-14, 11:33
Zobaczymy czy w ogóle będzie jakaś różnica.

Karpiczek
15-10-14, 12:27
Kwestia tego,jak mozna wkladac *uj wie jaka mape pod jakis zmodzony silnik. Sprobuj to wystroic.

mariuszmaxs
15-10-14, 13:27
Ale 3silniki w serii mi nie chciały jechać.

Michał102
15-10-14, 13:45
Zmień wiązkę... jest trochę tańsza od silnika :)

mariuszmaxs
15-10-14, 17:09
Jednak trop z sondą był chybiony;/ mapka doszła,auto nadal nie jedzie i wypada zapłon;/

Michał102
15-10-14, 17:18
Wymieniłeś już wszystko prócz wiązki, więc teraz jej się trzeba do dupy dobrać. Innego wyjścia nie masz.

Fawor
15-10-14, 18:01
Uwielbiam takie podejście - błądzić po ciemku... PO CO? Skoro można po prostu podpiąc Crome'a i u każdego stroiciela za 50zł zdefiniować problem??!! Może pompa czy wtryski nie wydalają i nawet bez sondy auto jest mega niedolane ALBO któryś z wtrysków jest zawieszony i leje jak poyebany? Tam może sie dziać na prawdę duzo. W poznaniu masz na miejscu Merfiego, co za problem umówic sie na któryś wieczór?

mariuszmaxs
15-10-14, 18:45
Kurcze tylko że do poznania mam 100km;/ kiedyś się pokusiłem i zawiozłem auto pod poznań do ttgarage,auta nie miałem tydzień,200zł się pozbyłem,no i mechanik stwierdził że 13 sekund na D15Z8 do bardzo dobry wynik;/

Karpiczek
15-10-14, 19:44
Ale 3silniki w serii mi nie chciały jechać.
Silniki seryjne byly tak? Komputer tez seryjny?

mariuszmaxs
15-10-14, 20:09
Zrobiłem mpfi z B2 naB7 i była seria prócz wydechowego 4-2-1,wypadał zapłon,pyrkał z wydechu,czas mierzony od 0-100km/h 10 sekund.Potem wrzuciłem głowicę Y7,spasowałem dolot i wylot z kolektorami,ssący wrzuciłem od Z6,doprowadziłem zimne do zderzaka,cały wydech przelot na 2 cale,najpierw komp B7 potem mapka od gościa który miał taką konfigurację jak ja,zero różnic,objawy wypadanie zapłonu,pyrkanie z wydechu,po różnych zabawach z rozrządem,2 kółkach rozrządu,przy najlepszym ustawieniu 0-100km/h 11 sekund.Wkurzyłem się i kupiłem całego angola na części,sprawdziłem zapłon lampą i angolu i nie wypadał,silnik chodził równo,przełożyłem go do siebie no i dupa,znów wypada zapłon i pyrka z wydechu,czas 0-100km/h trochę poniżej 13 sekund na skrzyni z fd 4,4 .Najlepiej że na hamowni pokazało 125km i 147Nm a robi mnie D14A3 w serii.Teraz założyłem wałek od Y2 i mam pełnego vteca,mapka sprawdzona od jogala,i jak dobrze ruszę to 10 sekund do 100km/h dam radę jechać.No i nadal te same objawy co zawsze.
Tak mi wypada zapłon:

https://www.youtube.com/watch?v=JQheSIoDNB4

garaż
15-10-14, 20:36
Jednak trop z sondą był chybiony;/ mapka doszła,auto nadal nie jedzie i wypada zapłon;/
taaa , podobnie jak u naszego klienta . Chłopina ufny , dał samochód do specjalistów na swap silnika , oczywiście pod swap (japońskie d16y8) z czipowane ECU z mapka pod d16y8 . Fura nie bangla , po mechaniorach śladu brak a chłopina został z problemem. Oczywiście trzeba było wszystko sprawdzić pod maską bo takiej "profesjonalnej" roboty już dawno nie widzieliśmy.Poprawiliśmy kilka rzeczy lecz ostateczną przyczyna były profesjonalne mapy pod silnik , to kij że na wolnych AFR był z zakresu 18-20 , podczas rozgrzewania to samo. Silnik obecnie puszcza dymka co nie trzeba się dziwić jeśli klient śmigał tym samochodem do pracy.

Przytoczyłem ten przykład by dać pogląd na "profesjonalne " czipy , weź sondę szerokopasmowa i sprawdź :)

Efekt prac "specjalistów"
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1016847_571136586347138_9036509149329727068_n.jpg? oh=cf4e3c2ec2d5e6682f52d3cf1037d0ab&oe=54EE5D92&__gda__=1422204591_72c971711f4912b36a9436517470d45 d

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1184762_571136649680465_9077040376034529278_n.jpg? oh=4774b4548d7d753b16470929b40d2c74&oe=54C3C828&__gda__=1421387361_684da2e43fd2e4f07f20be9726d0809 1

romekex
15-10-14, 20:56
pelna profeska jak u mnie w betoniarce;d rozne cuda widzialem ale kostek sieciowych w wiazce silnikowej w zyciu

mariuszmaxs
15-10-14, 20:58
kurcze a ja się męczyłem i jak była potrzeba to lutowałem kable,a można było na takie ładne złączki zrobić;D to teraz co bym musiał zrobić jechać afr zmierzyć? ktoś pod kompa by się musiał podpiąć? w chwili obecnej boję się o gniazda zaworowe i tłoki bo mi pali 6 litrów na 100km.Jest za sucho.

garaż
15-10-14, 21:04
pelna profeska jak u mnie w betoniarce;d rozne cuda widzialem ale kostek sieciowych w wiazce silnikowej w zyciu
16 lat w hondach i też myślałem że nic już nie zaskoczy a jednak ... :)


kurcze a ja się męczyłem i jak była potrzeba to lutowałem kable,a można było na takie ładne złączki zrobić;D to teraz co bym musiał zrobić jechać afr zmierzyć? ktoś pod kompa by się musiał podpiąć? w chwili obecnej boję się o gniazda zaworowe i tłoki bo mi pali 6 litrów na 100km.Jest za sucho.
Jeśli nie masz katalizatora ani miejsca w kolektorze wydechowym to sonda w koniec wydechu da w miarę dość dobry wynik , dobrze jak będzie z takim czymś (fotka poglądowa) to nie będzie fałszować odczytu.

http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product_image.php?imageid=32

romekex
15-10-14, 21:25
ja tylko 9 lat w tym sobie dlube i rozne cuda widzialem czasami dziala czasami nie przyczyn mozna szukac w niskonczonosc , albo sie cos robi z glowa placac raz albo sie kladzie bez konca caly czas bo cos ktos spitoli od poczatku

Fawor
27-10-14, 07:45
w chwili obecnej boję się o gniazda zaworowe i tłoki bo mi pali 6 litrów na 100km.Jest za sucho.
wczoraj wpadło mi do głowy - pod jakie wtryski masz zrobioną mapę? Może Tobie się wydaje, ze masz 240tki i czasy wtrysków pod to napisane, a w silniku siedzą 190tki i jest mega za sucho? PAsowałoby to z zza niskim spalaniem i błędem sondy, która widzi, że jest ubogo, ale nie ma z czego już dolać, bo brakuje jej zakresu. Wprost: nie widzę nic innego u Ciebie niż przejazd ze stroicielem, a Ty się przed tym jakoś dziwnie zapierasz i wolisz te setki zł wydawać gdzie indziej...Merfi za sprawdzenie AFR i czujników bierze 50zł:rolleyes:

A co do tematu...który trochę się już ciągnie. Wczoraj miałem się pozbywać mojego eco-... już nie wiem jak go czule nazywać :D Ale w końcu chyba się do mnie przekonuj i zaczyna jeździć :p Byłem oglądać dość fajne EJ9 z W4 z dolotem i wydechem (shamowane na 132/158) i nawet moja pani powiedziała, że to auto nie jedzie jakoś mocno odczuwalnie lepiej od mojej. Także ecolodżik zostaje :) Dostanie pewnie konwersje na vtec'a, bo kosztuje frytki, wezmę się wreszcie za dolot (szewc bez butów chodzi..), wydech i ponowne strojenie przed wiosną :)

mariuszmaxs
27-10-14, 09:49
Mapka pod wtryski 240 i takie w aucie siedzą,już 3 para:) nie ma w okolicy żadnego stroiciela:/ dostałem mapkę z wyłączoną sondą i mi spalił przy spokojnej jeździe ponad 10 litrów na 100km:/ a nie jechał tak jak przedtem, 11 sekund do setki:/ problem mam cały czas z wypadającym zapłonem.

Fawor
27-10-14, 10:22
nie ma w okolicy żadnego stroiciela:/
no ja nie ma jak jest merfi, o którym Ci mówie od miesiąca? :rolleyes:

mariuszmaxs
27-10-14, 10:25
Z poznania?

Fawor
27-10-14, 10:27
Tak!

mariuszmaxs
27-10-14, 11:05
znajdę go na forum?:)

Fawor
27-10-14, 11:56
ale Ty leń jesteś....www.merfiebay.com

mariuszmaxs
27-10-14, 12:18
w robocie jestem i na telefonie siedzę :) a strasznie net mi działa na moim smarkfonie:/ dzięki :-)

NouT
23-11-14, 00:39
Siema, zmagałem się z tym problemem pół wakacji... Przy pewnych stałych prędkościach auto po prostu nie przyspieszało. Wciskałem gaz, buczalo i nic... Dziwiło mnie to bo byłem świeżo po wymianie kompletnego zaplonu... Najpierw wykluczyłem sonde bo zakladalem nowa, ale okazala sie walnięta. Kupiłem kolejną i problem zniknął. Spalanie wróciło do normy, auto jeździ bez problemu.

PS. Chyba odkopalem temat :P

Fawor
04-02-15, 22:48
To teraz ja odkopię, może kogoś zainteresuje...

Gupi, ale konsekwentny więc nie dałem za wygraną pierdzielonemu eco, który nie chciał ze mną współpracować na poziomie seryjnym, więc na obecnym etapie już trochę mniej seryjnym wygląda to następujaco:


https://www.youtube.com/watch?v=gnE87XwDXF0&feature=youtu.be

Poprawa dośc znaczna, wreszcie jestem zadowolony. 0-100 słabe z racji skończonych zimowek w zerze stopni (mam inny film na niskie 8sek), ale 100-140 jest już bardzo podobne do Vipkowego za czasów eco ;) A to wszystko na nie dość, ze seryjnym, to jeszcze dziurawym w kilku miejscach wydechu z EK4, . Za chwilę powinno być lepiej, bo kolejne fruty już czekają :p

mariuszmaxs
05-02-15, 06:10
Co tam pogrzebałeś?:) W końcu umówiłem się z merfim:) zobaczymy co na mój złom powie:)

Fawor
05-02-15, 07:51
W opisie jest prawie wszystko. Od ostatniego filmu doszło strojenie po regulacji zaworów (okazało się, w ch*j kompresji ucieka podpartymi zaworami...), wydechowy chinol i wydech z EK4. Auto na prawdę odżyło i wreszcie jeździ adekwatnie do tego, co powinno :)

MarcinWL
05-02-15, 08:25
Jaką masz skrzynie? 4.25?

Fawor
05-02-15, 08:53
4,4 w S40.

Michał102
05-02-15, 23:13
Nooo... dobrze to idzie jak na economa :)

Fawor
06-02-15, 07:49
spokojnie, będzie lepiej.. :p

mariuszmaxs
06-02-15, 10:21
Mój po wymianie wałka ani tak nie jedzie;/ ale dziś się wszystko wyjaśni po pomiarze afr;)

Michał102
06-02-15, 10:22
spokojnie, będzie lepiej.. :p

Jak tak dalej pójdzie, to będę musiał się dozbroić i będziesz mi liczył kolejny dolot, tym razem pod ostry wałek, bo wszystkie D15ki będą jechały lepiej od mojego D16;)

Fawor
06-02-15, 10:44
a to wcale nie będzie oznaczać, że coś Ci to da, bo D15tka też może być postawiona na ostrym wałku ;)

kamil39
06-02-15, 11:19
d16 przegoni zawsze tlokami ;p

Fawor
06-02-15, 11:26
jak widać po przykładzie vipek vs michał - niekoniecznie :)

Michał102
06-02-15, 11:28
d16 przegoni zawsze tlokami ;p

Nie byłbym tego taki pewien:)
D15 na wałku Y8 i takimi samymi modami jak u mnie i na identycznej skrzyni było szybsze od mojego D16.
Dodatkowo było w cięższej budzie:)

mariuszmaxs
06-02-15, 13:42
Dzisiaj po konsultacjach z specjalistą może i moja D15 odżyje;)

kamil39
06-02-15, 14:57
Nie byłbym tego taki pewien
D15 na wałku Y8 i takimi samymi modami jak u mnie i na identycznej skrzyni było szybsze od mojego D16.
Dodatkowo było w cięższej budzie Ale do d16 wlozysz doprezajace tloki, a do d15 ciezka sprawa.

Fawor
06-02-15, 16:06
Żadna ciężka sprawa :-)

Szczery
06-02-15, 22:33
I jak tam Mariusz. Odżyła d15tka?

mariuszmaxs
06-02-15, 22:58
właśnie wróciłem z poznania od merfiego. Pomierzył afr i według niego od dołu do vteca mapka jest troszkę przelana a od zapięcia vtecdo odcinki jest trochę za sucho.Jak mi prześle wykres z pomiaru to wstawię tutaj by ktoś to obejrzał.

Fawor
07-02-15, 14:45
aha...a zapłony, odczyty z czujników?

mariuszmaxs
07-02-15, 15:17
czujniki ok,nie wiem czy te lekkie przelanie i przy vtecu nie dobory paliwa,mają aż taki wpływ na przyśpieszenie? 10 sekund do 100km/h to trochę za dużo jak na ten silnik;/

Fawor
07-02-15, 21:48
Czyli w sumie to nie znaleźliście nic konkretnego? Jesteś total pewny że masz dobre luzy zaworowe? Ja też byłem a silnik okazał się konkret odprezony..

mariuszmaxs
08-02-15, 01:17
Tak zero konkretów.Mówił by sprawdzić jeszcze rozrząd czy na pewno jest ok ustawiony,no i że górne obroty dało by się jeszcze poprawić bo na niższych biegach wygląda to nie ciekawie. Luzy sprawdzałem jakiś tydzień temu i są ok. Ten samochód chyba już dobrze nie pojedzie;/

vipek
08-02-15, 20:00
Żadna ciężka sprawa :-)

Rozwiń temat :) ...może być na PW

mariuszmaxs
08-02-15, 20:49
Pomóżcie mi auto naprawić a nie doprężanie wam w głowach:D

Szczery
08-02-15, 21:07
Nie doprężanie obróbką a dobre ustawienie zaworów na myśli miał Fawor raczej.
Jak dobrze pamiętam to:
Ssanie 0,18
wydech 0,22

kamil39
08-02-15, 21:12
Jak dobrze pamiętam to:
Ssanie 0,18
wydech 0,22 To zle pamietasz- takie ma byc w b, w d 0,2 i 0,25 wedlug manuala.

Rozwiń temat ...może być na PW Burzuj teraz pol silnika rozbierac chce :cool:?

vipek
08-02-15, 21:15
no jakieś plany na nowy sezon trzeba ogarnąć :p

mariuszmaxs
11-02-15, 11:19
byłem na pomiarze AFR mógłby ktoś zerknąć jak to wygląda? wrzucam link do loga http://przeklej.org/file/tHUqxb/Realtimelog.AFR.log
Trochę dziwne bo czasami AFR sięga 20 ?

RobertVTI
11-02-15, 13:36
Czym to otworzyć? AFR 20 to mega ubogo... lepiej nie jeździć.

mariuszmaxs
11-02-15, 13:54
Ten programik trzeba ściągnąć http://www.innovatemotorsports.com/support/downloads/LogWorks3Setup.exe

Fawor
11-02-15, 13:57
Sprawdzę w domu, ale 20 pewnie było po odpuszczeniu gazu..

mariuszmaxs
11-02-15, 14:06
Przy odpuszczeniu to chyba normalne,ale zdarzało się to podczas przyśpieszania i przy stałej prędkości.

Fawor
11-02-15, 20:06
Jeśli wszysto było dobrze złapane to są dwa przejazdy pod odcinkę gdzie faktycznie między 3200 a 5k auto łapie nagle AFR22...całość jest do wystrojenia bo okolice niskich 13tek pojawiają się dopiero przy odcince + pewnie nie wiadomo jak wyglądają zapłony. Czyli tak, jak mówiłem - po prostu stroić i patrzeć co się dzieje :)

RobertVTI
12-02-15, 09:24
Tam siedzi jakaś seryjna mapa, czy gotowiec wgrany? Masakra, weź to wystrój jak najszybciej :)

vipek
12-02-15, 09:31
Nie wiem czy kolega nie jeździ na mojej mapie, jaką robił mi Jogal

mariuszmaxs
12-02-15, 09:44
tak mam mapkę vipka:) ale chyba stroiłeś już u jogala znowu auto po tym jak mi ją przysłał. Jogal mi napisał że prawdobodobnie gościu u którego mierzyłem afr ma zwalony sprzęt;/

jogal
12-02-15, 10:01
ten AFR 22 oznacza że leci tam samo powietrze bez miesznaki, nie jest to możliwe, taki AFR jest jak ściagamy nogę z gazu... Już jak AFR jest 17-18 to auto szarpie a nie jedzie... Jak dla mnie te logi z dupy są...

Fawor
12-02-15, 10:03
I wcale się Jogalowi nie dziwie bo mega dziwnie wygląda ten nagły przeskok na 22 - jakby przestało logować. Jeśli cała mapa byłaby rozjechana o AFR 1 i jakoś pofalowana - zrozumiałe, auto autu nierówne i trzeba podlać. Ale skok na 22 wygląda jak błąd pomiaru. Dlatego też napisałem "jeśli wszystko było dobrze złapane" :)

vipek
12-02-15, 10:13
Jeszcze dopowiem, że ta mapa u mnie sprawowała sie bardzo dobrze :)
Teraz już chyba mam inną.....mawiają, że moje auto jedzie na strojenie nawet jak dolewam płyny do spryskiwaczy :p

mariuszmaxs
12-02-15, 10:13
Już się cieszyłem że coś się z autem wyjaśni a tu nadal kicha;/

vipek
12-02-15, 10:19
Trzeba załadować tyłek w auto i zajechać na wiosne do Jogala :)

mariuszmaxs
12-02-15, 10:22
Twój zapitala nieźle;) nawet jeśli mierzone według licznika który trochę zawyża jest z 2 sekundy szybszy od mojego do 100km/h;)
No taki jest plan;) tylko że mam do niego 250km w jedną stronę;/

Fawor
12-02-15, 10:24
Już się cieszyłem że coś się z autem wyjaśni a tu nadal kicha;/
nie biorąc pod uwagę tego bug'a - masz auto w całym zakresie niedolane. Czy jest to przyczyna wyjaśni się wtedy, jak zaczniesz stroić! Może jednocześnie trzeba kopnąć zapłon +10 stopni, żeby zaczęło jechać...szukasz w aucie błędów, a zapierasz się przed tym strojeniem rękoma i nogami - masakrycznie wygląda to Twoje podejście :rolleyes:

mariuszmaxs
12-02-15, 10:26
No chodzi o to że się boję że wydam kilka stów na strojenie a to nic nie da;/

Fawor
12-02-15, 10:28
Aha, czyli lepiej po omacku wymieniać kolejne rzeczy kosztujące w sumie prawie tyle samo i marudzić w temacie, ze auto nadal nie jedzie...Twoja sprawa.

mariuszmaxs
12-02-15, 10:32
Bo mnie to ciekawi że na seryjnym kompie D15Z8 nie jechał,miałem wcześniej B2 po mpfi na seryjnym kompie B7 też to nie jechało,wrzuciłem głowicę na to B7 od Y7 jak robili już tu na forum i wtedy to już się tylko toczyło a nie jechało.

Fawor
12-02-15, 10:38
NIe wiem, oddaj to do Sarena albo Jogala :D

kamil39
12-02-15, 10:43
250 km w jedna strone( w trasie auto malo pali:D) przy dzisiejszych cenach benzyny to nie jest az tak wiele..

kamilgt
12-02-15, 10:57
Szkoda, że nie masz logów z Crome. :/

Michał102
12-02-15, 11:11
Bo mnie to ciekawi że na seryjnym kompie D15Z8 nie jechał,miałem wcześniej B2 po mpfi na seryjnym kompie B7 też to nie jechało,wrzuciłem głowicę na to B7 od Y7 jak robili już tu na forum i wtedy to już się tylko toczyło a nie jechało.

U mnie w kompie jest już jakieś +15 do zapłonu by auto chciało jechać. W sumie do końca nie wiadomo dlaczego tak trzeba było zrobić.
Gdybym nie pojechał na strojenie, to bym się o tym nie dowiedział. Zmieniałbym klamoty tak jak Ty w chwili obecnej i dalej byłaby dupa.
Jedź w końcu na to strojenie i nie marudź.

mariuszmaxs
12-02-15, 13:06
Kupię końcowy oem look bo na razie mam serię od Z8,opony na lato,ociepli się i ruszam na Częstochowę:D co do zapłonu,to ja mam rozpiłowane mocowania od aparatu bo inaczej nie mogłem ustawić;/

kamilgt
12-02-15, 14:16
Najlepiej jakbyś oddał samochód jednej osobie co zna się na mechanice, ma możliwość coś po prawić i strojeniu. Robić sobie wycieczkę, żeby się dowiedzieć że samochód nie nadaje się do strojenia bo brak coś po prawić albo stroić nie do końca sprawny samochód to bez sensu. Szkoda czasu i pieniędzy. Bo często ludzi latają od jednego specjalisty do drugiego, a w sumie i tak nic z tego dobrego nie wynika, tylko każdy goli kasę. :)

SenbonZakura
12-02-15, 14:17
Ja mam zupełnie identycznie jak miał fawor :/ też powymieniane klamotów w ciul i żadnej poprawy , a tak myślałem żeby na strojenie podjechać.

PS: Jogal jakbyś mógł opróżnić skrzyneczkę ;)

mariuszmaxs
12-02-15, 14:31
Miałem u specjalisty,trzymał auto tydzień a potem stwierdził że wszystko jest ok:/

vipek
12-02-15, 14:34
Taki z niego specjalista jak ze mnie kosmonauta

Fawor
12-02-15, 14:38
Ja mam zupełnie identycznie jak miał fawor :/ też powymieniane klamotów w ciul i żadnej poprawy , a tak myślałem żeby na strojenie podjechać.
moje jest już ogarnięte, nie domaga cały czas auto mariusza.

mariuszmaxs
12-02-15, 15:37
Niby specjalista od hond:) przypominam że wtedy auto miało 11 sekund do setki:)

SenbonZakura
12-02-15, 19:52
Ja mam zupełnie identycznie jak miał fawor :/ też powymieniane klamotów w ciul i żadnej poprawy , a tak myślałem żeby na strojenie podjechać.<br />
moje jest już ogarnięte, nie domaga cały czas auto mariusza.<br/>

No, no dlatego napisałem " jak miał fawor" ;) ja jeszcze raz sproboje wymienic lambde może innej firmy zatrybi:-/

by Paplatalk

kamilgt
12-02-15, 23:57
Jak się ciśnie to komputer i tak przechodzi w tryb open loop i nie bierze odczytów z sondy lambda, tylko wartości czasu otwarcia wtryskiwaczy z mapy paliwa. :)

Fawor
13-02-15, 07:51
Jak się ciśnie to komputer i tak przechodzi w tryb open loop i nie bierze odczytów z sondy lambda, tylko wartości czasu otwarcia wtryskiwaczy z mapy paliwa.
też byłem o tym na zabój przekonany razem z niutonem :D AFR ustawione na 13tki, wciskam WOT a moje auto pokazuje 17. Po dolaniu 30% paliwa wraca na 13, po chwili znowu 'pyk' i na WOT 10tki :D Wystarczyło wyłączyć sondę i paliwo się uspokoiło.

Jedras
13-02-15, 10:26
Panie 250km to jest rzut beretem... ja mam ok 330km i wybieram się dyliżans wystroić bo to już ta pora będzie :)

mariuszmaxs
13-02-15, 10:37
Ale też nie mam pewności czy to cała draka z brakiem mocy nie jest spowodowana jakiś mechanicznym problemem.

vipek
13-02-15, 10:48
Jedz do Jogala. Cortez też jęczał, że fura słabo jedzie, niby było wszystko OK, niby fura strojona przez fachowca (znanego tu na forum), a sie okazało, że zapłony były w dupie.

mariuszmaxs
13-02-15, 11:02
O co chodzi konkretnie z tymi zapłonami? bo ja żeby ustawić zapłon musiałem rozpiłować mocowanie od aparatu.

RobertVTI
13-02-15, 11:09
Chodzi o mape zapłonu, na strojeniu zobaczysz o co chodzi.

mariuszmaxs
13-02-15, 11:44
Czyli to nie ma nic wspólnego z regulacją aparatem?

vipek
13-02-15, 11:48
zapłon reguluje sie też w ecu przy strojeniu

Michał102
13-02-15, 12:05
bo ja żeby ustawić zapłon musiałem rozpiłować mocowanie od aparatu.

I tu jest pies pogrzebany. Masz to samo co ja i pewno z +10 trza w kompie kopsnąć:)

A jak masz zamiar ciągle pisać, że nie chcesz jechać auta wystroić, bo nie masz pewności czy to coś da, to lepiej nie pisz już nic, bo nie obraź się, ale powoli robi się z tego telenowela.

mariuszmaxs
13-02-15, 12:18
Ociepli się i jade:)

kamilgt
13-02-15, 14:59
też byłem o tym na zabój przekonany razem z niutonem :D AFR ustawione na 13tki, wciskam WOT a moje auto pokazuje 17. Po dolaniu 30% paliwa wraca na 13, po chwili znowu 'pyk' i na WOT 10tki :D Wystarczyło wyłączyć sondę i paliwo się uspokoiło.
To dziwne, bo podczas strojenia i tak jest sonda wyłączona, ponieważ w miejsce oryginalnej sondy wpinamy się szerokopasmową co by zbierać odczyty afr w crome. ;)


O co chodzi konkretnie z tymi zapłonami? bo ja żeby ustawić zapłon musiałem rozpiłować mocowanie od aparatu.

a czemu to tak ? nie oryginalny aparat czy jak ?

mariuszmaxs
13-02-15, 15:22
Mam aparat od z8 ale wałek od y2 i jest niby o ileś stopni przesunięty.tak mówią internety:)

kamilgt
13-02-15, 16:08
No to może w tym pies pogrzebany, być może ten wałek obecnie więcej kłopotów stwarza niż daje korzyści ?

Michał102
13-02-15, 17:04
Mam aparat od z8 ale wałek od y2 i jest niby o ileś stopni przesunięty.tak mówią internety

Dlatego takie mixy trzeba stroić.... żaden "gotowiec" tu rady nie da.
Ja jakbym zapiął gotową mapę z D16Y8, to by była kupa na maxa.

Fawor
15-02-15, 12:11
ponieważ w miejsce oryginalnej sondy wpinamy się szerokopasmową co by zbierać odczyty afr w crome.
ok, może Wy tak robicie ;) Wg mnie lepiej jest wpiąć się szerokopasmową w wydech i móc monitorować stan seryjny, a nie eliminować jeden z czujników, który ma bardzo duży wpływ na zachowanie motoru.

kamilgt
15-02-15, 13:38
Żeby zbierać logi afr w crome to się wpinasz pod pin od seryjnej sondy.To Wy w jaki inny sposób logujecie afr w crome ? Bo ja się posiłkuje logami z crome oraz bezpośrednio wskazaniami z wskaźnika. Druga sprawa to na co Ci potrzebne działanie seryjnej sondy podczas strojenia ? W CL i tak sonda będzie dążyła do afr 14.7, więc w partiach gdzie jest CL ustawiamy afr możliwie najbliższe 14.7 co by korekty stft były jak najbliższe zera. Po strojeniu robimy logi z włączoną seryjną sondą, wszystko jest OK, także na co Ci działanie sondy seryjnej podczas strojenia ? Serio pytam, bo jestem otwarty na nową wiedzę. :)

Fawor
15-02-15, 14:01
Po szczegóły do Niutona - ja słabo się znam na elektronice :p

A pozwolę sobie podsumowac moje poczynania z eco-monsterem :) Wyznacznikiem był dla mnie oczywiście setup Vipka okrzyknięty chyba najszybszym eco na forum, także gwoli małego porównania: nie licząc kwestii startu czyli rozpatrując moment 60km/h / wbicie 2jki do 140km/h chyba udało sie osiągnąć coś całkiem ciekawego ;)

moja we wreszcie finalnym setupie

http://youtu.be/dyl9CDLGEJY

Na moje oko 60-140 jakoś sekundę z hakiem lepiej ;) Nareszcie zaczęło to jechać a głośność na trasie jest kompletnie seryjna - ciszej niż na dziurawym wydechu z EK4. Zdążyła już zebrać pochwałę od 'kolegów' ze srebrno-niebieskiej alfy romeo, którzy przy okazji wyświetlania jakże emocjonującego filmu video chcieli zabrać mi dowód za głośny wydech. Wkręciłem na 3tys, spojrzeli się głupio po sobie i stwierdzili "tak cichcej Hondy to w Poznaniu jeszcze nie było" :D Propsy Hammer ;)

Film Vipkowy w drugim poście, bo forum nie pozwala na wklejenie w jednej odpowiedz dwóch filmów.. :rolleyes:

http://youtu.be/qCmZ_Cjlcug?t=38s

vipek
15-02-15, 14:05
No i fajnie Faworek! Gratki eko ulepka :) ....po zmianie wałka na Y8 jest spora różnica na plus

Fawor
15-02-15, 14:09
hamuj bajere z tym ulepkiem, to jest całkiem porządna, bezwypadkowa buda ;) :p Wyznaczasz trendy w eco więc ktos musi gonić ;) Jakiegoś dziwnego bakcyla dostałem na to sohc..pewnie dlatego, że przynajmniej cieszę się z niego na co dzień, a nie 98% życia odstane w garażu jak czerwona :D Dwa nastepne cele również juz nadane, ale teraz juz na spokojniej, bo z obecnego stanu jestem w miarę zadowolony jak na dupowóz.

vipek
15-02-15, 14:18
Ulepek to bardzo pieszczotliwe określenie :)
Na wałeczku Y8 jedzie sie tym jeszcze fajniej, ale spalanie z eco było nie do przebicia

Fawor
15-02-15, 14:24
przy tempie trasowym 120-150 też jest odczuwalny wzrost? Bo tam interesuje mnie to najbardziej, nie poruszam sie zbyt często w zakresie prawdziwego eco ;)

vipek
15-02-15, 14:29
w całym zakresie obrotów jest różnica na plus, a z Twoim dolotem jak po raz pierwszy zapieliśmy z Jogalem VTECa to aż mnie ciary przeszły :D. Jak mi kazał z 5 biegu zredukować do 2 to aż mi panel z radia wypadł :D

Fawor
15-02-15, 14:34
ale mi chodziło o wzrost spalania :p Widzę jaka jest różnica w osiągach po rzucie na zegary, dlatego też odpowiednie kroki zostały już poczynione dawno.. ale nie chce mi się co chwile stroić ;)

vipek
15-02-15, 14:36
Spalanie wzrasta może o 1-1.5l przy mojej jeździe głównie po mieście na krótkich odcinkach. Na trasie przy spokojnej jeździ potrafie spalić około 6litrów, gdzie z econo udawało mi sie robić litr mniej.

81saren
15-02-15, 14:46
Pamietajcie jeszcze jedno ze w Eco VTEC , gdzie po przelaczeniu na 12 zaworow , AFR nie dązy do 14,7 tylko wlasnie pod 19-20 . przy jezdzie w trybie Eco .

Oczywiscie na seryjnym kompie , na strojeniu to juz bedzie inna bajka, zalezna od ustawien.

vipek
15-02-15, 14:53
Nikt tu nie mówi o seryjnym kompie :) Ja miałem eco podłączonego pod P28

kamil39
15-02-15, 15:24
Nie wrzucajcie juz tych filmikow, bo mi chodzi po przez Was glowie swap mojego zdrowego z3,ale jednak zbyt slabego;/

vipek
15-02-15, 15:39
jak masz szczęście w życiu to może znajdziesz zdrowego D15Z6/Z8 za 400-600zł :) Biorac pod uwage, że za zdrowe D16 trzeba wybulić 1.5-2.5k to śmiem twierdzić, że warto :)

jogal
15-02-15, 16:37
Ten AFR 19-20 w eco jest tylko w silnikach d15z1/z3, które maja szerokopasmową sonde lambda. w D15z6/z8 nie ma żadnego trybu zubożania mieszanki, normalnie chodzi na AFR 14.7...

mariuszmaxs
16-02-15, 00:51
Wykręciłem dziś z ciekawości świece,czy to normalne że jest tak jakby przypalona na porcelanie?

http://images70.fotosik.pl/618/ea8d642f37cc334fmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images67.fotosik.pl/620/e4483d4a77234c14med.jpg (http://www.fotosik.pl)

Fawor
16-02-15, 10:14
Nie, to znaczy że masz za ubogą mieszankę.

jogal
20-02-15, 17:06
świece wyglądają w porządku, a ten rdzawy nalot na porcelanie to prawie każda honda ma...

mariuszmaxs
20-02-15, 18:56
Czekam na wiosnę i zobaczę jechać na strojenie,choć wątpię by to tyle dało.

mariuszmaxs
22-04-15, 18:21
Dzisiaj z ciekawości wyciągnąłem z ecu zworkę i patrzyłem jak przyśpiesza mi auto. Więc na p06 d15b7 jedzie tak samo jak na mapie pod Eco z dodanym vtec. Nie wiem o co tu chodzi.

gumis1990
23-04-15, 20:01
To jedz w koncu na strojenie a nie miliony pomyslow

mariuszmaxs
23-04-15, 20:18
Byłem u jednego stroiciela na pomiarze afr i dupa z tego wyszła:/

vipek
23-04-15, 20:20
albo stroiciel dupa

mariuszmaxs
23-04-15, 20:31
W poznaniu byłem,zmierzył afr przesłałem jogalowi by zerknął i mówi że ten pomiar jest do kitu. Aha dziś odłączyłem zawór vtec i na mapie z vteciem się przejechałem i nie ma różnicy podłączony zawór czy nie.Cały czas okolice 10 sekund do setki:/

vipek
23-04-15, 21:06
W poznaniu byłem,zmierzył afr przesłałem jogalowi by zerknął i mówi że ten pomiar jest do kitu.

a teraz przeczytaj co napisałem wyżej

mariuszmaxs
23-04-15, 21:24
Ale nie że do kitu mieszanka,tylko źle wykonany pomiar.

Fawor
24-04-15, 07:35
Aha dziś odłączyłem zawór vtec i na mapie z vteciem się przejechałem i nie ma różnicy podłączony zawór czy nie.Cały czas okolice 10 sekund do setki:/
no to matko z córką, nie przełącza ci się vtec. Podepnij na krótko do aku na pstryczek z kabiny i jeśli nadal nie będzie róznicy (a fizycznie na postoju sprawdzisz, że 'cyka' czyli otwiera się) to masz problem z ciśnieniem oleju albo samym doprowadzeniem go do/przez zawór. Oczywiście zakładając, że klawiatura jest założona prawidłowo..

mariuszmaxs
24-04-15, 07:44
Sprawdzałem i na postoju cyka jak dam do niego plus,sygnał z kompa też wychodzi.Będę musiał sprawdzić te ciśnienie oleju,jechać do jakiegoś mechanika by mi zmierzył.